Jump to content

Öppen grupp  ·  122 medlemmar

Donald Trump
IGNORERAD

018 Donald Trump


Herr Chang

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev spooncreek:

Jag har läst ditt inlägg några gånger nu, och måste tyvärr säga att jag inte förstår vad du menar med själva meningen som sådan, och därmed inte heller hur det hänger ihop med ditt uttryck om politisk mental tvångströja. Sorry.

Eftersom det var mig Nicholas beskrev som, jag citerar. "Tror du är uppfödd med politisk tvångströja, mental sådan, och nog ingen risk du tar dig ur den i detta livet" så har jag också funderat en del på innebörden men inte heller förstått. Hur som helst så känner jag mig inte träffad av den förolämpningen. Jag tycker att det är illa nog när "vanliga" medlemmar ägnar sig åt personangrepp, man bör kunna skilja på sak och person, men etter värre blir det när en moderator sänker ner sig själv till den nivån i sin argumentering. :sure:

 

Men nu slutade det regna så nu ska jag dra till Harrys. :)

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minutes ago, Fritz said:

Eftersom det var mig Nicholas beskrev som, jag citerar. "Tror du är uppfödd med politisk tvångströja, mental sådan, och nog ingen risk du tar dig ur den i detta livet" så har jag också funderat en del på innebörden men inte heller förstått. Hur som helst så känner jag mig inte träffad av den förolämpningen. Jag tycker att det är illa nog när "vanliga" medlemmar ägnar sig åt personangrepp, man bör kunna skilja på sak och person, men etter värre blir det när en moderator sänker ner sig själv till den nivån i sin argumentering. :sure:

 

Men nu slutade det regna så nu ska jag dra till Harrys. :)

Nu började det spöregna igen, annars hade jag hakat på :-) 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev spooncreek:

Nu började det spöregna igen, annars hade jag hakat på :-) 

Började prexis om här också. Men jag härdar ut och drar dit när det gått över, vore skoj att ses igen. :)

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-08-17 at 06:40, skrev Nicholas:

Fri media är givetvis bra.
Men inte samma sak som bra media.

Så heliga i rollen folkets bärare av ljus och kunskap är dom knappast.

Måste få ifrågasättas.
Inga helgon.
Inte neutrala.

Vad är bra media, är inte det något bland det mest subjektiva bedömningar som finns?

Christer/Arunee/Tawan

Link to comment
Dela på andra sajter

Antingen tänker man själv eller så gör någon annan det åt en.
Snömos tyder inte på det första.
Tyvärr får jag nog ansluta mig till de andra i tråden som inte förstår vad du menar? Vad tycker du då om Trump som är mästare på just snömos?

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎8‎/‎17‎/‎2018 at 11:40 AM, Nicholas said:

Fri media är givetvis bra.
Men inte samma sak som bra media.

Så heliga i rollen folkets bärare av ljus och kunskap är dom knappast.

Måste få ifrågasättas.
Inga helgon.
Inte neutrala.

Fast, är det någon som sagt att media inte ska få ifrågasättas, att de skulle vara helgon eller neutrala? Tycker du inte att Trump visade uppenbara diktatoriska tendenser när han kallade media "folkets fiende"? Jag kan inte tänka mig att särskilt många demokratiskt valda ledare uttryckt sig så tidigare.

 

Att media är, och har varit, tuffare mot Trump än någon tidigare president kan jag definitivt hålla med om. Samtidigt; är det särskilt märkligt? Jag har förstått att många konspirationsteoretiker, Alt Right människor och en del andra grupper i samhällets utkanter vill få det till att "eliten" gått samman mot den lilla människans representant men är det så? Trump har sänkt företagsskatter och de allra rikaste personernas skatter med en magnitud som aldrig kommer inträffa igen så varför skulle "eliten" vara emot Trump? Är det bara inte så enkelt att Trump dag ut och dag in uppför sig väldigt mycket som en bortskämd byggherre med absolut makt och väldigt lite som en president?

 

Han har sökt konfrontation med media sedan den dagen han utannonserade sin kandidatur och till stor del var det detta som gjorde honom till president. Journalister är människor, precis som moderatorer, och en journalist som ständigt får höra att han tillhör en förljugen och värdelös grupp kommer givetvis att ogilla honom. Om jag i inlägg efter inlägg skrev att MPR moderatorer är ljugande, korkade motherfuckers så skulle du nog ganska snart tröttna på mig också. Om du inte tror mig kan vi prova 😉

 

Trump tilltalar säkert fortfarande sin kärntrupp, förmodligen mer än någonsin, men hur många fler moderata republikaner kommer stödja en president som de föraktar som person, även om de generellt står bakom hans policies?   

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Atom:

Tycker du inte att Trump visade uppenbara diktatoriska tendenser när han kallade media "folkets fiende"? Jag kan inte tänka mig att särskilt många demokratiskt valda ledare uttryckt sig så tidigare.

Nä jisses ! Om "Svetsarn" eller någon annan svensk politiker offentligt skulle uttrycka samma förakt mot media som Trump gör så skulle hen ganska snabbt vara borta från den politiska arenan för alltid, max två dar skulle det ta ungefär sisådär. Här snackar vi om politiskt självmord.

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Fritz:

Nä jisses ! Om "Svetsarn" eller någon annan svensk politiker offentligt skulle uttrycka samma förakt mot media som Trump gör så skulle hen ganska snabbt vara borta från den politiska arenan för alltid, max två dar skulle det ta ungefär sisådär. Här snackar vi om politiskt självmord.

Det är därför de kallas

 

Tredje statsmakten är sedan mitten av 1800-talet en informell benämning på massmedia i Sverige. Den första makten är regeringen och den andra riksdagen. Ibland antas riksdagen vara den första. Den tredje statsmaktens uppgift anses vara att granska de två andra.

Nissehult_13

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast, är det någon som sagt att media inte ska få ifrågasättas, att de skulle vara helgon eller neutrala? Tycker du inte att Trump visade uppenbara diktatoriska tendenser när han kallade media "folkets fiende"? Jag kan inte tänka mig att särskilt många demokratiskt valda ledare uttryckt sig så tidigare.
 
Att media är, och har varit, tuffare mot Trump än någon tidigare president kan jag definitivt hålla med om. Samtidigt; är det särskilt märkligt? Jag har förstått att många konspirationsteoretiker, Alt Right människor och en del andra grupper i samhällets utkanter vill få det till att "eliten" gått samman mot den lilla människans representant men är det så? Trump har sänkt företagsskatter och de allra rikaste personernas skatter med en magnitud som aldrig kommer inträffa igen så varför skulle "eliten" vara emot Trump? Är det bara inte så enkelt att Trump dag ut och dag in uppför sig väldigt mycket som en bortskämd byggherre med absolut makt och väldigt lite som en president?
 
Han har sökt konfrontation med media sedan den dagen han utannonserade sin kandidatur och till stor del var det detta som gjorde honom till president. Journalister är människor, precis som moderatorer, och en journalist som ständigt får höra att han tillhör en förljugen och värdelös grupp kommer givetvis att ogilla honom. Om jag i inlägg efter inlägg skrev att MPR moderatorer är ljugande, korkade motherfuckers så skulle du nog ganska snart tröttna på mig också. Om du inte tror mig kan vi prova [emoji6]
 
Trump tilltalar säkert fortfarande sin kärntrupp, förmodligen mer än någonsin, men hur många fler moderata republikaner kommer stödja en president som de föraktar som person, även om de generellt står bakom hans policies?   
I USA står valet mellan 2 partier.

Alternativet var Clinton.
En fullständigt horribel människa men som av etablissemanget i Sverige lyftes fram som helylle, rena rama drömmen.

Debatten blir så oerhört grund och svartvit.
Problemet är att för en vettig debatt krävs en vettig kunskapsnivå vilket inkluderar i detta fall en lång historisk kunskap om hur USA har styrts, speciellt då från 1950 och framåt.
Det är ju inte någon snygg läsning precis.

Men nu är alla samstämda om att det som var innan var perfekt och det som skulle ha blivit med Clinton skulle även det vart rena drömmen, det är bara Trump som är problemet.

Vi har snarlika problem i Sverige vilket lyftes fram i corren.se idag.

Den politiska makten leder till en massa följd-makt som är helt odemokratisk och förenad med en massa pengar.

Det låter givetvis här som jag tappade tråden,men jag ska försöka få till det.

Alla president kampanjer och även kampanjer som pågår nu i Sverige går ut på att lova förändring.
Change.
Nästan undantagslöst är det bara skitsnack.
Ingen i den etablerade politiska adeln har det minsta intresse av förändringar.
Tvärtom.


Även usas första gråa president gick till val på "Change"

Vilket är naturligt eftersom folket efter 4år av rövknullande är desperata för förändring.

Change betyder i klara ordalag att hela Washington ska vändas ut och in.
Även Obama utlovade detta dyrt och heligt.
Han satt sedan som en av historiens mest vingklippta presidenter i helt utan mandat och levererade inte ett skit.

Bara Trump har levererat change, och fortsätter att leverera.

Change betyder att du kommer rucka på en massa makt-strukturer.
Pengar pengar pengar.
Media är en helt integrerad del av detta.
Både i USA och Sverige i synnerhet.
I princip all media kommer jaga dig.
Utbyte av var och varannan politiskt utsedd generaldirektör är ett krav om du ska leverera change.

I Sverige tolkas det som att Trump tappat kontrollen eller är allmänt galen.

Det är han inte.
Han leverage change.
Trampar strukturer på tårna.
Blir jagad med blåslampa av etablissemanget.

Och byfånar i Sverige stämmer in i klagosången trots att deras tår aldrig någonsin varit i kläm och inte har det minsta lilla gemensamt med dom som driver kampanj emot Trump.
En större del har väl aldrig ens varit i USA och defenitivt inte betalt skatt där.

Tvärtom så är dom av helt diametralt olika, men dom blir utnyttjade som duktiga idi*ter och inbillar sig ha nåt gemensamt med Clinton et al.

Så otroligt lätt manipluresde.
Av just........
Wait for it.....
Media.
Link to comment
Dela på andra sajter

Nä jisses ! Om "Svetsarn" eller någon annan svensk politiker offentligt skulle uttrycka samma förakt mot media som Trump gör så skulle hen ganska snabbt vara borta från den politiska arenan för alltid, max två dar skulle det ta ungefär sisådär. Här snackar vi om politiskt självmord.
Svensk vänstermedia och svetsarn är synonyma.


Föraktet får vi andra stå för.
Link to comment
Dela på andra sajter

7 minutes ago, Nicholas said:

I USA står valet mellan 2 partier.

Alternativet var Clinton.
En fullständigt horribel människa men som av etablissemanget i Sverige lyftes fram som helylle, rena rama drömmen.

Debatten blir så oerhört grund och svartvit.
Problemet är att för en vettig debatt krävs en vettig kunskapsnivå vilket inkluderar i detta fall en lång historisk kunskap om hur USA har styrts, speciellt då från 1950 och framåt.
Det är ju inte någon snygg läsning precis.

Men nu är alla samstämda om att det som var innan var perfekt och det som skulle ha blivit med Clinton skulle även det vart rena drömmen, det är bara Trump som är problemet.

Vi har snarlika problem i Sverige vilket lyftes fram i corren.se idag.

Den politiska makten leder till en massa följd-makt som är helt odemokratisk och förenad med en massa pengar.

Det låter givetvis här som jag tappade tråden,men jag ska försöka få till det.

Alla president kampanjer och även kampanjer som pågår nu i Sverige går ut på att lova förändring.
Change.
Nästan undantagslöst är det bara skitsnack.
Ingen i den etablerade politiska adeln har det minsta intresse av förändringar.
Tvärtom.


Även usas första gråa president gick till val på "Change"

Vilket är naturligt eftersom folket efter 4år av rövknullande är desperata för förändring.

Change betyder i klara ordalag att hela Washington ska vändas ut och in.
Även Obama utlovade detta dyrt och heligt.
Han satt sedan som en av historiens mest vingklippta presidenter i helt utan mandat och levererade inte ett skit.

Bara Trump har levererat change, och fortsätter att leverera.

Change betyder att du kommer rucka på en massa makt-strukturer.
Pengar pengar pengar.
Media är en helt integrerad del av detta.
Både i USA och Sverige i synnerhet.
I princip all media kommer jaga dig.
Utbyte av var och varannan politiskt utsedd generaldirektör är ett krav om du ska leverera change.

