Wangthong Inlagd Augusti 11, 2013 Dela Inlagd Augusti 11, 2013 (ändrad) Kan denna sida vara till hjälp? http://www.turkishairlines.com/en-se/travel-information/baggage Jag kanske är lite petig men det var en väldigt dålig information på den sidan. Eller kanske jag ska säga svårtyd. Tolkar det som att 20 kg är det normala för ekonomi som visas i tabellen. öppnar du upp en ruta med mera detaljerad information får du upp detta Free baggage allowance is 30 kg for Economy Class and 50 kg. for Business Calss from Odessa to Italy, Spain, Germany, Greece and Portugal Men visst borde det normala vara 20kg? Att sedan det numera är standard med 23kg har kanske inte Turkish gått över till. Ändrades Augusti 11, 2013 av Wangthong Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Augusti 11, 2013 Dela Inlagd Augusti 11, 2013 Fast det här var något jag inte visste. If another airline is involved in your whole journey; the most significant carrier’s (MSC) free baggage allowance rule will be applied. MSC is assigned according to which airline operates the most significant and/or longest part of the journey. If Turkish Airline is MSC in your journey then Turkish Airline’s free baggage allowance will apply, if another airline is MSC in your journey than the free baggage allowance of that airline will apply. Please pay attention that the free baggage allowance is shown on your ticket. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Moritz Inlagd Augusti 11, 2013 Dela Inlagd Augusti 11, 2013 Fast det här var något jag inte visste. If another airline is involved in your whole journey; the most significant carrier’s (MSC) free baggage allowance rule will be applied. MSC is assigned according to which airline operates the most significant and/or longest part of the journey. If Turkish Airline is MSC in your journey then Turkish Airline’s free baggage allowance will apply, if another airline is MSC in your journey than the free baggage allowance of that airline will apply. Please pay attention that the free baggage allowance is shown on your ticket. Förr i tiden när man var tvungen att ta ut bagaget på Arlanda och ta det genom tullen och sedan checka in det igen hos SAS till Göteborg, sket de i såna petitesser. Max 30 kg per person var plötslig 23 kg per person och avgift för övervikt ett faktum. Det gäller bara om bagaget kan gå hela vägen och det första bolaget följer regeln. Och vissa bolag kan inte ens skicka bagaget vidare till nästa. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Augusti 11, 2013 Dela Inlagd Augusti 11, 2013 Har man bokningen på samma biljett så är det inga problem. Exempel Umeå till Bangkok. SAS till Arlanda sen byte till Thai. SAS har alltid 23kg så då gäller 23kg även då man checkar in för Thai fast det står 20kg på kampanjbiljetten. Men numera så går bagaget hela vägen. Leif Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Moritz Inlagd Augusti 11, 2013 Dela Inlagd Augusti 11, 2013 Har man bokningen på samma biljett så är det inga problem. Exempel Umeå till Bangkok. SAS till Arlanda sen byte till Thai. SAS har alltid 23kg så då gäller 23kg även då man checkar in för Thai fast det står 20kg på kampanjbiljetten. Men numera så går bagaget hela vägen. Leif Åker du vidare med Turkish som kanske tillåter 30 kg är det fortfarande 23 kilo med SAS som gäller till Arlanda vilket det inte borde vara eftersom Turkish är "huvudbolaget" på din resa. Men om bagaget kan gå hela vägen på återresan får du med dig 30 kilo utan att SAS får en chans att gny. Förövrigt åker du troligen även med SAS från Arlanda fast i Thais flygplan. Kolla om inte ditt flyg heter SAS nånting och inte TG96x Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Augusti 11, 2013 Dela Inlagd Augusti 11, 2013 Ofta har man ju inte så jättemycket när man åker men det kan ju ändå vara nått att tänka på. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Augusti 11, 2013 Dela Inlagd Augusti 11, 2013 Åker du vidare med Turkish som kanske tillåter 30 kg är det fortfarande 23 kilo med SAS som gäller till Arlanda vilket det inte borde vara eftersom Turkish är "huvudbolaget" på din resa. Men om bagaget kan gå hela vägen på återresan får du med dig 30 kilo utan att SAS får en chans att gny. Förövrigt åker du troligen även med SAS från Arlanda fast i Thais flygplan. Kolla om inte ditt flyg heter SAS nånting och inte TG96x Sist jag åkte Ume-Bkk på genomgående biljett, så fick SAS ett TGxxx nummer från Umeå då jag bokat via Thai. Nu har jag Eurobonus Silver så 2 resväskor och 30 kg har jag ändå när jag checkar in i Umeå, men har aldrig nyttjat den förmånen. Leif Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu