Jump to content

Öppen grupp  ·  122 medlemmar

Donald Trump
IGNORERAD

018 Donald Trump


Herr Chang

Recommended Posts

Guest Fredman
4 timmar sedan, skrev Nicholas:

Oerhört hårt?

Låter en aning subjektivt.

När vi blev av med nästan alla stålverk kanske var lite hårdare.

Du kanske inte lagt märke till att bruksorter inte finns längre.
Många jobb i stålindustrin borta redan.

Så den smärtan har redan varit och det var en medveten kompromiss.

Felaktig, men medveten.
Enkla jobb ut, svåra jobb in.

Många är kanske borta men enbart SSAB har 14.500 anställda och hela industrin sysselsätter ca 45.000 med underleverantörer (finns de som hävdar att 64.000 jobb är beroende av stålindustrin) så visst är det allvarligt även om inte alla de riskerar att förlora sina jobb. USA är efter Tyskland vår största exportmarknad för stål. Hur lång tid tar det att skola om en stålarbetare till ett akademiskt yrke? 

Ändrades av Fredman
Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Fredman:

Många är kanske borta men enbart SSAB har 14.500 anställda och hela industrin sysselsätter ca 45.000 med underleverantörer (finns de som hävdar att 64.000 jobb är beroende av stålindustrin) så visst är det allvarligt även om inte alla de riskerar att förlora sina jobb. USA är efter Tyskland vår största exportmarknad för stål. Hur lång tid tar det att skola om en stålarbetare till ett akademiskt yrke? 

Extra tråkigt när stålbranchen har en stor överkapacitet. Det stora hotet är inte USA utan alla andra länder som har/startar upp gruvor och stålverk. Kan inte den svenska stålindustrin vara konkurrenskraftig tappar vi snart tusentalsjobb oavsett vad USA gör. Därmed inte sagt att USA's idi*tiska tilltag är mycket dumt, men det finns andra stora hot mot svenska stålindustrin.

 

Sverige måste utveckla verksamheten hela tiden för att vara bättre än konkurrenterna. Till stor del lyckas vi med det. Outsourcingvågen har avtagit mycket tas hem till Sverige igen. Detta kan vi göra om vi genom att våra tekniska system kan vara bättre och effektivare än vad andra länder har. Att behålla och utveckla kunskaperna som behövs för att skapa och få dessa industrier att snurra är ett måste. Det svåra är väl att övertyga kapitalet att satsningarna ska ske i Sverige. Detta har stålindustrin i Sverige hittills lyckats med.

 

Aluminiumindustrin har klarat sig bra i Sverige jämfört med andra länder i europa. Detta är tack vara vår billiga energi. Klarar vi inte att hålla ner energipriserna är det ett mycket större hot mot all industri i Sverige än USA's importrestriktioner på stål och aluminium. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Extra tråkigt när stålbranchen har en stor överkapacitet. Det stora hotet är inte USA utan alla andra länder som har/startar upp gruvor och stålverk. Kan inte den svenska stålindustrin vara konkurrenskraftig tappar vi snart tusentalsjobb oavsett vad USA gör. Därmed inte sagt att USA's idi*tiska tilltag är mycket dumt, men det finns andra stora hot mot svenska stålindustrin.

 

Sverige måste utveckla verksamheten hela tiden för att vara bättre än konkurrenterna. Till stor del lyckas vi med det. Outsourcingvågen har avtagit mycket tas hem till Sverige igen. Detta kan vi göra om vi genom att våra tekniska system kan vara bättre och effektivare än vad andra länder har. Att behålla och utveckla kunskaperna som behövs för att skapa och få dessa industrier att snurra är ett måste. Det svåra är väl att övertyga kapitalet att satsningarna ska ske i Sverige. Detta har stålindustrin i Sverige hittills lyckats med.

 

Aluminiumindustrin har klarat sig bra i Sverige jämfört med andra länder i europa. Detta är tack vara vår billiga energi. Klarar vi inte att hålla ner energipriserna är det ett mycket större hot mot all industri i Sverige än USA's importrestriktioner på stål och aluminium. 

 

Jo men då är det inte aluminum du säljer utan subventionererad energi.

Kan du likaväl ta subventionen och dela ut som arbetslöshetsersättning.

Det är bara en fiktiv produkt.

 

 

Dessutom kan du aldrig konkurrera med producenter som saknar löneskatter samt saknar arbetsmiljöregler arbetstidsreglering etc etc

 

Globalisering är kul när du är konkurrenskraftig på din export-produkt och du kan sälja den utan tull.

 

I förlängningen för ett land som Sverige är det en katastrof.

 

Tullarna kommer behöva stå som spön i backen, för alla kan inte jobba som raketforskare.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev John Khonken:

Nu kamrater ställ in er kören . För Trumpen är GOOOOOOOOOOOOOOOO. gubbe. Nu när Pravda visar han rätta sida

 

https://www.aftonbladet.se/a/vmzG4B/sa-ar-trump-i-verkligheten

Om du tycker att krönikan var en hyllning till Trump så har vi olika uppfattning. Så här står det tex på ett ställe. Ganska roligt skrivet faktiskt.

