Jump to content

Öppen grupp  ·  122 medlemmar

Donald Trump
IGNORERAD

018 Donald Trump


Herr Chang

Recommended Posts

Den här artikeln skrev Bolton, han utan så mycket hår alltså, den 28 februari. Återpublicerades idag i the Nation. Huruvida han har rätt eller inte i att USA bör anfalla Nordkorea i självförsvar kan diskuteras, liksom utfallet av ett sådant krig, givet jänkarnas hyfsat dåliga krigsstatistik sedan andra världskriget.

 

20180324_111738.thumb.jpg.662bb625ca9427ad7febdfe9ef126e18.jpg

 

 

20180324_111856.thumb.jpg.08e5017de89ce6f08b292b75a4c5b33b.jpg

 

Och, som av en händelse på samma uppslag i tidningen en debattartikel från vår egen tidigare omnämnde Calle Bildt, om det meningslösa med det redan startade handelskriget om stål.

 

20180324_112908.thumb.jpg.5ee07925227dc991893ae81b196765c7.jpg

 

"The only likely victor in all of this is China. The more that the West divides itself on the issues of the past, the more China will gain leadership on the issues of the future."

 

 

https://www.wsj.com/articles/the-legal-case-for-striking-north-korea-first-1519862374

https://www.washingtonpost.com/news/global-opinions/wp/2018/03/21/why-china-could-win-the-wests-stupid-and-pointless-war-over-steel/?utm_term=.3ec8bb122bb5

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja de där bröderna Bolton kan nog få den tuffaste att börja snickra på en bunker :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
1 timme sedan, skrev spooncreek:

Jag lovade faktiskt mig själv att bygga, kanske inte bunker, men i alla fall ett "Fort Spooncreek" om Trump vann valet. Har slarvat med påbörjandet av det, kanske ska lyssna på Calle B, och börja nu.  Fortet ska ligga i sambons risby och vara självförsörjande på mat, dvs allt ett risfält har att erbjuda i form av fisk, grodor, råttor och annat gott. Öl brygger vi eget. Tillgången till vapen är ju god i Thailand så vi kommer att vara väl rustade att försvara fortet. Välkommen när smäller till, pastor Fritz. 

Härligt spoonen. Öl är mycket viktigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Spoonecreek. Varför Trumpen tar in Bolton kan vi bara gissa. Av det som framkommit verkar det lite konstigt.  Som jag skrev ovan. Trumpen har vänner med makt.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev John Khonken:

Spoonecreek. Varför Trumpen tar in Bolton kan vi bara gissa. Av det som framkommit verkar det lite konstigt.  Som jag skrev ovan. Trumpen har vänner med makt.

Du skrev till och med såhär: "Hade han inte stöd hade han varit likviderad redan nu". Vilka är det tror du, som hade tagit död på Trumpen, och vad menar du att han gjort för att undvika likvidering?

 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Hoppas din fråga är ärligt menad. För jag har funderat mycket på samma sak. Jag tror att eliten gick från att vara ett . Till två olika falanger.  Den ena falangen vill ha bort Trumpen till vilket pris som helst. Vilka mäktiga familjer som står bakom dom tankarna vet jag ej.  Men några ur den lägre graden vet vi. Soros-Clinton och Obama. Men dom är bara lakejer. Dom gamla oligarkerna blev lurad av Obama och blev väldigt arg. Troligtvis är det dom som står bakom Trumpen nu. Utan ni förstår har Trumpen redan tackat för supporten genom vissa beslut.

Det är vad jag tror. Vad tror du själv.

Ändrades av John Khonken
Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Trumpen är nog som den lille raketmannen och vill bara ha jasägare omkring sig

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev John Khonken:

Hoppas din fråga är ärligt menad. För jag har funderat mycket på samma sak. Jag tror att eliten gick från att vara ett . Till två olika falanger.  Den ena falangen vill ha bort Trumpen till vilket pris som helst. Vilka mäktiga familjer som står bakom dom tankarna vet jag ej.  Men några ur den lägre graden vet vi. Soros-Clinton och Obama. Men dom är bara lakejer. Dom gamla oligarkerna blev lurad av Obama och blev väldigt arg. Troligtvis är det dom som står bakom Trumpen nu. Utan ni förstår har Trumpen redan tackat för supporten genom vissa beslut.

Det är vad jag tror. Vad tror du själv.

Det var en ärligt menad fråga. Men som du redan vet ger jag inte mycket för alla dina konspirationsteoretiska tankar. Även i detta svar är  du såklart inne på det, att amerikanska presidenter oavsett om det heter Obama eller Trump bara är "lakejer" för några slags hemliga makthavare som styr allt. 

 

I själva verket är det inte speciellt hemligt alls när det gäller Trump. I princip hela det politiska och ekonomiska toppetablissemanget, eliten om du så vill,  vill inte ha Trumpen som president och de allra flesta har öppet deklarerat så. I hans eget parti tog ju i nästan alla ledande aktiva republikaner avstånd från honom och gjorde allt de kunde för att han inte skulle bli deras partis kandidat. Båda de gamla Bushpresidenterna  avskyr ju i det närmaste Trump, Bush Sr. röstade på Clinton och Bush Jr. röstade blankt. Inget hemligt där inte.

 

Obama lurat oligarkerna?  Det var en ny del av din konspirationsteori som jag inte hade koll på.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, John Khonken said:

Hoppas din fråga är ärligt menad. För jag har funderat mycket på samma sak. Jag tror att eliten gick från att vara ett . Till två olika falanger.  Den ena falangen vill ha bort Trumpen till vilket pris som helst. Vilka mäktiga familjer som står bakom dom tankarna vet jag ej.  Men några ur den lägre graden vet vi. Soros-Clinton och Obama. Men dom är bara lakejer. Dom gamla oligarkerna blev lurad av Obama och blev väldigt arg. Troligtvis är det dom som står bakom Trumpen nu. Utan ni förstår har Trumpen redan tackat för supporten genom vissa beslut.

Det är vad jag tror. Vad tror du själv.

 

Jag tror, helt ärligt, att du spenderar ohälsosamt många timmar på obskyra sajter som drivs av ren galenskap, eller betydligt värre, med otrevliga motiv. Ge dig ut i Sverige och världen och prata med folk så kommer du upptäcka att folk inte drivs av ondsinta män i schweiziska bankvalv eller amerikanska resorter. Visst finns det grupperingar som via pengar, makt och smarthet kan få igenom en agenda mot folks egentliga vilja men dessa grupperingar är flyktiga och spretiga. 

 

Du tror att eliten i USA tidigare varit enad och att det nu finns två grupper. Jag är säker på att det finns tusentals små grupperingar; ibland håller de med varandra angående ekonomiska frågor men samtidigt kan de vara motståndare angående utrikespolitiska frågor. Jag vet att du vill att det ska finnas en liten grupp av uberrika judiska bankirer som styr hela världen, men tyvärr så fungerar det inte så.

 

I USA är ungefär 40% uttalade Republikaner och 40% uttalade Demokrater så ett val handlar om att sno åt sig så många som möjligt av potten ”Independants” samt att se till att ”de egna” verkligen går och röstar. Det är förvånansvärt få som röstar i de amerikanska primärvalen så det räcker med att attrahera runt 10%, men Trump stod ut bland en stor grupp tråkiga Republikaner och slog sedan en Hillary som är nästan omöjlig att gilla. 

 

Givetvis stöds Trump av en massa inflytelserika personer; en stor del av USA’s ekonomiska elit samt eliten inom militär och underrättelsetjänst är traditionellt Republikaner. Jag tror nästan ingen av dem gillar honom som person men det finns säkert många som stödjer hans idéer om skattesänkningar, invandring etc.

 

Jag skulle dock tro att det Republikanska partiet kommer betala ett högt pris för Trump’s oduglighet som president senare i år och de kommer ställa upp en motkandidat 2020. Kommer Trump bli president igen 2020? Med absolut största sannolikhet nej. Men inte pga av någon konspiration utan helt enkelt för att han visat sig vara komplett oduglig, och det även om man i grunden håller med om hans politiska idéer, vilket jag inte gör.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Atom:

Jag skulle dock tro att det Republikanska partiet kommer betala ett högt pris för Trump’s oduglighet som president senare i år och de kommer ställa upp en motkandidat 2020. Kommer Trump bli president igen 2020? Med absolut största sannolikhet nej.

