Jump to content
IGNORERAD

Kalas i Surin


Surin P3

Recommended Posts

Hej ev. Så kommer jag tar motorcykeln i sådana fall.kan du skicka din adress så kan jag kika på gpsen Ha de gott 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 234
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    38

  • Herr Chang

    26

  • stefan5300

    21

  • Surin P3

    15

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej ev. Så kommer jag tar motorcykeln i sådana fall.kan du skicka din adress så kan jag kika på gpsen Ha de gott 

Tja Aress 149 Moo 8 Pearam A Mueng Surin ibland måste man stava Pearam lite olika typ Piaram eller Phiaram du får prova det står t.o.m olika på skyltarna.

 

MVH FANTASY

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja Aress 149 Moo 8 Pearam A Mueng Surin ibland måste man stava Pearam lite olika typ Piaram eller Phiaram du får prova det står t.o.m olika på skyltarna.

 

MVH FANTASY

GPS-position skulle göra det lättare för oss. Eller kartbild....

Skickat från min iPhone med Tapatalk

/hakancnx

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad tycker du om det hotellet?

Vet ej ännu Ronny. Men tjejerna som jobbar här är görgoa, och billig öl och mat.

Verkar helt OK för B 600.

/ hakancnx

/hakancnx

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja Aress 149 Moo 8 Pearam A Mueng Surin ibland måste man stava Pearam lite olika typ Piaram eller Phiaram du får prova det står t.o.m olika på skyltarna.

 

MVH FANTASY

 

 

 

GPS-position skulle göra det lättare för oss. Eller kartbild....

 

 

 

 

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Tja Det får Piloten fixa men vi kan väl ses på en lunch på majestic vid 12 tiden. vi kommer ett gäng Surinare .

 

MVH FANTASY

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja Det får Piloten fixa men vi kan väl ses på en lunch på majestic vid 12 tiden. vi kommer ett gäng Surinare .

 

MVH FANTASY

ja nu menar han på fredag o det voe ju bra att lägga upp planen där med lite öl i mat

För mycket är lagom

Link to comment
Dela på andra sajter

ja nu menar han på fredag o det voe ju bra att lägga upp planen där med lite öl i mat

sKÄRP DIG NU DU KAN VÄL INTE HÄLLA ÖLEN I MATEN FYLLSKALLE.

MVH FANTASY O FAN STORA BOKSTÄVER

 

Link to comment
Dela på andra sajter

sKÄRP DIG NU DU KAN VÄL INTE HÄLLA ÖLEN I MATEN FYLLSKALLE.

MVH FANTASY O FAN STORA BOKSTÄVER

 

Kallas för Sjömansbiff ;)

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Så lunch imorgon då?

Innebär det att Lördagen blir ledig?

Vi Göteborgare planerar att åka till gränsen.

/ hakancnx

/hakancnx

Link to comment
Dela på andra sajter

Så lunch imorgon då?

 

Innebär det att Lördagen blir ledig?

Vi Göteborgare planerar att åka till gränsen.

 

 

/ hakancnx

Nej för fan vi planerar imorgon inför lördag även Göteborgare måste ju ligga i träningsläger eller ??

FANTASY 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har fått order från Hakancnx och Drivern att vi ska träffas på hotellet i morgon 08.00. Vi är nämligen nu 3 som bor på samma hotell, närmare bestämt Maneerote Hotel. Receptionen säljer burkar Beer Chang, så jag är helt nöjd :) Även internet är till belåtenhet, sitter nu på min stora balkong med min Macbook Air.

Orkar inte trassla med bilder nu, men det kommer väl så småningom.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni har det bra ni...

Hoppas ni får roligt och hoppas även på en lyckad tillställning den 20.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan, e lite sugen o slänga mig i bilen och åka upp, tänkte annars besöka nya Macros invigning i Korat idag.......ska se vad hustrun har planerat för mig i helgen, annars kanske jag åker upp....tar ju bara ett par timmar...och fredagen brukar ju vara dagen då det händer 555555

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Då har vi haft en liten förträff på Majestics restaurang. Vi var sex deltagare. Jag, Hakancnx, Drivern, Fantasy och Piloten66. Plus en till som jag får bekänna att jag inte minns nicket på, än mindre fått med på bild.

IMG_1212.thumb.jpg.15d8558133952169fb85aSpaghetti Carbonara var tydligen gott, själv blev jag mätt av att bara titta på frossandet.

IMG_1216.thumb.jpg.9fc415b1dc1077fb08571Det dracks ju några öl under eftermiddagen.

IMG_1219.thumb.jpg.188e05a654e8286f7d12cJust nu är jag på hotellet, men det kan bli fortsättning under kvällen. Skål på er!

IMG_1220.thumb.jpg.59d1f7145103ac0e47c05Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Då har vi haft en liten förträff på Majestics restaurang. Vi var sex deltagare. Jag, Hakancnx, Drivern, Fantasy och Piloten66. Plus en till som jag får bekänna att jag inte minns nicket på, än mindre fått med på bild.

IMG_1212.thumb.jpg.15d8558133952169fb85aSpaghetti Carbonara var tydligen gott, själv blev jag mätt av att bara titta på frossandet.

IMG_1216.thumb.jpg.9fc415b1dc1077fb08571Det dracks ju några öl under eftermiddagen.

IMG_1219.thumb.jpg.188e05a654e8286f7d12cJust nu är jag på hotellet, men det kan bli fortsättning under kvällen. Skål på er!

IMG_1220.thumb.jpg.59d1f7145103ac0e47c05Herr Chang har talat.

Undertecknad undrar till hakancnx om det finns garanti på cykeln som jag köpte av honom på fyllan i Slottsskogen? :D

Bromswiren till framhjulet har gått av........:rotfl:

Återköp eller reparation?

 

För övrigt funkar regnponchon och vildmarksstolen bra.....:thumbsup:

 

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Återköp är inte att tänka på  Har inte råd  Lurade ju dig att betala ett fantasibelopp för cykeln, så denna stora reparation 

får du väl försöka ta på avbetalning.  ;-)

 

 

Undertecknad undrar till hakancnx om det finns garanti på cykeln som jag köpte av honom på fyllan i Slottsskogen? :D

Bromswiren till framhjulet har gått av........:rotfl:

Återköp eller reparation?

 

För övrigt funkar regnponchon och vildmarksstolen bra.....:thumbsup:

 

/hakancnx

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad tycker du om det hotellet?

 

Vet ej ännu Ronny. Men tjejerna som jobbar här är görgoa, och billig öl och mat.

 

Verkar helt OK för B 600.

 

 

 

/ hakancnx

Har du bott in dig och omdömet blir??

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi fortsatte förfesten på fredagskvällen, jag får dock medge att jag inte minns ställets namn. Drivern och Hakancnx tänker sig att gå dit från hotellet. Dock alldeles för lång promenad för mig, lat som jag är. Hakancnx förhandlar med samlor för min räkning, och 30 baht kan det väl vara värt för en transport.

IMG_1224.thumb.jpg.2030c664f24ad6508dc31

Nu är vi på plats.

IMG_1228.thumb.jpg.69f9a30353043c53ebf24

Det är tydligen ett litet födelsedagskalas med personer av obestämbart kön.

IMG_1230.thumb.jpg.8fe2e78244ecaae8698fb

Jag får en bit tårta, och jag kan nog behöva lite att äta. Mycket god tårta faktiskt, dessa födelsedagstårtor brukar inte vara något vidare.

IMG_1231.thumb.jpg.44ca8bf08f6214b485608

Biljardbord finns, och det går ju att spela även som rullstolsbunden.

IMG_1232.thumb.jpg.26522b71e1c4611d38460

Stämningen stiger på det lilla kalaset.

IMG_1235.thumb.jpg.40aa50833e0629b7711b4

Det är populärt med selfies.

IMG_1237.thumb.jpg.8e322525759a713cf94d1

Se här en trevlig ny bekantskap, Peo från Nässjö som säger sig ha bott i Thailand i 17 år. Han är icke aktiv på internet.

IMG_1238.thumb.jpg.3984d6abdb8bfd5efe26e

Peo vill gärna visa mig ett annat ställe i närheten. Det blir en något vinglig färd på hans motorcykel, men vi anländer utan missöden.

IMG_1242.thumb.jpg.0f03f9762688191da3fe5

Jag tycker mig känna igen stället, ganska säker på att jag var där för cirka fem år sen.

IMG_1244.thumb.jpg.c736e54fa9f03543b311c

Det är nästan bara thailändska gäster, och de är nu i riktigt fin form.

IMG_1249.thumb.jpg.a705861a0eef4f11213ad

Peo har lte problem med att ta bilder med min iPhone, men lyckas till slut.

IMG_1251.thumb.jpg.59a556e9f5575ade88656

Stället stänger 02.00, men man sitta en stund till utanför.

IMG_1369.thumb.jpg.b9dfa10fd882098e4aace

Lördag morgon blåser det något förskräckligt på min balkong.

IMG_1372.thumb.jpg.6c26bcab5cc7107542065

Lyckligtvis fortsätter balkongen runt hörnet på hotellet, där är det lä och jag kan författa detta inlägg.

IMG_1373.thumb.jpg.30fe0b4702be12b8e1893

Nu är det dags att förbereda mig för festen hos Fantasy vid tolvtiden. Piloten66 har lovat hämta oss på hotellet.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du bott in dig och omdömet blir??

Omdömet blir 8 av 10. Varför inte full pott är beroende på att det är lyhört och lite off. Men mycket värde för pengarna.

/ hakancnx

/hakancnx

Link to comment
Dela på andra sajter

Bodde där för 3-4 år sedan, helt ok ställe.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Ja då sitter man infryst på hotellet. Så kallt och blåsigt det kan vara i Surin. Nu ca 12 grader. 

Drivern har lämnat för hemfärd till Rayong.  Herr Chang och undertecknad har ett dygn kvar.....

Jag vill på detta sätt tacka familjen Fantasy för deras gästfrihet och den utsökta förtäring vi förärades. 

Vidare Pilotten66 för hans eminenta logistikansvar, trots några extra U-svängar.....

För Fantasy's räkning har jag tagit fram hans position,  GPS:  15.0821457263163,103.46864987164736

 

Tack alla inblandade för en mycket trevlig helg. 

/hakancnx

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...