Jump to content
IGNORERAD

Andra Stockholmsträffen, lördagen den 7:e juni 2014

Gorocco

Recommended Posts

Kötthandlarn

Nu har man äntligen scrollat igenom alla underbara bilder från en Magisk helg...

Det finns så många som jag skulle vilja tacka men man vill ju inte glömma ngn, så jag säger tack till alla som var med..

Vill dock dra upp några som jag bara träffat en gång tidigare och vissa av dem aldrig tidigare.

Harvester, AudiRS, Happy Harry, Bihanget m.m., ni är underbara...

Katrider... underbart...

Rillex.Du är så sjukt sympatisk och trevlig...

Fibro = Love...

Dock ingen glömd av allt underbart folk och vi som redan träffats flertalet gånger tidigare, så vill jag bara säga: LOVE... :thumbsup:

Skall väl lägga in bilder vart det lider men ikväll orkar jag inte...

Det blev jäkligt många, så jag funderar på att starta en egen tråd faktiskt...

Jag fick ju en tillfällig sambo i helgen som skall bo hos mig i ett par månader innan han flyttar hem igen den 3:e augusti och vi skall ha så kul fram tills dess. :14:

Väl tillbaka i Gbg, så inkvarterades min tillfälliga gäst i det bästa rummet i Casa de la Kötthandlarn... :thumbsup:

Genast kollade han om sängen hade tillfredsställande mjukhet (och den vart godkänd)...

Jag är ledsen PD men du får sova på soffan nästa gång du kommer hit.

post-9293-0-67260300-1402255039_thumb.jp

Efter den långa resan, så knoppade han in snabbt men se för sjutton till att ställa klockan för du skall börja jobba imorgon...

post-9293-0-69135600-1402255094_thumb.jp

Ändrades av Kötthandlarn

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

Dela på andra sajter

happyharry

Nu har man äntligen scrollat igenom alla underbara bilder från en Magisk helg...

Det finns så många som jag skulle vilja tacka men man vill ju inte glömma ngn, så jag säger tack till alla som var med..

Vill dock dra upp några som jag bara träffat en gång tidigare och vissa av dem aldrig tidigare.

Katrider... underbart...

Fibro = Love...

Dock ingen glömd av allt underbart folk och vi som redan träffats flertalet gånger tidigare, så vill jag bara säga: LOVE... :thumbsup:

Jag fick ju en tillfällig sambo i helgen som skall bo hos mig i ett par månader innan han flyttar hem igen den 3:e augusti och vi skall ha så kul fram tills dess. :14:

Väl tillbaka i Gbg, så inkvarterades min tillfälliga gäst i det bästa rummet i Casa de la Kötthandlarn... :thumbsup:

Genast kollade han om sängen hade tillfredsställande mjukhet (och den vart godkänd)...

attachicon.gifSthlmsträffen 6-7 juni 190.JPG

Efter den långa resan, så knoppade han in snabbt men se för sjutton till att ställa klockan för du skall börja jobba imorgon...

attachicon.gif1 001.JPG

Tack själv, det var underbart att träffa dig också, fått en väldigt sympatisk bild av dig på forumet och det stämmer överens 1000% i verkligheten också.

Detta var ju min allra första MPR träff också så jag försökte att hälsa på alla men det går ju tyvärr inte, och sedan hålla reda på alla namn=omöjligt.

Men man får gå på fler träffas så lär man känna flera.

Väl möt på västgötaträffen!!

Some people think football is a matter of life or death, but it's far more important than that. - Bill Shankley

Dela på andra sajter

Katrider... underbart...

Fibro = Love...

attachicon.gifSthlmsträffen 6-7 juni 190.JPG

attachicon.gif1 001.JPG

Härligt att se att Raffe kom fram väl, jag var lite orolig för han blir ju så lätt åksjuk, särskilt med folk han inte känner så bra.

Var nu varsam med alkoholen för Raffe, han blir ju så jäkla mallig efter par starkstrutar.

Förresten så saknar jag 20 liter HemfosaTjut, så kolla Raffes packning noga.

Och gå inte på den om att han har ont i halsen och behöver en whisky, för då går hela flaskan för att kurerar hans j***a långa hals.

