Jump to content
IGNORERAD

Västgötaträffen lördag 2 augusti 2014


Herr Chang

Recommended Posts

Är det sånadär blåa piller som tjejen sagt jag skall käka för att inte bli dålig i magen så skippa dom.

 

Jag blir dålig i magen i alla fall ;)

 

Dessutom gör biverkningarna att varken jag eller hon får sova ordentligt.

 

Kräm

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 744
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    59

  • husse

    46

  • måne

    43

  • Sam sip sam

    43

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Då jag är bördig från Hästens hemstad känns det bättre att grilla på bortaplan. :crazy:

Om gud och sj vill så kommer vi till frammsidan i morgon.

Mvh

Trevligt att ni vistas i Göteborg 10 dagar,finns mycket att göra och titta på där,skulle vara roligt att också hänga på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Regerande mästare genom fusk och lönndom :crazy: PD och vi andra i laget vann en ärofull titel som arrangörerna tog ifrån oss genom tarvlig och felaktig räkning :ahh: Om detta illojala sätt ska genomsyra en tävling för att favorisera de i Göteborg boende(som tydling inte kan vinna utan fusk)så finner vi utsocknes ingen större nytta med att deltaga.Och att någon kan kalla sig mästare med vetskap att någon annan vann finner vi obegripligt och patetiskt :thumbsup:

Teamar du upp med en evig två som PD så får du vara nöjd med en andraplats :-)

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Teamar du upp med en evig två som PD så får du vara nöjd med en andraplats :-)

Ja, ja, ja, ja, ha, ha, ha,ha.. :rotfl:  :rotfl:  :rotfl:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag hämtat de 30 medaljer som behövs. Blev väl inte riktigt som jag tänkt mig... men acceptabelt! Nytt med årets upplaga av medaljer är att ett pseudo thai typsnitt används, och istället för de generiska motiv butiken erbjuder valde jag använda foton på några MPR-profiler.

 

Det kunde antagligen blivit bättre, men det är jag som vektoriserat bilderna så... är det någon som ser vilka som avbildas på medaljerna?

 

post-3080-0-48631000-1406307670_thumb.jp

 

post-3080-0-33972500-1406307673_thumb.jp

 

post-3080-0-12383400-1406307676_thumb.jp

 

post-3080-0-03618000-1406307679_thumb.jp

 

Återkommer någon gång under helgen med detaljerade regler för dessa tävlingar.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Clirre givetvis men de andra var svårare. Nu råkar jag ju veta vem det är men tveksamt om jag sett det enbart på bara bilden.

 

Men det kanske kan bli en tävling i sig, gissa vem som är på bilden? ;)

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Minne på nr 2

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

post-11193-0-06143000-1406314120.jpg

 

Perfekt, nu ska jag reta gumman lite. ;)

 

Tack för tipset.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Trevligt att ni vistas i Göteborg 10 dagar,finns mycket att göra och titta på där,skulle vara roligt att också hänga på.

Tyvärr så blir besöket bara över denna helg,men för att vara patriotiska så ska vi försöka käka thaimat i Majorna för att

vara lite MPR-trogna.

Kanske finnas det någon som vill svinga en bägare på Avenyn i morgon kväll.

Svar till blyg viol.

Mvh

Ändrades av jrk
Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr så blir besöket bara över denna helg,men för att vara patriotiska så ska vi försöka käka thaimat i Majorna för att

vara lite MPR-trogna.

Kanske finnas det någon som vill svinga en bägare på Avenyn i morgon kväll.

Svar till blyg viol.

Mvh

Ni är så välkomna!

 

En öl kanske man kan ta på turistfällan Avenyn men de andra nio tar man bättre på Linnégatan - Andra Långgatan, Mariagatan eller i Vasastan om du frågar mig.

Ändrades av lenno

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni är så välkomna!

 

En öl kanske man kan ta på turistfällan Avenyn men de andra nio tar man bättre på Linnégatan, Mariagatan eller i Vasastan om du frågar mig.

Hade jag vart ensam så :thumbsup:  men....... vi är bara drygt här ett dygn denna gång och om vädret fortsätter

så är Avenyn svårslagen.

Men du kanske kan få oss på bättre tankar?

Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska vi förbjuda, Iphone, leksaker och TV så kanske alla blir så här glada. Det står inget om alko så det är nog ok.

 

post-4721-0-84629900-1406366600.jpg

 

 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Var det en bild från Västgötaträffens kombatanter? :crazy:

 

Oj, nu gjorde jag bort mig, kan nån mod ta bort mitt inlägg.

Det var de två hemliga hedersgästerna...

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni är så välkomna!

 

En öl kanske man kan ta på turistfällan Avenyn men de andra nio tar man bättre på Linnégatan - Andra Långgatan, Mariagatan eller i Vasastan om du frågar mig.

Nordstan e min favo!  :thumbsup:  :17:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade funderingar på detta spel till träffen men bananfjanten lär väl inte dyka upp och presentera sig med sitt nickname så det blev inget köp

 

post-3290-0-48339300-1406374014_thumb.jp

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

En jävla tur att evenemanget inte gick av stapeln idag!

qeqyqata.jpg

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

En jävla tur att evenemanget inte gick av stapeln idag!

qeqyqata.jpg

 

Vadå tur... jag har mutat personalen på lokala SMHI med ett flak Beer Chang! De garanterar fint väder på lördag ;)

 

Herr Chang har talat.

Ändrades av Herr Chang
Link to comment
Dela på andra sajter

Här kommer några regler för de fyra medaljtävlingar som är planerade. Med reservation för att jag glömt något eller kommer på något under tävlingens gång ;)

 

14.30 Fia med knuff

 

Vi använder oss av minst tre fiaspel som kommer att stå på lämpliga ställen. Det blir inget spelschema, man kan spela med vem man vill om det finns ledigt fiaspel. Man kan spela med totalt två, tre eller fyra deltagare per spel. Den som har flest vinster vid 17.30 vinner guldet, och här litar vi på deltagarnas ärlighet när man allt eftersom rapporterar in sina segrar. Vid samma antal segrar blir det lottning om aktuell medalj. Om man är fler än två som spelar är det alltså ganska meningslöst att fortsätta spela när någon vunnit, bättre att försöka i ett nytt spel.

 

Det är väl förstås så att man maximerar sina vinstchanser genom att bara spela mot en person. Därför är reglerna så att man måste låta fler personer delta om de vill.

 

15.15 Irländsk julafton

 

Fyrmannalag där lagen tävlar ett åt gången med tidtagning. Det är alltså stafett, och nästa lagmedlem får inte springa iväg innan föregående lagmedlem återvänt till utgångspunkten. Man springer alltså fram till en pinne, lutar sitt pannben mot den och springer runt tre varv.

 

16.00 Säckhoppning

 

Vi har inhandlat 5 jutesäckar 80 X 100 cm, och beroende på antal anmälda blir det ett eller flera heat. Om det är flera heat blir det final med vinnaren och kanske tvåan från föregående heat. Tävlingen är individuell, och man får bara ett försök bortsett från om man går vidare till final.

 

17.00 Ölhävning

 

Vi kommer att köpa två backar lättöl som serveras ljumma. Nytt för i år är att om man hellre dricker något starkare och/eller kallare kan man ta med sig egen öl. Flaskan ska vara oöppnad 33 cl och överlämnas till domaren innan start. Alkoholfri öl är också tillåtet att ha med sig, något som rekommenderas bland annat för de minderåriga som eventuellt vill delta.

 

Det är lag med fyra personer som tävlar ett lag i taget med tidtagning. Stafett inom laget, och deltagare måste stå i den ordning laget ska dricka. Strax innan varje lags start ställer domaren fram fyra ölflaskor och öppnar dom. Första person får ej vidröra sin flaska innan startsignal meddelas, och nästa person får inte ta i sin flaska förrän föregående person ställt sin flaska på bordet och släppt den. När sista personen i ett lag ställt sin flaska på bordet och släppt den stoppas tidtagningen.

 

Efter att man släppt sin flaska får den endast vidröras av domaren som kontrollerar hur mycket öl som eventuellt finns kvar i flaskan. 1 cm accepteras, varje cm utöver det ger en sekunds tidstillägg till laget. Det kan också bli tidstillägg om man spiller alltför mycket när man dricker, vilket blir en subjektiv bedömning av domaren.

 

Om ett lag är missnöjt med sitt första försök får man göra ytterligare försök så länge öl finns och övriga lag gjort sina försök. Startordning kommer att lottas innan tävlingen börjar, och det är även den ordningen som gäller om lagen erbjuds ett andra eller tredje försök.

 

Deltagande lag bör bestämma sig för ett lagnamn innan tävlingen, exempelvis Team Göteborg eller Team Stockholm. Det är ej tillåtet att byta ut lagmedlemmar vid ytterligare försök, det ska vara samma lag hela tiden. Lagen ska bestå av fyra personer, en person kan inte agera som två eller flera lagmedlemmar. Det är dock tillåtet för en person att vara med i flera lag om det anmäls innan tävlingen startats.

 

Herr Chang har talat.

Ändrades av Herr Chang
Link to comment
Dela på andra sajter

En jävla tur att evenemanget inte gick av stapeln idag!qeqyqata.jpg

Kan du faxa upp det till Gävle, här sinar brunnarna på grund av torkan och den extrema hettan

Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Ställer nog upp med ett 1-mannalag i ölhävningen, Lag Dyngrak med pissljumma Åbro 7,3.. :17:

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Ställer nog upp med ett 1-mannalag i ölhävningen, Lag Dyngrak med pissljumma Åbro 7,3.. :17:

 

 

MVH

 

Hehe,.. det vore ju en syn ;)

 

Vi kräver dock fyrmannalag i denna ölhävning. Däremot ska jag ändra reglerna så att samma person kan vara med i flera lag, bara det är anmält innan tävlingen startar. Så du kanske kan få häva dina fyra Åbro 7,3 ändå!

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det ok med ett lag som dricker Mjölk??? i alla dess former ?

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

i alla dess former ?

 

Hur tänker du då? Nu fick min fantasi ett frispel... ;) 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Denna tråd är låst.
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...