Jump to content

Öppen grupp  ·  122 medlemmar

Donald Trump
IGNORERAD

018 Donald Trump


Herr Chang

Recommended Posts

Kenneth4618
10 timmar sedan, skrev Wanchai:

Min son jobbar inom kriminalvården, något jag kan kolla upp via hoom, hehe.

Ytterligare ett bevis på att du är en korkskalle.  Din son har tystnadsplikt :look_down:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
9 timmar sedan, skrev Wanchai:

Din obehagliga personlighet stämmer in på en djupt kriminell person som suttit inne. Stalkade personer här förut, var satt du då?

Ett till bevis på hur korkad du är.

Du som är så insatt borde veta att man inte har tillgång till en dator i ett fängelse :look_down:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
10 timmar sedan, skrev Wanchai:

Inte mycket som du förstår i denna tråd. Kanske vill du inte förstå eller så vet du inte vad du talar om. Vad som är värst får andra bedöma.

 

Kina har många interna problem och kan inte matcha ett hot från USA men jag förstår nu att du inte begriper större sammanhang.

Som sagt du går från klarhet till klarhet och visar så lite du vet om världen utanför din bubbla ivrigt påhejad av en som förmodligen vet mindre än dig :haha:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Cavemannen
1 minut sedan, skrev Kenneth4618:

Ytterligare ett bevis på att du är en korkskalle.  Din son har tystnadsplikt :look_down:

Han vet inte mitt personnr eftersom han frågar efter det, och med mitt ovanliga namn så skulle det ta 10sek att söka fram mitt personnr.

Så garanterat vet han inte mitt namn heller.

Då kan man ju undra hur han får tag i information om mitt liv bakom galler utan att veta mitt namn eller personnr :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Vår frälsare Trumpen är   nu på tapeten igen gällande Iran . Vad jag fått fram finns inget skrivet avtal.  OM det är så vad håller alla på med. Om det finns ett skrivet avtal är det bara att plocka fram det och presentera det för Amerikanska kongressen. Så får vi reda på sannningen. Vi behöver inte se det. Det är ju amerikansk skattebetalare som står för fiolerna. Då är det väl rimligt att kongressen får se det

 

https://www.dn.se/nyheter/varlden/rouhani-iran-kan-stanna-kvar-i-karnavtalet/

Link to comment
Dela på andra sajter

Det bör att finnas ett avtal eftersom EU säger att de andra som har skrivit på tänker att stanna kvar i avtalet. När det gäller både Iran och Nordkorea så är jag övertygad om att Kina och Ryssland är de som påverkar mest och har den största delen i om det kommer bli fred i dessa länder. Det är konstigt att världen ger USA denna roll och makt, vad skulle hända om EU, Ryssland och Kina gjorde gemensam sak? Det måste vara bättre att få stabilitet i dessa två länder som också skulle kunna bli miljardmarknader för Svenska och Europeiska företag. Det skulle kunna bli viktiga marknader för amerikanska företag också, men det är viktigare att hålla igång militären. Man har fortfarande nästan 40.000 soldater placerade i Tyskland och det har man haft sedan andra världskriget. För att det inte ska bryta ut något krig igen, så de sitter där på varsin stol och stirrar. Världen skulle kunna visa USA att det inte är så mäktiga som de tror. 

 

Sedan har vi Saudierna. De håller på att få slut på pengar och prinsarna ( det finns runt 1.200 prinsar) ser sina miljarder i fickpengar försvinna. Det pågår en maktkamp inom kungafamiljen och flera har blivit avsatta och några har till och med blivit avrättade. För att behålla sin position så behöver de ha oro i de andra oljerika länderna. Iran har den näst största gasreserven i världen efter Ryssland och mängder med olja. De skulle kunna ta över Saudiernas maktposition om landet öppnades upp och fick sälja fritt. Saudierna har olja för ungefär 30 år framåt och de slösat bort stora delar av statskassan på lyx, krig och dåliga investeringar. De har fått sålt av stora aktieinnehav ute i världen för att klara landets ekonomi. De har gått ifrån att vara nästa största ägaren på Stockholmbörsen till att inte finnas med på topp 20 listan på två år. De misslyckades nu att börsnotera det statliga oljebolaget, det fanns inte tillräckligt stort intresse ifrån investerare. De behöver ett högt oljepris för att kunna mjölka ur de sista dropparna olja.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
1 timme sedan, skrev AnTove:

Det bör att finnas ett avtal eftersom EU säger att de andra som har skrivit på tänker att stanna kvar i avtalet. När det gäller både Iran och Nordkorea så är jag övertygad om att Kina och Ryssland är de som påverkar mest och har den största delen i om det kommer bli fred i dessa länder. Det är konstigt att världen ger USA denna roll och makt, vad skulle hända om EU, Ryssland och Kina gjorde gemensam sak? Det måste vara bättre att få stabilitet i dessa två länder som också skulle kunna bli miljardmarknader för Svenska och Europeiska företag. Det skulle kunna bli viktiga marknader för amerikanska företag också, men det är viktigare att hålla igång militären. Man har fortfarande nästan 40.000 soldater placerade i Tyskland och det har man haft sedan andra världskriget. För att det inte ska bryta ut något krig igen, så de sitter där på varsin stol och stirrar. Världen skulle kunna visa USA att det inte är så mäktiga som de tror. 

 

Sedan har vi Saudierna. De håller på att få slut på pengar och prinsarna ( det finns runt 1.200 prinsar) ser sina miljarder i fickpengar försvinna. Det pågår en maktkamp inom kungafamiljen och flera har blivit avsatta och några har till och med blivit avrättade. För att behålla sin position så behöver de ha oro i de andra oljerika länderna. Iran har den näst största gasreserven i världen efter Ryssland och mängder med olja. De skulle kunna ta över Saudiernas maktposition om landet öppnades upp och fick sälja fritt. Saudierna har olja för ungefär 30 år framåt och de slösat bort stora delar av statskassan på lyx, krig och dåliga investeringar. De har fått sålt av stora aktieinnehav ute i världen för att klara landets ekonomi. De har gått ifrån att vara nästa största ägaren på Stockholmbörsen till att inte finnas med på topp 20 listan på två år. De misslyckades nu att börsnotera det statliga oljebolaget, det fanns inte tillräckligt stort intresse ifrån investerare. De behöver ett högt oljepris för att kunna mjölka ur de sista dropparna olja.

Antove

Det bör finnas. Borde man inte visa avtalet för kongressen. Så man kan förhandla om dom delar man tycker är dåliga. Vilka har sett avtalet. Verkar vara väldigt få. Nog om det.

Att det inte är Trumpen allena som strävar efter fred är självklart. Utan ryssarna och framförallt Kina hade inte Trumpen kommit så långt.

Resten du skriver om är helt rätt

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
1 hour ago, John Khonken said:

Det bör finnas. Borde man inte visa avtalet för kongressen. Så man kan förhandla om dom delar man tycker är dåliga. Vilka har sett avtalet. Verkar vara väldigt få.

Avtalet ligger ute publikt på bland annat amerikanska utrikesdepartementets hemsida. Sett av rätt många kan man gissa.

https://www.state.gov/e/eb/tfs/spi/iran/jcpoa/ 

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev spooncreek:

Avtalet ligger ute publikt på bland annat amerikanska utrikesdepartementets hemsida. Sett av rätt många kan man gissa.

https://www.state.gov/e/eb/tfs/spi/iran/jcpoa/ 

Ouch 😁 

Tänk va enkelt för JH att leta reda på innan man yttrar sig. Inte ens det l yckas han med. 

Inte sista gången någon står med brallorna i knävecken och bockar sig framåt utan det lär hända igen. 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev John Khonken:

Antove

Det bör finnas. Borde man inte visa avtalet för kongressen. Så man kan förhandla om dom delar man tycker är dåliga. Vilka har sett avtalet. Verkar vara väldigt få. Nog om det.

Att det inte är Trumpen allena som strävar efter fred är självklart. Utan ryssarna och framförallt Kina hade inte Trumpen kommit så långt.

Resten du skriver om är helt rätt

Det känns svårt att riktigt veta vad Trump strävar efter. Det blir svårt att hålla Israelerna bakom ryggen idag efter att de har skjutit så många palestinier. Men de ser det som en frisedel nu med Trumps stöd att göra både det ena och det andra. Det lär inte göra regionen mera stabil som han twittrade om på morgonen, och berömde sig själv för att ha rivit Iran-avtalet. Att nu skulle det äntligen bli lugnt därnere. Israel och Saudierna vill säkert skjuta Libanon valet i sank eftersom hezbollah fick en sådan framgång. Nu får man se hur de kommer att lägga sig i det Turkiska valet också. 

 

En annan svängning han gjorde idag, var att gå ut och berätta hur mycket att brydde sig om de kinesiska arbetarna. Att det var bra om USA kunde bidra med mera jobb i kina. Det efter att kina visade honom vart skåpet ska stå och hotade med en handelskrig och att de skulle ta hem tillgångar ifrån USA. 

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
3 timmar sedan, skrev spooncreek:

Avtalet ligger ute publikt på bland annat amerikanska utrikesdepartementets hemsida. Sett av rätt många kan man gissa.

https://www.state.gov/e/eb/tfs/spi/iran/jcpoa/ 

spooncreek

Tack för det. Men min fråga kvarstår. Ett avtal görs mellan länder I det här fallet. Så måste några skriva på. Det var det jag påstod att jag inte visste. Utan påskrift gäller Inga avtal vad jag vet.

Men stort tack ändå

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev John Khonken:

spooncreek

Tack för det. Men min fråga kvarstår. Ett avtal görs mellan länder I det här fallet. Så måste några skriva på. Det var det jag påstod att jag inte visste. Utan påskrift gäller Inga avtal vad jag vet.

Men stort tack ändå

Om inga underskrifter är gjorda så finns det ju inget avtal att säga upp eller bry sig om över huvud taget.

 

Avtalssekreterare Fritz..

 

 

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minutes ago, Fritz said:

Om inga underskrifter är gjorda så finns det ju inget avtal att säga upp eller bry sig om över huvud taget.

 

Avtalssekreterare Fritz..

 

 

Komplicerat det där med avtal. 🙄

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev frason:

Komplicerat det där med avtal. 🙄

Inte direkt men kanske lite mer komplicerat än att veta vem som ligger bakom Miljonlotteriet i alla fall.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
56 minutes ago, John Khonken said:

spooncreek

Tack för det. Men min fråga kvarstår. Ett avtal görs mellan länder I det här fallet. Så måste några skriva på. Det var det jag påstod att jag inte visste. Utan påskrift gäller Inga avtal vad jag vet.

Men stort tack ändå

Avtal kan visst gälla utan påskrift. Påskrifterna finns dock på detta avtal. 

 

signatories.PNG.d7e292ede78e3c882abdc20795001022.PNG

 

Däremot, viktigare än påskrifterna är vad respektive stat behöver göra sen för att avtalet ska vara lagligt bindande för respektive land och organisation. FN har tex gjort det till internationell lag. I USA verkar det något mer komplext, Trumpen hade i vart fall möjligheten att klättra ur genom att inte "certifiera" avtalet, vilket också var den möjligheten han utnyttjade.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Tack spooncreek

Då fanns det påskrivna avtal. Det är bra. Då gäller vilkoren I avtalet.    

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
28 minutes ago, John Khonken said:

Tack spooncreek

Då fanns det påskrivna avtal. Det är bra. Då gäller vilkoren I avtalet.    

Uppenbarligen gäller inte villkoren. USA hoppade ju av.

Link to comment
Dela på andra sajter

46 minuter sedan, skrev spooncreek:

Uppenbarligen gäller inte villkoren. USA hoppade ju av.

Avtalet är mellan Säkerhetsrådets permanenta medlemsstater i FN och Iran. Inte ett avtal mellan två stater.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
12 minutes ago, leifen said:

Avtalet är mellan Säkerhetsrådets permanenta medlemsstater i FN och Iran. Inte ett avtal mellan två stater.

 

Vem har påstått att avtalet bara är mellan två stater? Inte jag i alla fall.

Avtalsparterna såvitt jag förstått dem nämndes ju i mitt inlägg ovan och omfattar fler än säkerhetsrådets permanenta medlemsstater. EU har dessutom haft ett möte där samtliga medlemsländer godkänt avtalet.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev spooncreek:

 

Vem har påstått att avtalet bara är mellan två stater? Inte jag i alla fall.

Avtalsparterna såvitt jag förstått dem nämndes ju i mitt inlägg ovan och omfattar fler än säkerhetsrådets permanenta medlemsstater. EU har dessutom haft ett möte där samtliga medlemsländer godkänt avtalet.

Nej, inte du men det finns andra som skriver åt det hållet ;) 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 hours ago, Fritz said:

Inte direkt men kanske lite mer komplicerat än att veta vem som ligger bakom Miljonlotteriet i alla fall.

 

Fritz..

Visst är det komplicerat.🙄

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack spooncreek
Då fanns det påskrivna avtal. Det är bra. Då gäller vilkoren I avtalet.    
Mja

Avtal mellan länder är väll sisådär när det kommer till att stämma för avtalsbrott.

Störst puffra skriver den lagen.
Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...