Lycka till, för det behöver du, så får jag höra och kanske läsa om hur han skött sig- eller inte, vid Västgötaträffen i sommar.

post-3468-0-33719500-1402260033_thumb.jp

Dela på andra sajter

swedenfarang

Härligt att se att Raffe kom fram väl, jag var lite orolig för han blir ju så lätt åksjuk, särskilt med folk han inte känner så bra.

Var nu varsam med alkoholen för Raffe, han blir ju så jäkla mallig efter par starkstrutar.

Och gå inte på den om att han har ont i halsen och behöver en whisky, för då går hela flaskan för att kurerar hans j***a långa hals.

Lycka till, för det behöver du, så får jag höra och kanske läsa om hur han skött sig- eller inte, vid Västgötaträffen i sommar.

attachicon.gifRaffe och HemfosaTjutet.jpg

post-3997-1402260288,96_thumb.jpg

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Dela på andra sajter

kitungmakmak

Öh. blev du överbevisad lite senare??? :)

Ja, sen drog det väl igång lite bättre. Men städad fest ändå, antar att det kunde blivit mycket värre.

ทีรัก

Dela på andra sajter

swedenfarang

Hehe fått mitt straff hela dagen i form av baksmälla från helvetet :)

Dela på andra sajter

Hehe fått mitt straff hela dagen i form av baksmälla från helvetet :)

Vad har jag lärt dig?Bakfylla är för fattiglappar och dit hör inte du  :thumbsup: Synd att jag missade dig och din fru,det är något jag inte vill ska hända men jag tar nya tag.Väl mött  :14:  :17: i morgon är bakfyllan ett minne blott.

Måne

Dela på andra sajter

Hej

Tack för alla underbara bilder och texter.

Det märks att ni är en nära och en skön grupp.

Men jag tror att det blir svårt att ta sig in om man inte känner någon som är redan inne.

Men det är kanon att se att så många från ett forum om Thailand kan komma till `` underbara `` Stockholm och fixa ett sån fest.

Så in med mer bilder.

Med vänlig hälsning

Sylvia

Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Hej

Men jag tror att det blir svårt att ta sig in om man inte känner någon som är redan inne.

Men det är kanon att se att så många från ett forum om Thailand kan komma till `` underbara `` Stockholm och fixa ett sån fest.

Så in med mer bilder.

Med vänlig hälsning

Sylvia

Det är inte det minsta svårt...

Bara till att hänga med och säga hej och bjuda lite på sig själv, så sköter det sig själv sedan. :thumbsup:

Dela på andra sajter

Hej

Så in med mer bilder.

Med vänlig hälsning

Sylvia

Hej

Vi hade trevligt som vanligt och om någon "nykomling" dyker upp blir han/hon väl omhändertagen i detta goa gäng.

Nu är det dax för avfärd mot Arn,kanske dyker Knasen upp och vinkar farväl av min Ay flight 14.10

Dela på andra sajter

Snarare är väl risken att han möter upp. Då han vad jag förstått är i Thailand för tillfället.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Dela på andra sajter

Kötthandlarn

attachicon.gifRaffe och HemfosaTjutet.jpg

Jag får nog disciplinera honom, för jäklar vad han försökte komma åt mitt spritförråd... 

Dela på andra sajter

Jag får nog disciplinera honom, för jäklar vad han försökte komma åt mitt spritförråd... 

Fyllhund har man hört talas om men fyll,,,,,,,,,,,,,,,,,? Mvh "Preben"  :crazy:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

Hej

Så in med mer bilder.

Med vänlig hälsning

Sylvia

Nä då! Inte alls! Jag lyckades ju :) Bara att stoppa nervositeten i en låda hemma och ge järnet. Ta sikte på någon som du tycker verkar vara någon du gillar och håll fast där tills du går upp i den allmänna yran!

Välkommen!!!

asumption is the mother of all fuckups!

Dela på andra sajter

Driverns Dotter

Nu sitter jag på bussen från 08-land, busschauffören sa att den enda upptagna platsen var den allra längst fram åt vänster, den platsen med ratt. Så typiskt, det var ju den enda platsen jag ville sitta på. Men jag fick offra mig för denna gången och sätta mig någon annanstans.

