Jump to content
IGNORERAD

Västgötaträffen 2015


Herr Chang

Recommended Posts

  • Svar 386
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    42

  • Nilsson68

    34

  • Sam sip sam

    17

  • Odin

    15

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Vi anmäler oss åxå, förutsatt att vi får bo hos Changen..

 

Möjligen... om ni städar min lägenhet ordentligt först. Exfru Chang har slarvat med det på sistone :)

 

 

Exakt.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Synd, bibben har många rum i sitt slott!   B)   (och jag har ett)

Men trägolven lär gnissla har jag hört så där får man ligga med full blåsa på morgonen

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Bara o ringa bibben  :crazy:

ähh de går inte ihop  får väll ta hons uppblåsta Barbara  dit i så fall

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Rillex + ev. gäst kommer har inte varit i/på Sveriges framsida (smörar lite) sen 80-talet, så det är på sin plats nu.

Kommer fredag till Nya Varvet.

Ändrades av Rillex
Link to comment
Dela på andra sajter

SWEDEMAN anmäler sig kommer fredag bor på Nya Varvet.

 

Vad trevligt!

 

 

Nu börjar det arta sig! Även fredagskvällen kan nog bli minnesvärd :)

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Programmet för lördag 8 augusti är nu fastställt. Det är för all del preliminärt, och vi kan ju inte garantera att alla tider hålls… men detta är vår ambition:

 

14.00 Västgötaträffen börjar officiellt. Utan tvivel har dock en del redan tjuvstartat då :wink: Ny tävling för året, Thai Barkamp, börjar också då. Se info om det och de andra tävlingarna i ett kommande inlägg.

 

15.00 Irländsk julafton

 

16.00 Säckhoppning

 

17.00 Ölhävning och Thai Barkamp avslutas

 

17.30 Medaljutdelning och dragning i lotterierna

 

18.00 Grillning

 

19.30 Hedersgäst Långrygg ger en inblick i den kreativa processen att skapa serier på dator

 

22.30 Då vill hotellet att det ska vara någorlunda avslutat… vi får se hur det blir med det :wink:

 
Jag lägger också in detta program i trådens första inlägg, där även lista på hittills anmälda finns:
 
 
Herr Chang har talat.
Link to comment
Dela på andra sajter

 

Programmet för lördag 8 augusti är nu fastställt. Det är för all del preliminärt, och vi kan ju inte garantera att alla tider hålls… men detta är vår ambition:

 

14.00 Västgötaträffen börjar officiellt. Utan tvivel har dock en del redan tjuvstartat då :wink: Ny tävling för året, Thai Barkamp, börjar också då. Se info om det och de andra tävlingarna i ett kommande inlägg.

 

15.00 Irländsk julafton

 

16.00 Säckhoppning

 

17.00 Ölhävning och Thai Barkamp avslutas

 

17.30 Medaljutdelning och dragning i lotterierna

 

18.00 Grillning

 

19.30 Hedersgäst Långrygg ger en inblick i den kreativa processen att skapa serier på dator

 

22.30 Då vill hotellet att det ska vara någorlunda avslutat… vi får se hur det blir med det :wink:

 
Jag lägger också in detta program i trådens första inlägg, där även lista på hittills anmälda finns:
 
 
Herr Chang har talat.

 

 

Med ett sådant program så kommer jag och fru Bob också...

Link to comment
Dela på andra sajter

Med ett sådant program så kommer jag och fru Bob också...

Köpte du hela anläggningen eller kommer du bara för att inspektera faciliteterna?

Link to comment
Dela på andra sajter

Lillpitt med familj installerar sig på nya varvet på fredagen med om inget oförutsett inträffar.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte du hela anläggningen eller kommer du bara för att inspektera faciliteterna?

 

Måste vara säker på att det är rätt klientel som huserar på hotellet, så jag antar att jag skall undvika den helgen för inspektion... ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste vara säker på att det är rätt klientel som huserar på hotellet, så jag antar att jag skall undvika den helgen för inspektion... :wink:

Troligtvis inte en helg som är representabel för resten av året. Mängden av av linnen kommer gissningsvis slå i taket denna helg, tillsammans med promillen hos gästerna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sonen är ute på sjön, så på mångas begäran skall jag se om jag kan få honom att inhandla en Absinthe till träffen... kanske skall be om 2 flaskor, nu när Hamnoien skall med?

Link to comment
Dela på andra sajter

Sonen är ute på sjön, så på mångas begäran skall jag se om jag kan få honom att inhandla en Absinthe till träffen... kanske skall be om 2 flaskor, nu när Hamnoien skall med?

Nu kommer nog även Sangwal skulle jag tro!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sonen är ute på sjön, så på mångas begäran skall jag se om jag kan få honom att inhandla en Absinthe till träffen... kanske skall be om 2 flaskor, nu när Hamnoien skall med?

