Jump to content
IGNORERAD

Västgötaträffen lördag 2 augusti 2014


Herr Chang

Recommended Posts

Bestäm ett datum för i helvete dom som kan o vill kommer, och dom som inte för väl göra något annat..

 

   FF

En gammal sanning!

 

Jag kan antagligen aldrig, men skall försöka vara där när det än blir av.

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 744
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    59

  • husse

    46

  • måne

    43

  • Sam sip sam

    43

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Bestäm ett datum för i helvete dom som kan o vill kommer, och dom som inte för väl göra något annat..

 

   FF

Årets datum bestäms när vi fått svar från chefen på Nya varvet vad som passar dom.

1 augusti var tydligen bokat med ett annat evenemang typ stort bröllop eller något.

Link to comment
Dela på andra sajter

Första träffen var den 12 Agusti

Detta datum passa mig bättre.

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Första träffen var den 12 Agusti

Detta datum passa mig bättre.

12 Augusti kan bli svårt då det är på en Onsdag.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 Augusti kan bli svårt då det är på en Onsdag.

Då finnes den 14-15. Inga problem.

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

kenneth073

Första träffen var den 12 Agusti

Detta datum passa mig bättre.

Eller 17 Augusti :nyam:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara det inte blir Måndagen den 3e/10e/17e-Aug för då fyller min /Plastdotter/Bror/Guddotter år, i den ordningen!

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

PeterDahlin

Bestäm ett datum för i helvete dom som kan o vill kommer, och dom som inte för väl göra något annat..

 

   FF

 

Vet jag väl! :) Men vi som inte har med bokningen att göra kan ju lämna in sina förslag.

Duracellkanin med dopade batterier.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju som Micke 031 skriver, är det inbokat bröllop så nyttjas gräsytorna för detta ändamål så en intressekonflikt mellan festdeltagarna bör ju undvikas och samtidigt kanske boendet är näst intill fullbokat.

 

För info kan tilläggas att restaurang Ruckmans har sålts till annan krögare så extra toaletten får nog lösas på annat sätt denna gången.   

Link to comment
Dela på andra sajter

En fråga, kan man inte ha träffen i Slottsskogen, där brukar ni väl mötas för månadsträffarna?

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Det är ju som Micke 031 skriver, är det inbokat bröllop så nyttjas gräsytorna för detta ändamål så en intressekonflikt mellan festdeltagarna bör ju undvikas och samtidigt kanske boendet är näst intill fullbokat.

 

För info kan tilläggas att restaurang Ruckmans har sålts till annan krögare så extra toaletten får nog lösas på annat sätt denna gången.   

 

Ja, det är stort bröllop lördag 1 augusti, dessutom ska de en en konsert på gräsmattan söndag 2 augusti. Chefen på Nya Varvet Studios överväger nu om lördag 8 augusti kan passa.

 

Hotellet har en egen toalett på gräsmattan, vi hyrde den förra året.

 

 

Ja, det går väl. Men jag tror att det krävs tillstånd för att få ställa dit bord och bänkar, vilket man i och för sig kan söka. Eller klara sig utan bord och bänkar.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Ja, det är stort bröllop lördag 1 augusti, dessutom ska de en en konsert på gräsmattan söndag 2 augusti. Chefen på Nya Varvet Studios överväger nu om lördag 8 augusti kan passa.

Hotellet har en egen toalett på gräsmattan, vi hyrde den förra året.

Ja, det går väl. Men jag tror att det krävs tillstånd för att få ställa dit bord och bänkar, vilket man i och för sig kan söka. Eller klara sig utan bord och bänkar.

Herr Chang har talat.

Finns det toaletter i slottsparken
Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det toaletter i slottsparken

Ja i varje buskage.

Nya Värvet är ett bra ställe att ha detta på.

Fredag - Söndag .

Slottsskogen är mindre bra.

Ok för 3-4 timmar men inte till Västgöta träffen.

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det är stort bröllop lördag 1 augusti, dessutom ska de en en konsert på gräsmattan söndag 2 augusti. Chefen på Nya Varvet Studios överväger nu om lördag 8 augusti kan passa.

 

Hotellet har en egen toalett på gräsmattan, vi hyrde den förra året.

 

 

Ja, det går väl. Men jag tror att det krävs tillstånd för att få ställa dit bord och bänkar, vilket man i och för sig kan söka. Eller klara sig utan bord och bänkar.

 

Herr Chang har talat.

Och så skall det vara fri Wifi! Minst 500 Gb! 

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Link to comment
Dela på andra sajter

Angående Slottskogen så ligger väl Way Out West eventet där vid den tiden också,de nyttjar hela parken med sina scener och startar byggandet minst en vecka innan.

 

WoW ligger 13-15 augusti googlade jag på nu,så helgen 8 augusti byggs det nog för fullt i parken 

Ändrades av Drivern
Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

En fråga, kan man inte ha träffen i Slottsskogen, där brukar ni väl mötas för månadsträffarna?

Nu vill ju thaidamerna ha tillgång till kök och då många bor på Nya varvet så finns det även tillgång till toaletter

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Thors vrede

Ja i varje buskage.

Nya Värvet är ett bra ställe att ha detta på.

Fredag - Söndag .

Slottsskogen är mindre bra.

Ok för 3-4 timmar men inte till Västgöta träffen.

Varför?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Varför?

Om du varit med en gång så förstår du skillnaden. Alla fall för oss som inte är från stan och bor på Nya Varvet

 

Ett stort + är ju även de naturliga paraplyerna vid en ev regnsvätt och de två serveringarna,

 

Läget vid älven är inte heller helt fel

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Finns det toaletter i slottsparken

 

Det finns ju... om man är fräck nog att använda Villa Belparcs toalett utan att vara kund där ;) Samma med Björngårdsvillan.

 

 

Det finns fri Wi-Fi på Nya Varvet, dock endast cirka 10 Mb om jag minns rätt. Och det fungerar på gräsmattan.

 

 

Slottsskogen är offentlig plats, med allt det innebär. Om vädret är gynnsamt kan vi nog räkna med några tusen andra besökare i Slottsskogen, varav vissa mindre nyktra som utan tvivel kommer att intressera sig för vår lilla tillställning. Burkinsamlare som går runt och nästan slåss om varje tomburk...

 

Gräsmattan på Nya Varvet ägs av hotellet och är till för hotellets gäster. Vi lär vara ganska ostörda där, och vi får vara tacksamma för om man ger oss tillstånd att ha Västgötaträffen där. Visst kommer några av deltagarna att bo på hotellet, men långt ifrån alla.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Nu blev äntligen datumet spikat! Lördag 8 augusti gäller för 2015. Se egen tråd för den här:

 

 

För att undvika missförstånd låser jag nu denna tråd.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Denna tråd är låst.
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...