Jump to content
IGNORERAD

Kalas i Surin


Surin P3

Recommended Posts

Så var det dags för en liten rapport från kalaset i Surin. Jag ser till min förskräckelse att jag inte tagit så många bilder, men får väl skylla på att jag distraherades av den stimulerande konversationen runt bordet!

Vi sitter i hotellets lobby och väntar på transport. Hakancnx undrar var Piloten66 är?

P1010086.thumb.jpg.94d5a13758d12f745fe42Men Piloten66 anländer förstås, och man kan välja att åka på flaket. Vilket passar mig fint, för då får jag röka :) Lägg märke till kartongen Leo som vi har med oss... Hakancnx harklar sig och påstår att det tyvärr inte fanns några Beer Chang till salu.

P1010090.thumb.jpg.edc5b12e621a6ed6c3a93Fantasy förstår min sits, och åker vänligt nog och handlar sex flaskor Beer Chang i den lokala butiken.

P1010095.thumb.jpg.3d5e14f3cdb815828eb2eVi bjöds bland annat på kaffe och kanelbullar. Jag ska bespara er Fantasys något motbjudande lappskämt om kanelbullar :)

P1010098.thumb.jpg.3f5f5aaeac2a270d94ae0Efter en mycket trevlig eftermiddag blir det dags att åka tillbaka till Surin. Stort tack till Fantasy med fru för stor gästfrihet, och till Piloten66 för skjuts fram och tillbaka! Och givetvis till övriga deltagare!

På vägen tillbaka var det en del kossor i vägen.

P1010105.thumb.jpg.5bffc050e3b61f201ad9aJag hade tänkt mig att ta en liten lutare på en och en halvtimme innan det blev dags för lördagskvällens äventyr. Denna lutare visade sig bli mellan 19.00 - 04.00... trots frenetiskt bonkande på min dörr av Drivern och Hakancnx :)

Håhåjaja, det får bli nya tag i dag! Drivern har åkt hem, jag och Hakancnx flyger till Chiang Mai i morgon.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 234
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    38

  • Herr Chang

    26

  • stefan5300

    21

  • Surin P3

    15

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Varifrån flyger ni ifrån till C-M ? Mvh

Vi flyger Buriram till Don Muang, och Don Muang till Chiang Mai. Löjligt billigt med Air Asia.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Ja jag var inne och kollade lite är ju i start groparna för hemresan 27 /2  

Ska ju träffa darlingen den 24  å ho bor jämte Donnan

Men jag måste vänta på lönen den 19 innan jag ev bokar men är sugen .Är ju ett nytt bolag som flyger billigare än Air Asia  Thiger eller nåt sånt bara googla

Återkommer vill ju träffa mina goa vänner från framsidan  :burn_joss_stick:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi flyger Buriram till Don Muang, och Don Muang till Chiang Mai. Löjligt billigt med Air Asia.

Herr Chang har talat.

Vi kanske kan sammanstråla i CM om jag tar en sväng upp dit med bilen.

Tror ni missade blomsterfestivalen som tar slut idag. Men kan ju hända att ni inte saknar den så mycket :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Vi kanske kan sammanstråla i CM om jag tar en sväng upp dit med bilen.

 

Tror ni missade blomsterfestivalen som tar slut idag. Men kan ju hända att ni inte saknar den så mycket :-)

 

 

Ja, der vore väl trevligt med en liten träff i Chiang Mai! Blomserfestivalen har jag sett flera gånger tidigare år. Kan också bli att jag passerar Lampang.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Ja då sitter man infryst på hotellet. Så kallt och blåsigt det kan vara i Surin. Nu ca 12 grader. 

Drivern har lämnat för hemfärd till Rayong.  Herr Chang och undertecknad har ett dygn kvar.....

Jag vill på detta sätt tacka familjen Fantasy för deras gästfrihet och den utsökta förtäring vi förärades. 

Vidare Pilotten66 för hans eminenta logistikansvar, trots några extra U-svängar.....

För Fantasy's räkning har jag tagit fram hans position,  GPS:  15.0821457263163,103.46864987164736

 

Tack alla inblandade för en mycket trevlig helg. 

Instämmer till fullo med gästfriheten och god mat hos Fantasy och Pilotens lösning av logistiken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är ju första kalaset i Surin förbi, men jag tar mig friheten att lägga ut några banala betraktelser och bilder från söndagen.