 

 

Se till att det blir denna variant då

 

10291424.jpg

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Se till att det blir denna variant då

 

10291424.jpg

Om jag inte tar fel så har jag något liknande i "skåpet"... 

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Som utlovat kommer här preliminära regler för lördagens tävlingar. Dessa regler är inte ristade i sten, kom gärna med synpunkter på vad som bör läggas till, ändras eller tas bort.

 

Irländsk julafton

 

Fyrmannalag där lagen tävlar ett åt gången med tidtagning. Det är alltså stafett, och nästa lagmedlem får inte springa iväg innan föregående lagmedlem återvänt till utgångspunkten. Man springer alltså fram till en pinne, lutar sitt pannben mot den och springer runt tre varv. Antalet varv kan diskuteras, jag har för mig att vi ändrade till fem varv 2014?

 

Medaljer av valör guld, silver och brons delas ut till alla fyra i de tre vinnande lagen.

 

Säckhoppning

 

Jag har hittat 3 av de 5 jutesäckar 80 X 100 cm som vi hade 2014, och beroende på antal anmälda blir det ett eller flera heat. Om det är flera heat blir det final med vinnaren och kanske tvåan från föregående heat. Tävlingen är individuell, och man får bara ett försök bortsett från om man går vidare till final.

 

Guld, silver och bronsmedaljer delas ut till de tre vinnarna.

 

Ölhävning

 

Vi kommer att köpa två backar lättöl som serveras ljumma. Om man hellre dricker något starkare och/eller kallare kan man ta med sig egen öl. Flaskan ska vara oöppnad 33 cl och överlämnas till domaren innan start.

 

Det är lag med fyra personer som tävlar ett lag i taget med tidtagning. Stafett inom laget, och deltagare måste stå i den ordning laget ska dricka. Strax innan varje lags start ställer domaren fram fyra ölflaskor och öppnar dom. Första person får ej vidröra sin flaska innan startsignal meddelas, och nästa person får inte ta i sin flaska förrän föregående person ställt sin flaska på bordet och släppt den. När sista personen i ett lag ställt sin flaska på bordet och släppt den stoppas tidtagningen.

 

Efter att man släppt sin flaska får den endast vidröras av domaren som kontrollerar hur mycket öl som eventuellt finns kvar i flaskan. 1 cm accepteras, varje påbörjad cm utöver det ger en sekunds tidstillägg till laget. Det kan också bli tidstillägg om man spiller alltför mycket när man dricker, vilket blir en subjektiv bedömning av domaren.

 

Om ett lag är missnöjt med sitt första försök får man göra ytterligare försök så länge öl finns och övriga lag gjort sina försök. Startordning kommer att lottas innan tävlingen börjar, och det är även den ordningen som gäller om lagen erbjuds ett andra eller tredje försök.

 

Deltagande lag bör bestämma sig för ett lagnamn innan tävlingen, exempelvis Team Göteborg eller Team Stockholm. Det är ej tillåtet att byta ut lagmedlemmar vid ytterligare försök, det ska vara samma lag hela tiden.

 

Medaljer av valör guld, silver och brons delas ut till alla fyra i de tre vinnande lagen.

 

Thai barkamp

 

Denna tävling pågår i tre timmar mellan 14.00 och 17.00. Det finns tre olika sorters spel att välja på, och vi tillhandahåller fyra exemplar av varje sort. Alla spel är för två deltagare, och denna tävling kommer inte att vara övervakad av domare. Tanken är att om ledigt spel finns så bestämmer sig två deltagare för att spela. Vinnaren rapporterar sedan sin vinst till sekretariatet där man håller koll på hur många gånger någon vunnit i respektive spel.

 

Medaljmottagare utses efter 17.00, och man räknar först ihop totala antalet vinster för de som vunnit minst en gång i alla tre spelsorterna. Om det inte finns tre sådana vinnare tittar vi på den grupp som vunnit i två av spelsorterna. Vid lika antal vinster på medaljposition blir det ett avgörande spel, sorten lottas av sekretariatet.

 

Nu lite regler för respektive spelsort:

 

Fyra i rad

 

Jag börjar med att hänvisa till Wikipedia:

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Connect_Four

 

Inte mycket att tillägga, annat än att man inte får ångra släppt bricka. Dessutom får den som börjar inte börja i mitten, och spelarna får själva komma överens om vem som ska börja.

 

Jenga

 

Även här gör jag det lätt för mig och hänvisar till Wikipedia:

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Jenga

 

Shut the Box

 

Ett åtminstone till synes ganska banalt tärningsspel. Det har väl hänt att jag spelat det i baren, men uppriktigt sagt är mina minnen av dessa tillfällen något dimmiga :)

 

Wikipedia kommer åter till räddningen:

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Shut_the_Box

 

Det kommer att delas ut individuella medaljer efter denna tävling.

 

Vad gäller medaljer är de inte designade ännu, men jag återkommer med bilder när de har tillverkats. Det blir i varje fall olika utseende på medaljerna i de fyra tävlingarna.

 

Herr Chang har talat.

 
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jag, Kan och Biby räknar också med att komma och vi har bokat ett rum på Nya Varvet Studios.

Ändrades av mikedo58
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag, Kan och Biby räknar också med att komma och vi har bokat ett rum på Nya Varvet Studios.

Tack för anmälan, ni är välkomna!

Uppdaterad lista av anmälda finns som vanligt i denna tråds första inlägg.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fråga? Finns det systembolag i närheten av stationen, eftersom vi kommer med tåg klockan 14:55 sen blir det väl enklast med taxi till hotellet "Nya Varvet", eller går det spårvagn?

Link to comment
Dela på andra sajter

Fråga? Finns det systembolag i närheten av stationen, eftersom vi kommer med tåg klockan 14:55 sen blir det väl enklast med taxi till hotellet "Nya Varvet", eller går det spårvagn?

Närmaste bolag är väl nedanstående inne i femman tvärs över från stationen

http://www.systembolaget.se/butiker-ombud/butik/vastra-gotalands-lan/goteborg/lilla-kladpressaregatan-8-16-1410

 

Enklast naturligtvis med taxi men det går med buss och/eller spårvagn också.Här hotellets beskrivning:

Med spårvagn
Nr 11 mot Saltholmen stannar vid hållplats Nya Varvsallén, sedan promenad längs Nya Varvsallén ca 10 minuter.
 Spårvagn nr 9 stannar vid Kungssten, därefter är det ca 15 minuters promenad längs Långedragsvägen och sedan Nya Varvsallén.

Med buss
Nummer 91 & 86 stannar vid hållplats Rengatan, därifrån är det ca 10 minuters promenad längs Rengatan och Örlogsvägen.

 

Tillägg: Där vid hållplats Rengatan finns det en ICA om man vill handla på sig lite grejer

 

 

Ändrades av L64

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, spårvagn fungerar att åka från centralstation. Det blir en promenad till Nya Varvet, men det är mest nedförsbacke. Det blir tyngre när man ska tillbaka dagen efter :)

För tillfälliga besökare är nog SMS-biljetter för spårvagnen det smidigaste, fast man måste registrera sig i förväg:

http://www.vasttrafik.se/#!/biljetter-priser/enkelbiljett/nytt-sms-system/registrera-mobilbiljett/

Jag gissar på cirka 250 kronor för taxi från centralstationen till Nya Varvet.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, spårvagn fungerar att åka från centralstation. Det blir en promenad till Nya Varvet, men det är mest nedförsbacke. Det blir tyngre när man ska tillbaka dagen efter :)

För tillfälliga besökare är nog SMS-biljetter för spårvagnen det smidigaste, fast man måste registrera sig i förväg:

http://www.vasttrafik.se/#!/biljetter-priser/enkelbiljett/nytt-sms-system/registrera-mobilbiljett/

Jag gissar på cirka 250 kronor för taxi från centralstationen till Nya Varvet.

Herr Chang har talat.

Stämmer bra det,vi betalade 240:- förra gången

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Närmaste bolag är väl nedanstående inne i femman tvärs över från stationen

http://www.systembolaget.se/butiker-ombud/butik/vastra-gotalands-lan/goteborg/lilla-kladpressaregatan-8-16-1410

 

Enklast naturligtvis med taxi men det går med buss och/eller spårvagn också.Här hotellets beskrivning:

Med spårvagn
Nr 11 mot Saltholmen stannar vid hållplats Nya Varvsallén, sedan promenad längs Nya Varvsallén ca 10 minuter.
 Spårvagn nr 9 stannar vid Kungssten, därefter är det ca 15 minuters promenad längs Långedragsvägen och sedan Nya Varvsallén.

Med buss
Nummer 91 & 86 stannar vid hållplats Rengatan, därifrån är det ca 10 minuters promenad längs Rengatan och Örlogsvägen.

 

Tillägg: Där vid hållplats Rengatan finns det en ICA om man vill handla på sig lite grejer

 

 

Ja, spårvagn fungerar att åka från centralstation. Det blir en promenad till Nya Varvet, men det är mest nedförsbacke. Det blir tyngre när man ska tillbaka dagen efter :)

För tillfälliga besökare är nog SMS-biljetter för spårvagnen det smidigaste, fast man måste registrera sig i förväg:

http://www.vasttrafik.se/#!/biljetter-priser/enkelbiljett/nytt-sms-system/registrera-mobilbiljett/

Jag gissar på cirka 250 kronor för taxi från centralstationen till Nya Varvet.

Herr Chang har talat.

Stämmer bra det,vi betalade 240:- förra gången

Perfekt, Tack för hjälpen då blir det ICA butiken på Rengatan och köpa lite grillgrejjor och sånt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...