Jump to content

Öppen grupp  ·  122 medlemmar

Donald Trump
IGNORERAD

018 Donald Trump


Herr Chang

Recommended Posts

2 timmar sedan, skrev John Khonken:

Nordkorea-Syrien-Nästa Afganistan sedan Iran. Det blir bättre och bättre

 

Nordkorea ställer krav på USA för att nedrusta:

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7118717

 

Och USAs allierade i Syrien känner sig övergivna:

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7118810

Det var nog inte så klart som du tror.

Din idol får nog vänta ett tag innan han får fredspriset. Jag skulle nog istället satsa en krona på att någon medlem på MPR får litteraturpriset innan Trump vinner något.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

23 timmar sedan, skrev John Khonken:

Nordkorea-Syrien-Nästa Afganistan sedan Iran. Det blir bättre och bättre

Enligt Expressen idag så är redan Afganistans på gang. Trumpen planerar för hemtagning även där. Mycket bra om det stammer. Usa ska inte vara I mellanöstern.

Link to comment
Dela på andra sajter

😉

image.png.0509f5d58c95bbecdcffce3aece87269.png

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jahapp, 

Då har även försvarsminister Mattis sagt upp sig. Han levererade också rätt besk kritik mot sin tokskalle till chef vid uppsägningen. Vem är näste man att ge upp tro?

Stabschefen Kelly som sa upp sig i förra veckan har visat sig svår att ersätta, det verkar som det stadiet är nått nu när Trumpen inte kan hitta kvalificerade ersättare till alla nyckelposter. Ingen bra utveckling.

Link to comment
Dela på andra sajter

56 minuter sedan, skrev spooncreek:

Jahapp, 

Då har även försvarsminister Mattis sagt upp sig. Han levererade också rätt besk kritik mot sin tokskalle till chef vid uppsägningen. Vem är näste man att ge upp tro?

Stabschefen Kelly som sa upp sig i förra veckan har visat sig svår att ersätta, det verkar som det stadiet är nått nu när Trumpen inte kan hitta kvalificerade ersättare till alla nyckelposter. Ingen bra utveckling.

Snart är det bara John K som inte sagt upp sig!

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant att notera oron över försvarsminister Mattis uppsägning, inte ens propagandakanalen Fox News verkar vara roade, så här ser deras "löp" ut just nu:

 

foxnews.thumb.PNG.efe8434f6e0b7675cecb11284ceb0047.PNG

 

I en av artiklarna kan man läsa kommentarer från en pensionerad general som nämnts som  tänkbar efterträdare till Mattis:

 

trumpkeane.thumb.PNG.5d9e2d8b3ede0ee8c864249ca673899f.PNG

 

Är det som gode generalen och flera med honom säger så torde IS  (ISIS) vara gladast av alla idag, när de får lite lugn och ro att mobilisera igen i både Syrien och Afghanistan och planera nya terrordåd.

 

Den republikanske senatorn Marco Rubio skräder inte heller på orden:

 

rubio.thumb.PNG.f38870d82ac1962f05095a5972255573.PNG

 

Trumpen då? Nja, mest engagerad i att få bygga sin mur för att ytterligare isolera USA från omvärlden. Notera också att Trumpen minsann vet mer om teknik än NÅGON annan. Lycka att vi har en sådan kompetent president för världens mäktigaste land 😉

 

trumpwall.PNG.5012580c6b472045966de998dbb4346e.PNG

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev spooncreek:

Intressant att notera oron över försvarsminister Mattis uppsägning, inte ens propagandakanalen Fox News verkar vara roade, så här ser deras "löp" ut just nu:

 

foxnews.thumb.PNG.efe8434f6e0b7675cecb11284ceb0047.PNG

 

I en av artiklarna kan man läsa kommentarer från en pensionerad general som nämnts som  tänkbar efterträdare till Mattis:

 

trumpkeane.thumb.PNG.5d9e2d8b3ede0ee8c864249ca673899f.PNG

 

Är det som gode generalen och flera med honom säger så torde IS  (ISIS) vara gladast av alla idag, när de får lite lugn och ro att mobilisera igen i både Syrien och Afghanistan och planera nya terrordåd.

 

Den republikanske senatorn Marco Rubio skräder inte heller på orden:

 

rubio.thumb.PNG.f38870d82ac1962f05095a5972255573.PNG

 

Trumpen då? Nja, mest engagerad i att få bygga sin mur för att ytterligare isolera USA från omvärlden. Notera också att Trumpen minsann vet mer om teknik än NÅGON annan. Lycka att vi har en sådan kompetent president för världens mäktigaste land 😉

 

trumpwall.PNG.5012580c6b472045966de998dbb4346e.PNG

Trump är så överdjäkligt duktig att det finns knappast någon som kan mäta sig med honom. Därför är det nog bäst att han tar och ersätter alla ministrar med sig själv. Är man ofelbar och kan allt bättre än alla andra är det svårt för andra att tillföra något. 

Han lever väl efter Stenmarksdevisen "inte lönt att förklara för de som inte begriper". Inget ont om Stenmark han var ganska ödmjuk fast han var bäst i utförsåkning.

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎12‎/‎20‎/‎2018 at 3:54 PM, John Khonken said:

Som jag skrivit hela tiden. Fredspriset till Trumpen. Trumpen vill ha fred Obama krig. Som vanligt agerar Trumpen som den statsman han är. Att bry sig om alla sina medborgare är helt rätt.

 

https://www.dn.se/nyheter/varlden/plotslig-usa-retratt-ur-syrien-forbryllar/

Tjena JK,

 

Självklart kan man gilla Trumps policies. Man kan gilla att den rikaste procenten och de allra största multinationella företagen får lägre skatt, man kan tycka att det är en jättebra ide att bryta alla ingående internationella avtal och att göra sig ovän med alla sina allierade, förutom de som halshugger journalister givetvis. Man kan gilla en president som inte tror på global handel, klimatförändringar och homosexuellas rättigheter. Jag tycker inte det är bra, men en hel drös amerikaner tycker det är bra och det får man respektera. Jag antar att du också tycker det är bra och det har jag heller inga problem med, hade liksom inte förväntat mig något annat.

 

Det jag dock inte kan köpa är att du kallar Trump en "statsman" och att du tidigare kallat honom "en stor ledare". Tycker du verkligen att Trump verkar vara en bra chef? Om man har en personalomsättning på över 50% om året bland sina närmaste anställda så måste man väl ändå ha misslyckats i sin ledarroll? Jag skulle vilja ha ett ärligt svar och försök att undvika att vara ironisk. Jag vill inte på något sätt vara taskig, men det är inte lätt att lyckas med skriftlig ironi och du är nog inte riktigt där. Så försök att svara enkelt.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul Atom

Vi/du har din åsikt. Trump gick på val och nu genomför han vad han lovat. Det är en stor statsman. Första stycket är dina personliga åsikter . Trumpen gör också dåliga saker. Med en skillnad. Han gör saker för amerikanska folket.

När det gäller hans närmaste . Så ställer Trumpen krav på sina närmaste. Håller man inte måttet så åker man ut. Han använder även en del människor för specifika uppdrag. Som Jeff S och Mattew Wittaker. Sedan finns det folk i hans närhet som inte tror på hans politik och då avgår. Det är en mänsklig rättighet att gå efter sin egen övertygelse.

 

Om du vill fortsätta med ironi så varesgooooooooooooooooooood. up to you

 

PS GOD JUL PÅ DIG 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minutes ago, John Khonken said:

Kul Atom

Vi/du har din åsikt. Trump gick på val och nu genomför han vad han lovat. Det är en stor statsman. Första stycket är dina personliga åsikter . Trumpen gör också dåliga saker. Med en skillnad. Han gör saker för amerikanska folket.

När det gäller hans närmaste . Så ställer Trumpen krav på sina närmaste. Håller man inte måttet så åker man ut. Han använder även en del människor för specifika uppdrag. Som Jeff S och Mattew Wittaker. Sedan finns det folk i hans närhet som inte tror på hans politik och då avgår. Det är en mänsklig rättighet att gå efter sin egen övertygelse.

