Singha711 Inlagd Augusti 11, 2013 Dela Inlagd Augusti 11, 2013 (ändrad) Hade nyligen köpt en mycket prisvärd biljett GOT-BKK för endast 4866 SEK med korta bytestider i Istanbul. Till min förvåning upptäcker jag att jag även får ta med hela 46 kg (=23+23) i bagage. Jag vet från tidigare resor att Turkish normalt tillåter 30 kg på ecconomy resor till BKK men 46 kg hade jag verkligen inte räknat med. Jag kollade därför med resebyrån som utfärdade min biljett (ReseCentrum Gruppen) om det möjligtvis förelåg ett missförstånd som senare kunde ge mig problem. Inga problem, du får ta med dig 46 kg, sa de. Det är helt enligt våra avtal med Turkish Airlines eftersom vi säljer många biljetter åt dem. Nu är min fråga: Finns det fler resebyråer förutom ReseCentrum Gruppen som har kan erbjuda dessa förmånliga bagagevillkor på 46 kg maxvikt? Vore intressant att veta eftersom jag alltid ligger på gränsen hur jag än anstränger mig, hehe. //Singha711 Ändrades Augusti 11, 2013 av Singha711 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bananen Inlagd Augusti 11, 2013 Dela Inlagd Augusti 11, 2013 Hade nyligen köpt en mycket prisvärd biljett GOT-BKK för endast 4866 SEK med korta bytestider i Istanbul. Till min förvåning upptäcker jag att jag även får ta med hela 46 kg (=23+23) i bagage. Jag vet från tidigare resor att Turkish normalt tillåter 30 kg på ecconomy resor till BKK men 46 kg hade jag verkligen inte räknat med. Jag kollade därför med resebyrån som utfärdade min biljett (ReseCentrum Gruppen) om det möjligtvis förelåg ett missförstånd som senare kunde ge mig problem. Inga problem, du får ta med dig 46 kg, sa de. Det är helt enligt våra avtal med Turkish Airlines eftersom vi säljer många biljetter åt dem. Nu är min fråga: Finns det fler resebyråer förutom ReseCentrum Gruppen som har kan erbjuda dessa förmånliga bagagevillkor på 46 kg maxvikt? Vore intressant att veta eftersom jag alltid ligger på gränsen hur jag än anstränger mig, hehe. //Singha711 Inte svaret på din fråga, men egypt air som jag flög med sist hade tydligen också 46 kg läste jag i en broschyr på planet. Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Moritz Inlagd Augusti 11, 2013 Dela Inlagd Augusti 11, 2013 Svårt att kolla eftersom man inte får reda på hur mycket man får ta med innan man fått biljetten. Rena lotteriet enligt mig när det gäller Turkish Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Murre Inlagd Augusti 11, 2013 Dela Inlagd Augusti 11, 2013 Kan denna sida vara till hjälp? http://www.turkishairlines.com/en-se/travel-information/baggage Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bananen Inlagd Augusti 11, 2013 Dela Inlagd Augusti 11, 2013 http://www.artravel.se/index.php?option=com_k2&view=item&id=131:etniska-biljetter-till-irak-iran-Thailand-med-turkish-airlines&Itemid=185 Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Moritz Inlagd Augusti 11, 2013 Dela Inlagd Augusti 11, 2013 Kan denna sida vara till hjälp? http://www.turkishairlines.com/en-se/travel-information/baggage Nej för den säger 30 kg i economy class och ibland får man det tilldelad, ibland 20 kg och som nu 46. Om det är som Singha skriver så handlar det om resebyråernas avtal med Turkish och det vet ju ingen vad som står i dom. Bara att gratulera. Jag har hittills varit nöjd med våra 2x30 kg. Hädanefter kan man sitta och sura i ett hörn för det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Murre Inlagd Augusti 11, 2013 Dela Inlagd Augusti 11, 2013 Ok Kolla den länk den ger nog mera information. http://www.starallianceemployees.com/fileadmin/reference_guide/reference-guide/airports-information/check-in.html Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Moritz Inlagd Augusti 11, 2013 Dela Inlagd Augusti 11, 2013 Ok Kolla den länk den ger nog mera information. http://www.starallianceemployees.com/fileadmin/reference_guide/reference-guide/airports-information/check-in.html Mycket info där. Hur läser du vad man får ta med på Singhas resa från Göteborg till Bangkok. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Moritz Inlagd Augusti 11, 2013 Dela Inlagd Augusti 11, 2013 Hade nyligen köpt en mycket prisvärd biljett GOT-BKK för endast 4866 SEK med korta bytestider i Istanbul. Till min förvåning upptäcker jag att jag även får ta med hela 46 kg (=23+23) i bagage. //Singha711 Kolla om du uppgraderats till Business med tillhörande bagagetilldelning. Det hände oss en gång - dock upptäckte jag det först 24 timmar innan vid incheckning. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nbg Inlagd Augusti 11, 2013 Dela Inlagd Augusti 11, 2013 Inte svaret på din fråga, men egypt air som jag flög med sist hade tydligen också 46 kg läste jag i en broschyr på planet. nu har jag inte vart där på flera år men Cairos flygplats skulle jag helst slippa... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Murre Inlagd Augusti 11, 2013 Dela Inlagd Augusti 11, 2013 Mycket info där. Hur läser du vad man får ta med på Singhas resa från Göteborg till Bangkok. Utgick ifrån att han har minst silver status på något *A bolag och det är det som gäller. Att Resebyrån skulle ha något eget avtal med ett flygbolag har jag inte hört talas om men jag kan ha fel. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Moritz Inlagd Augusti 11, 2013 Dela Inlagd Augusti 11, 2013 Utgick ifrån att han har minst silver status på något *A bolag och det är det som gäller. Att Resebyrån skulle ha något eget avtal med ett flygbolag har jag inte hört talas om men jag kan ha fel. Det var ju vad Singha skrev: Resecentrum gruppen: "46 kilo enligt våra avtal med Turkish" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Singha711 Inlagd Augusti 11, 2013 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 11, 2013 (ändrad) http://www.artravel.se/index.php?option=com_k2&view=item&id=131:etniska-biljetter-till-irak-iran-Thailand-med-turkish-airlines&Itemid=185 Jag tror ni har rätt, bägge två. När jag googlade på nätet om ReseCentrum Gruppen så framkom det att en stor del av resebyråns kunder var av den kategorin som Bananen påpekade, dvs utländska medborgare som besöker sitt hemland Iran, Irak, Thailand etc. Själva ägaren till ReseCentrum Gruppen sägs härstamma från Iran. Mot den bakgrunden är det inte helt orimligt med ett sådant avtal. Själv har jag visserligen också utländsk bakgrund men inte av den kategorin som Bananens länk redogör för. Jag tror därför inte att mitt medborgarskap (tysk) hade med min maxvikt att göra utan följde ur avtalet som resebyrån har med flygbolaget. //Singha711 Ändrades Augusti 11, 2013 av Singha711 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nils Andersson Inlagd Augusti 11, 2013 Dela Inlagd Augusti 11, 2013 Vad menas med en uppgradering av sin biljett? Kostar det något? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bananen Inlagd Augusti 11, 2013 Dela Inlagd Augusti 11, 2013 Jag tror ni har rätt, bägge två. När jag googlade på nätet om ReseCentrum Gruppen så framkom det att en stor del av resebyråns kunder var av den kategorin som Bananen påpekade, dvs utländska medborgare som besöker sitt hemland Iran, Irak, Thailand etc. Själva ägaren till ReseCentrum Gruppen sägs härstamma från Iran. Mot den bakgrunden är det inte helt orimligt med ett sådant avtal. Själv har jag visserligen också utländsk bakgrund men inte av den kategorin som Bananens länk redogör för. Jag tror därför inte att mitt medborgarskap (tysk) hade med min maxvikt att göra utan följde ur avtalet som resebyrån har med flygbolaget. //Singha711 Känns lite diskriminerande tycker jag allt, vilket liv det hade blivit om det varit tvärtom Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Singha711 Inlagd Augusti 11, 2013 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 