Tack för en rolig helg! :)post-7518-1402310480,33_thumb.jpg

Det är inte lätt när det är svårt

Dela på andra sajter

Driverns Dotter

Instämmer - tack själv!

:-)

(Varför är din gubbe mycket gladare än min?)

Det kan vara för att jag skrev min gubbe från min iPhone ;)

Det är inte lätt när det är svårt

Dela på andra sajter

Instämmer - tack själv!

:-)

(Varför är din gubbe mycket gladare än min?)

Du var så jäkla glad själv din spelman, men det ska va så på en fest!  :thumbsup:  :17: Kom å fika på värkstan när du har lust!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

På Vantas nu,en halv timma till boarding Bangkok

Ändrades av Drivern
Dela på andra sajter

swedenfarang

Trevlig resa Drivern! Tack för golfpresenterna till frugan o mig :) vi ses i augusti.

Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Tidigt som fan gick man upp i morse för att ta sig till jobbet.

Trött och eländig och den där Raffe vägrade att gå upp...

OK, sa jag men se till att ha maten klar när jag kommer hem vid 16-tiden..

När man kommer hem är det knäpptyst i lägenheten och inte ett spår av matos..

In i gästrummet och där hade Raffe dragigt täcket över huvudet..

post-9293-0-13329800-1402327451_thumb.jp

Men det ser ut som han inte är ensam..

Va fan!!!!!

Jäkla fyllesvin, har robbat i mitt lager.. :13:

post-9293-0-58366200-1402327699_thumb.jp

Tog inte lång tid innan kaskadspyorna kom och nu får man ligga och knäskura hela toaletten.... :grrrrrr:

post-9293-0-90566400-1402327743_thumb.jp

Dela på andra sajter

Herr Chang

Inte för att jag var så flitig med kameran, men några bilder blev det under lördagen och söndagen.

Jag är beredd att hålla med om detta budskap ;)

post-3080-0-43096100-1402334407_thumb.jp

Tyvärr vaknade jag redan 04.30 på lördagsmorgonen, och kunde inte somna om. Så det blev lite surfning, sen frukost följt av besök på Systembolaget. Som var ett elände att hitta till...

Efter avklarade bestyr blir jag 11.00 trött. Tänkte mig då att hinna med en liten lutare innan träffen, men vaknar först 14.45. Håhåjaja. Jag hittar dock lätt till platsen för träffen, och är väl där 15.00.

post-3080-0-48070000-1402334411_thumb.jp

Det är inte riktigt likt som jag minns det från 2013, det är i varje fall även detta år en strid ström av deltagare som använder sig av Moder Natur för sina behov.

post-3080-0-32513200-1402334415_thumb.jp

Småland är vänlig nog att bjuda på lite kött med potatisgratäng, men det är som vanligt helt bortkastat på mig ;)

post-3080-0-58259900-1402334418_thumb.jp

Äntligen har Raffe anlänt tycker Towe!

post-3080-0-24306400-1402334422_thumb.jp

Peter Dahlin uppvisar stolt senaste modet i Göteborg.

post-3080-0-43988500-1402334425_thumb.jp

post-3080-0-34090600-1402334428_thumb.jp

Hördu FF... vill man riktigt inne så gör man så här!

post-3080-0-48974400-1402334431_thumb.jp

Lite mer bor och bänkar detta år, jag fick inte riktigt klart för mig om de brukar vara där eller intransporterade för träffen.

post-3080-0-30725200-1402334435_thumb.jp

En sovande thailändska och en sovande farang.

post-3080-0-49708500-1402334441_thumb.jp

Nu har vi hamnat på Dovas, och notera repet i bakgrunden. Det markerar gränsen till intilliggande restaurang. Jag satte mig där först, men servitören kommer snabbt och meddelar att "du har köpt ölen hos oss, och då får du inte sitta där". Jaja, jag sätter mig hos Husse istället.

post-3080-0-13211300-1402334473_thumb.jp

Fibromorsan och Bihanget om jag minns rätt. Drivern och Husse i bakgrunden.

post-3080-0-42513400-1402334479_thumb.jp

Öl är gott tycker Drivern. Driverns dotter är kanske lite lätt generad över sin far ;)

post-3080-0-78311700-1402334486_thumb.jp

Småland och Rillex, blev en del trevlig konversation där.

post-3080-0-68586500-1402334493_thumb.jp

Lynn utbrister, jamen Pingislover har du inte rakat dig? Vilket FF finner roande...

post-3080-0-79643900-1402334501_thumb.jp

Pingislover lyckas övertyga Lynn om att han visst har rakat sig.

post-3080-0-62348000-1402334508_thumb.jp

BMS begrundar vilken öl som kan tänkas smaka bäst.

post-3080-0-37667800-1402334515_thumb.jp

Drivern gillar hårdrock. För övrigt måste jag nämna att första gången jag träffade Drivern var det när han skulle leverera diverse varor till Trädgårdsföreningen där Deep Purple skulle ha konsert. Om vi poserade som Driverns medhjälpare skulle vi komma in gratis, och det gjorde vi ;)

post-3080-0-96786900-1402334521_thumb.jp

En bild på bandet.

post-3080-0-11396900-1402334529_thumb.jp

Senare på kvällen blir jag sugen på en LIIT, så jag frågar bartendern om han kan göra en sådan till mig! Jajamen! Iskross har han också till sitt förfogande.

post-3080-0-63106100-1402334535_thumb.jp

Bartendern anser att detta är den viktigaste ingrediensen i en LIIT, så den hälls upp mycket varsamt.

post-3080-0-01624700-1402334590_thumb.jp

Sen blir det tyvärr en lite tråkig avslutning på kvällen. Jag har druckit halva min LIIT när ett rökbegär infinner sig, och jag tror förstås att bara är att gå ut på uteserveringen. Nu är det dock så att man redan plockat ihop bord och stolar, så det går ju inte tycker den stöddige vakten. Jaha, jag lämnar väl min halva LIIT inomhus då.

Husse kommer ut och jag berättar vad som hänt. Han tycker då att det är väl bara att gå in och hämta min LIIT, vilket han försöker. Vakten är dock uppmärksam och börjar bråka med Husse. Det slutar tråkigt nog med att vakten puttar honom så pass kraftigt att han ramlar. Då har jag fått nog av detta ställe, och vi tar en taxi till hotellet.

På hotellet bör man inte röka i rummet ser jag ;)

post-3080-0-74537500-1402334596_thumb.jp

På söndagen utcheckning 12.00, tåget går inte förrän 15.14 så det får väl bli en öl whisky combo på Centralen.

post-3080-0-39711300-1402334603_thumb.jp

På perrongen kan man röka, så som slav under nikotinet parkerar jag mig utanför den vagn jag åka med. En anonym  medpassagerare var vänlig nog att ta denna bild.

post-3080-0-93920900-1402334609_thumb.jp

Ursäkta min något livliga fantasi vad gäller kommentarer till bilder i detta inlägg. Inget illa ment!

Stort tack till alla deltagare i denna träff, och jag återkommer säkert 2015!

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Inte för att jag var så flitig med kameran, men några bilder blev det under lördagen och söndagen.

Jag är beredd att hålla med om detta budskap ;)

attachicon.gifP1080240.jpg

Tyvärr vaknade jag redan 04.30 på lördagsmorgonen, och kunde inte somna om. Så det blev lite surfning, sen frukost följt av besök på Systembolaget. Som var ett elände att hitta till...

Efter avklarade bestyr blir jag 11.00 trött. Tänkte mig då att hinna med en liten lutare innan träffen, men vaknar först 14.45. Håhåjaja. Jag hittar dock lätt till platsen för träffen, och är väl där 15.00.

attachicon.gifP1080241.jpg

Det är inte riktigt likt som jag minns det från 2013, det är i varje fall även detta år en strid ström av deltagare som använder sig av Moder Natur för sina behov.

attachicon.gifP1080244.jpg

Småland är vänlig nog att bjuda på lite kött med potatisgratäng, men det är som vanligt helt bortkastat på mig ;)

attachicon.gifP1080246.jpg

Äntligen har Raffe anlänt tycker Towe!

