Jump to content

Öppen grupp  ·  122 medlemmar

Donald Trump
IGNORERAD

018 Donald Trump


Herr Chang

Recommended Posts

3 minutes ago, Krafta said:

motvilligt så måste jag konstatera att du är helt out of bounds tillsammans med frits&co hur fan kan ni vänsterfolk tro att ett land kan fungera med er politik?Det blir konkurs inom ett par måader!

 Nej, jag är inte vänster, står att läsa i en tråd nära dig senast idag.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev spooncreek:

 Nej, jag är inte vänster, står att läsa i en tråd nära dig senast idag.

Du säger att du inte är vänster men jag tror inte på det, jag själv kommer att rösta på alternativ för sverige - vad kommer du att rösta på?

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det dina inlägg  de senaste dagarna framförallt visar är att du själv verkar ha noll acceptans för oliktänkande.  Ta dig en funderare över det, ett råd i all välmening.
Det stämmer bra det att tröttmösor sliter på mitt psyke dagligen , men som bärare av en humanistisk värdegrund så vänder jag andra kinden till.

Vilka skenheliga som har smalast åsiktskorridor har väl framgått.

Mina inlägg torde inte vara så många i det stora hela i denna tråd, men när självhypnosen övergått till nån slags malande trance behövde tråden lite avvikande input.

Nu får ni idissla vidare ert toleranta, klarsynta och goda Trump hatande.

Jag är klar med detta för ett par månader till minst.
Link to comment
Dela på andra sajter

11 minutes ago, Krafta said:

Du säger att du inte är vänster men jag tror inte på det, jag själv kommer att rösta på alternativ för sverige - vad kommer du att rösta på?

Jag brukar vänta in i det sista med att bestämma mig, mycket att väga in, tex partiprogram och företrädare för partiet. Alltid förr något av de partier som nu kallas för Alliansen. Som det känns nu blir det en av två, Liberalerna eller Moderaterna.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
11 minuter sedan, skrev Krafta:

Du säger att du inte är vänster men jag tror inte på det, jag själv kommer att rösta på alternativ för sverige - vad kommer du att rösta på?

Nu har jag träffat och pratat med sponen några gånger som är en driven entreprenör. Vad får dig att påstå att han är vänster? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
4 minuter sedan, skrev Nicholas:

Det stämmer bra det att tröttmösor sliter på mitt psyke dagligen , men som bärare av en humanistisk värdegrund så vänder jag andra kinden till.

Vilka skenheliga som har smalast åsiktskorridor har väl framgått.

Mina inlägg torde inte vara så många i det stora hela i denna tråd, men när självhypnosen övergått till nån slags malande trance behövde tråden lite avvikande input.

Nu får ni idissla vidare ert toleranta, klarsynta och goda Trump hatande.

Jag är klar med detta för ett par månader till minst.

Tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Fritz:

Nä jisses ! Om "Svetsarn" eller någon annan svensk politiker offentligt skulle uttrycka samma förakt mot media som Trump gör så skulle hen ganska snabbt vara borta från den politiska arenan för alltid, max två dar skulle det ta ungefär sisådär. Här snackar vi om politiskt självmord.

Varför skulle Svetsarn ifrågasätta media i Sverige som är hans största supporter. Det vore väl korkat isf.

 

Däremot finns det andra politiker som skulle vinna på det om de hade modet men fegheten att utmana vänstern är för stor.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minutes ago, Nicholas said:

men när självhypnosen övergått till nån slags malande trance 

Välkommen åter så småningom, när du själv fixar att diskutera med oliktänkande. Då, bland mycket annat skulle en förklaring på din åsikt  ovan om de som inte tycker som dig,  vara intressant att diskutera vidare . Liksom den mentala politiska tvångströjan som jag aldrig riktigt lyckades förstå. På återseende. 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev nissehult_13:

Det är därför de kallas

 

Tredje statsmakten är sedan mitten av 1800-talet en informell benämning på massmedia i Sverige. Den första makten är regeringen och den andra riksdagen. Ibland antas riksdagen vara den första. Den tredje statsmaktens uppgift anses vara att granska de två andra.