I Sverige tolkas det som att Trump tappat kontrollen eller är allmänt galen.

Det är han inte.
Han leverage change.
Trampar strukturer på tårna.
Blir jagad med blåslampa av etablissemanget.

Och byfånar i Sverige stämmer in i klagosången trots att deras tår aldrig någonsin varit i kläm och inte har det minsta lilla gemensamt med dom som driver kampanj emot Trump.
En större del har väl aldrig ens varit i USA och defenitivt inte betalt skatt där.

Tvärtom så är dom av helt diametralt olika, men dom blir utnyttjade som duktiga idi*ter och inbillar sig ha nåt gemensamt med Clinton et al.

Så otroligt lätt manipluresde.
Av just........
Wait for it.....
Media.

Wow, det var nog det mest skruvade inlägget jag någonsin läst på MPR; och ingen kan ju påstå att det saknas konkurrens på den fronten. 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minutes ago, nissehult_13 said:

Allt hade varit bättre om mamma vunnit, eller?😁👍😁👍

 

clinton.jpg.c1e2a84ef40b2f6fc0abebf07fee50d3.jpg

Även om jag kraftigt ogillade dig, vilket jag inte gör, så skulle jag inte slänga in en ofördelaktig bild på din eventuella dotter eller son för att tjäna billiga poäng. 

 

Det är nog delvis den morala gränsdragningen som skiljer en Trumpanhängare från en Trumpkritisk person.

 

Edit: Såg att Nicholas gav en karma för den bilden. Trist. Egentligen ska man väl inte ställa högre krav på en moderator än någon annan men den typen av lyteskomik, och en hel del andra osmidiga kommentarer om medlemmar, är väl just vad han är tillsatt att stävja.

 

Att en moderator gillar en bild som strider mot själva syftet med moderatorrollen är väl ungefär som att en president, vars roll är att garantera yttrandefriheten, anser att media är folkets fiende. Så där finns ju en klar, om än otrevlig, logik.

Ändrades av Atom

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Noll verklighetsförankring.

Promenadsegern som uteblev.

Media i både USA och Sverige stod förstummade.
Grät öppet.
Totalt chockade.
Barnsliga reaktioner utlöstes i en strid ström.

Dom av oss som trodde på Trump hade ju fel såklart även när vi hade rätt.

När verkligheten inte stämmer med drömmen återstår att ignorera den.

4år till?


Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Nicholas:

Noll verklighetsförankring.

Promenadsegern som uteblev.

Media i både USA och Sverige stod förstummade.
Grät öppet.
Totalt chockade.
Barnsliga reaktioner utlöstes i en strid ström.

Dom av oss som trodde på Trump hade ju fel såklart även när vi hade rätt.

När verkligheten inte stämmer med drömmen återstår att ignorera den.

4år till?

 

Men allvarligt är du lämplig som moderator här på MPR ?

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Även om jag kraftigt ogillade dig, vilket jag inte gör, så skulle jag inte slänga in en ofördelaktig bild på din eventuella dotter eller son för att tjäna billiga poäng. 
 
Det är nog delvis den morala gränsdragningen som skiljer en Trumpanhängare från en Trumpkritisk person.
 
Edit: Såg att Nicholas gav en karma för den bilden. Trist. Egentligen ska man väl inte ställa högre krav på en moderator än någon annan men den typen av lyteskomik, och en hel del andra osmidiga kommentarer om medlemmar, är väl just vad han är tillsatt att stävja.
 
Att en moderator gillar en bild som strider mot själva syftet med moderatorrollen är väl ungefär som att en president, vars roll är att garantera yttrandefriheten, anser att media är folkets fiende. Så där finns ju en klar, om än otrevlig, logik.
Familjen Clinton är publika individer.
Inklusive Chelsea som nu tagit en aktiv roll i att gå i föräldrarnas fotspår.

Om Chelsea som numera är 38år och således inte ett barn även om vi alla är barn till någon, om hon hade valt ett liv utanför politiken så skulle reaktionen varit befogad.
Link to comment
Dela på andra sajter

Men allvarligt är du lämplig som moderator här på MPR ?

Nej.

Alla oliktänkande bör förlora jobbet.

Även oavlönad uppdrag.

 

Rätta takter.

 

Att få gå i Thomas fotspår som Atom avsatt moderator skulle vara hedrande.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Nicholas:

Noll verklighetsförankring.

Promenadsegern som uteblev.

Media i både USA och Sverige stod förstummade.
Grät öppet.
Totalt chockade.
Barnsliga reaktioner utlöstes i en strid ström.

Dom av oss som trodde på Trump hade ju fel såklart även när vi hade rätt.

När verkligheten inte stämmer med drömmen återstår att ignorera den.

4år till?

 

Är du full som du skriver, du måste vara dyngrak, gå på sängen så blir det nog bättre sen

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev Boa52:

Är du full som du skriver, du måste vara dyngrak, gå på sängen så blir det nog bättre sen

Med tanke på alla dina inlägg denna helg så undrar jag om svampsäsongen har börjat i Tavelsjö?

Om det är så, bör du undvika vissa sorter

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Med tanke på alla dina inlägg denna helg såmundrar jag om svampsäsongen har börjat i Tavelsjö?

Om det är så bör du undvika vissa sorter

Ha ha finns inte en svamp, blåbär eller lingon i år, för torrt. Synd om dom Thai som kommit hit, no money

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev John Khonken:

För första och sista gången håller jag med Boa. Finns inge svamp. Hittade en stycken idag

Min fru åkte ut på moppen i dag, hitta tre lingon. Kan vara för moppen gör 80 km/t men bra att ha iskogen

Link to comment
Dela på andra sajter

3 hours ago, Nicholas said:

Nej.

Alla oliktänkande bör förlora jobbet.

Även oavlönad uppdrag.

 

Rätta takter.

 

Att få gå i Thomas fotspår som Atom avsatt moderator skulle vara hedrande.

 

Det dina inlägg  de senaste dagarna framförallt visar är att du själv verkar ha noll acceptans för oliktänkande.  Ta dig en funderare över det, ett råd i all välmening.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-08-14 at 22:22, skrev spooncreek:

Veckans boktips: "Allt är en konspiration". En bok som går igenom bland annat hur personer som Trump använder sig av konspirationsteorier för att ragga röster. Nedan en kort text från en recension i Expressen, om konspirationsteoretikern Alex Jones, samt om ämnet för vår tråd, dvs President Donald Trump:

 

Alex Jones spelade sig själv på film

"Alex Jones inbjöds att spela sig själv i filmer som "Waking Life" och "A Scanner Darkly". Samlade miljontals följare på Youtube medan han grävde allt djupare i den superkonspiration som påstods sträcka sig åtminstone tillbaka till 1776, året då upplysningsmannen Adam Weishaupt grundade det hemliga sällskapet Illuminati. 

Samma konspiration som nu fejkar terrordåd, öppnar gränserna för muslimer och undergräver kärnfamiljen. Som skydd mot deras lömska hjärnkontroll krängde Jones verkningslösa kosttillskott. Drog in mer pengar, anställde fler medarbetare – och togs plötsligt på allvar i det politiska USA, nu som allierad till Donald Trump.

Presidenten och konspirationsteoretikern har uttryckt sin ömsesidiga beundran för varandras gärning. Huruvida någon av dem verkligen tror fullt ut på de halsbrytande konspirationsteorierna är omöjligt att säga. 


Donald Trump styr med hjälp av konspirationsteorier
Uppenbart är däremot att retoriken fungerar. Så länge det suggereras en tillräckligt stor sammansvärjning i kulisserna så kan vilken politik som helst framstå som en spark uppåt, oavsett om statsmakt och storföretag i praktiken knyts ännu närmare samman. Detta inser ledare som Orbán, Erdogan, Putin och Trump.

För att förstå vår tids politiska klimat är det nödvändigt att förstå lockelsen i att se den moderna världshistorien som en enda sammansvärjning. "

 

https://www.expressen.se/kultur/ett-vapen-for-terrorister-och-sluga-maktspelare/

motvilligt så måste jag konstatera att du är helt out of bounds tillsammans med frits&co hur fan kan ni vänsterfolk tro att ett land kan fungera med er politik?Det blir konkurs inom ett par månader!

Ändrades av Krafta

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...