Jump to content

Öppen grupp  ·  122 medlemmar

Donald Trump
IGNORERAD

018 Donald Trump


Herr Chang

Recommended Posts

1 minut sedan, skrev Soengsang:

Delvis.

Men jag anser att drogerna och misären är den största anledningen till vad som händer, inte tillgängligheten till vapen.

Jag ger upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Soengsang:

Delvis.

Men jag anser att drogerna och misären är den största anledningen till vad som händer, inte tillgängligheten till vapen.

Du har ingen koll du.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Lappen:

Du har ingen koll du.

Tur du har koll :)

Jag rekommenderar att du jämför delstat med mest REGISTRERADE vapen per invånare kontra delstat med mest skjutningar, så kanske poletten ramlar ner.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Soengsang:

Tur du har koll :)

Jag rekommenderar att du jämför delstat med mest REGISTRERADE vapen per invånare kontra delstat med mest skjutningar, så kanske poletten ramlar ner.

 

Personer med högre intelligens och som är mer insatta än du skulle säga att du är ute och cyklar och att du förenklar saken. Nej jag är inte den personen utan lyssnar när smartare personer har något att säga. Du tillhör tydligt inte den kategorin. 

Skrämmande hur man kan försvara situationen och inte inse att tillgången av vapen är det största problemet. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Fri tillgång på vapen till tonåringar håller ner antalet skolbränder är min slutsats.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Soengsang:

Under hans tid som president iaf, eftersom skjutningar med mer än 4 offer ökade kraftigt då.

Så du tror inte att det var föregående administration som skapade det ekonomiska klimatet som i sin tur påverkade hur människor mådde. 

Om inte var vad det just Obama gjorde som fick skjutningar att öka. 

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Personer med drogproblem eller i misär som har tillgång till vapen använder dessa till rån etc. för att få tillgång till pengar

Mentalt störda och förvirrade personer med tillgång till vapen använder dessa för masskjutningar och vansinnesdåd

 

Givetvis skall alla problem tas om hand men den gemensamma nämnaren är dock tillgången till vapen, för dessa grupper.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev acarls:

 

Personer med drogproblem eller i misär som har tillgång till vapen använder dessa till rån etc. för att få tillgång till pengar

Mentalt störda och förvirrade personer med tillgång till vapen använder dessa för masskjutningar och vansinnesdåd

 

Givetvis skall alla problem tas om hand men den gemensamma nämnaren är dock tillgången till vapen, för dessa grupper.

Bra inlägg. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Fritz:

Varför det?  Var nu lite hjälpsam och visa var du hittat den statistiken så vi andra slipper leta.

 

Fritz..

Fritte jag är för lat. Och det beror på vem man frågar. T.ex CNN

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev acarls:

 

Personer med drogproblem eller i misär som har tillgång till vapen använder dessa till rån etc. för att få tillgång till pengar

Mentalt störda och förvirrade personer med tillgång till vapen använder dessa för masskjutningar och vansinnesdåd

 

Givetvis skall alla problem tas om hand men den gemensamma nämnaren är dock tillgången till vapen, för dessa grupper.

En fråga . I Sverige får vi inte ha vapen. Ändå skjuter folk ihjäl varandra. Hur löser vi Sveriges problem?

Link to comment
Dela på andra sajter

I dom tio största masskjutningarna i USA sedan 2012 har det dött 232 personer, i åtta av fallen sköts det med fullt legalt anskaffade vapen, i ett av de andra två fallen var de föräldrarnas vapen, i den andra fallet där dom använda vapnen var inte helt legala var det grannen som skaffade legalt halvautomatiska vapen till skyttarna. Det var även åtta gånger av tio det handlade om halvautomatiska kopior av militära vapen. 

 

Helt legala paramilitära halvautomatiska gevär som är väldigt lätta att skaffa verkar vara önskevapnet för dom som planerar ett sådant här dåd, t.ex. i den sista skolskjutningen hade inte 19-åringen som sköt ens fått köpa en pistol, åldersgräns 21 år, men en halvautomatkarbin gick det fint att skaffa helt lagligt.:dribble:

 

Så nog fan tror jag det finns ett samband i lätthet att skaffa riktigt dödliga vapen och deras användande i dödligt våld. Men jag är ju lite vänster och så och har lite svårt att se varför privatpersoner borde över huvudtaget få inneha sådana här vapen, för inte fan används dom vid jakt eller tävlingsskytte.

 

Och sedan några länkar till, enligt Trump & Khonken, fake news om skjutningarna: 

 

https://www.nytimes.com/aponline/2018/02/16/us/ap-us-school-shooting-how-they-got-their-guns.html

 

https://www.washingtonpost.com/graphics/2018/national/mass-shootings-in-america/?utm_term=.f0b888463951

 

PS. Alla vi som har gjort lumpen vet vem som vinner i duellen om den ena har pistol och den andra automatkarbin, detta apropå förslaget om att beväpna lärarna.