Hakancnx och jag tycker att besök på marknaden vid gränsen till Kambodja kan vara intressant, så vi bestämmer att lämna hotellet cirka 11.00. Spänstige Hakancnx tycker att vi kan väl gå till busstationen, men det tycker inte jag. Det är liksom en ganska lång promenad... Kompromissen får bli en tuk-tuk från marknaden nära hotellet.

P1010107.thumb.jpg.b1c359460670d0fde9716Hakancnx har koll på exakt vart vi ska, och inhandlar biljetter för 45 baht styck.

P1010110.thumb.jpg.98fb4ba6cfdae2c16a059Detta är någon slags minibuss, och den blir ju fullsatt direkt från ändhållplatsen. Det hindrar dock inte chauffören från att stanna och plocka upp ytterligare passagerare som då får nöja sig med ståplats. Passar ju fint för mig, då kan jag ta fram min medhavda Beer Chang, vilket väl inte är riktigt tillåtet :)

P1010115.thumb.jpg.1975493fb740e6f6f2f4b

Efter cirka en timma och 20 minuter är vi framme vid ändstationen, väldigt nära gränsen till Kambodja. Vi hade kunnat hoppa av tidigare vid marknaden, men bestämmer oss för att först veta var man köper biljetter för tillbakaresan.

P1010117.thumb.jpg.b3483e7aa76cb50a78785Vi får gå tillbaka typ 100 meter, och där har vi biljettförsäljning.

P1010118.thumb.jpg.fd7e3efab17dc1a89996bDet är inte aktuellt att köpa returbiljett just nu, vi vet ju inte när vi ska åka tillbaka. Finns möjligen någon transport till marknaden? Ja, det finns motorcykeltaxi för 20 baht per person.

P1010120.thumb.jpg.3687411e9288e00942b05OK, varsin motorcykeltaxi. Hjälm till passagerare tillhandahålles ej.

P1010123.thumb.jpg.b0280860f643f666d33a3Framme vid marknaden är det mest akut med mat (åtminstone för Hakancnx), och vi lägger en beställning som tillagas omgående.

P1010125.thumb.jpg.0ca64c8dd347c82ae4a97Det finns Beer Chang att köpa, och Hakancnx uttrycker vissa tvivel på att jag ska få i mig min generösa portion mat.P1010131.thumb.jpg.c3cec1b07c2388b1fa0cd

Det är förstås så att jag äter långsamt som vanligt, så jag ber Hakancnx att för all del gå ut och kolla på marknaden istället för att sitta och glo på hur mycket jag har kvar på tallriken :) Marknaden var ej till belåtenhet, så vi bestämmer oss för att åka tillbaka innan det blir mörkt. Ett litet problem är att hitta var motorcykeltaxi finns. Jag bunkrar upp med lite Beer Chang, och träffar en trevlig amerikan som vet precis vart vi ska gå. Tyvärr fastnade han inte på bild.

P1010133.thumb.jpg.5ec8d1c2d7289036a7733Ja, vi kommer tillbaka till gränsen där vi köper biljetter för återresan. Den lilla bussen, som för övrigt går en gång i kvarten, är återigen fullsatt. Jag har oturen att hamna på ett säte där det finns paket att frakta, utan tillhörande passagerare. En gissningsvis 20 kilos säck med vad som kändes som något slags grus. Håhåjaja.

P1010134.thumb.jpg.8aa43e38fd0bb4b5e6893På återresan var det ännu värre med stående passagerare, jag tror vi hade minst fyra. Det var nog bra att vi åkte från ändstationen så vi fick sittplatser.

P1010136.thumb.jpg.cc70104738d50785c7876Jaja, vi kommer så småningom tillbaka till Surin. Hakancnx ska absolut gå till hotellet, men är vänlig nog att vinka in en samlor till mig. Det är faktiskt riktigt rogivande att sakta flyta fram i trafiken i denna cykeltaxi.

P1010137.thumb.jpg.264846a7b7c99d98bfe5eFramme vid hotellet tipsar Hakancnx om fotpedikyr i närheten, så jag går dit. Verksamhetens innehavare är upptagen när jag anländer, men kommer med det utmärkta förslaget att jag kan köpa en öl i det lilla hålet i väggen bredvid. Och sen kan jag sitta utanför och vänta tills hon blir klar med nuvarande kund. Ja, det går ju bra... en burk Beer Chang för 32 baht... billigast hittills på denna resa!

P1010139.thumb.jpg.a28a1acae1cda69b8b9d6Nu är innehavaren Rose redo att ta hand om mig. Vanudå, ska du fotografera mig?

P1010145.thumb.jpg.2618217b7a38e6d0a263bOK då... om du ger bra med dricks :)

P1010146.thumb.jpg.b2a43413417133c20f9dd

Proceduren påbörjas... jag får lite associationer till operation på Sahlgrenska :)

P1010149.thumb.jpg.d9935f007d5c1cb21f7ed

Det blev ett litet missöde när behandlingen var avslutad. Rose torkade noggrant av mina fötter, och sen ska jag gå utanför och ta på mig mina skor. Men då hade hon spillt en del vatten på golvet, så det var liksom lite halt om man var barfota. Jag halkar förstås, men lyckligtvis trillar jag bara tillbaka i soffan jag rest mig från. Det gjorde inte ont på något sätt, men Rose kände sig tvungen att be om ursäkt tre gånger och försäkra sig om att jag var OK. Kolla hur snabbt annan personal är framme och torkar upp vattnet.

Efter denna utläggning kan man ju fråga sig om denna bild är bra reklam för stället :)

P1010152.thumb.jpg.4232c3e2b6f9651741b73Det kanske är bäst att tillägga att Rose är en mycket trevlig person, och hon talar hyfsad engelska. Jag är på intet sätt missnöjd. Efter behandlingen noterar jag att Rose slänger ut smutsigt vatten från min fotpedikyr på trottoaren. Jaha? Jag säger inget, men något senare förklarar Rose att det är för att hålla gatuhundarna borta. De gillar inte vatten på marken, eller är det fotsvett från farang som besvärar :)

P1010155.thumb.jpg.9e11d2cf8c382d886ea3e

Strax efter kommer Hakancnx förbi på väg till 7/11 för att köpa yoghurt. Rose säger att det där är en riktig stolle, och Hakancnx upplyser om att jag egentligen heter Herr Chang.

P1010157.thumb.jpg.c8146e6ac2c873ec612daJag passar också på att köpa lite yoghurt, och tillbaka på hotellet måste bara Hakancnx komma och knacka på för att visa vilken stolle jag faktiskt är. Det är ju så att jag fick med mig en Beer Chang khuat jai från kalaset hos Fantasy, men jag har inte lyckats hitta något sätt att öppna den i hotellrummet. Det brukar ju finnas någon öppnare fastskruvad på väggen någonstans, och jag har förtvivlat letat. Men det finns ju faktiskt en vid dörren till toaletten, vilket Hakancnx något skadeglatt påpekar.

P1010161.thumb.jpg.a1b4de6f588461a756a30Hur jag nu lyckades missa den...

Nåja, nu kan jag njuta min Beer Chang!

P1010162.thumb.jpg.90f4e6f2aff284457b391

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

 

 

 

Nu är ju första kalaset i Surin förbi, men jag tar mig friheten att lägga ut några banala betraktelser och bilder från söndagen.

Hakancnx och jag tycker att besök på marknaden vid gränsen till Kambodja kan vara intressant, så vi bestämmer att lämna hotellet cirka 11.00. Spänstige Hakancnx tycker att vi kan väl gå till busstationen, men det tycker inte jag. Det är liksom en ganska lång promenad... Kompromissen får bli en tuk-tuk från marknaden nära hotellet.

P1010107.thumb.jpg.b1c359460670d0fde9716Hakancnx har koll på exakt vart vi ska, och inhandlar biljetter för 45 baht styck.

P1010110.thumb.jpg.98fb4ba6cfdae2c16a059Detta är någon slags minibuss, och den blir ju fullsatt direkt från ändhållplatsen. Det hindrar dock inte chauffören från att stanna och plocka upp ytterligare passagerare som då får nöja sig med ståplats. Passar ju fint för mig, då kan jag ta fram min medhavda Beer Chang, vilket väl inte är riktigt tillåtet :)

P1010115.thumb.jpg.1975493fb740e6f6f2f4b

Efter cirka en timma och 20 minuter är vi framme vid ändstationen, väldigt nära gränsen till Kambodja. Vi hade kunnat hoppa av tidigare vid marknaden, men bestämmer oss för att först veta var man köper biljetter för tillbakaresan.