attachicon.gifP1080248.jpg

Peter Dahlin uppvisar stolt senaste modet i Göteborg.

attachicon.gifP1080249.jpg

attachicon.gifP1080250.jpg

Hördu FF... vill man riktigt inne så gör man så här!

attachicon.gifP1080254.jpg

Lite mer bor och bänkar detta år, jag fick inte riktigt klart för mig om de brukar vara där eller intransporterade för träffen.

attachicon.gifP1080262.jpg

En sovande thailändska och en sovande farang.

attachicon.gifP1080267.jpg

Nu har vi hamnat på Dovas, och notera repet i bakgrunden. Det markerar gränsen till intilliggande restaurang. Jag satte mig där först, men servitören kommer snabbt och meddelar att "du har köpt ölen hos oss, och då får du inte sitta där". Jaja, jag sätter mig hos Husse istället.

attachicon.gifP1080273.jpg

Fibromorsan och Bihanget om jag minns rätt. Drivern och Husse i bakgrunden.

attachicon.gifP1080274.jpg

Öl är gott tycker Drivern. Driverns dotter är kanske lite lätt generad över sin far ;)

attachicon.gifP1080276.jpg

Småland och Rillex, blev en del trevlig konversation där.

attachicon.gifP1080278.jpg

Lynn utbrister, jamen Pingislover har du inte rakat dig? Vilket FF finner roande...

attachicon.gifP1080280.jpg

Pingislover lyckas övertyga Lynn om att han visst har rakat sig.

attachicon.gifP1080281.jpg

BMS begrundar vilken öl som kan tänkas smaka bäst.

attachicon.gifP1080292.jpg

Drivern gillar hårdrock. För övrigt måste jag nämna att första gången jag träffade Drivern var det när han skulle leverera diverse varor till Trädgårdsföreningen där Deep Purple skulle ha konsert. Om vi poserade som Driverns medhjälpare skulle vi komma in gratis, och det gjorde vi ;)

attachicon.gifP1080295.jpg

En bild på bandet.

attachicon.gifP1080299.jpg

Senare på kvällen blir jag sugen på en LIIT, så jag frågar bartendern om han kan göra en sådan till mig! Jajamen! Iskross har han också till sitt förfogande.

attachicon.gifP1080301.jpg

Bartendern anser att detta är den viktigaste ingrediensen i en LIIT, så den hälls upp mycket varsamt.

attachicon.gifP1080305.jpg

Sen blir det tyvärr en lite tråkig avslutning på kvällen. Jag har druckit halva min LIIT när ett rökbegär infinner sig, och jag tror förstås att bara är att gå ut på uteserveringen. Nu är det dock så att man redan plockat ihop bord och stolar, så det går ju inte tycker den stöddige vakten. Jaha, jag lämnar väl min halva LIIT inomhus då.

Husse kommer ut och jag berättar vad som hänt. Han tycker då att det är väl bara att gå in och hämta min LIIT, vilket han försöker. Vakten är dock uppmärksam och börjar bråka med Husse. Det slutar tråkigt nog med att vakten puttar honom så pass kraftigt att han ramlar. Då har jag fått nog av detta ställe, och vi tar en taxi till hotellet.

På hotellet bör man inte röka i rummet ser jag ;)

attachicon.gifP1080311.jpg

På söndagen utcheckning 12.00, tåget går inte förrän 15.14 så det får väl bli en öl whisky combo på Centralen.

attachicon.gifP1080312.jpg

På perrongen kan man röka, så som slav under nikotinet parkerar jag mig utanför den vagn jag åka med. En anonym  medpassagerare var vänlig nog att ta denna bild.

attachicon.gifP1080313.jpg

Ursäkta min något livliga fantasi vad gäller kommentarer till bilder i detta inlägg. Inget illa ment!

Stort tack till alla deltagare i denna träff, och jag återkommer säkert 2015!

Herr Chang har talat.

Hej Chang trist att höra att det var problem med dörrvakten på Dovas det är mitt företag som har ordningsvakterna där och jag kommer absolut att ta reda på vad som var orsak till detta, ej ok beteende från min personal var det Dovas på Hornsgatan?

• Ge karma 1

Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller...

Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...