Jump to content
IGNORERAD

Forumträff i Göteborg fredag 6 december 16.00


Herr Chang

Recommended Posts

Avregistrerad clion

Och du förstår inte hur lite skillnad det är mellan länderna i den regionen.

Nu ska du inte va sånn Krögarn åker till sydamerika  och blir rånad pattis är likadant om man inte är vaken

lamaien har vart i mexicko och där är ju livsfarligt på fel ställen

jag har hyrt ett hus i accra huvudsaden för 1200kr i månaden 4 rumm ock kök 10 minuter till beachen

hennes föräldrar arbetar i Togo men dom kommer till accra den 15 dec. för bröllopets skull

de två sissta fotona ville ghanas ambasad ha verkligen tufft .självklart finns det skojare där det ska inte förnäkas

post-3713-0-11987900-1386415435.jpg

post-3713-0-43016200-1386415447.jpg

post-3713-0-68309700-1386415459.jpg

post-3713-0-64052600-1386415471.jpg

post-3713-0-54422000-1386415484.jpg

post-3713-0-70248400-1386415498.jpg

post-3713-0-35660700-1386415511.jpg

post-3713-0-90195300-1386415553.jpg

post-3713-0-50229900-1386415564.jpg

post-3713-0-24136400-1386415595.jpg

post-3713-0-66435300-1386415617.jpg

post-3713-0-62504400-1386415644.jpg

post-3713-0-10779300-1386415662.jpg

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 167
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Avregistrerad clion

    21

  • Kötthandlarn

    16

  • Herr Chang

    11

  • måne

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det mest skumma är hur man kan komma på idén att åka ner och gifta sig med en man aldrig träffat och dessutom frivilligt göra detta utan att 1000 larmklockor ringer

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Du hade en bild på en massa negerbrallor, det va dom jag frågade om du köpt allihop, å ingen kommer in på ditt hotell.

 

Hoppas du har det bra nu, men i Ghana lär du inte ha det bra :ahh:

har jag haft en bild på mjölkschoklad :crazy: när då det måste vart på fyllan :17:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

:neo:  :y10: inte bara det du skulle vart me när jag vart på ghanas ambasad  och lämna in visum papiren   jäklar va di kolla upp henne och ringde och ställde tuffa frågor :giggle: men det blev ok :heat:

Hmmm, jag undrar varför t.o.m de var så misstänksamma om det nu(enl. gåggel) inte begås några som helst scams i Ghana?  Var rädd om dig, Clitte!

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Såg livat ut. 

 

Men var har minne köpt peruken? jag behöver snart en med/// Sir Lancelot

Hon har 7 tänkte först komma me Brittny Spears synd

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Hmmm, jag undrar varför t.o.m de var så misstänksamma om det nu(enl. gåggel) inte begås några som helst scams i Ghana?  Var rädd om dig, Clitte!

Klart som fasiken att sånt förekommer där också

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu ska du inte va sånn Krögarn åker till sydamerika  och blir rånad pattis är likadant om man inte är vaken

lamaien har vart i mexicko och där är ju livsfarligt på fel ställen

jag har hyrt ett hus i accra huvudsaden för 1200kr i månaden 4 rumm ock kök 10 minuter till beachen

hennes föräldrar arbetar i Togo men dom kommer till accra den 15 dec. för bröllopets skull

de två sissta fotona ville ghanas ambasad ha verkligen tufft .självklart finns det skojare där det ska inte förnäkas

Men bilderna ??? det är 2 olika tjejer, ska du gifta dig med bägge ???

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

United States citizens should be alert to attempts at fraud by persons claiming to live in Ghana who profess friendship or romantic interest over the Internet. Correspondents who quickly move to discussion of intimate matters could well be the inventions of scammers. If they are after your money, eventually they will ask for it.

Before you send any money to Ghana, please take the time to be very well informed. Start by considering the fact that scams are common enough to warrant this warning. Next, look over this partial list of indicators. If any of them sound familiar, you are likely the victim of an internet scam.

  • You met a friend/fiancé online
  • You've never met face to face
  • Your correspondent professed love at warp speed
  • Your friend/fiancé is plagued with medical problems requiring loans from you
  • You are promised repayment upon the inheritance of alluvial gold or gems
  • You've sent large sums for visas or plane tickets but the person cannot seem to make it out of Ghana
  • When your friend does try to leave the country, h/she is detained by immigration officials demanding payment or bribes
  • Your correspondent consistently uses lower case "i's" and/or grammar not in-keeping with their supposed life station or education level

Cases bearing these and other hallmarks have all proven to be scams intended to separate sympathetic people from their money.We advise Americans not to send money to people they have never actually met. In the event you do lose money,be warned that your chancesof getting it back arealmost nil. This type of crime is not a priority for local police, even if they had the resources to tackle it. The Embassy can offer a sympathetic ear but, often, little else. Victims can report the scam on www.ic3.gov and might also consider alerting the dating website on which the scammer was encountered.

Some facts and resources:

  • It is very difficult to recover money sent to these scammers as they work from internet cafes and are entirely portable and elusive.
  • Many Americans have reported losing thousands of dollars through such scams.

The anonymity of the Internet means that the U.S. citizen cannot be sure of the real name, age, marital status, nationality, or even gender of the correspondent. In the majority of cases reported to the embassy, the correspondent turned out to be a fictitious persona created only to lure the U.S. citizen into sending money.

U.S. citizens may refer to the U.S. Citizenship and Immigration Services or the Bureau of Consular Affairs for authoritative information about the immigration process and the true costs involved.

If the correspondent provides an image of a purported U.S. visa as proof of intention to travel, the U.S. citizen may contact the United States Embassy in Accra at accrafpm@state.gov to ascertain the validity of the visa.

In the aftermath of a scam, some people have found support and camaraderie at a Yahoo Group started by and for scam victims. Participants have reported that the group helps underscore the breadth of the problem and allows people to see they are not alone - please note this group is in no way affiliated with or endorsed by the U.S. government.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Men bilderna ??? det är 2 olika tjejer, ska du gifta dig med bägge ???

Ja tycker oxå som att det är 2olika tjejer på korten. Och om jag inte ser helt fel så är det en man på det sista kortet :ahh::not_i:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Klart som fasiken att sånt förekommer där också

Det ser ut att vara en levnadsglad och smäcker dam som du har hittat Clion. Grattis.

Kanske lite märkligt rund om magen, men det behöver ju inte betyda något. . . ;-)

Lycka till med giftemål, fru och barn i Afrika.

post-5068-0-10672700-1386418001.jpg

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Men bilderna ??? det är 2 olika tjejer, ska du gifta dig med bägge ???

ha ha nut vet jag inte vilka bilder du tänker på.om det  var i de kortet så reagerade ambasadkvinnan på det också och ställde väldigt tuffa frågor till henne

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Det ser ut att vara en levnadsglad och smäcker dam som du har hittat Clion. Grattis.

Kanske lite märkligt rund om magen, men det behöver ju inte betyda något. . . ;-)

Lycka till med giftemål, fru och barn i Afrika.

attachicon.gifimage.jpg

Har också lagt märke till det å då skulle du se arslett :ahh: nu får du banta :wizard: til henne. det blir spännande det här det finns en förklaring men den håller jag för mig själv

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte för att vara taskig Clirre. . . hör du inget, ser du inget?

 

Varningsklocka_37062b.jpg

 

40326_varningsklocka.jpg

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Ja tycker oxå som att det är 2olika tjejer på korten. Och om jag inte ser helt fel så är det en man på det sista kortet :ahh::not_i:

ja det är brodern ambasaden kräver att det är 2 som man känner eller nåt liknande och damerna på ambasad damen frågade ut henne om hans id kort mm mm

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

ha ha nut vet jag inte vilka bilder du tänker på.om det  var i de kortet så reagerade ambasadkvinnan på det också och ställde väldigt tuffa frågor till henne

Bara för dig Clirre, så har jag förstorat upp bilderna, så kanske du också ser skillnaden, OBS bara förstorat inget photoshoppande

post-5552-0-60613500-1386419542.jpg Märk också att på det första kortet står det att det är en man :thumbsup:

 

 post-5552-0-18014700-1386419544.jpg

Ändrades av husse

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Inte för att vara taskig Clirre. . . hör du inget, ser du inget?

 

Varningsklocka_37062b.jpg

 

40326_varningsklocka.jpg

jo nog har man hört klockorna men vågar man inte så vinner man inte antingen blir det fiasko och då har jag 3 telnr til andra damer pluss en del skapliga hotel . eller så blir det toppen

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Har också lagt märke till det å då skulle du se arslett :ahh: nu får du banta :wizard: til henne. det blir spännande det här det finns en förklaring men den håller jag för mig själv

Är hon, precis som Jungfru Maria, befruktad av den helige Ande?

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

jo nog har man hört klockorna men vågar man inte så vinner man inte antingen blir det fiasko och då har jag 3 telnr til andra damer pluss en del skapliga hotel . eller så blir det toppen

Till 3 andra Ghana-damer som kan blåsa dig?

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Har också lagt märke till det å då skulle du se arslett :ahh: nu får du banta :wizard: til henne. det blir spännande det här det finns en förklaring men den håller jag för mig själv

Förklaringen kommer nog fram om ca 5 månader. . .

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Till 3 andra Ghana-damer som kan blåsa dig?

nä om jag mistänker att hon är en bluff så har jag nummret till 3 andra intresenter

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

nä om jag mistänker att hon är en bluff så har jag nummret till 3 andra intresenter

 

Räcker det inte att bli blåst en gång?

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

jo nog har man hört klockorna men vågar man inte så vinner man inte antingen blir det fiasko och då har jag 3 telnr til andra damer pluss en del skapliga hotel . eller så blir det toppen

 

Visst, du har en poäng, man måste våga för att vinna, men för den delen måste man ju inte vara direkt dum i sitt risktagande, gissar att du inte har några större framgångar i betting och spel!

 

Vad du ger dig in i nu är direkt dumt, det är nog farligt vågspel i den miljö där du har åtminstone lite koll på (Thailand). . . men det har väl också inte gott så där lysande, de sista resorna?

 

Dit du ska nu är ditt liv inte det minsta värt, du kan faktiskt hamna i en gryta, eller bli grismat. . . 

 

Sist jag var i Västafrika (Bonnyriver) så kom det en arm flytande i floden, bamsingarna bara skrattade åt den, jag tyckte nog det var ganska uppseendeväckande och äckligt, och skulle aldrig i helvete åka till dessa trakter frivilligt!

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Skulle vilja tacka samtliga deltagare för en mycket trevlig kväll... :14:  :thumbsup:

Kötthandlarn blev fullast som vanligt... :crazy:  :17:

Kanske inte skulle ha tagit den sista Liiten?????

Ändrades av Kötthandlarn

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle vilja tacka samtliga deltagare för en mycket trevlig kväll... :14:  :thumbsup:

Kötthandlarn blev fullast som vanligt... :crazy:  :17:

Kanske inte skulle ha tagit den sista Liiten? ????

Du behöver åka på träningsläger  :17:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...