husse Inlagd Juni 10, 2013 Dela Inlagd Juni 10, 2013 Motion på gång eller som dom säger i tokholm "pattgymnastik" Ja det va mina sista bilder från den här träffen Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bihanget Inlagd Juni 10, 2013 Dela Inlagd Juni 10, 2013 (ändrad) Varför har man missat att sätta på "dumstruten" på PD,s huvud ? Den är ju klippt o skuren för honom. Istället så trackaserar man dom stackars fårskallarna. Ändrades Juni 10, 2013 av AG-fantomen Tycker INTE om dom som kan allt om allt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Krallas Inlagd Juni 10, 2013 Dela Inlagd Juni 10, 2013 (ändrad) Varför har man missat att sätta på "dumstruten" på PD,s huvud ? Den är ju klippt o skuren för honom. Istället så trackaserar man dom stackars fårskallarna. Nej det har man inte missat. (o: Det är ju dock inte den riktiga "dumstruten" utan en light variant. Ändrades Juni 10, 2013 av Krallas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mikedo58 Inlagd Juni 10, 2013 Dela Inlagd Juni 10, 2013 Här kommer ytterligare en omgång, tidigare utsorterade, bilder från mig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
PeterDahlin Inlagd Juni 10, 2013 Dela Inlagd Juni 10, 2013 Fan vad många G man ser på gurorna=måste bara va "knocking on heavens door" dom kör!"!" Vad är ett G på en gura? Jag var på G mest hela dagen jag. Duracellkanin med dopade batterier. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Juni 10, 2013 Dela Inlagd Juni 10, 2013 Så var dags för mig att sent omsider lägga in en del av mina bilder. Jag åker med tåg på fredagen och avgång 11.40. Då jag har en del att släpa på beställer jag taxi. När jag kommer ut på gatan finns ingen taxi, men däremot denna förskräckliga skylt. Vadå, det är väl aldrig några problem med en iPhone? Taxiföraren ringer och säger att han är på plats. Jaså? Jag ser ingen taxi... vart har du åkt? Till helt fel adress på andra sidan stan... Nu blir det bråttom att ta spårvagnen istället. Med tio minuters marginal kommer jag på tåget, och det ser väl bekvämt ut. Det finns internet på tåget, fast det är avgift på det. Jag försöker först med mitt VISA-kort, men då har jag ju skrapat bort CVC-koden på baksidan och minns den inte. Försöker då med mitt Eurocard och där minns jag visserligen min CVC-kod, men så har jag SecureCard på det och det hanterar inte betalningssystemet på SJ. Suck. Jag kan gå ett antal vagnar bort till bistron och inhandla en kod för internetaccess, men det är jag för lat för. Äsch, får väl åta och dricka lite istället. Här kommer den mycket artige konduktören och erbjuder lite drycker. Och så tågmat! Väl framme på Stockholms C går jag upp på Klarabergsviadukten. Hmm... endast något suspekta taxi där. Jag frågar vad det kostar ungefär att åka till Globe Hotel. Nja, det går ju på taxameter! Jamen... en uppskattning? Tja, kanske 600-700 kronor. Hejdå! Nästa taxi säger 300 kronor, och då orkar jag inte tjafsa längre. Det är inte populärt att jag fotograferar när taxametern är OFF. Jag checkar in på Globe Hotel cirka 15.00 utan problem. Däremot hade tydligen Minne00, Kötthandlarn och PeterDahlin problem då de inte fick sitt rum förrän 16.00. Jag lyckas med visst besvär hitta till The Globe Thai. Där sitter redan Smala sussie, Heno och Småland. Sen kommer stollarna från Göteborg som checkade in sent. Kötthandlarn visar sin state-of-the-art mobil. Minne00 och Heno trivs i det fina vädret. Kötthandlarn och Swedenfarang. Senare blir det dags för fotboll Österrike - Sverige, och den matchen ska vi se i Hammarby Sjöstad. Väl långt att gå, så vi tar spårvagnen, ursäkta Tvärbanan heter det i Stockholm. Inte alltför lång väntan hoppas vi. Ja, det var väl en fin spårvagn. Matchen är igång, och det är väl lite spännande än så länge. Men vi vet väl alla hur det gick. Det är väl bara att trösta varandra. Skit i den där matchen nu! Nu hem och sova, och bilder från lördagen kommer i mitt nästa inlägg. Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Juni 11, 2013 Dela Inlagd Juni 11, 2013 Nu är det lördag och dags för den riktiga forumträffen! Ska jag tro mina bilder anlände jag 11.40, och som tur var mötte jag Towe på vägen. Annars hade jag nog gått vilse Jag placerar min stol på lämpligt ställe, och där blir jag typiskt nog för mig sittande större delen av träffen. Mycket bilder från denna träff har redan visats, så jag försöka undvika upprepningar. Gorocco med sällskap är på plats. Odin, Towe och Ea har anlänt. Så även FF, Husse och Chryzalis. Odin, HajKaj och så Clion som handlat lite i lokala butiker. Dags att fjutta på grillen. Någon har fått tag på Apple-tofflor! Clion är glad med sin öl medan Babysnake ska prova Månes minimjölk. Clion funderar på om han ska dricka vin eller öl, och Odin har några tips. Husse har funnit en bekväm sittplats. Nu dags för Clion att ta sig en liten lutare. Lite svårt att se, men jag tror detta är Lynn, Kenneth4618, Towe och Luke the Drifter. En kram är aldrig fel... Clion: Du vill kanske ha lite vin? Minne00: Vem, jag? Det får jag fundera på... Heno har under fredagen berättat att det finns Beer Chang 3,5% att köpa i Sverige. Vilket jag inte tror på, men nu är jag överbevisad då Heno vänligt nog inhandlat en åt mig. En annan vänlig själ fixar dessutom ett grillspett till mig. Durian har med sig en mycket fin dator Durian har också med sig en mycket sällsynt öl, 32% alkoholhalt... Hur den nu ska öppnas? Så där ja! Då tar vi oss varsin skvätt. Denna öl tycker jag luktar som vin, men smakar som öl. Clion till Heno: Vill du ha lite kex? Towe, Odin och nyanlände hakancnx. Tallviking och Clion. Kommentarer överflödiga. Vilken hemsk syn! Vilket slöseri! Babysnake verkar lite besviken när hakancnx provsmakar öl 32%. Dags för Sam Sip Sam att mata sin hund medan Husse ser på. Jaså, blev det kallt nu? Det märkte inte jag. En del blir misstänksamma över dessa hårtussar som vi ser på marken. Är det någon som rakat de nedre regionerna? Nej, det visar sig att många vill klappa Sam Sip Sams vackra hund, och då lossnar det lite hår. Av ren barmhärtighet avstår jag från att berätta vem som är med på denna bild. Två röda som har roligt tillsammans Virrpannan undrar om det finns några kalla öl kvar. Vad håller vi på med här då? Luke the Drifter och Nicholas. Borgmästarens Son försöker sig på hopprep. Städscenerna kan vi lämna därhän, speciellt då jag inte hjälpte till så mycket Nu dags att gå vidare till Magnus Hörna, tror jag att det hette. Chryzalis och Ragson. Inte lika många deltagare som på själva träffen, men ändå ett trevligt sällskap! Borgmästarens Son verkar lite förvånad över att Towe och Luke the Drifter dansar. Tack för dansen! Och nu får det räcka med bilder från mig. Jag tackar arrangörerna och alla deltagare för en mycket trevlig forumträff! Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gusings Inlagd Juni 11, 2013 Dela Inlagd Juni 11, 2013 Strålande fest min första MPR träff.Har redan bokat tågbiljett tillGötet i Aug,Lysande.! Man blir aldrig så gammal att man inte tror,att man har ett år kvar att leva. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Juni 11, 2013 Dela Inlagd Juni 11, 2013 //...Nu är det lördag... Herr Chang har talat. Strålande bilder - tack för det! Ser ut att ha varit en lysande träff, sådan ågren att man inte kunde deltaga denna gången. Peace! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bihanget Inlagd Juni 11, 2013 Dela Inlagd Juni 11, 2013 Nej det har man inte missat. (o: Det är ju dock inte den riktiga "dumstruten" utan en light variant. Den räknas INTE. Måste ju vara den riktiga STRUTEN. Tycker INTE om dom som kan allt om allt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Juni 11, 2013 Dela Inlagd Juni 11, 2013 Strålande fest min första MPR träff.Har redan bokat tågbiljett tillGötet i Aug,Lysande.! Du va kvar länge ser jag på bilden, snön han lägga sig innan du virrat dig hem! Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gusings Inlagd Juni 11, 2013 Dela Inlagd Juni 11, 2013 Du va kvar länge ser jag på bilden, snön han lägga sig innan du virrat dig hem! Baa jag har inte kommit hem ännu, är nu... Man blir aldrig så gammal att man inte tror,att man har ett år kvar att leva. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Juni 11, 2013 Dela Inlagd Juni 11, 2013 vad gör min fru med den där snubben?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Juni 11, 2013 Dela Inlagd Juni 11, 2013 vad gör min fru med den där snubben?? Riktar ser det ut som Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Juni 11, 2013 Dela Inlagd Juni 11, 2013 Husse måste va Sveriges gladaste MPR snubbe! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Juni 11, 2013 Dela Inlagd Juni 11, 2013 I lördags fanns bara glada gubbar... Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
aasoiskawbeach Inlagd Juni 11, 2013 Dela Inlagd Juni 11, 2013 Husse måste va Sveriges gladaste MPR snubbe! Tycker fan att Swedeman är den gladaste, alltid ett leende från den mannen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Juni 11, 2013 Dela Inlagd Juni 11, 2013 Riktar ser det ut som nja, när jag tittar lite noggrannare ser jag att hon fått tag i kragen o nästan byxlinningen så han åker nog ut vegetationen med huvudet före.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Juni 11, 2013 Dela Inlagd Juni 11, 2013 Mycket bilder, det får vi övriga tacka för!! Verkar ha varit en trevlig tillställning, åter igen TACK! för att vi fick vara med. Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hua Hin Inlagd Juni 11, 2013 Dela Inlagd Juni 11, 2013 Även jag vill passa på och tacka för denna trevliga fest var trevligt att se så många mpr medlemmar härlig stämning och ett extra stort tack till Lynn som presenterade mig för många tack 1 Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lynn Inlagd Juni 12, 2013 Dela Inlagd Juni 12, 2013 Avd Uphittat/förlorat. Min fina solfjäder/solhatt har jag glömt någonstans. Den kom inte med hem till Uppsala. Har någon tagit hand om den? Kram Lynn Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lynn Inlagd Juni 12, 2013 Dela Inlagd Juni 12, 2013 Och sen ett stort tack för en utomordentligt trevlig helg. Så många glada och trevliga människor på samma ställe vi samma tidpunkt. Helt enkelt en toppenhelg. Och tack för alla kramar jag fick. Kram Lynn Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gusings Inlagd Juni 12, 2013 Dela Inlagd Juni 12, 2013 Jag saknar min Thailandsflagga och min thaimössa,men det gör inget! Om ngn har den ta med till Göteborgs träffen i Augusti,Virrpannan. Man blir aldrig så gammal att man inte tror,att man har ett år kvar att leva. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
swedenfarang Inlagd Juni 12, 2013 Dela Inlagd Juni 12, 2013 Jag saknar min Thailandsflagga och min thaimössa,men det gör inget! Om ngn har den ta med till Göteborgs träffen i Augusti,Virrpannan. Flaggan tog jag hand om när vi som sista gäng gick, den är i tryggt förvar. Tar med mig den till GBG. Mössan hade nog Peter Dahlin på sig senast. Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Minne00 Inlagd Juni 13, 2013 Dela Inlagd Juni 13, 2013 Jag saknar min Thailandsflagga och min thaimössa,men det gör inget! Om ngn har den ta med till Göteborgs träffen i Augusti,Virrpannan. PD har mössan. mitt misstag antar jag... han hade den på sig när vi skulle gå hem så jag såg till att den kom med till hotellet. asumption is the mother of all fuckups! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts