Jump to content

Öppen grupp  ·  122 medlemmar

Donald Trump
IGNORERAD

018 Donald Trump


Herr Chang

Recommended Posts

3 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Ja nu vill han riva upp kärnvapenavtal också .  Hurra Hurra 

Det tycker nog alla  rednecks här är bra  55555555555

Helt rätt. Varför ryssar för göra vad de vill utan att någon reagerar på det.

Helt rätt att USA och Trump talar om för ryssar att utbyggnad av kärnvapen för inte fortgå.

 

Om du tecknar ett avtal med någon och den andra bryter det vad gör du då? 

Var realistisk .

Link to comment
Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev JJC:

Helt rätt. Varför ryssar för göra vad de vill utan att någon reagerar på det.

Helt rätt att USA och Trump talar om för ryssar att utbyggnad av kärnvapen för inte fortgå.

 

Om du tecknar ett avtal med någon och den andra bryter det vad gör du då? 

Var realistisk .

Enligt en expert på radion idag går det inte att bevisa men du kanske har bättre källor.  Aftonbladet kanske ?  😉

 

Äsch ta det inte så allvarligt.  Det är mest för att reta Ken lite för han ger minus så fort någon skriver illa om hans idol. Det kanske  rent av är Trump bakom nicket 😮

Men mina åsikter om Trump står fast. Han ÄR en pajas som fortfarande tror han är med i sin Tv såpa 😉

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Enligt en expert på radion idag går det inte att bevisa men du kanske har bättre källor.  Aftonbladet kanske ?  😉

 

Äsch ta det inte så allvarligt.  Det är mest för att reta Ken lite för han ger minus så fort någon skriver illa om hans idol. Det kanske  rent av är Trump bakom nicket 😮

Men mina åsikter om Trump står fast. Han ÄR en pajas som fortfarande tror han är med i sin Tv såpa 😉

Vi lever i ett demokrati än så länge så jag respekterar din åsikt. 

Om Trump är en pajas får vi se om några år. Önskar bara att vi hade fler sådana pajaser till presidenter, ledare och statsministrar som bryr sig om sitt folk.

Orban, Kaczynski, Kurtz, Salvini, Trump.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grabbar jag säger samma en Pajas som står upp för sitt land och sitt folk.  !00ggr hellre än en som säljer ut sitt land för egen vinning. Det finns folk som verkar tycka det är bra att sälja ut sitt land. Min fråga blir då. Hur resonerar ni. Vem borde ta över från Trumpen . Och I så fall varför????????? Kom igen nu sluta gnäll och agera. Visa vad ni tycker

Link to comment
Dela på andra sajter

51 minuter sedan, skrev John Khonken:

Grabbar jag säger samma en Pajas som står upp för sitt land och sitt folk.  !00ggr hellre än en som säljer ut sitt land för egen vinning. Det finns folk som verkar tycka det är bra att sälja ut sitt land. Min fråga blir då. Hur resonerar ni. Vem borde ta över från Trumpen . Och I så fall varför????????? Kom igen nu sluta gnäll och agera. Visa vad ni tycker

Jag har skrivit vad jag tycker. Svensk politik tar jag i annan tråd 🙂

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Ibland blir det intressant när en del ska förklara vad som är så bra med någon man gillar, som tex Trump och andra populistiska ledare. Bland annat de briljanta argumenten "bryr sig om sitt folk"  eller "står upp för sitt land och sitt folk".  Som om andra demokratiskt valda ledare i ett land som USA inte gjort det? Snurrigt.  Det handlar ju ur det perspektivet mest om olika synsätt på vad som är bra för USA. De som traditionellt styrt USA, vilket då innefattar såväl republikanska som demokratiska politiker,  har haft en annan syn,  vilket bidragit till att göra USA till världens mäktigaste land och dess invånare till några av världens mest välbeställda. "The land of the free and the home of the brave"..typ.  Att sympatisera med Trumps politik är naturligtvis en demokratisk rättighet, men att komma med så fattiga argument....Med all respekt, rätt kasst...

 

Inte blir det bättre när man ska titta på sakpolitik. En skriver om hur "ekonomin går med vinst" och en annan om hur en viss "beräkningsmodell" som både Obama och Trump "använder sig av" visar på ekonomisk framgång, men ingen kan förklara vad deras påståenden innebär....

 

Det man emellertid kan konstatera är att det går bra för USA just nu ekonomiskt enligt rätt mycket tillgängliga siffror. En BNP-tillväxt på 4 %  imponerar, liksom de historiskt låga arbetslöshetssiffrorna. Däremot är det tveklöst också så att Trump har suttit alldeles för kort tid vid makten för att kunna ta åt sig äran för dessa framgångar på det sätt han gör, sin vana trogen helt utan att skämmas. Tillika verkar hans supportar köpa det med hull och hår utan minsta ifrågasättande.  De större reformer han genomfört, tex sänkta skatter för företag, har inte haft genomslag än. Obama och hans supporters som hävdar att mycket av den tillväxt vi ser nu är ett resultat av förd ekonomisk politik under Obama snarare än Trump har nog mer rätt. Vad Trumps reformer och handelskrig leder till återstår till stora delar att se.

 

Men mest sant om vad som skapar ekonomisk framgång i ett land är kanske (?) att det inte handlar så mycket om vem som är president. Inte ens i den positionen har man man tillräckligt med makt för styra 325 miljoner människors individuella val. Ekonomiska policies enkom skapar ingen tillväxt. Beskrivs rätt bra i slutklämmen på en artikel i USA Today som försöker reda ut vilken president man ska tacka för den ekonomiska tillväxten just nu:

 

"Who's really to thank for booming economy: Donald Trump or Barack Obama?

Both Trump and Obama are offering rival versions of: "You didn’t build that." Both are suggesting that it is the president — and government more generally — that drives America’s economic engine. They are both wrong.

It is the American people — workers, entrepreneurs and investors — who make the American economy hum.

Obviously, government policy matters. Good policies can encourage investment and innovation; bad policies can slow it. But no president can manage the individual choices of 325 million producers and consumers. Imbuing the president with mystical powers to manage the economy is to invite the sort of meddling that can only get in the way of American dynamism.

The best thing that a president — any president — can do for the economy is to get out of the way and let Americans innovate and produce.

The president who did that could really claim credit.

https://www.usatoday.com/story/opinion/2018/09/27/donald-trump-barack-obama-economy-column/1413881002/

 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-10-21 at 14:37, skrev Fritz:

https://www.svtplay.se/video/19708931/kraftmatningen?start=auto

 

Snaran dras åt kring Donald Trump. I mer än ett år har den särskilde utredaren Robert Mueller synat den amerikanske presidenten och hans närmaste krets. Trump har slagit tillbaka och kallar utredningen en häxjakt. Frågan kvarstår: var presidentvalskampanjen 2016 i maskopi med Ryssland eller inte? Med ett osäkert kongressval som närmar sig och en Rysslandsutredning som går mot sitt slut laddar Donald Trump och hans motståndare för den sista striden. Amerikansk dokumentär från 2018

Varför skulle en presidentkandidat liera sig med fienden (Ryssland)? Jag tycker hela frågan är konstig.

 

Trumpen har väl haft affärer med någon rysk konstellation i affärslivet med horor och annat men häxjakten går till överdrift.

 

Vänstern drar inga gränser i sitt jagandet efter makten varken i USA eller Sverige, tyvärr.

 

Inga är mer våldsbenägna i sin kamp än vänsteraktivister med stöd av våra pk-medier.

 

Vart tog de demokratiska värden inom vänstern vägen när de tror att enbart dom står för de "rätta värderingarna"?

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev spooncreek:

Inte blir det bättre när man ska titta på sakpolitik. En skriver om hur "ekonomin går med vinst" och en annan om hur en viss "beräkningsmodell" som både Obama och Trump "använder sig av" visar på ekonomisk framgång, men ingen kan förklara vad deras påståenden innebär....

Någon påstod tidigare att USA:s ekonomi går som tåget och det gör den. Men då får man i så fall tänka sig att tåget är inköpt för lånade pengar och att intäkterna från biljetterna inte täcker kostnader för drift, underhåll samt amorteringar på lånet. :y2:

https://www.di.se/nyheter/usas-statsskuld-vaxer-de-storsta-summorna-sedan-finanskrisen/

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag påstod att Obama och Trumpen använder samma parametrar  när det gäller ekonomin. Vad det betyder får ni räkna ut själva. Jag säger inte att det är rätt eller fel. 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 hours ago, Fritz said:

Någon påstod tidigare att USA:s ekonomi går som tåget och det gör den. Men då får man i så fall tänka sig att tåget är inköpt för lånade pengar och att intäkterna från biljetterna inte täcker kostnader för drift, underhåll samt amorteringar på lånet. :y2:

https://www.di.se/nyheter/usas-statsskuld-vaxer-de-storsta-summorna-sedan-finanskrisen/

Under Trumpen har såvitt jag förstått det både intäkterna minskat och utgifterna ökat. Hans argument för skattesänkningarna är ju dock att det ska leverera en högre tillväxt = högre intäkter till statskassan. Vi får väl se hur det går med det.

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev Fritz:

Någon påstod tidigare att USA:s ekonomi går som tåget och det gör den. Men då får man i så fall tänka sig att tåget är inköpt för lånade pengar och att intäkterna från biljetterna inte täcker kostnader för drift, underhåll samt amorteringar på lånet. :y2:

https://www.di.se/nyheter/usas-statsskuld-vaxer-de-storsta-summorna-sedan-finanskrisen/

Jag brukar tyvärr inte hålla med dig tills nu.

Har för mig att statsskulden var 9000 miljarder dollar när Obomba tillträdde. Skulderna måst växa snabbare och snabbare. 

Nu 22000 miljarder dollar och 50 miljoner människor får matkuponger.

Hur skulle det se ut om 50.000.000 människor skulle stå och köa till soppa-köken på gatorna?

USA det går bra nu....För det skriver median.

Kraschen kommer närmare och närmare. 

 

1352862159_vattnetrorpasig.gif.62d35f7445244b188c623b674ba2fe81.gif

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu verkar Deep State ökat offensiven. Först Turkiet sedan New York och resten av Usa. Är Deep State oroliga för något ska hända. Kan det ha med Fisa rapporten att göra. Eller vad tror ni.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjafsa, eller låta utredningen visa vem som ligger bakom bomberna...på båda sidor av skyttegraven verkar man ha bestämt sig för att tjafsa är bästa strategin

 

image.png.49c8ca7e63a74e6e587b3493b37bedba.png

 

image.png.a8e4dfe0c84c041378384a542ec8db37.png

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev spooncreek:

Tjafsa, eller låta utredningen visa vem som ligger bakom bomberna...på båda sidor av skyttegraven verkar man ha bestämt sig för att tjafsa är bästa strategin

 

image.png.49c8ca7e63a74e6e587b3493b37bedba.png

 

image.png.a8e4dfe0c84c041378384a542ec8db37.png

Trumpen slår ännu ett bottenrekord i sin retorik. Först hetsar han pöbeln till att hata media som kritiserar honom, fake news kallar han det, men presenterar han bevis på att så är fallet? Nix pix. Sedan har han mage att insinuera att bombattentaten är medias fel. Jag säger som en av mina norska vänner, de må vaere grenser.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 hours ago, John Khonken said:

Nu verkar Deep State ökat offensiven. Först Turkiet sedan New York och resten av Usa. Är Deep State oroliga för något ska hända. Kan det ha med Fisa rapporten att göra. Eller vad tror ni.

 

15 minutes ago, John Khonken said:

Kan bara hålla med. Väntar på bevis

Väntar du på bevis eller har du redan bestämt dig för att allt är iscensatt av Deep State?

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

1 minute ago, John Khonken said:

Både och. Men bevisen är viktigast. Fakta är allt

Skärp upp dig lite nu John Khonken. Antingen är du neutral och väntar på bevis om vem eller vilka som skickat bomberna, eller så har du redan bestämt dig för att det är Deep State. Hur ska du ha det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu tanker du inte. Är du upprörd. Det är inte lätt att vara helt neutral. Det är inte du . Men bevisen och fakta väntar jag på.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minutes ago, John Khonken said:

Nu tanker du inte. Är du upprörd. Det är inte lätt att vara helt neutral. Det är inte du . Men bevisen och fakta väntar jag på.

Tack för din omtanke, men jag har tänkt igenom mina frågor till dig och upprörd blir jag rätt sällan, vare sig här eller IRL. Så, ditt svar nu är alltså att du ännu inte vet om det är det du kallar för Deep state som ligger bakom bombpaketen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Trumpen fortsätter att imponera 55555555

https://www.nytimes.com/2018/10/24/us/politics/trump-phone-security.html?action=click&module=Top%20Stories&pgtype=Homepage

 

Nu får man nog ett minus av lill Trumpeten igen :haha:

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev spooncreek:

Tack för din omtanke, men jag har tänkt igenom mina frågor till dig och upprörd blir jag rätt sällan, vare sig här eller IRL. Så, ditt svar nu är alltså att du ännu inte vet om det är det du kallar för Deep state som ligger bakom bombpaketen?

Det får utredningen visa. Det är INTE bra när förtroendevalda blir hotade. Hoppas dom som gör det får långa straff.

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant i USA just nu.

 

Senaste veckan organiseras flyktingkaravaner från flera  länder i Sydamerika.

 

De är på väg för att illegalt ta sig in i USA via Mexico . Ungefär som för några år sedan då flyktinkaravaner från muslimska länder tog sig illegalt till Europa, ofta med hjälp av dyra människosmugglare.

 

USAs president Trump gick ju till val på bla att stoppa den omfattande  illegala invandringen från Sydamerika till USA.

Blir intressant att följa om han nu kan infria detta.

På TV idag säger han -Nobody is coming in- och skickar soldater för att bevaka gränsen mot Mexico.

 

Trump speaks on illegal immigration, border security - YouTube

 

 

 

 

Ändrades av ArneMorales
Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas det kommer fram vem som ligger bakom detta. Att det är organiserat råder  ingen tvekan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ibland kan ju gubbskrället vara lite rolig mitt  all misär han skapar till vardags

 

image.thumb.png.af0b5ec91b84cf0d71d43b9aa9cb995c.png

 

 

HBO, som gör Game of Thrones, är inte så imponerade över  tweeten, men kunde i alla fall skämta tillbaks:

 

image.png.caf48da758a2aeb34d2c21e408d2d43d.png

 

 

 

 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...