 

Om du vill fortsätta med ironi så varesgooooooooooooooooooood. up to you

 

PS GOD JUL PÅ DIG 

Det är ju fascinerande lite han genomfört, om man betänker att Republikanerna har haft majoritet i både kongress och senat. Personligen tror jag inte han genomfört något för det Amerikanska folket, möjligen på kort sikt, men det var nog heller aldrig hans avsikt. I vilket fall, där kan vi ha delade meningar och det är OK.

 

Det jag frågade efter var om du tyckte att han är en "statsman" och "stor ledare". Och det verkar du tycka. Förmodligen tio gånger fler avskedningar och avhopp än någon annan president någonsin haft och du kallar det att "ställa krav". Trump är en inkompetent chef och ser man inte det så är man en inkompetent medborgare. Att vara Amerikansk president är inte som att vara VD för ett företag, när det kommer till personalfrågor är det mycket enklare att vara president. Som VD ärver man en massa medarbetare men som president har man själv valt alla ministrar och nära medarbetare. Hur kan någon ha så brutalt dålig personkännedom att nästan 100% av de han valde för 2 år sedan redan har sagt upp sig eller blivit avskedade?

 

God Jul på dig! 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Om han är en STOR statsman får tiden utvisa .Enligt MIG just nu försöker han hela tiden hålla sina löften. Det var det han gick till val på. Att det varit skillnad mellan att vara  en statsman och företagsledare stämmer. Måste det vara så enligt dig? 

När det gäller sina anställda. Har jag läst. Inte mina åsikter. Att Trumpen ville ha folk från Goldman i sin närhet.  Det kan vara en förklaring.

När det gäller inkompetens så är jag glad om Trumpen är en sådan om han fortsätter ta hem sina trupper och försöker skapa fred i världen. Det får vi också se om det lyckas. Att försöka gör i alla fall mig glad i dessa jultider

 

Gott nytt år på dig

 

Link to comment
Dela på andra sajter

😀

 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Så mexarna vill inte betala för muren?

 

"After all you´r just another prick with no wall"

 

images.jpeg.fab797ccd69fd07caea067e7fa39807c.jpeg

 

När vi tittar tillbaka på Trumps presidentperiod  om några år så kommer vi alla att se att det var då som USA frivilligt släppte ifrån sig makten och positionen som världsledare. Ryssland och Kina tackar.

 

Till och med mina amerikanska vänner som är/var stora Trump supportrar börjar nu undra vad det är för en dåre de valt. Men många av dem kändes mer Anti Hilary än Pro Trump men så går det när du röstar emot något och inte för något.

 

Omsättningen av folk på ledande postioner börjar snart nå ikapp Thailand men där vet man ju att det är för att alla ska få chans att sko sig på korruptionen men i USA verkar det som om de flesta inte klarar av en skogstokig dåre som ledare. 

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

I länder med demokrati får folket de ledare de förtjänar.  I USA har man valt Trump, och han har, enligt opinionsundersökningarna,  fortfarande betydligt större stöd av folket där, efter sina två år vid makten,   än vad Löfven har i Sverige nu.

Amerika först, och en mur mot illegal invandring längs gränsen till Mexico var två av hans största vallöften som han fortfarande kämpar för.

I linje med detta vill han dra hem  trupper från Syrien och Afghanistan.

Enligt opinionsundersökningar har han majoriteten av USAs väljare bakom sig i dessa frågor.

Majoriteten i USA vill  nu ha nationalism och national security , och inte öppna gränser, eller USAs  militära

inblandning i arabvärlden.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev ArneMorales:

I länder med demokrati får folket de ledare de förtjänar.  I USA har man valt Trump, och han har, enligt opinionsundersökningarna,  fortfarande betydligt större stöd av folket där, efter sina två år vid makten,   än vad Löfven har i Sverige nu.

Amerika först, och en mur mot illegal invandring längs gränsen till Mexico var två av hans största vallöften som han fortfarande kämpar för.