Det där är historia för guds skull.

 

Janne Josefsson uttalade sig för inte länge sen om att media inte är den tredje statsmakten längre utan den första statsmakten. Median driver politiker dit de vill med kampanjer som utgår från deras egen värdegrund/politisk hemhörighet.

 

Jag håller helt med och det hände inte det sista året utan har varit så länge. Sossar och media har levt länge i symbios men nu med fria informationskanaler, mobilen, internet, internetforum m.m. så kommer sanningen ut.

 

Ingen i Sverige har haft ett sånt grepp om media som sossar efter 40 årigt styre där de flesta ämbetsmän och tjänstemän har haft samröre med S. Överallt i samhället har sossar styrt, i kommuner, i landsting och regering. Det vore för fan konstigt om inte det har satt sina spår. 

 

Ser man på SDs film om sossars historia så finns mycket tänkvärt. Hade Hitler vunnit kriget kunde sossarna hävdat sin vänskap till honom på samma sätt som de visade sin sympati till vinnarna. Helt enkelt ett parti som kan säga vad som helst för att gynna dom själva.

 

I sossarna är inte sanningen så viktig, utan makten är det viktigaste. Maktkåtare parti finns inte. 

 

Jag tror att S och SD kommer att närma sig över tid. Det kan gå fort eller ta längre tid men det kommer att hända....

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Nicholas:

Noll verklighetsförankring.

Promenadsegern som uteblev.

Media i både USA och Sverige stod förstummade.
Grät öppet.
Totalt chockade.
Barnsliga reaktioner utlöstes i en strid ström.

Dom av oss som trodde på Trump hade ju fel såklart även när vi hade rätt.

När verkligheten inte stämmer med drömmen återstår att ignorera den.

4år till?

 

Helt klart är att etablissemanget är skakat. De som tror sig ha byggt upp ett internationellt nätverk med FNs regler som många nonchalerar idag. T.ex Saudi som sitter i FNs kvinnokommision.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4pbER/saudiarabien-tar-plats-i-fns-kvinnokommission

 

Ville skriva en jävla massa  men inser att Aftonbladets artikel säger mer!

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt klart är att etablissemanget är skakat. De som tror sig ha byggt upp ett internationellt nätverk med FNs regler som många nonchalerar idag. T.ex Saudi som sitter i FNs kvinnokommision.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4pbER/saudiarabien-tar-plats-i-fns-kvinnokommission

 

Ville skriva en jävla massa  men inser att Aftonbladets artikel säger mer!

Dom vill bara ha fina jobb med bra traktamente, lyxhotell och status.

Jag har sett det på nära håll.

Skattemedel är gott.

Resultat är det ingen som vare sig efterfrågar eller levererar.

Närmast oförskämt att ens nämna det.

Självcensur råder.

Reträtt-poster för nya adeln.

 

Hmmm.

Såg försent att det var denna tråd jag inte skulle skriva i.

 

 

5555

Fan.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev spooncreek:

Det dina inlägg  de senaste dagarna framförallt visar är att du själv verkar ha noll acceptans för oliktänkande.  Ta dig en funderare över det, ett råd i all välmening.

Pk-samhället utsätts för attack av sanningen och vissa har en förmåga att förstå vad som pågår/kommer.

 

De indoktrinerade och rövslickare inser det senare!

 

Förr eller senare kommer sanningen fram.

 

På 30-talet fanns ju många i Sverige som gillade Hitler så länge han var framgångsrik. När förlusten kom fanns inga vänner kvar... 😁

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minutes ago, Wanchai said:

De indoktrinerade och rövslickare inser det senare!

Att du har en skruv lös eller flera är ju intet nytt. Men roa mig, vilka är de indoktrinerade och rövslickarna i den här tråden, enligt din mening?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev spooncreek:

 Nej, jag är inte vänster, står att läsa i en tråd nära dig senast idag.

Bara för att du säger det så betyder det inte att det är sant.

 

Jag tycker du är vänster och PK, nästintill sprickfärdig av självbeundran över hur duktig idi*t du är.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev spooncreek:

Välkommen åter så småningom, när du själv fixar att diskutera med oliktänkande. Då, bland mycket annat skulle en förklaring på din åsikt  ovan om de som inte tycker som dig,  vara intressant att diskutera vidare . Liksom den mentala politiska tvångströjan som jag aldrig riktigt lyckades förstå. På återseende. 

Ja nu ska de som inte faller in i fåran, PK-samhället ifrågasättas.

 

Har du själv tänkt tanken hur du ska respektera "oliktänkande". 

 

Du skriver att du väljer mellan M och L. När du skriver detta så uppfattar jag dig som ett nättroll och det kommer jag att fortsätta tro tills du kan visa trovärdighet i denna fråga.

 

Det är snart val i Sverige och jag tror din roll är att förvanska och förnedra de som inte tycker "rätt".

 

Hälsa Jonas att det inte funkade!

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev spooncreek:

Att du har en skruv lös eller flera är ju intet nytt. Men roa mig, vilka är de indoktrinerade och rövslickarna i den här tråden, enligt din mening?

Du är en av dom. 

 

Skruv lös eller inte vet jag inte om du har. Jag har inte den förmågan att ställa den diagnosen via ett forum som du kan kan.

 

Är möjligen Saida din mamma?

 

Krya på dig!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Wanchai:

Du är en av dom. 

 

Skruv lös eller inte vet jag inte om du har. Jag har inte den förmågan att ställa den diagnosen via ett forum som du kan kan.

 

Är möjligen Saida din mamma?

 

Krya på dig!

Nytt rekord i grenen "kasta sten i glashus" ? :huh:

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Nicholas:

Dom vill bara ha fina jobb med bra traktamente, lyxhotell och status.

Jag har sett det på nära håll.

Skattemedel är gott.

Resultat är det ingen som vare sig efterfrågar eller levererar.

Närmast oförskämt att ens nämna det.

Självcensur råder.

Reträtt-poster för nya adeln.

 

Hmmm.

Såg försent att det var denna tråd jag inte skulle skriva i.

 

 

5555

Fan.

 

Ändrades av Nakhon
Link to comment
Dela på andra sajter

14 hours ago, Fritz said:

Men allvarligt är du lämplig som moderator här på MPR ?

Både @Kim och @Surin P3 har flera gånger under åren fastställt att en moderator har rätt att uttrycka sin egen åsikt. Har du missat det?

 

En moderator kan kritiseras för det han utför i sin roll som moderator. Dvs raderar iniägg eller inte, stänger av någon eller inte et cetera. Det är inte tänkt att en moderator ska ha någon munkavle på sig vad gäller allt som inte har direkt med forumet att göra. Själv tycker jag @Nicholas utför sin uppgift som moderator alldeles utmärkt.

 

Det kanske bara är så att dina och andras argument tryter, och då tar du och andra till direkt löjligt ifrågasättande av moderatorskapet? Kritisera gärna en moderator för vad han gör med sin makt, men var vänlig behandla hans inlägg precis som du behandlar vem som helst. Ditt ältande om vad som är lämpligt för en moderator tyder mer på mindervärdeskomplex och brist på argument.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Herr Chang:

Både @Kim och @Surin P3 har flera gånger under åren fastställt att en moderator har rätt att uttrycka sin egen åsikt. Har du missat det?

 

En moderator kan kritiseras för det han utför i sin roll som moderator. Dvs raderar iniägg eller inte, stänger av någon eller inte et cetera. Det är inte tänkt att en moderator ska ha någon munkavle på sig vad gäller allt som inte har direkt med forumet att göra. Själv tycker jag @Nicholas utför sin uppgift som moderator alldeles utmärkt.

 

Det kanske bara är så att dina och andras argument tryter, och då tar du och andra till direkt löjligt ifrågasättande av moderatorskapet? Kritisera gärna en moderator för vad han gör med sin makt, men var vänlig behandla hans inlägg precis som du behandlar vem som helst. Ditt ältande om vad som är lämpligt för en moderator tyder mer på mindervärdeskomplex och brist på argument.

 

Herr Chang har talat.

Du har så rätt när det gäller inlägget som du citerade, det var lågt av mig och det ber jag om ursäkt för. Jag var inte riktigt vid mina sinnes fulla bruk i går kväll kan man nog lugnt säga. Jag har absolut inget emot att en moderator uttrycker sina personliga åsikter, tvärt om. Det som jag surnade till för tidigare var när han i ett inlägg till mig skrev "Tror du är uppfödd med politisk tvångströja, mental sådan, och nog ingen risk du tar dig ur den i detta livet." Om du och andra tycker att det var OK att skriva så så kan jag nog leva med det men själv jag tycker att det inte var det. Man bör kunna debattera sak utan att göra löjliga personliga påhopp.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle egentligen behöva en tre-fyra öl. Jag har under flera år försökt att sätta fingret på vad det egentligen är som händer nu, men jag går alltid bet. Just efter tre-fyra öl kan jag ibland känna att jag börjar komma lösningen på spåret men när jag öppnar den femte så är det borta igen. Jag ska trots allt försöka nu efter min andra dubbla espresso.

 

När jag var riktigt ung (högstadiet och gymnasiet) så fanns fortfarande ideologier; man var vänster eller höger och diskussionerna utgick alltid från det och var relativt enkla. Jag och bästa polaren var de enda sossarna bland alla bortskämda småföretagarsöner på 4-årig teknisk; jag var sosse dels för att Farsan och min favoritmorbror var sossar men mest för att det var kul att debattera. Solen sken alltid och det var en meter snö på jul, Sverige var bäst i världen på allt utom fotboll och staten hade pengar att fördela till både livets nödtorft och till mer högtstående ideal.

 

När jag senare gick på universitet på 90-talet hade vi gått igenom finanskriser, bostadskriser och valutakriser; det krigades på Balkan och Sovjet kollapsade. Vi röstade om EU och Euron vilket var relativt blocköverskridande frågor. Det handlade inte längre om att vara vänster eller höger utan om huruvida man trodde på internationellt samarbete och globalisering eller om man misstrodde överstatlighet och föredrog det gamla invanda. Vid den här tiden gled jag över mittenfåran och hade många intressanta diskussioner med EU-fruktande kultur- och samhällsvetare (dagens PK antar jag) på universitetet samt mina lika EU-fruktande möbelfabriksarbetarkompisar hemma i Tibro (dagens urtyp för SD:are antar jag). Redan då, alltså mitten på 90-talet, dog egentligen blockpolitiken och de gamla ideologierna och det såg ett tag ut som om arbetarklassens hemkörda och de kulturella/politiska filurernas rödvinspimplande skulle enas i en reaktionär illasmakande bål och ställas mot de mer opportunistiska och framåtblickande människornas öl och drinkar. Det hade varit roligt och tydligt men så blev det aldrig, de flesta föll under 00-talet tillbaka i gamla hjulspår men nog började globalisering, invandring och integration samt ökande lönespridning att gnaga alltmer. Att inte få det ekonomiskt bättre än sina föräldrar blev för stora grupper en tydlig realitet, att se sitt jobb skickas först till Polen och senare till Kina eller ersättas av en dator/maskin. Att försöka se orsak och verkan blev allt svårare och en känsla av att vara förbisedd bredde ut sig och resulterade inte helt sällan i förakt för politiker och samhället i stort.

 

På 2010-talet, och framförallt de senaste 2-3 åren, har hela västvärldens samhällsapparat satts i gungning och vart det slutar kan vi bara sia om. Jag har till stora delar förståelse för folk som röstar på Trump, SD eller för Brexit och några av deras ideer håller jag till och med om. Om vi fokuserar på Trump så är det inte i första hand hans policies jag är emot utan hans uppförande; jag tycker helt enkelt han är en vidrig person och förmodligen den farligaste personen för västvärlden sedan Chrusjtjov. Att underblåsa absurda konspirationsteorier och spendera värdefull tid på att twittra angrepp på vanliga personer skulle inte vara värdigt en kommunfullmäktige i Årjäng och borde fan vara brottsligt när man innehar världens viktigaste jobb.

 

De som gillar Trump oroar sig över den vite mannens minskande inflytande och ser muslimer och muslimska länder som det största hotet. Vänstern oroar sig över kapitalismens ökande makt samt totalitära ledare som Putin och hans arvtagare i Polen och Ungern. Under tiden sitter Emperor Xi i Peking och gottar sig åt vårt käbblande och förfall medans han lägger land efter land i Asien under sig. Det är Kina, och bara Kina, som en dag kan förstöra det västerland vi vant oss vid men de kan bara göra det om vi själva tillåter det, och det gör vi genom att rösta fram totalitära, bortskämda rikemanssöner som Trump och Boris Johnson som låtsas stå på den lilla människans sida och säger sig vara "anti-etablissemang" men i själva verket byggt hela sina karriärer på sina kontakter med etablissemanget och inte minst den mainstream media de nu säger sig förakta.

 

Så, det var allt. Nu är det dags för lite nudelsoppa. 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
30 minuter sedan, skrev Herr Chang:

Både @Kim och @Surin P3 har flera gånger under åren fastställt att en moderator har rätt att uttrycka sin egen åsikt. Har du missat det?

 

En moderator kan kritiseras för det han utför i sin roll som moderator. Dvs raderar iniägg eller inte, stänger av någon eller inte et cetera. Det är inte tänkt att en moderator ska ha någon munkavle på sig vad gäller allt som inte har direkt med forumet att göra. Själv tycker jag @Nicholas utför sin uppgift som moderator alldeles utmärkt.

 

Det kanske bara är så att dina och andras argument tryter, och då tar du och andra till direkt löjligt ifrågasättande av moderatorskapet? Kritisera gärna en moderator för vad han gör med sin makt, men var vänlig behandla hans inlägg precis som du behandlar vem som helst. Ditt ältande om vad som är lämpligt för en moderator tyder mer på mindervärdeskomplex och brist på argument.

 

Herr Chang har talat.

Det är trevligt att vara viktig men det är viktigare att vara trevlig. En moderators roll är varken lätt eller avundsvärd men helt frivillig. Ska moderatorn lyckas i sin roll så bör han ha medlemmarnas respekt. Är inte så säker på att det är rätt väg att sätta nedlåtande epitet på medlemmar.

Ändrades av Fredman
Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Atom:

Att underblåsa absurda konspirationsteorier och spendera värdefull tid på att twittra angrepp på vanliga personer skulle inte vara värdigt en kommunfullmäktige i Årjäng och borde fan vara brottsligt när man innehar världens viktigaste jobb.

 

:drinks:

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter



Jag skulle egentligen behöva en tre-fyra öl. Jag har under flera år försökt att sätta fingret på vad det egentligen är som händer nu, men jag går alltid bet.



"De som gillar Trump oroar sig över den vite mannens minskande inflytande och ser muslimer och muslimska länder som det största hotet. "

Med denna analys så förstår man att du går bet.

Så du förenklar raskt till något som du anser verkar förståeligt.

Kinas framgångsr beror på att dom inte är en demokrati.
Demokratier som måste följa lagar och fundera på omval, således beakta folkopinionen och huruvida det är valår eller inte kommer obönhörligen förlora.

Sveriges ja till EU berodde på att en vacker dag vaknade S upp och hade svängt i frågan.
Göran Persson gick ut och sa till folket via statstelevisionen att alla som inte röstade för EU var dumma i huvudet.
(ganska exakt så sa han, burdust och omsskerat)


Facket sattes i arbete för fösa in fåren.
Utgången var given.
Precis som linje 2 i kärnkraftsomröstningen.

Skulle inte funka idag att göra så.

Sociala medier den 4:e statsmakten skulle sätta stopp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...