 

ar-15-america-killing-machine-gun-contro

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev John Khonken:

Fritte jag är för lat. Och det beror på vem man frågar. T.ex CNN

OK, up to you. Men jag hoppas att du inser att du stärker inte dina aktier som seriös debattör med att påstå att du har fakta men inte ids leta rätt på dom.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev lauri:

Så nog fan tror jag det finns ett samband i lätthet att skaffa riktigt dödliga vapen och deras användande i dödligt våld. Men jag är ju lite vänster och så och har lite svårt att se varför privatpersoner borde över huvudtaget få inneha sådana här vapen

Gissar att du syftar på militära vapen, visserligen inställda/ombyggda för enkelskott....men helt enig, privatpersoner kan införskaffa denna typ av vapen alldeles för enkelt i Amerika.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

49 minuter sedan, skrev Lappen:

Så du tror inte att det var föregående administration som skapade det ekonomiska klimatet som i sin tur påverkade hur människor mådde. 

Om inte var vad det just Obama gjorde som fick skjutningar att öka. 

Naturligtvis har föregående administration del i det, men den kraftiga uppgången kom under Obamas tid, så att endast skylla på Trump är att göra det för lätt för sig.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev John Khonken:

En fråga . I Sverige får vi inte ha vapen. Ändå skjuter folk ihjäl varandra. Hur löser vi Sveriges problem?

Vad sägs om att införa samma vapenlagar som i USA, lite fler automatkarbiner på gatorna vore väl kanon? Kanske ska vi anamma Trumps förslag också och beväpna de svenska lärarna? Ja, då blir det ordning och reda i Sverige, det tror jag i alla fall. Och , folk måste ju ha rätt att försvara sig med vapen! Hur f-n ska det annars kunna bli ordning på Sverige? Mer vapen åt folket, där har vi svaret på Sveriges problem med att "folk skjuter ihjäl varandra", sanna mina ord!

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev spooncreek:

Kanske ska vi anamma Trumps förslag också och beväpna de svenska lärarna?

Är väl inte särskilt mycket skolskjutningar i Sverige, så det känns lite onödigt?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Soengsang:

Är väl inte särskilt mycket skolskjutningar i Sverige, så det känns lite onödigt?

Jamen se där , så är det ju. Så tokigt av mig, jistanes!

Vi har rätt gott om psykiskt sjuka ungdomar och vuxna  i Sverige med som går på mediciner och droger av olika slag, men ändå inga skolskjutningar. Konstigt. Vad kan skillnaden bero på då tro?

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreeek .  Var det vad jag frågade om. Svara på frågan istället för att ställa en ny fråga för att flytta focus.

Hur löser vi skjutningarna I Sverige. Du som har svar på det mesta.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

Naturligtvis har föregående administration del i det, men den kraftiga uppgången kom under Obamas tid, så att endast skylla på Trump är att göra det för lätt för sig.

Jag skyller inte på trumpeten utan deras second amendment. Jag skyller på vapenindustrin som lägger miljoner på att lobba mot restriktiva vapenlagar. Trumpeten däremot har skuld i när han inte tar avstånd från högerextrema. 

 

Nu har jag inte tid med detta mer för i morgon åker jag till Thailand ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev John Khonken:

spooncreeek .  Var det vad jag frågade om. Svara på frågan istället för att ställa en ny fråga för att flytta focus.

Hur löser vi skjutningarna I Sverige. Du som har svar på det mesta.

Du fick ju ett svar. Dög inte det så är det inte mitt problem. Dessutom är jag för lat, så du för väl googla själv om du vill ha mer utförliga svar.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev John Khonken:

spooncreeek .  Var det vad jag frågade om. Svara på frågan istället för att ställa en ny fråga för att flytta focus.

Hur löser vi skjutningarna I Sverige. Du som har svar på det mesta.

Mina två frågor till dig blir. Varför försöker du ständigt flytta fokus från trådämnet som är Donald Trump till något annat? Tidigare försökte du föra över debatten i tråden till att handla om Hillary Clinton och nu till dödsskjutningar i Sverige.  Varför lägger du ut "fakta" på forumet som du inte ids (kan) styrka? Svara på det om du kan. :crazy:

 

Fritz..

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra Fritte

Hillary  Och trumpen stod I ett val  som du kanske kommer ihåg. Hillary var väl på Obamas sida gällande vapen. Så kopplingen är väl där eller?

När det gäller skjutningarna I Usa . Så bör man fundera varför man har den ståndpunkt man har. Alltså skulle man förbjuda alla vapen I Usa . Skulle antalet mord gå ner? Då gjorde jag en jämförelse med Sverige. 

Att det är Trumpens fel att människot använder vapen anser inte jag .

Nu förväntar jag mig att även du svarar på samma frågor.  Gör nu inte som vissa andra svara med en ny fråga

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...