måne Inlagd September 5, 2014 Dela Inlagd September 5, 2014 Som de verkar nu så blir de inget för mig Det vore synd Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd September 5, 2014 Dela Inlagd September 5, 2014 Detta inlgg finns kvar som #97. Tror dock att det fanns ett senare Det var borta, något inte bara jag såg. Vi letade flera stycken. Men efter att jag klickade på inläggets PID: nr så dök det upp igen i tråden. men oavsett hur, så är det bra att vi kan se det igen! Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd September 7, 2014 Dela Inlagd September 7, 2014 Som de verkar nu så blir de inget för mig Oj så överaskande... Hehe, nää synd bara det hade varit roligt. Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Preecha Inlagd September 7, 2014 Dela Inlagd September 7, 2014 Buffen igår, grymt gott. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Thure Inlagd September 16, 2014 Dela Inlagd September 16, 2014 Tuk och jag kommer med också. //Thure The future is tomorrow, be sure to be there... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd September 16, 2014 Trådstartare Dela Inlagd September 16, 2014 Det börjar bli ett litet gäng nu Fattas det någon så hojta till Odin och Aya Husse och Lynn Kenneth, Phat och Jittra Tallviking med tjej Måne med fru Fibromorsa med Bihang Börje222 med fru Stefan och Kesorn ellim63 och Pin gst med fru Hemlig/anonym medlem med exotiskt följe Thure och Tuk Lägger in denna också som en påminnelse Hej alla glada och hungriga resenärer Mejlade Birka och fick detta svar Hej Kenneth, Ni måste utse en utav er som "huvudbokare" lämna sedan ut det bokningsnummret till var och en som bokar och meddela till bokningen att ni ska sitta tillsammans med just det sällskapet Hälsningar Titti Kundsupport Birka Cruises AB Stadsgårdsterminalen Box 151 31, 104 65 Stockholm Växel: +46 8 702 72 00 www.birka.se Huvudbokare blir då Nuphat Thongkoen med bokningsnummer 6407631 och Buffé kl 21:00 Nu är det bara för er att kontakta Birka. “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd September 22, 2014 Dela Inlagd September 22, 2014 Dubbelbokad 18/10 tydligen, men inte backar man på det här, åka till Örebro kan man göra en annan gång Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd September 22, 2014 Dela Inlagd September 22, 2014 Nu böjjar man bli lite sugen asså,,,,,,!! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd September 22, 2014 Dela Inlagd September 22, 2014 Dubbelbokad 18/10 tydligen, men inte backar man på det här, åka till Örebro kan man göra en annan gång Örebro är alltid öppet Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd September 22, 2014 Dela Inlagd September 22, 2014 Buffen igår, grymt gott. Den buffén såg inte helt fel ut! Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thongniam Inlagd September 22, 2014 Dela Inlagd September 22, 2014 Säger samma man blir mer o mer sugen Lasse Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd September 22, 2014 Dela Inlagd September 22, 2014 Hemlig/anonym medlem med exotiskt följe L64 och Hårbollen? Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd September 22, 2014 Dela Inlagd September 22, 2014 L64 och Hårbollen? Hade gärna hakat på denna tripp med ett gott gäng och en båt som verkar trevlig men vid tid för avgång sitter jag och hårbollen ovan moln och smuttar på lämplig dryck Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd September 22, 2014 Trådstartare Dela Inlagd September 22, 2014 Skaldjursbuffén är nu slutsåld men det finns hytter och platser till den vanliga buffén kvar “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HajKaj Inlagd September 23, 2014 Dela Inlagd September 23, 2014 Har ansökt om ledighet. Chansen att få ledigt är dock inte stor. Meddelar senare om jag har vunnit jackpott på Planeingskontorets dragning... Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gst Inlagd September 23, 2014 Dela Inlagd September 23, 2014 Vet inte om denna finns tidigare i tråden, men här går det att se vad som ingår https://www.birka.se/kryssningar/tjugotvatimmarskryssning/skaldjurskryssning/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd September 23, 2014 Trådstartare Dela Inlagd September 23, 2014 Vet inte om denna finns tidigare i tråden, men här går det att se vad som ingår https://www.birka.se/kryssningar/tjugotvatimmarskryssning/skaldjurskryssning/ På vår läckra skaldjursbuffé hittar du Räkor, rökta räkor, havskräftor, kräftor, hummer, rökta musslor, ostron, ceviche på pilgrimsmussla, blåmusslor, gröna musslor och krabba Skaldjurssoppa, citron, crème fraiche, hemlagad majonnäs, örtaioli, lime- och chilivinaigrette med schalottenlök, sesam- och sojavinaigrette, Rhode Island-dressing och olivolja Åländsk kastelholmsost, åländsk prostost, färskost med örter, Grana Padano ost, päron och punchmarmelad Baguette med flingsalt, värdshusknäcke, Birka knäcke, åländskt svartbröd, skärgårdslimpa, sandwichbröd och smör Ruccolasallad, sallad och cocktailtomater “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gst Inlagd September 30, 2014 Dela Inlagd September 30, 2014 Nu har även min kusin bestämt sig för att följa med, men det var tyvärr fullt på buffén på kvällen. Han och hans fru kommer i alla fall med på kryssningen, så förutom oss blir det även Sundelin med fru (han är medlem men väldigt inaktiv sådan). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd September 30, 2014 Dela Inlagd September 30, 2014 På vår läckra skaldjursbuffé hittar du Räkor, rökta räkor, havskräftor, kräftor, hummer, rökta musslor, ostron, ceviche på pilgrimsmussla, blåmusslor, gröna musslor och krabba Skaldjurssoppa, citron, crème fraiche, hemlagad majonnäs, örtaioli, lime- och chilivinaigrette med schalottenlök, sesam- och sojavinaigrette, Rhode Island-dressing och olivolja Åländsk kastelholmsost, åländsk prostost, färskost med örter, Grana Padano ost, päron och punchmarmelad Baguette med flingsalt, värdshusknäcke, Birka knäcke, åländskt svartbröd, skärgårdslimpa, sandwichbröd och smör Ruccolasallad, sallad och cocktailtomater homer_simpson.jpg Vad blir det till varmrätt? Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HajKaj Inlagd September 30, 2014 Dela Inlagd September 30, 2014 jag fick inte ledigt... (oväntat ?? nää inte det minsta) Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd September 30, 2014 Dela Inlagd September 30, 2014 jag fick inte ledigt... (oväntat ?? nää inte det minsta) Man har väl rätt till ledighet om man säger till minst 30 dgr i förväg eller.... Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd September 30, 2014 Dela Inlagd September 30, 2014 Man har väl rätt till ledighet om man säger till minst 30 dgr i förväg eller. Nja nån sån regel finns inte vad jag vet. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd September 30, 2014 Dela Inlagd September 30, 2014 Nja nån sån regel finns inte vad jag vet. På forntiden när jag jobbade har jag för mig att det fanns. Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd September 30, 2014 Dela Inlagd September 30, 2014 På forntiden när jag jobbade har jag för mig att det fanns. Förutom i semesterlagen finns rätten till ledighet reglerad i följande lagar: Lag om arbetstagares rätt till ledighet för utbildning Lag (1986:163) om rätt till ledighet för utbildning i svenska för invandrare Lag (2008:565) om rätt till ledighet för att på grund av sjukdom prova annat arbete Lag (1997:1293) om rätt till ledighet för att bedriva näringsverksamhet Lag om totalförsvarsplikt Föräldraledighetslag Lag (1998:209) om rätt till ledighet av trängande familjeskäl Lag (1974:358) om facklig förtroendemans ställning på arbetsplatsen Kanske går att hitta något av dessa här Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd September 30, 2014 Dela Inlagd September 30, 2014 På forntiden när jag jobbade har jag för mig att det fanns. Då kunde väl man bli anställd på livstid också tills man själv lämnar in. har haft några sådana uvar på mitt jobb. /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts