Jump to content

Öppen grupp  ·  122 medlemmar

Donald Trump
IGNORERAD

018 Donald Trump


Herr Chang

Recommended Posts

4 minuter sedan, skrev UglyFarang:

 

Nu passar det bra med det gamla ordstävet:

Som man känner sej själv så känner man andra.

Den är gammal och dålig

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Boa52:

Den är gammal och dålig

 

Som du då?

 

 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Bibben:

 

Nä, jag vet att du inte förstår nåt, det har du gjort mer än tydligt här.

 

 

Ok men vilken media passar er SD pojka då, finns den överhuvudtaget. Missnöjestidningen är väl nåt för er, om den finns

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Boa52:

Ok men vilken media passar er SD pojka då, finns den överhuvudtaget. Missnöjestidningen är väl nåt för er, om den finns

 

Den som skriver sanningen givetvis.

 

Men du vill väl ha nåt som passar din inskränkta och alkoholindränkta hjärna med dina kommunistfantasier.

 

 

 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang
6 minuter sedan, skrev Boa52:

Den är gammal och dålig

 

Men ack så passande.

Sen att du kallar Soengsang för sangsom, beror det på att du känner suget?

Om jag gissar att hans nick uttalas ungefär Söngsäng så kanske vi blir grannar i händelse av fria val inom en snar framtid.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Bibben:

 

Den som skriver sanningen givetvis.

 

Men du vill väl ha nåt som passar din inskränkta och alkoholindränkta hjärna med dina kommunistfantasier.

 

 

 

Vem skriver sanningen då enligt dej

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Boa52:

Vem skriver sanningen då enligt dej

 

Är du efterbliven eller vad? Vet du inte vad sanning kontra lögn är?

 

 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Bibben:

 

Har du tänkt på att massmedia överlag är väldigt vänstervriden över hela världen? Har du tänkt på att han kanske gör många rätt men vänstermedia fokuserar bara på de ev fel han gör som de sen spär på med an massa fake news?

Har du tänkt alls?

 

 

 

Jo jag har tänkt, har du? Om nu massmedia är väldigt vänstervriden så måste det alltså vara nåt som kommit till under dom senaste åren eller? Jag menar...det har ju funnits massvis med amerikanska presidenter på högerkanten tidigare som vars kritik i massmedia varit en stilla västanfläkt jämfört med den Trump utsatts för. För övrigt anser jag att medias uppgift är att kritisk granska makten, hejaropen kan dom gott stå för själva. Det du skrev om att massmedia spär på med fake news var ganska lustigt, det är väl bl.a det som Trump och hans stab anklagas för att ägna sig åt (och det är allvarligt).

 

Fritz..

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Fritz:

Jo jag har tänkt, har du? Om nu massmedia är väldigt vänstervriden så måste det alltså vara nåt som kommit till under dom senaste åren eller? Jag menar...det har ju funnits massvis med amerikanska presidenter på högerkanten tidigare som vars kritik i massmedia varit en stilla västanfläkt jämfört med den Trump utsatts för. För övrigt anser jag att medias uppgift är att kritisk granska makten, hejaropen kan dom gott stå för själva. Det du skrev om att massmedia spär på med fake news var ganska lustigt, det är väl bl.a det som Trump och hans stab anklagas för att ägna sig åt (och det är allvarligt).

 

Fritz..

 

Herrgud du är så färgad så du inte ser skogen för alla träden!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Soengsang:

 

Herrgud du är så färgad så du inte ser skogen för alla träden!

Du borde nog hålla dig till att diskutera rättstavning och annat av värde med Boa52, det passar dig och den nivån du har på en del av dina inlägg bättre.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Fritz:

Du borde nog hålla dig till att diskutera rättstavning och annat av värde med Boa52, det passar dig och den nivån du har på en del av dina inlägg bättre.

 

Fritz..

 

Tror prosten tar sig själv och sin betydelse på allt för stort allvar, det är ju känt att präster inte vill bli störda av pöbeln i sina predikningar, men kul att du läser den intellektuella konversationen med BOA :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
John Khonken

Kommer Cliton att ställas inför riksrätt. Det är frågan. Jag tror inte det. Vad tror ni. Hon är på dom godas sida. Då kan man inte göra fel. Utan allt sopas under mattan för att döljas för det amerikanska folket. Mutkolven = Har man rätt kontakter kan man göra vad man vill. Eller har The Clitons så mycket info om andra saker så man vågar inte röra henne

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev John Khonken:

Läs nu James C berättelse. Ett fulspel som vanligt. Trumpen sparkade James C får att FBI inte utrede cliton. Man flyttar focus som vanligt.

 

http://www.expressen.se/nyheter/i-dag-vittnar-sparkade-comey-om-donald-trump-infor-senaten/

 

7 timmar sedan, skrev John Khonken:

Kommer Cliton att ställas inför riksrätt. Det är frågan. Jag tror inte det. Vad tror ni. Hon är på dom godas sida. Då kan man inte göra fel. Utan allt sopas under mattan för att döljas för det amerikanska folket. Mutkolven = Har man rätt kontakter kan man göra vad man vill. Eller har The Clitons så mycket info om andra saker så man vågar inte röra henne

 

 Du har inte funderat på att ta av dig foliehatten ?

 

 

Mvh Hobbe 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Hobbe

Ta på mig självklart.  Du behöver inte oroa dig. Snart börjar vändningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
9 timmar sedan, skrev John Khonken:

Läs nu James C berättelse. Ett fulspel som vanligt. Trumpen sparkade James C får att FBI inte utrede cliton. Man flyttar focus som vanligt.

 

http://www.expressen.se/nyheter/i-dag-vittnar-sparkade-comey-om-donald-trump-infor-senaten/

 

8 timmar sedan, skrev John Khonken:

Kommer Cliton att ställas inför riksrätt. Det är frågan. Jag tror inte det. Vad tror ni. Hon är på dom godas sida. Då kan man inte göra fel. Utan allt sopas under mattan för att döljas för det amerikanska folket. Mutkolven = Har man rätt kontakter kan man göra vad man vill. Eller har The Clitons så mycket info om andra saker så man vågar inte röra henne

 

Så mycket fel i två så korta inlägg. Du fortsätter att imponera, John Khonken. Totalt oemottaglig för fakta.

 

Apropå Comey. Jag såg utfrågningen av Comey igår. Den var lång och helt oklippt. I traditionell media, tänka sig. Du såg uppenbarligen inte den.

 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inga problem med att någon gillar Trumps ideer. Är man en mångmiljonär i 60-årsåldern som föraktar arbetarklassen, de unga, oliktänkande och världen i övrigt så är han ju faktiskt rätt bra.

 

Det jag har problem med är de som inte kan stå upp och säga att han beter sig jävligt illa och omoget för att ha världens i särklass viktigaste jobb. Klarar man inte av hålla med om det så är det illa.

 

Med det sagt så tror jag säkert att det kan komma en del gott ur ett år eller två med Trump; om inte annat förståelsen för att svåra problem inte har några enkla lösningar av den enkla anledningen att de just är svåra....

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
53 minuter sedan, skrev Atom:

Jag har inga problem med att någon gillar Trumps ideer. Är man en mångmiljonär i 60-årsåldern som föraktar arbetarklassen, de unga, oliktänkande och världen i övrigt så är han ju faktiskt rätt bra.

 

Det jag har problem med är de som inte kan stå upp och säga att han beter sig jävligt illa och omoget för att ha världens i särklass viktigaste jobb. Klarar man inte av hålla med om det så är det illa.

 

Med det sagt så tror jag säkert att det kan komma en del gott ur ett år eller två med Trump; om inte annat förståelsen för att svåra problem inte har några enkla lösningar av den enkla anledningen att de just är svåra....

 

På så många plan är det en fars utan dess like som pågår nu med Trump som president i USA. Adderar man till det att nyhetsflödet här i Thailand i övrigt domineras av den världsfrånvända thailändska juntan och Filippinernas svar på Thaksin (President Duterte)…har man tråkigt kan man knäppa på nyheterna…inte så illa på sitt sätt…


Åter till Trump: Som du säger kan väl det goda som möjligen kommer ur att ett psykfall blivit vald till USA:s president vara att fler inser att det inte är lättlösliga problem som vare sig USA eller världen står inför. 
Bygga fysiska murar för att slippa immigrationsproblem, bygga handelshinder för att få fart på inhemska ekonomin, slopa Obamacare utan ett vettigt alternativ, agera struts i miljöfrågor, lösa pågående internationella konflikter liksom nya nu plötsligen uppblossande i Mellanöstern genom att åka och skaka tass och skramla med lite vapenmakt, lösa interna konflikter genom att agera som i en TV-show och skrika ”you are fired” ( Comey fick ju dessutom beskedet om att han blev avskedad via TV, stor humor) , försöka peka med hela handen mot tjänstemän med integritet, skylla de problem man själv valt att ta hand om på ”de andra” (elaka politiker, tjänstemän och medier)  tro att ekonomin är lika enkel att fixa som att bygga en business på fastighetsspekulation och förräntning…ja, tänk, det var inte så enkelt…
 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang
11 timmar sedan, skrev John Khonken:

Läs nu James C berättelse. Ett fulspel som vanligt. Trumpen sparkade James C får att FBI inte utrede cliton. Man flyttar focus som vanligt.

 

http://www.expressen.se/nyheter/i-dag-vittnar-sparkade-comey-om-donald-trump-infor-senaten/

 

10 timmar sedan, skrev John Khonken:

Kommer Cliton att ställas inför riksrätt. Det är frågan. Jag tror inte det. Vad tror ni. Hon är på dom godas sida. Då kan man inte göra fel. Utan allt sopas under mattan för att döljas för det amerikanska folket. Mutkolven = Har man rätt kontakter kan man göra vad man vill. Eller har The Clitons så mycket info om andra saker så man vågar inte röra henne

 

Vem är Cliton?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev UglyFarang:

 

 

Vem är Cliton?

Hen är ingen skettråkig stavningspolis i alla fall, varför undrar du?

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang
6 minuter sedan, skrev Tommy:

Hen är ingen skettråkig stavningspolis i alla fall, varför undrar du?

 

MVH

 

Han har malt på om denna Cliton i en evighet nu.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Det jävliga är att medan cirkusbesökarna (främst då USA:s befolkning) tittar förundrat på när clownen gör sina konster (skandal på skandal, tweet på tweet, idi*ti på idi*ti), tömmer clownens kumpaner besökarnas fickor och parkerade bilar på värdesaker utan att upptäckas i och med att allas uppmärksamhet är inriktat på på clownen.

 

I går åkte dom sista regleringarna som skulle hindra nästa krasch på Wall Street medan alla var upptagna av att titta på Comeys berättelse om clownens eskapader under deras privata möten. 

 

Och föreställningen bara fortsätter.

 

SAD!

Ändrades av lauri
Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Tommy:

Hen är ingen skettråkig stavningspolis i alla fall, varför undrar du?

 

MVH

 

Fast nu har ju John skrivit Cliton istället för Clinton några hundra gånger i den här tråden så det är knappast ett stavfel.

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev UglyFarang:

 

Han har malt på om denna Cliton i en evighet nu.

Och du kan inte gissa dej till att han menar Clinton?

Troligen Hillary Clinton?

 

Ändrat: OK, han jävlas bara?

 

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...