P1010117.thumb.jpg.b3483e7aa76cb50a78785Vi får gå tillbaka typ 100 meter, och där har vi biljettförsäljning.

P1010118.thumb.jpg.fd7e3efab17dc1a89996bDet är inte aktuellt att köpa returbiljett just nu, vi vet ju inte när vi ska åka tillbaka. Finns möjligen någon transport till marknaden? Ja, det finns motorcykeltaxi för 20 baht per person.

P1010120.thumb.jpg.3687411e9288e00942b05OK, varsin motorcykeltaxi. Hjälm till passagerare tillhandahålles ej.

P1010123.thumb.jpg.b0280860f643f666d33a3Framme vid marknaden är det mest akut med mat (åtminstone för Hakancnx), och vi lägger en beställning som tillagas omgående.

P1010125.thumb.jpg.0ca64c8dd347c82ae4a97Det finns Beer Chang att köpa, och Hakancnx uttrycker vissa tvivel på att jag ska få i mig min generösa portion mat.P1010131.thumb.jpg.c3cec1b07c2388b1fa0cd

Det är förstås så att jag äter långsamt som vanligt, så jag ber Hakancnx att för all del gå ut och kolla på marknaden istället för att sitta och glo på hur mycket jag har kvar på tallriken :) Marknaden var ej till belåtenhet, så vi bestämmer oss för att åka tillbaka innan det blir mörkt. Ett litet problem är att hitta var motorcykeltaxi finns. Jag bunkrar upp med lite Beer Chang, och träffar en trevlig amerikan som vet precis vart vi ska gå. Tyvärr fastnade han inte på bild.

P1010133.thumb.jpg.5ec8d1c2d7289036a7733Ja, vi kommer tillbaka till gränsen där vi köper biljetter för återresan. Den lilla bussen, som för övrigt går en gång i kvarten, är återigen fullsatt. Jag har oturen att hamna på ett säte där det finns paket att frakta, utan tillhörande passagerare. En gissningsvis 20 kilos säck med vad som kändes som något slags grus. Håhåjaja.

P1010134.thumb.jpg.8aa43e38fd0bb4b5e6893På återresan var det ännu värre med stående passagerare, jag tror vi hade minst fyra. Det var nog bra att vi åkte från ändstationen så vi fick sittplatser.

P1010136.thumb.jpg.cc70104738d50785c7876Jaja, vi kommer så småningom tillbaka till Surin. Hakancnx ska absolut gå till hotellet, men är vänlig nog att vinka in en samlor till mig. Det är faktiskt riktigt rogivande att sakta flyta fram i trafiken i denna cykeltaxi.

P1010137.thumb.jpg.264846a7b7c99d98bfe5eFramme vid hotellet tipsar Hakancnx om fotpedikyr i närheten, så jag går dit. Verksamhetens innehavare är upptagen när jag anländer, men kommer med det utmärkta förslaget att jag kan köpa en öl i det lilla hålet i väggen bredvid. Och sen kan jag sitta utanför och vänta tills hon blir klar med nuvarande kund. Ja, det går ju bra... en burk Beer Chang för 32 baht... billigast hittills på denna resa!

P1010139.thumb.jpg.a28a1acae1cda69b8b9d6Nu är innehavaren Rose redo att ta hand om mig. Vanudå, ska du fotografera mig?

P1010145.thumb.jpg.2618217b7a38e6d0a263bOK då... om du ger bra med dricks :)

P1010146.thumb.jpg.b2a43413417133c20f9dd

Proceduren påbörjas... jag får lite associationer till operation på Sahlgrenska :)

P1010149.thumb.jpg.d9935f007d5c1cb21f7ed

Det blev ett litet missöde när behandlingen var avslutad. Rose torkade noggrant av mina fötter, och sen ska jag gå utanför och ta på mig mina skor. Men då hade hon spillt en del vatten på golvet, så det var liksom lite halt om man var barfota. Jag halkar förstås, men lyckligtvis trillar jag bara tillbaka i soffan jag rest mig från. Det gjorde inte ont på något sätt, men Rose kände sig tvungen att be om ursäkt tre gånger och försäkra sig om att jag var OK. Kolla hur snabbt annan personal är framme och torkar upp vattnet.

