Jump to content

Öppen grupp  ·  122 medlemmar

Donald Trump
IGNORERAD

018 Donald Trump


Herr Chang

Recommended Posts

On 2018-12-20 at 23:34, skrev John Khonken:

Härligt kallas politik. Allt  för propaganda.

Om någon utlänning vill ha reda på svenskarnas åsikt så är det bara att följa med i median i Sverige.

Därifrån kommer åsikterna som Svensson har. Han tror att det är hans egna åsikt men som han egentligen har blivit imundigad gång på gång.

En lögn är inte en lögn om man tror på den.

Amerikanska median äger i princip all media. Deras propaganda och agendor skickas ut samtidigt i västvärlden.

Om man tittar till på olika länders media så kan man se det väldigt tydligt.

 

Här ett klipp till er som tror att man måste rösta, betala skatt, följa alla lagar, tro på auktoritet, demokrati, regering etc. som alla i princip tror på. Ge den 1 minut åtminstone. 

Gäller inte Tallviking.....

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-12-21 at 13:14, skrev spooncreek:

Jahapp, 

Då har även försvarsminister Mattis sagt upp sig. Han levererade också rätt besk kritik mot sin tokskalle till chef vid uppsägningen. Vem är näste man att ge upp tro?

Stabschefen Kelly som sa upp sig i förra veckan har visat sig svår att ersätta, det verkar som det stadiet är nått nu när Trumpen inte kan hitta kvalificerade ersättare till alla nyckelposter. Ingen bra utveckling.

Lite svårt att få medarbetarna att stanna kvar när de blir mobbade av en 72 årig femåring 😀

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

54 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Förstår inte riktigt vad han väntar på.  Var det inte han som sa att Mexico skulle betala muren? 

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/m6bA61/trump-vantar-pa-demokraterna-i-vita-huset

 

Uppenbarligen saknade checken som Mexarna skickade täckning...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar varför är det så tyst om den delen av muren som Obama började bygga, de migrationslagar som han drev genom?

eller vågar ingen att kritisera Obama för att han är svart, muslim och kallar sig demokrat?

 

362874454_https_2F2Fwp_kit.se2Fapp2Fuploads2F20162F122F1480629949-bbbf62646d4f181a2bc8d095ff27ed60.thumb.jpg.f9a10ce5654becc6df638783f691c95f.jpg

Ändrades av JJC
Link to comment
Dela på andra sajter

57 minuter sedan, skrev JJC:

Undrar varför är det så tyst om den delen av muren som Obama började bygga, de migrationslagar som han drev genom?

eller vågar ingen att kritisera Obama för att han är svart, muslim och kallar sig demokrat?

 

362874454_https_2F2Fwp_kit.se2Fapp2Fuploads2F20162F122F1480629949-bbbf62646d4f181a2bc8d095ff27ed60.thumb.jpg.f9a10ce5654becc6df638783f691c95f.jpg

 

Så du köper foliehattarnas teori om att eftersom Obamas far var Kenyan från Luo stamman så måste Obama vara muslim? Kan förstå att inavlade bönder på vischan i Arkansas köper det TV evangelisten säger men att en hyfsat välutbildad svensk gör det får mig att känna oro vart vi är på väg.

 

Kan du redogöra för varför Obama skulle vara muslim?

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

42 minuter sedan, skrev MaiChai:

 

Så du köper foliehattarnas teori om att eftersom Obamas far var Kenyan från Luo stamman så måste Obama vara muslim? Kan förstå att inavlade bönder på vischan i Arkansas köper det TV evangelisten säger men att en hyfsat välutbildad svensk gör det får mig att känna oro vart vi är på väg.

 

Kan du redogöra för varför Obama skulle vara muslim?

Är du på riktig? 

Varför bad han till Allah i en moské. Eller bad han till Jesus?

Eller också är han en köpvändare beroende vem han vill att de slickar honom.  

 

Ändrades av JJC
Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev JJC:

Är du på riktig? 

Varför bad han till Allah i en moské. Eller bad han till Jesus?

Eller också är han en köpvändare beroende vem han vill att de slickar honom.  

 

Är du på riktigt?

 

När bad han till Allah i en moské? Tid och plats går bra, gärna med något bildbevis. För som troende muslim bör man vända sig mot Mekka och be 5 gånger om dagen och att han under 8 års tid som president inte fastnat på bild när han gör detta en enda gång kan vi väl hålla för osannolikt?

 

Så fram med källan nu om du har någon!

 

Han uppger sig själv vara kristen men inte speciellt religiös, han är gift med en kristen (protestantisk) kvinna och hans barn är döpta i en kyrka. När exakt har Obama tid att besöka moskén och be till Allah?

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev MaiChai:

Är du på riktigt?

 

När bad han till Allah i en moské? Tid och plats går bra, gärna med något bildbevis. För som troende muslim bör man vända sig mot Mekka och be 5 gånger om dagen och att han under 8 års tid som president inte fastnat på bild när han gör detta en enda gång kan vi väl hålla för osannolikt?

 

Så fram med källan nu om du har någon!

 

Han uppger sig själv vara kristen men inte speciellt religiös, han är gift med en kristen (protestantisk) kvinna och hans barn är döpta i en kyrka. När exakt har Obama tid att besöka moskén och be till Allah?

När han var president så visades på nyheterna att han var i moské och bad med alla andra där inne.  Därför tror jag att han är muslim.

Även om han inte är det varför ingen kritiserar hans försatta bygge av mur som som Clinton började?

 

 

Ändrades av JJC
Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev JJC:

När han var president så visades på nyheterna att han var i moské och bad med alla andra där inne.  Därför tror jag att han är muslim.

Även om han inte är det varför ingen kritiserar hans försatta bygge av mur som som Clinton började?

 

 

 

Inget klipp på detta - enda besök? - finns naturligtvis att visa?

 

Jag har besökt ett antal moskéer, gör det mig till muslim? Jag har besökt Peterskyrkan i Rom, gör det mig till katolik? Jag har besökt synagogan i Malmö, gör det mig till jude? För att inte tala om hur många tempel jag besökt i Thailand, blir jag buhddist då?

 

Nä, jag anser mig fortfarande vara agnostiker men respekterar att andra människor kan ha funnit sin tro.

 

Tyvärr hade Goebbels rätt...

 

Unknown-1.jpeg.e97951aad82d44b4c0e03c53c0aa9e24.jpeg

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev MaiChai:

 

Inget klipp på detta - enda besök? - finns naturligtvis att visa?

 

Jag har besökt ett antal moskéer, gör det mig till muslim? Jag har besökt Peterskyrkan i Rom, gör det mig till katolik? Jag har besökt synagogan i Malmö, gör det mig till jude? För att inte tala om hur många tempel jag besökt i Thailand, blir jag buhddist då?

 

Nä, jag anser mig fortfarande vara agnostiker men respekterar att andra människor kan ha funnit sin tro.

 

Tyvärr hade Goebbels rätt...

 

Unknown-1.jpeg.e97951aad82d44b4c0e03c53c0aa9e24.jpeg

Hur är det med kritik mot denna mur? Kan du svara på det?

Ändrades av JJC
Link to comment
Dela på andra sajter

Tror ni på fullt allvar att Obama blivit president i USA om han varit muslim?

 

I så fall hade det nog slagits upp STORT i media vid den tiden

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev MaiChai:

 

Inget klipp på detta - enda besök? - finns naturligtvis att visa?

 

Jag har besökt ett antal moskéer, gör det mig till muslim? Jag har besökt Peterskyrkan i Rom, gör det mig till katolik? Jag har besökt synagogan i Malmö, gör det mig till jude? För att inte tala om hur många tempel jag besökt i Thailand, blir jag buhddist då?

 

Nä, jag anser mig fortfarande vara agnostiker men respekterar att andra människor kan ha funnit sin tro.

 

Tyvärr hade Goebbels rätt...

 

Unknown-1.jpeg.e97951aad82d44b4c0e03c53c0aa9e24.jpeg

Varje gång du besökte en moské, bad du till Allah?

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev JJC:

Hur är det med kritik mot denna muren? Kan du svara på det?

Har Trump fått utstå orättvis kritik för muren i denna tråd kan du svara på det? Varför drar du in Obama och hans religiositet i denna tråd som ska handla om Donald Trump kan du svara på det?

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mur har de haft länge bitvis.

Behövs för bland annat för att stoppa knarksmuggling

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Fritz:

Har Trump fått utstå orättvis kritik för muren i denna tråd kan du svara på det? Varför drar du in Obama och hans religiositet i denna tråd som ska handla om Donald Trump kan du svara på det?

Jag bara undrar varför ingen har kritiserat muren som börjades bygga redan under Clinton, försattes av Obama.

Men nu Trump vill försätta så är det ett jävla liv om detta.

Att jag drar religion beror på att visa religioner , hudfärg, V-isa politiska åsikter får inte kritiseras i Sverige. STRÄNGT FÖRBJUDET.

Ändrades av JJC
Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev JJC:

Jag bara undrar varför ingen har kritiserat muren som börjades bygga redan under Clinton, försattes av Obama.

Men nu Trump vill försätta så är det ett jävla liv om detta.

Att jag drar religion beror på att visa religioner , hudfärg, V-isa politiska åsikter får inte kritiseras i Sverige. STRÄNGT FÖRBJUDET.

Kan det bero på sättet han gör det på?

Lite skillnad när vuxna sansade personer gör något mot när en 72årig femåring twittrar och sitter och tjurar 😁

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev JJC:

Hur är det med kritik mot denna mur? Kan du svara på det?

 

Vi tar det efter vi har rett ut huruvida Obama är muslim eller inte.

 

Har du något som bevisar detta?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev MaiChai:

 

Vi tar det efter vi har rett ut huruvida Obama är muslim eller inte.

 

Har du något som bevisar detta?

Eftersom Obamas far gifte sig med en judinna så tvivlar jag starkt på att de var muslimer :look_down:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev JJC:

Varje gång du besökte en moské, bad du till Allah?

Som agnostiker tillber jag ingen gud, däremot så har jag suttit ner i stillhet under mina besök på olika religiösa inrättningar och funderat över livet. En del kanske skulle kunna tolka det som om att jag ber?

 

Bara för att man besöker en religiös inrättning så blir man inte automatiskt troende bara för att man går över tröskeln.

 

Hur vet du att Obama tillbad Allah under det här myomspunna besöket?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...