I linje med detta vill han dra hem  trupper från Syrien och Afghanistan.

Enligt opinionsundersökningar har han majoriteten av USAs väljare bakom sig i dessa frågor.

Majoriteten i USA vill  nu ha nationalism och national security , och inte öppna gränser, eller USAs  militära

inblandning i arabvärlden.

 

 

Låter lite märkligt, speciellt med tanke på att han hade inte majoriteten av väljare bakom sig i presidentvalet heller. Hillary fick 2.868.686 fler röster än Den Store Ledaren, ca. 2,1% mer än Trump.

 

Kan du ge mig en länk till dina källor som verifierar ditt påstående?

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev lauri:

 

Låter lite märkligt, speciellt med tanke på att han hade inte majoriteten av väljare bakom sig i presidentvalet heller. Hillary fick 2.868.686 fler röster än Den Store Ledaren, ca. 2,1% mer än Trump.

 

Kan du ge mig en länk till dina källor som verifierar ditt påstående?

Jag hänvisade inte till valresultatet, utan till opinionsundersökningar som redovisas då och då.

Senaste tiden varrierar hans approval bland väljarna mellan 40 och 50 procent.

Ändrades av ArneMorales
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, och jag sa att det låter lite märkligt. Dom opinionsundersökningar jag har sett visar något annat. Så därför bad jag dig om en länk till dessa undersökningar du hänvisar till. Förstår du? 😉

Ändrades av lauri
Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev lauri:

Ja, och jag sa att det låter lite märkligt. Dom opinionsundersökningar jag har sett visar något annat. Så därför bad jag dig om en länk till dessa undersökningar du hänvisar till. Förstår du? 😉

Sök på tex Yougov. De redovisar i stort sett varje dag.

Vilka opinionsundersökningar har du sett som visar något annat?

Sveriges boss  Stefan Löfven kommer aldrig upp i de siffrorna.

Han ligger på 30-35 procent.

 

Ett exempel    Latest Polls | FiveThirtyEight

 

 

 

Ändrades av ArneMorales
Link to comment
Dela på andra sajter

Ahas, du får ursäkta mig, delen jag ville ha verifikation på var ditt påstående om Amerika först och muren: Enligt opinionsundersökningar har han majoriteten av USAs väljare bakom sig i dessa frågor. Jag fetmarkerade faktiskt den biten i ditt inlägg jag citerade. Så om du har några undersökningar som visar att majoriteten av väljarkåren (hela väljarkåren, inte bara republikaner) ställer sig bakom kraven på t.ex. muren, så skulle jag gärna vilja se dom.

 

Och om du tittar på YouGov som du länkade till handlar dessa undersökningar om Trumps popularitet, och han får inte över 49% "godkänt" (job approval) i någon av dom heller, snittet verkar ligga på 42% just nu. Mer än Löfven, visst, men majoriteten av USA, nej. 

 

Det mest för Trump positiva undersökningen om muren jag kunde hitta var den här:

 

https://www.cnsnews.com/blog/craig-bannister/quinnipiac-poll-voter-support-border-wall-hits-record-high

 

Och i den har muren 43% stöd i väljarkåren.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-12-21 at 13:14, skrev spooncreek:

Jahapp, 

Då har även försvarsminister Mattis sagt upp sig. Han levererade också rätt besk kritik mot sin tokskalle till chef vid uppsägningen. Vem är näste man att ge upp tro?

Stabschefen Kelly som sa upp sig i förra veckan har visat sig svår att ersätta, det verkar som det stadiet är nått nu när Trumpen inte kan hitta kvalificerade ersättare till alla nyckelposter. Ingen bra utveckling.

han får sätta till nå'n från gruvdistriktet som han är så populär i. han hittar nog en jämlike där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad roligt att du, John K., av alla människor, lägger upp en video som bevisar att Den Store Ledaren, Trump, far med osanning (dvs. ljuger) när han ständigt påstår att demokrater vill ha öppna gränser och obegränsad immigration. Kul! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...