Efter denna utlägfotsvett från farang som besvärar :)

Strax efter kommer Hakancnx förbi på väg till 7/11 för att köpa yoghurt. Rose säger att det där är en riktig stolle, och Hakancnx upplyser om att jagJag passar också på att köpa lite yoghurt, och tillbaka på hotellet måste bara Hakancnx komma och knacka på för att visa vilken stolle jag faktiskt är. Det är ju så att jag fick med mig en Beer Chang khuat jai från kalaset hos Fantasy, men jag har inte lyckats hitta något sätt att öppna den i hotellrummet. Det brukar ju finnas någon öppnare fastskruvad på väggen någonstans, och jag har förtvivlat letat. Men det finns ju faktiskt en vid dörren till toaletten, vilket HaHur jag nu lyckades missa den...

Nåja, nu kan jag njuta min Beer Chang!

P1010162.thumb.jpg.90f4e6f2aff284457b391

Herr Chang har talat.

Cigarettändare funkar bra att öppna kapsyler med

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Cigarettändare funkar bra att öppna kapsyler med

Ja, för all del. Jag har sett folk göra det. Själv lyckas jag inte med sådana trick, det brukar sluta med något finger blöder :)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, för all del. Jag har sett folk göra det. Själv lyckas jag inte med sådana trick, det brukar sluta med något finger blöder :)

Herr Chang har talat.

I början av 80 talet så Campade jag i Danmark söder om blockhus och träffade på ett motorcykelgäng som öppnade sina flaskor med tummen!

Tuffa grabbar.

Fick smeknamnet man in the wood när jag ramlade in i skogen när jag skulle kissa.

Hängde inte med i alkoholen heller.

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Några kompletterande bilder från min kamera;

Surin2016-02-04_-_08_10.thumb.jpg.244be0
Göteborgsmaffian anländer till Casa de Fantasy

Surin2016-02-04_-_08_30.thumb.jpg.fc8267Surin2016-02-04_-_08_31.thumb.jpg.e895a6Surin2016-02-04_-_08_39.thumb.jpg.fe517a
Där hade vi en mycket trevlig eftermiddag

Surin2016-02-04_-_08_45.thumb.jpg.da5ef0Surin2016-02-04_-_08_49.thumb.jpg.912d23
Marknaden i Surin är väl värd ett besök

Surin2016-02-04_-_08_63.thumb.jpg.fe8eae
Ett gäng på flygplatsen som såg till att Changen verkligen kom iväg....

Ändrades av hakancnx

/hakancnx

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Å va e han nu:go:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Vem ?

Herr Chang

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kommer skulle tippa på 15-20 pers

Men hur svårt är det att ta bort sig från eller lägga till sig på anmälningslistan?

Vet att inte Gorocco och Arnold Layne inte kommer.

Kommer det inte så många så tar jag ju inte med mig de 60 kroppkakorna jag gjort.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men hur svårt är det att ta bort sig från eller lägga till sig på anmälningslistan?

Vet att inte Gorocco och Arnold Layne inte kommer.

Kommer det inte så många så tar jag ju inte med mig de 60 kroppkakorna jag gjort.

Vi får hoppas att dom som inte kommer säger det men vet att det kommer 4-5 st som inte är anmälda också 

ska kolla hur många dom är ,du åker väl ner på fredag så till dess hoppas jag det blir lite klarhet i frågan 

Link to comment
Dela på andra sajter

chang mai var han senast

I Chiang Mai är han just nu! Sitter på rökhörrnan utomhus på Prince Hotel och njuter en Beer Chang samt svamlet på MPR :)

Mina planer är obefintliga... lever bara dag till dag. Jag kan dyka upp i Surin 20 februari. Eller inte. Det enda säkra är att jag flyger till Göteborg 23 februari.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi får hoppas att dom som inte kommer säger det men vet att det kommer 4-5 st som inte är anmälda också 

ska kolla hur många dom är ,du åker väl ner på fredag så till dess hoppas jag det blir lite klarhet i frågan 

Ja jag kör här ifrån vid 4-5 på Fredag morgon, sedan har jag cirka 45 mil och det tar väl 5-6 timmar-

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...