Du har säkert rätt, men ingen trodde i sin vildaste fantasi att han skulle vinna presidentvalet 2016 heller....

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Just now, Soengsang said:

Du har säkert rätt, men ingen trodde i sin vildaste fantasi att han skulle vinna presidentvalet 2016 heller....

Helt riktigt, jag ska villigt erkänna att jag inte trodde han skulle bli President, även om jag trodde han skulle vara med långt in i racet i det Republikanska primärvalet just för att han var annorlunda.

 

2020 blir dock väldigt annorlunda, om vi förutsätter att han fortfarande är kvar då, vilket jag nog anser vara 50/50. Då har han haft sina 4 år och hans kärnväljare har insett att han inte levererade det de hade hoppats på och Republikanerna har med all säkerhet förlorat majoriteten i kongressen vilket gör hans jobb än svårare.

 

En snygg exit är förmodligen oerhört viktig för Trump så jag tror nog han backar ur primärvalet med en bra anledning.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Atom:

Helt riktigt, jag ska villigt erkänna att jag inte trodde han skulle bli President, även om jag trodde han skulle vara med långt in i racet i det Republikanska primärvalet just för att han var annorlunda.

 

2020 blir dock väldigt annorlunda, om vi förutsätter att han fortfarande är kvar då, vilket jag nog anser vara 50/50. Då har han haft sina 4 år och hans kärnväljare har insett att han inte levererade det de hade hoppats på och Republikanerna har med all säkerhet förlorat majoriteten i kongressen vilket gör hans jobb än svårare.

 

En snygg exit är förmodligen oerhört viktig för Trump så jag tror nog han backar ur primärvalet med en bra anledning.

Absolut helt säkert riktigt, enda anledningen till att jag inte riktigt kan dissa han, är pga medias självutnämnda experters drev och hållning gentemot han, det får mig att vara skeptisk.

Tycker han är rätt synonym och passade som USA:s president, och vad frågan är hur hans ställning är 2020 om han får ett avtal med Nordkorea, samt USA:s ekonomi blomstrar medan stora delar av världen är i en riktigt djup svacka, det kommer att ge han fördelar.

 

Jag har svårt för att döma ut stollen.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minutes ago, Soengsang said:

Absolut helt säkert riktigt, enda anledningen till att jag inte riktigt kan dissa han, är pga medias självutnämnda experters drev och hållning gentemot han, det får mig att vara skeptisk.

Tycker han är rätt synonym och passade som USA:s president, och vad frågan är hur hans ställning är 2020 om han får ett avtal med Nordkorea, samt USA:s ekonomi blomstrar medan stora delar av världen är i en riktigt djup svacka, det kommer att ge han fördelar.

 

Jag har svårt för att döma ut stollen.

 

Även fast jag föraktar Trump med varje cell i min kropp så kan jag hålla med om att media går oerhört hårt åt honom. 

 

Han kommer säkert få någon form av avtal med Nordkorea, det ligger i båda länders intressen, men huruvida han kommer kunna dra nytta av det eller inte beror mycket på spin och just nu har nog hans motståndare fler och bättre experter på det; Trump avskedar ju alla hela tiden.

 

USA’s ekonomi är givetvis viktig men blir det ett primärval så är det egentligen inte USA’s ekonomi som är viktig för Trump utan ekonomin för hans lilla kärntrupp och den kommer nog aldrig förbättras. Ryan och Rubio kommer samla in så mycket stålar  och kopiera Trumps internetbaserade kampanj från 2016 att Trump förhoppningsvis inser det omöjliga.

 

Nej, nu måste jag gå ut och dricka bärs i Shanghai’s nöjesliv. Ni får lösa världens alla problem så hjälper jag Emperor Xi med några tusenlappar :)

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Atom:

Även fast jag föraktar Trump med varje cell i min kropp

Absolut, Leif Ivan och han är tyvärr rätt lika varandra.

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
2 timmar sedan, skrev Atom:

 

Jag tror, helt ärligt, att du spenderar ohälsosamt många timmar på obskyra sajter som drivs av ren galenskap, eller betydligt värre, med otrevliga motiv. Ge dig ut i Sverige och världen och prata med folk så kommer du upptäcka att folk inte drivs av ondsinta män i schweiziska bankvalv eller amerikanska resorter. Visst finns det grupperingar som via pengar, makt och smarthet kan få igenom en agenda mot folks egentliga vilja men dessa grupperingar är flyktiga och spretiga. 

 

Du tror att eliten i USA tidigare varit enad och att det nu finns två grupper. Jag är säker på att det finns tusentals små grupperingar; ibland håller de med varandra angående ekonomiska frågor men samtidigt kan de vara motståndare angående utrikespolitiska frågor. Jag vet att du vill att det ska finnas en liten grupp av uberrika judiska bankirer som styr hela världen, men tyvärr så fungerar det inte så.

 

I USA är ungefär 40% uttalade Republikaner och 40% uttalade Demokrater så ett val handlar om att sno åt sig så många som möjligt av potten ”Independants” samt att se till att ”de egna” verkligen går och röstar. Det är förvånansvärt få som röstar i de amerikanska primärvalen så det räcker med att attrahera runt 10%, men Trump stod ut bland en stor grupp tråkiga Republikaner och slog sedan en Hillary som är nästan omöjlig att gilla. 

 

Givetvis stöds Trump av en massa inflytelserika personer; en stor del av USA’s ekonomiska elit samt eliten inom militär och underrättelsetjänst är traditionellt Republikaner. Jag tror nästan ingen av dem gillar honom som person men det finns säkert många som stödjer hans idéer om skattesänkningar, invandring etc.

 

Jag skulle dock tro att det Republikanska partiet kommer betala ett högt pris för Trump’s oduglighet som president senare i år och de kommer ställa upp en motkandidat 2020. Kommer Trump bli president igen 2020? Med absolut största sannolikhet nej. Men inte pga av någon konspiration utan helt enkelt för att han visat sig vara komplett oduglig, och det även om man i grunden håller med om hans politiska idéer, vilket jag inte gör.

Du skriver väldigt mycket.

Första stycket. tror jag du har fel. men det får tiden utvisa. Dessa grupper är homogena och arbetar långsiktigt.

Andra stycket Den ekonomiska eliten som var enade för 20 till 40 år sedan . Har splitrats  Ungdomarna som kom fram vill gå fortare fram.  Det var skillnaden. Att det finns manga andra grupper självklart.

Sen sammanfattar jag resten. Jag tror han får Nobels fredspris och vinner jordskredsseger om han ställer upp 2020.

Men tack för dina svar. Alltid uppskattat

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
12 minuter sedan, skrev John Khonken:

Du skriver väldigt mycket.

Första stycket. tror jag du har fel. men det får tiden utvisa. Dessa grupper är homogena och arbetar långsiktigt.

Andra stycket Den ekonomiska eliten som var enade för 20 till 40 år sedan . Har splitrats  Ungdomarna som kom fram vill gå fortare fram.  Det var skillnaden. Att det finns manga andra grupper självklart.

Sen sammanfattar jag resten. Jag tror han får Nobels fredspris och vinner jordskredsseger om han ställer upp 2020.

Men tack för dina svar. Alltid uppskattat

Spännande uppgifter, tack för dem. Tror du inte bankkrisen sätter stopp för honom? 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 hours ago, John Khonken said:

Du skriver väldigt mycket.

Första stycket. tror jag du har fel. men det får tiden utvisa. Dessa grupper är homogena och arbetar långsiktigt.

Andra stycket Den ekonomiska eliten som var enade för 20 till 40 år sedan . Har splitrats  Ungdomarna som kom fram vill gå fortare fram.  Det var skillnaden. Att det finns manga andra grupper självklart.

Sen sammanfattar jag resten. Jag tror han får Nobels fredspris och vinner jordskredsseger om han ställer upp 2020.

Men tack för dina svar. Alltid uppskattat

Precis kommit ”hem” från Shanghai’s barer. Ganska tankad. Eventuellt skulle det underlätta diskussionen, men även efter 10 öl försöker jag upprätthålla viss värdighet så återkommer imorgon. Förmodligen har Trump sparkat en annan snubbe och då kan vi diskutera det. Cheerio old mate,

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
6 timmar sedan, skrev Fredman:

Spännande uppgifter, tack för dem. Tror du inte bankkrisen sätter stopp för honom? 

Fredman även fast du försöker göra dig lustig. Så har du en poäng.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev John Khonken:

Fredman även fast du försöker göra dig lustig. Så har du en poäng.

Fake News.

 

Mvh. SWED THAI

Link to comment
Dela på andra sajter

21 timmar sedan, skrev SWED THAI:

Fake News.

 

Mvh. SWED THAI

I natt kommer det nog mera fake news från Stormy Daniels.

130 000 räckte tydligen inte för att hålla tyst.

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2018‎-‎03‎-‎24 at 11:01, skrev spooncreek:

Jag lovade faktiskt mig själv att bygga, kanske inte bunker, men i alla fall ett "Fort Spooncreek" om Trump vann valet. Har slarvat med påbörjandet av det, kanske ska lyssna på Calle B, och börja nu.  Fortet ska ligga i sambons risby och vara självförsörjande på mat, dvs allt ett risfält har att erbjuda i form av fisk, grodor, råttor och annat gott. Öl brygger vi eget. Tillgången till vapen är ju god i Thailand så vi kommer att vara väl rustade att försvara fortet. Välkommen när smäller till, pastor Fritz. 

Tack för erbjudandet men för mig är det mer akut. Senaste helgen har det kastats så mycket sten i glashus här på MPR så det yr in glasskärvor i min sakristia så jag måste fixa nåt skydd nu på en gång. ;)

 

Fritz..

 

Edit: Länge sen vi sågs, jag tänkte ta en sväng till Harrys i kväll vid sjutiden ungefär.

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-02-28 at 14:03, skrev John Khonken:

En fråga . I Sverige får vi inte ha vapen. Ändå skjuter folk ihjäl varandra. Hur löser vi Sveriges problem?

Sedan när skulle vi inte få lov att inneha vapen i Sverige?

Här på gården så har vi nog sammanlagt ett trettiotal legala vapen.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-02-28 at 14:09, skrev lauri:

I dom tio största masskjutningarna i USA sedan 2012 har det dött 232 personer, i åtta av fallen sköts det med fullt legalt anskaffade vapen, i ett av de andra två fallen var de föräldrarnas vapen, i den andra fallet där dom använda vapnen var inte helt legala var det grannen som skaffade legalt halvautomatiska vapen till skyttarna. Det var även åtta gånger av tio det handlade om halvautomatiska kopior av militära vapen. 

 

Helt legala paramilitära halvautomatiska gevär som är väldigt lätta att skaffa verkar vara önskevapnet för dom som planerar ett sådant här dåd, t.ex. i den sista skolskjutningen hade inte 19-åringen som sköt ens fått köpa en pistol, åldersgräns 21 år, men en halvautomatkarbin gick det fint att skaffa helt lagligt.:dribble:

 

Så nog fan tror jag det finns ett samband i lätthet att skaffa riktigt dödliga vapen och deras användande i dödligt våld. Men jag är ju lite vänster och så och har lite svårt att se varför privatpersoner borde över huvudtaget få inneha sådana här vapen, för inte fan används dom vid jakt eller tävlingsskytte.

 

Och sedan några länkar till, enligt Trump & Khonken, fake news om skjutningarna: 

 

https://www.nytimes.com/aponline/2018/02/16/us/ap-us-school-shooting-how-they-got-their-guns.html

 

https://www.washingtonpost.com/graphics/2018/national/mass-shootings-in-america/?utm_term=.f0b888463951

 

PS. Alla vi som har gjort lumpen vet vem som vinner i duellen om den ena har pistol och den andra automatkarbin, detta apropå förslaget om att beväpna lärarna.

 

ar-15-america-killing-machine-gun-contro

Om du med duell menar att båda skyttarna står med sänkta vapen och båda är tränade på sitt vapen och avståndet är högst 25 meter så vinner pistolskytten alla dagar i veckan.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
10 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Sedan när skulle vi inte få lov att inneha vapen i Sverige?

Här på gården så har vi nog sammanlagt ett trettiotal legala vapen.

:waaaht: Har du en egen armé där hemma?

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...