Jump to content

Öppen grupp  ·  122 medlemmar

Donald Trump
IGNORERAD

018 Donald Trump


Herr Chang

Recommended Posts

4 minuter sedan, skrev Atom:

 

Så måste det givetvis vara; CIA drogade på sent 80- och tidigt 90-tal en hel hög människor och hypnotiserade dem så att deras barn och barnbarn 30 år senare skulle begå massmord på skolor. Och de gjorde det inte för att de var onda utan för att de var politiskt korrekta; det vill säga fanatiskt onda. För vad kan vara ondare än att få vanliga människor att börja ifrågasätta om 18-åringar verkligen ska kunna gå in på WalMart och köpa ett maskingevär?

 

Jag antar att du med ditt inlägg vill påskina att det faktumet att det i USA dödats 100 gånger fler barn på skolor än i alla andra utvecklade länder tillsammans, inte på något sätt har med USAs vapenlagar att göra; eller har jag missuppfattat dig? För mig är den uppfattningen fullt i nivå med ett resonemang att det faktumet att länder med snö och is vann 100% av alla medaljer i vinter OS inte alls har något att göra med att dessa länder just har snö och is. Jag kan tänka mig att CIA även där var inblandade; de kanske bara har lurat norska fjordatleter att de har en fördel gentemot kenyanska savannalöpare om de satsar på 50 km längdåkning. Då de samtidigt lurade etiopierna att inte satsa på backhoppning samtidigt som de viskade i österrikarnas öron att Alperna inte alls är en nackdel om man ska lära sig att åka utför så blev det bara en självuppfyllande profetia.

 

Vad syftet var med denna kampanj? Kom igen nu, tänk lite.......självklart är det för att judiska bankirer ostört ska kunna lura Trump till Nordkorea där han kommer förgiftas av sarinbesprutad kimchi. 

Bra analys men det finns större intressen än detta som skrämmer och det är att det krävs många råvaror för att hålla vapen industrin igång och det finns mycket stora svenska intressen som påverkar.

Värst är de svenska pensionsfonderna som AP 1-7 som placerat medborgarnas pengar i råvaruföretag som Boliden, SSAB för utan koppar och bly samt bra stål blir det dålig ammunition och vapen.

Fast ser man på de enormt förmögna kinesiska triaderna så är nog uppfinningen av krutet roten till friheten att praktisera lagligt övningskytte på skolgårdar i USA

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev leifen:

Bra analys men det finns större intressen än detta som skrämmer och det är att det krävs många råvaror för att hålla vapen industrin igång och det finns mycket stora svenska intressen som påverkar.

Värst är de svenska pensionsfonderna som AP 1-7 som placerat medborgarnas pengar i råvaruföretag som Boliden, SSAB för utan koppar och bly samt bra stål blir det dålig ammunition och vapen.

Fast ser man på de enormt förmögna kinesiska triaderna så är nog uppfinningen av krutet roten till friheten att praktisera lagligt övningskytte på skolgårdar i USA

Börjar fundera om inte de svenska mejerierna också är med i komplotten för att underlätta för vapenindustrin. Med produkter från dessa mejerier så får många arbetare energi så att de orkar arbeta i dessa gruvor som förser stålverk och tillverkare av andra metaller med material till fabriker som sedan kan tillverka saker som kan användas för att tillverka, transportera och använda dessa vapen. 

 

Vid närmare eftertanke är nog fordonsindustrin, banker och skolor också inblandade i denna komplott!

Bönderna inte att förglömma som förser dessa hemska mejerier med råvaror.

 

Vid ytterligare eftertanke kom jag på att dessa mödrar och fäder/förfäder till alla som arbetar inom dessa brancher kanske också har bidragit till att denna hemska hantering finns. 

 

Egentligen måste både Adam och Eva ha bidragit. Kan vi undanta Gud?  

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2018‎-‎03‎-‎03 at 06:14, skrev Fredman:

Många är kanske borta men enbart SSAB har 14.500 anställda och hela industrin sysselsätter ca 45.000 med underleverantörer (finns de som hävdar att 64.000 jobb är beroende av stålindustrin) så visst är det allvarligt även om inte alla de riskerar att förlora sina jobb. USA är efter Tyskland vår största exportmarknad för stål. Hur lång tid tar det att skola om en stålarbetare till ett akademiskt yrke? 

Varför USA och Trump ska bry sig om att svenskar blir arbetslösa?

Bryr sig Sverige och Löfven om alla arbetslösa i USA?

Löfven bryr sig inte ens om svenskar, Man stänger härbärgerer  i Sverige för hemlösa svenskar samt. ger man 360 miljoner till Hemlösa ensamkommande. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
9 minuter sedan, skrev JJC:

Varför USA och Trump ska bry sig om att svenskar blir arbetslösa?

Bryr sig Sverige och Löfven om alla arbetslösa i USA?

Löfven bryr sig inte ens om svenskar, Man stänger härbärgerer  i Sverige för hemlösa svenskar samt. ger man 360 miljoner till Hemlösa ensamkommande. 

Det första stycket hade jag kunnat tänka mig att svara på men när du sedan av någon outgrundlig anledning börjar debattera svensk invandringspolitik så tappade jag lusten. Jag kan ha mycket synpunkter på det med, men har du inget bättre ställe att drifta det än att gå off topic här så tycker jag nästan synd om dig. 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Fredman:

Det första stycket hade jag kunnat tänka mig att svara på men när du sedan av någon outgrundlig anledning börjar debattera svensk invandringspolitik så tappade jag lusten. Jag kan ha mycket synpunkter på det med, men har du inget bättre ställe att drifta det än att gå off topic här så tycker jag nästan synd om dig. 

Du behöver inte tycka synd om mig, Tyvärr tycker jag synd om de som mer eller mindre ansträngde sig för att bygga det här landet 

utan att de får någon uppskattning för det. 

Trump verkar bry sig om sina ägna än vi i Sverige bryr oss om varandra. 

Link to comment
Dela på andra sajter

20 timmar sedan, skrev Fredman:

Wow vilken klippare! 😂😂😂😂😂

Hallå har inte du också dina besparingar i bitcoins och silvertackor under sängen 😂😂😂

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-03-08 at 15:44, skrev Mr atm:

Du skrev tidigare om Bushfamiljen. Vad är din syn på deras narkotikaaffärer såsom heroinet från Afghanistan till USA tex. ? 

Innan USA var där så kom 7% av heroinet därifrån. När USA tog över så kom 70% av heroinet till USA därifrån. 

Hade Vietnamkriget med drogerna alls att göra :waaaht:.

 

 

Ja ekonomin är dopad och t.o.m. centralbankerna och företagen egna köper aktier.

Tror att aktierna kommer att stiga även om ekonomierna är piss. Pumpar man ut pengar i systemet och dom inte har någon annan väg att välja.

Men när musiken börjar tystna så då tror jag att pengarna kommer att söka sig till kryptovalutorna och basmetallerna. Då bör man ligga på rätt sida.

Men vem vet vad allt dom planerat.

 

Har inte hört talas om påstådda narkotikaaffärer. Har ingen läggning för konspirationsteorier och vill gärna ha ett gäng källor innan jag försöker att bilda mig en uppfattning. Tycker att det annars blir lite tröttsamt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla är väl mer eller mindre överens om att Trump är en underlig människa som stundtals framstår som en knäppgök, men så länge som PK-media förlöjligar och i princip driver en hatkampanj mot han så har jag svårt att personligen hoppa på drevet....och det är roligare att vara lite mot strömmen/drevet :)

 

Men om han får till ett möte med Kim Jung Un som verkligen leder till något konkret, hur kommer då världens självutnämnd experter i media att reagera, lite svårt att skriva upp han till hjälte, men vore ju stort att få Nordkorea att upphöra med sina tokigheter och hota hela världen?

 

Är ju lite frustrerande att dessa herrar har avgörandet i sina händer, och hur sur kommer Puttin inte att bli om världshistoria skrivs vid deras påstådda planerade möte? 

 

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Vad var  ECB skrev minskat pumpningen till 30miljarder Euro varje månad. Vad får den vanlige människan av det NADA

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev Soengsang:

Alla är väl mer eller mindre överens om att Trump är en underlig människa som stundtals framstår som en knäppgök, men så länge som PK-media förlöjligar och i princip driver en hatkampanj mot han så har jag svårt att personligen hoppa på drevet....och det är roligare att vara lite mot strömmen/drevet :)

 

Men om han får till ett möte med Kim Jung Un som verkligen leder till något konkret, hur kommer då världens självutnämnd experter i media att reagera, lite svårt att skriva upp han till hjälte, men vore ju stort att få Nordkorea att upphöra med sina tokigheter och hota hela världen?

 

Är ju lite frustrerande att dessa herrar har avgörandet i sina händer, och hur sur kommer Puttin inte att bli om världshistoria skrivs vid deras påstådda planerade möte? 

 

 

Ingen fara! Får han till det med KJU, lär han få Nobels fredspris. Det vet man ju hur det går med statsöverhuvuden som får fredspriset.

Link to comment
Dela på andra sajter

Trumf är mån om USA, om det han sedan gör är rätt eller fel kommer nog framtiden att utvisa.

Man kan ställa sig frågan varför USA med sitt enormt stora budgetunderskott fortsättningsvis ska hålla övriga världen under armarna, bättre att då Kina få göra det - men icke sa Nicke, de köper istället upp de vinstgivande företagen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Konsten att skjuta sig själv i foten..så skämtar man om Trumpen i kinesisk tidning.

 

5aa4e95860cdb_5aa1cbd7a3106e7d2d76012f(1).jpeg.e32abafbd9757763d3106ae2f7a6b047.jpeg

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev spooncreek:

Konsten att skjuta sig själv i foten..så skämtar man om Trumpen i kinesisk tidning.

 

5aa4e95860cdb_5aa1cbd7a3106e7d2d76012f(1).jpeg.e32abafbd9757763d3106ae2f7a6b047.jpeg

 

 

Heter det inte "Skrata bäst den som skrattar sist " ?

Tiden får visa vem som har rätt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev spooncreek:

Konsten att skjuta sig själv i foten..så skämtar man om Trumpen i kinesisk tidning.

 

5aa4e95860cdb_5aa1cbd7a3106e7d2d76012f(1).jpeg.e32abafbd9757763d3106ae2f7a6b047.jpeg

 

 

ja att Kina är den största vinnaren på en global marknad är det ingen tvekan om.

vilket herr trump har identifierat.

 

vare sig usa eller sverige har mer än en spillra kvar av sin egen stål-industri.

 

lyckligtvis har nu kina bestämt sig för att kunna ha en diktator for life, dvs dom har gått "full dictatorship", så snart är Kinas framgångs-saga slut, om 20år ser det nog annorlunda ut.

regimer är sina egna fiender, det ökande förtryck och dumheter som kommer komma i kölvattnet är en gudasänd gåva till den övriga världen.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev JJC:

Heter det inte "Skrata bäst den som skrattar sist " ?

Tiden får visa vem som har rätt. 

Handelskrig, har det någonsin funnits några vinnare i sådana? Blir det någon den här gången så satsar jag mina Chang på Kina, med hjälp om det så krävs av ASEAN och delar av Afrika, måhända också Indien. USA, med ev stöd av EU (som man inte har idag) kommer att stå sig rätt slätt.

 

För övrigt testades ståltullar redan av George W Bush 2002. Det gick åt skogen.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev spooncreek:

Handelskrig, har det någonsin funnits några vinnare i sådana? Blir det någon den här gången så satsar jag mina Chang på Kina, med hjälp om det så krävs av ASEAN och delar av Afrika, måhända också Indien. USA, med ev stöd av EU (som man inte har idag) kommer att stå sig rätt slätt.

 

För övrigt testades ståltullar redan av George W Bush 2002. Det gick åt skogen.

 

 

jo men den där referensen till att tullar aldrig funkar är ju bara trams

 

EU har tullar på det mesta av maten och större delen av budgeten är ett indirekt stöd till livsmedelsindustrin, så visst funkar det, i en ännu märkligare och gigantisk omfattning än lite stål-tullar som är som en droppe i havet i jämförelse.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Nicholas:

ja att Kina är den största vinnaren på en global marknad är det ingen tvekan om.

vilket herr trump har identifierat.

 

vare sig usa eller sverige har mer än en spillra kvar av sin egen stål-industri.

 

lyckligtvis har nu kina bestämt sig för att kunna ha en diktator for life, dvs dom har gått "full dictatorship", så snart är Kinas framgångs-saga slut, om 20år ser det nog annorlunda ut.

regimer är sina egna fiender, det ökande förtryck och dumheter som kommer komma i kölvattnet är en gudasänd gåva till den övriga världen.

 

 

Japp, och  de som tror att framtiden finns i någon slags "återindustrialisering" av USA/Sverige/annat land i västvärlden tror jag skjuter sig själva i foten lika mycket som de som förespråkar handelskrig.

Det intressantaste jag såg på besök i Sverige senast var en "factory in a box", helautomatiserad tillverkning i container som kan sättas upp varhelst i världen.

Tillgång till råvara kan visserligen vara bra att ha i en sådan framtid, men knappast ngn traditionell industritillverkning.

 

Kina, jo det är klart oroande att Xi Jinping tillskansat sig sådan makt. Å andra sidan tror jag fortfarande att det kommunistiska partiet har sina "checks & balances", gör han bort sig totalt så kan han nog avpolletteras rätt fort också. Men det blir intressant att följa utvecklingen de närmaste åren, utan tvekan.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev spooncreek:

Handelskrig, har det någonsin funnits några vinnare i sådana? Blir det någon den här gången så satsar jag mina Chang på Kina, med hjälp om det så krävs av ASEAN och delar av Afrika, måhända också Indien. USA, med ev stöd av EU (som man inte har idag) kommer att stå sig rätt slätt.

 

För övrigt testades ståltullar redan av George W Bush 2002. Det gick åt skogen.

 

 

Varför Trump ska bry sig om Europa eller Kina? Bryr vi oss om alla nedlagda företag och arbetslösa i USA?

De enda som var glada hittills var globalisterna som tjänar enorma pengar att på det som pågick. 

Hur tänker man när man låter urfattiga människor i ur fattiga länder tillverka skräp som alla arbetslösa i väst ska köpa och vara glada för?

Min egen insats i kriget mot globalisterna är att jag i alla fall köper bara kläder som tillverkas i Europa eller USA ingen Kina, Pakistan eller Bangladesh skit.  

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev spooncreek:

Japp, och  de som tror att framtiden finns i någon slags "återindustrialisering" av USA/Sverige/annat land i västvärlden tror jag skjuter sig själva i foten lika mycket som de som förespråkar handelskrig.

Det intressantaste jag såg på besök i Sverige senast var en "factory in a box", helautomatiserad tillverkning i container som kan sättas upp varhelst i världen.

Tillgång till råvara kan visserligen vara bra att ha i en sådan framtid, men knappast ngn traditionell industritillverkning.

 

Kina, jo det är klart oroande att Xi Jinping tillskansat sig sådan makt. Å andra sidan tror jag fortfarande att det kommunistiska partiet har sina "checks & balances", gör han bort sig totalt så kan han nog avpolletteras rätt fort också. Men det blir intressant att följa utvecklingen de närmaste åren, utan tvekan.

Om du vill påpeka på handels krig så prova att köpa en NY bil i USA och importera det till EU eller Sverige, och gör tvärtom sedan då kommer du att se skillnaden.

Vi har inga problem med att sälja båtar till USA däremot finns det enorma barriärer att importera från USA. 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev JJC:

Varför Trump ska bry sig om Europa eller Kina? Bryr vi oss om alla nedlagda företag och arbetslösa i USA?

De enda som var glada hittills var globalisterna som tjänar enorma pengar att på det som pågick. 

Hur tänker man när man låter urfattiga människor i ur fattiga länder tillverka skräp som alla arbetslösa i väst ska köpa och vara glada för?

Min egen insats i kriget mot globalisterna är att jag i alla fall köper bara kläder som tillverkas i Europa eller USA ingen Kina, Pakistan eller Bangladesh skit.  

Du förutsätter och lever tydligen också efter att protektionism, och handelshinder är bra. Därför tycker du också Trump är bra och att han "bryr sig" om sitt land USA. Jag tror det kommer att gå precis tvärtom för USA, att ökad protektionism, och handelshinder kommer att leda till att genomsnittsamerikanen får det sämre. Du väljer också att bortse från tex de flera hundra miljoner kineser som fått ett betydligt bättre liv sedan de öppnade upp för handel med omvärlden.

 

Ingen av oss lär övertyga den andre apropå synen på ekonomi och handel. Den som lever får se hur det går framgent.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev spooncreek:

Japp, och  de som tror att framtiden finns i någon slags "återindustrialisering" av USA/Sverige/annat land i västvärlden tror jag skjuter sig själva i foten lika mycket som de som förespråkar handelskrig.

Det intressantaste jag såg på besök i Sverige senast var en "factory in a box", helautomatiserad tillverkning i container som kan sättas upp varhelst i världen.

Tillgång till råvara kan visserligen vara bra att ha i en sådan framtid, men knappast ngn traditionell industritillverkning.

 

Kina, jo det är klart oroande att Xi Jinping tillskansat sig sådan makt. Å andra sidan tror jag fortfarande att det kommunistiska partiet har sina "checks & balances", gör han bort sig totalt så kan han nog avpolletteras rätt fort också. Men det blir intressant att följa utvecklingen de närmaste åren, utan tvekan.

 

om man som Sverige tror att man kan skita i enkla jobb och att lösningen är att alla ska ha högskola-examen och sedan ska det lösa sig med automatik skjuter sig själva i foten.

 

inte alla vare sig vill eller kan bli raketforskare, och den delen av befolkningen tyckte man tidigare att man kunde hålla på socialbidrag, men den gruppen är nu så stor att den lösningen inte funkar längre.

 

1980 och 2020 är inte samma sak, och gammal politik funkar inte.

man måste få enkla jobb till sin egen befolkning och då samma befolkning konsumerar enkla produkter så är det inget märkligt med det då den inhemska marknaden finns.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev spooncreek:

Du förutsätter och lever tydligen också efter att protektionism, och handelshinder är bra. Därför tycker du också Trump är bra och att han "bryr sig" om sitt land USA. Jag tror det kommer att gå precis tvärtom för USA, att ökad protektionism, och handelshinder kommer att leda till att genomsnittsamerikanen får det sämre. Du väljer också att bortse från tex de flera hundra miljoner kineser som fått ett betydligt bättre liv sedan de öppnade upp för handel med omvärlden.

 

Ingen av oss lär övertyga den andre apropå synen på ekonomi och handel. Den som lever får se hur det går framgent.

 

globalisering betyder att du ska konkurrera med länder som Kina

som saknar arbetslöshets-ersättning, sjukpenning, föräldrapenning, sjukvård, bostadsbidrag, reglerad arbetstid etc etc 

 

så antingen förklarar du för din befolkning att det är dags att montera ner dom sociala funktionerna i landet, eller så kliver du ur globaliseringen.

Sverige är som vanligt det land på jordklotet som gått "full global"  för det tyckte våra export-bolag var en bra grej, men dom betalar ju som bekant ingen skatt eller har något som helst ansvar för Sveriges befolkning.

dom svarar för sina aktieägare enbart, ett ganska begränsat samhällsansvar som borde leda till ett ganska begränsat inflytande på hur man ska styra ett samhälle.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag lever i verkligheten. Vad jag skev som du kanske struntade i att läsa är att det är mycket svårt att köpa varor från USA och importera de till EU och Sverige.

Mycket lätt att sälja EU-s och Svenska produkter i USA. Vem som har är protektionistisk? 

 

Du kan tro vad du vill det är dina åsikter och du får ha de, men tiden och verkligheten kommer visa vem som har rätt.

En ska är säkert att globalisering gynnar bar ett hundra tal människor i världen vi alla andra är förlorare.

En annan sak Trump är en ledare som lyssnar på sina medborgare Trump pratar med amerikaner till skillnad för våra svenska och EU politiker som bara talar till oss utan att lyssna på oss.

Ändrades av JJC
Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...