 

"Fredsinviten accepterades inte av Trump. Men han kastade den inte heller i papperskorgen. Fortsättning lär följa.

Det verkar ha varit mötets mest konkreta resultat. I övrigt försäkrade både Stefan Löfven och Donald Trump att de redan goda relationerna mellan USA och Sverige ytterligare hade stärkts. Oklart hur."

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Nu är du bakåtsträvare. Trumpen är nu pravdas gud. Se framåt

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev John Khonken:

Nu är du bakåtsträvare. Trumpen är nu pravdas gud. Se framåt

Du uppmärksammade inte den tydliga ironin i artikeln? ;)

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev John Khonken:

Nu är du bakåtsträvare. Trumpen är nu pravdas gud. Se framåt

Kånken får president. Jag verkligen hoppas att du jobbar politiskt. Han som har svar på allt och ingenting liksom. 

Ändrades av Khonis
Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Khonis Tack för din röst. Jag återkommer så du tar rätt lapp.  Kan vara svårt när det finns flera att välja emellan

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Khonis:

Han som har svar på allt och ingenting liksom. 

Han påminner lite om Mr Chance i denna underbara film. :)

untitled.png.f4d6db5caf2ac66dabc4d78cd17a3479.png

 

 

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
22 minuter sedan, skrev Fritz:

Han påminner lite om Mr Chance i denna underbara film. :)

untitled.png.f4d6db5caf2ac66dabc4d78cd17a3479.png

 

 

”There will be growth in the sping”.

Link to comment
Dela på andra sajter

49 minuter sedan, skrev John Khonken:

Khonis Tack för din röst. Jag återkommer så du tar rätt lapp.  Kan vara svårt när det finns flera att välja emellan

Det verkar som att du vet allt och andra ingenting.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev John Khonken:

Nu är du bakåtsträvare. Trumpen är nu pravdas gud. Se framåt

Han verkar ha lite svårt att behålla sina medarbetare bara. Har visst tappat 2st nära medarbetare bara de sista veckorna.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
9 timmar sedan, skrev B747:

Det verkar som att du vet allt och andra ingenting.

Tack.

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev B747:

Det verkar som att du vet allt och andra ingenting.

 

Vilken diagnos kan det vara. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
On 2018-03-02 at 09:59, skrev Atom:

 

Att det dödats 100 gånger fler skolbarn i USA än i alla andra utvecklade länder tillsammans har givetvis inget med USA’s vapenlagar att göra. Varför skulle inte lika gärna Ahmed i Mora, Pekka i Tampere eller Wolfgang i Dortmund kunna döda 37 elever med en Morakniv, några snöbollar eller ett gäng Pretzels? 

 

Alla ska ha rätt att bära automatvapen; jag menar man måste ju ha rätt att skydda sig mot Wolfgang.

Angående skolskjutningarna och vapenlagarna i USA.

Från en äldre bok. Vänligen lyssna 40 sekunder från 00.20 till 01.00 tack.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
10 minuter sedan, skrev Mr atm:

Angående skolskjutningarna och vapenlagarna i USA.

Från en äldre bok. Vänligen lyssna 40 sekunder från 00.20 till 01.00 tack.

 

 

555. Världsklass!

Det är klart att CIA står bakom också skolskjutningarna :-) . "Using drugs & hypnosis on mental patients in a process called Orion the CIA inculcated the desire in these people to open fires on Schoolyards". Tack. Det blir inte bättre än såhär. :yahoo:

 

 

ciashootings.thumb.PNG.9f86e90b38a1006666cf7b7cb6987ba2.PNG

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
On 2018-01-10 at 15:32, skrev AnTove:

Svaret är att ekonomin är just nu dopad. Man får bättre ränta på att låna ut pengar till den amerikanska staten, än att låna ut pengar till konkursmässiga skräpbolag. Så det kommer in enorma summor just nu i den amerikanska statsapparaten. Vilket inte är hållbart och snart kommer investerare att dra sig ur för att inte bli sist. Det blir som i övriga verksamheter som Trump har varit inblandande i, små sparare och banker sitter i skiten till slut och han rycker på axlarna och skyller på alla andra. 

Du skrev tidigare om Bushfamiljen. Vad är din syn på deras narkotikaaffärer såsom heroinet från Afghanistan till USA tex. ? 

Innan USA var där så kom 7% av heroinet därifrån. När USA tog över så kom 70% av heroinet till USA därifrån. 

Hade Vietnamkriget med drogerna alls att göra :waaaht:.

 

 

Ja ekonomin är dopad och t.o.m. centralbankerna och företagen egna köper aktier.

Tror att aktierna kommer att stiga även om ekonomierna är piss. Pumpar man ut pengar i systemet och dom inte har någon annan väg att välja.

Men när musiken börjar tystna så då tror jag att pengarna kommer att söka sig till kryptovalutorna och basmetallerna. Då bör man ligga på rätt sida.

Men vem vet vad allt dom planerat.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Jag satsar mina pengar på det jag tror på även om jag brukar bli utskrattad.

Själv har jag jobbat några få år i min ungdom för att ha kunnat vara fri att resa och göra vad jag vill resten av livet.

Dom som skrattade brukade vara Svensson som hade lån och slavade åt något företag.

Sanningen verkar vara sjukare än vad folk kan inbilla sig ens. Det är bara min syn.

P.S Kollar inte på varken Tell lie vision eller annan huvudmedia. Skulle jag göra det så hade jag nog legat sämre till.

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
1 minut sedan, skrev Mr atm:

Jag satsar mina pengar på det jag tror på även om jag brukar bli utskrattad.

Själv har jag jobbat några få år i min ungdom för att ha kunnat vara fri att resa och göra vad jag vill resten av livet.

Dom som skrattade brukade vara Svensson som hade lån och slavade åt något företag.

Sanningen verkar vara sjukare än vad folk kan inbilla sig ens. Det är bara min syn.

P.S Kollar inte på varken Tell lie vision eller annan huvudmedia. Skulle jag göra det så hade jag nog legat sämre till.

Ok, Jag vet inte om du syftade på mitt inlägg ovan eller inte, men tar likafullt tillfället i akt att fråga. Tror du seriöst på att CIA med hjälp av droger och hypnos, i ett projekt som då ska ha pågått i i alla fall 25 år eller så, drogat och hypnotiserat människor att utföra skolskjutningar med syfte att ändra vapenlagarna?

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev spooncreek:

Ok, Jag vet inte om du syftade på mitt inlägg ovan eller inte, men tar likafullt tillfället i akt att fråga. Tror du seriöst på att CIA med hjälp av droger och hypnos, i ett projekt som då ska ha pågått i i alla fall 25 år eller så, drogat och hypnotiserat människor att utföra skolskjutningar med syfte att ändra vapenlagarna?

Skulle man tro på allt William Cooper hävdade var sant så låste man nog in sig i huset och stannade där, huva så hemskt. :ahh:

http://theghostdiaries.com/10-jaw-dropping-claims-made-by-william-cooper-in-behold-a-pale-horse/

 

Fritz..

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
5 timmar sedan, skrev Mr atm:

Jag satsar mina pengar på det jag tror på även om jag brukar bli utskrattad.

Själv har jag jobbat några få år i min ungdom för att ha kunnat vara fri att resa och göra vad jag vill resten av livet.

Dom som skrattade brukade vara Svensson som hade lån och slavade åt något företag.

Sanningen verkar vara sjukare än vad folk kan inbilla sig ens. Det är bara min syn.

P.S Kollar inte på varken Tell lie vision eller annan huvudmedia. Skulle jag göra det så hade jag nog legat sämre till.

Wow vilken klippare! 😂😂😂😂😂

Link to comment
Dela på andra sajter

21 hours ago, Mr atm said:

Angående skolskjutningarna och vapenlagarna i USA.

Från en äldre bok. Vänligen lyssna 40 sekunder från 00.20 till 01.00 tack.

 

 

 

Så måste det givetvis vara; CIA drogade på sent 80- och tidigt 90-tal en hel hög människor och hypnotiserade dem så att deras barn och barnbarn 30 år senare skulle begå massmord på skolor. Och de gjorde det inte för att de var onda utan för att de var politiskt korrekta; det vill säga fanatiskt onda. För vad kan vara ondare än att få vanliga människor att börja ifrågasätta om 18-åringar verkligen ska kunna gå in på WalMart och köpa ett maskingevär?

 

Jag antar att du med ditt inlägg vill påskina att det faktumet att det i USA dödats 100 gånger fler barn på skolor än i alla andra utvecklade länder tillsammans, inte på något sätt har med USAs vapenlagar att göra; eller har jag missuppfattat dig? För mig är den uppfattningen fullt i nivå med ett resonemang att det faktumet att länder med snö och is vann 100% av alla medaljer i vinter OS inte alls har något att göra med att dessa länder just har snö och is. Jag kan tänka mig att CIA även där var inblandade; de kanske bara har lurat norska fjordatleter att de har en fördel gentemot kenyanska savannalöpare om de satsar på 50 km längdåkning. Då de samtidigt lurade etiopierna att inte satsa på backhoppning samtidigt som de viskade i österrikarnas öron att Alperna inte alls är en nackdel om man ska lära sig att åka utför så blev det bara en självuppfyllande profetia.

 

Vad syftet var med denna kampanj? Kom igen nu, tänk lite.......självklart är det för att judiska bankirer ostört ska kunna lura Trump till Nordkorea där han kommer förgiftas av sarinbesprutad kimchi. 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...