11, 2013 Känns lite diskriminerande tycker jag allt, vilket liv det hade blivit om det varit tvärtom Haha, bra försök, Bananen, att ge även denna tråd en "önskad" inriktning. Men du kan vara lugnt. Det är nog som överallt i världen att pengar styr det mesta och att slaget om olika kundkategorier (lyckligtvis) inte tar hänsyn till etniska faktorer så länge de kan betala för sig. //Singha711 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bananen Inlagd Augusti 11, 2013 Dela Inlagd Augusti 11, 2013 Haha, bra försök, Bananen, att ge även denna tråd en "önskad" inriktning. Men du kan vara lugnt. Det är nog som överallt i världen att pengar styr det mesta och att slaget om olika kundkategorier (lyckligtvis) inte tar hänsyn till etniska faktorer så länge de kan betala för sig. //Singha711 Hehe, konstaterade bara fakta och vände på steken, ville inte provocera fram något faktiskt Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Moritz Inlagd Augusti 11, 2013 Dela Inlagd Augusti 11, 2013 Hehe, konstaterade bara fakta och vände på steken, ville inte provocera fram något faktiskt Och inte heller hittade du annonsen med sökordet "etnisk" gissar jag Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bananen Inlagd Augusti 11, 2013 Dela Inlagd Augusti 11, 2013 Och inte heller hittade du annonsen med sökordet "etnisk" gissar jag Du gissar rätt. Sökte på "sidor från sverige" med sökorden baggage 46 kg turkish airlines 6:e resultatet... Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wanchai Inlagd Augusti 11, 2013 Dela Inlagd Augusti 11, 2013 Vi har bokat med turkarna över jul o nyår. Vi får ha 40 kg + 8 kg handbagage. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Augusti 11, 2013 Dela Inlagd Augusti 11, 2013 Och inte heller hittade du annonsen med sökordet "etnisk" gissar jag Thai hade etnisk biljett förut vet jag ,tror inte den finns längre Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Augusti 11, 2013 Dela Inlagd Augusti 11, 2013 (ändrad) Jag tror ni har rätt, bägge två. När jag googlade på nätet om ReseCentrum Gruppen så framkom det att en stor del av resebyråns kunder var av den kategorin som Bananen påpekade, dvs utländska medborgare som besöker sitt hemland Iran, Irak, Thailand etc. Själva ägaren till ReseCentrum Gruppen sägs härstamma från Iran. Mot den bakgrunden är det inte helt orimligt med ett sådant avtal. Själv har jag visserligen också utländsk bakgrund men inte av den kategorin som Bananens länk redogör för. Jag tror därför inte att mitt medborgarskap (tysk) hade med min maxvikt att göra utan följde ur avtalet som resebyrån har med flygbolaget. //Singha711 Snarare aliens som ska invadera en hel galax, 46 kg bagage Ändrades Augusti 11, 2013 av knasen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Moritz Inlagd Augusti 11, 2013 Dela Inlagd Augusti 11, 2013 Snarare aliens som ska invadera en hel galax, 46 kg bagage Per person. Kanske Singha med fru har med sig drygt en tiondel ton med handbagaget Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Augusti 11, 2013 Dela Inlagd Augusti 11, 2013 (ändrad) Vad menas med en uppgradering av sin biljett? Kostar det något? Ofta säljer flygbolagen fler platser i ekonomiklass av vad man egentligen har, för man räknar iskallt med att några passagerare av olika skäl inte dyker upp. Om fler än beräknat dyker upp får man problem, vilket kan lösas med att låta några åka business class i den mån det finns plats där. Det kostar inget för resenären. Herr Chang har talat. Ändrades Augusti 11, 2013 av Herr Chang Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Singha711 Inlagd Augusti 11, 2013 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 11, 2013 Snarare aliens som ska invadera en hel galax, 46 kg bagage Ingen fara, Knasen, jag skall inte åka från/till Arlanda... //Singha711 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu