Herr Chang Inlagd Augusti 4, 2013 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 4, 2013 Va var Haj Kaj skadad nåt värre än det han sög i sig förra året huga Så grattis att trofen är på solsidan ha ha Ja, om sanningen ska fram så blev det så här i ölhävningen: 1. Tommy x 2, Jenny och Mikael 39,8 sekunder 2. Lag Dumstrut 42 sekunder 3. Nollåttorna 45,7 sekunder 4. Lag Göteborg 46 sekunder 5. Lag Uppsala 61 sekunder Intressant var också att Lag Thailändsk Ungdom ville delta. Nu är det väl inte så lämpligt att servera alkoholhaltigt till minderåriga, även om det bara var lättöl. Kompromissen blev då att de skulle få häva vatten, dvs ta första lagets urdruckna flaskor, skölja ur dem och fylla dom med vatten. Någon, vet ej vem, satte dock stopp för detta. Det kan också nämnas att Husse fick dispens att häva en 33 cl kall starköl istället för en ljummen lättöl Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Augusti 4, 2013 Dela Inlagd Augusti 4, 2013 Ja, om sanningen ska fram så blev det så här i ölhävningen: 1. Tommy x 2, Jenny och Mikael 39,8 sekunder 2. Lag Dumstrut 42 sekunder 3. Nollåttorna 45,7 sekunder 4. Lag Göteborg 46 sekunder 5. Lag Uppsala 61 sekunder Intressant var också att Lag Thailändsk Ungdom ville delta. Nu är det väl inte så lämpligt att servera alkoholhaltigt till minderåriga, även om det bara var lättöl. Kompromissen blev då att de skulle få häva vatten, dvs ta första lagets urdruckna flaskor, skölja ur dem och fylla dom med vatten. Någon, vet ej vem, satte dock stopp för detta. Det kan också nämnas att Husse fick dispens att häva en 33 cl kall starköl istället för en ljummen lättöl Herr Chang har talat. Så jag petade mej själv från 3dje platsen? Ja ja, det kostar att ligga å topp! Tack som fasen för en trevlig träff! Även om jag var lite småstressad i början. MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lenno Inlagd Augusti 4, 2013 Dela Inlagd Augusti 4, 2013 Tack alla för en oförglömlig kväll! Tre år i rad har man sagt att detta går inte att överträffa men lika förbannat blir det så! Så även denna gång - när de gamla legenderna uppenbarar sig och bjuder på sig själva och går all in. Maken till go stämning får man leta efter. Sköt om er - alla! Every saint has a past and every sinner has a future. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ducce Inlagd Augusti 4, 2013 Dela Inlagd Augusti 4, 2013 Nu fick man se hur PD gör när han får damerna på fall Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mikedo58 Inlagd Augusti 4, 2013 Dela Inlagd Augusti 4, 2013 Några bilder från början av träffen. När vi kom dit strax före kl 15 hade det börjat regna litet och många av deltagarna hade flyttat in under träden. Litet senare var dock vädret litet bättre och en del flyttade ut till borden på gräsmattan igen. hakancnx och Peter Dahlin diskuterar. Några bilder från damernas två avdelningar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bibben Inlagd Augusti 4, 2013 Dela Inlagd Augusti 4, 2013 Även jag ställer mig i hyllningskören till alla de som organiserade, fixade och trixade så att det blev en träff även i år, stort tack till Er!! Ett stort tack även till alla de som kom och deltog och förgyllde denna helgen, jag hade mycket trevligt och roligt och det berodde bara på Er deltagare (räknar då givetvis in arrangörerna)!! manstekerliksom.com "patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst" Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Augusti 5, 2013 Dela Inlagd Augusti 5, 2013 Fantastiskt trevlig tillställning (som vanligt).. Underbara människor i såväl gamla som nya bekantskaper.. Å så fick jag äntligen träffa Måne också som satte lite extra guldkant på det hela.. Bilder kommer senare.. Tack mina vänner var ni än befinner er i Sverige... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Augusti 5, 2013 Dela Inlagd Augusti 5, 2013 Tack för en fin tillställning, de gör vi om snart igen Å tänk så trevligt de va efteråt, vi hade ju några timmar att slå ihgäl i Glenneborg på söndan innan tåget mot norr gick. Vi tog en promenad till ån som går genom staden, såg en gammal segelbåt med 4 trästammar på, gick en vända på avenyn, å tänk så många blå/vita LEKSINGAR vi träffade på, trevliga å sjöng om någon trasa (måste väl vara nån slang för puck), det värmer gott i en leksing hjärta. Lite bilder kommer senare Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Augusti 5, 2013 Dela Inlagd Augusti 5, 2013 Undrar om Khennet kasn fixa sin karoke till nästa år det är alltid trevligt när Thaidamerna har fått i sig lite Berseli eller vad blaskett heter och det blir lite Thaiidans det var väll det enda som saknades i år När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Augusti 5, 2013 Dela Inlagd Augusti 5, 2013 Nu fick man se hur PD gör när han får damerna på fall Den va bra ha ha stackars EA å Minea ha ha När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Augusti 5, 2013 Dela Inlagd Augusti 5, 2013 Mina personbilder... [img=http://p114427.ipscdn.com/public/style_images/master/attachicon.gif] _DSC1110_red_1.jpg [img=http://p114427.ipscdn.com/public/style_images/master/attachicon.gif] _DSC1111_red.jpg Snygga foton å på varje bild jag ser sitter 33an och pillar med räker eller vad han nu har i påsen drack han inte ha ha [img=http://p114427.ipscdn.com/public/style_images/master/attachicon.gif] _DSC1109_red.jpg [size=14][img=http://p114427.ipscdn.com/public/style_images/master/attachicon.gif] _DSC1116_red.jpg[/size] [size=14][img=http://p114427.ipscdn.com/public/style_images/master/attachicon.gif] _DSC1125_red_1.jpg[/size] [size=14][img=http://p114427.ipscdn.com/public/style_images/master/attachicon.gif] _DSC1118_red.jpg[/size] [size=14][img=http://p114427.ipscdn.com/public/style_images/master/attachicon.gif] _DSC1134_red.jpg[/size] [size=14][img=http://p114427.ipscdn.com/public/style_images/master/attachicon.gif] _DSC1142_red.jpg[/size] [size=14][img=http://p114427.ipscdn.com/public/style_images/master/attachicon.gif] _DSC1150_red.jpg[/size] [size=14][img=http://p114427.ipscdn.com/public/style_images/master/attachicon.gif] _DSC1152_red.jpg[/size] [size=14][img=http://p114427.ipscdn.com/public/style_images/master/attachicon.gif] _DSC1153_red.jpg[/size] [size=14][img=http://p114427.ipscdn.com/public/style_images/master/attachicon.gif] _DSC1158_red.jpg[/size] [size=14][img=http://p114427.ipscdn.com/public/style_images/master/attachicon.gif] _DSC1179_red.jpg[/size] [size=14][img=http://p114427.ipscdn.com/public/style_images/master/attachicon.gif] _DSC1180_red.jpg[/size] [size=14][img=http://p114427.ipscdn.com/public/style_images/master/attachicon.gif] _DSC1181_red.jpg[/size] När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Augusti 5, 2013 Dela Inlagd Augusti 5, 2013 Lite från igår... fotograf är ingen mindre än härliga Jittra: DSC01026.JPG DSC01028.JPG DSC01029.JPG DSC01034.JPG DSC01039.JPG DSC01045.JPG DSC01051.JPG DSC01054.JPG DSC01055.JPG DSC01061.JPG Den kärlek jag för kötthandlarn den är borta,ersatt av PT. en underbar ny bekanskap,kärlek roelses unsäkskta stavniningeg men far är nylandadae Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Augusti 5, 2013 Dela Inlagd Augusti 5, 2013 Den kärlek jag för kötthandlarn den är borta,ersatt av PT. en underbar ny bekanskap,kärlek roelses unsäkskta stavniningeg men far är nylandadae Är det "månne" en liten tangentbordsfylla igång ? Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
PeterDahlin Inlagd Augusti 5, 2013 Dela Inlagd Augusti 5, 2013 Själv tog jag knappt några bilder. Hade ju fullt upp med att få tjejerna på fall. Men hittade några bilder i mobilen. Ska göra ett tappert försök att lägga upp dom här. Duracellkanin med dopade batterier. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Augusti 5, 2013 Dela Inlagd Augusti 5, 2013 Den kärlek jag för kötthandlarn den är borta,ersatt av PT. en underbar ny bekanskap,kärlek roelses unsäkskta stavniningeg men far är nylandadae Jaha, va har man gjort nu då? Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
PeterDahlin Inlagd Augusti 5, 2013 Dela Inlagd Augusti 5, 2013 Nu ska vi se. Laddar bilen med goda Tiger Beer. Blev bara ett par bilder från fredagen och det blev på Jittra. Hon och jag tävlade i dart och på hennes min syns det vem som vann. Duracellkanin med dopade batterier. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
PeterDahlin Inlagd Augusti 5, 2013 Dela Inlagd Augusti 5, 2013 Första bilden är egentligen endast för Towe men jag lägger ut den här ändå. Förkrök innan promenaden till träffen. Tre goa gubbar på en och samma bild Lamai64 Måne och Husse. Månes pöjk är glad att även han fått en hatt. Ea visar sig från sin bästa sida enligt henne själv Var det någon som missade att jag vann lite medaljer? Duracellkanin med dopade batterier. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Augusti 5, 2013 Dela Inlagd Augusti 5, 2013 Den kärlek jag för kötthandlarn den är borta,ersatt av PT. en underbar ny bekanskap,kärlek roelses unsäkskta stavniningeg men far är nylandadae Då har du tre från frammsidan clirre köttis å PD nästa blir väll minea hs ha du är välkomen till polisvakten När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Augusti 5, 2013 Dela Inlagd Augusti 5, 2013 (ändrad) Är det "månne" en liten tangentbordsfylla igång ? Detta är en genuin fylla som fortgår,nu saknar jag bara göteborgsvärdaer Ändrades Augusti 5, 2013 av måne Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Augusti 5, 2013 Dela Inlagd Augusti 5, 2013 Då börjar vi med ett gäng bilder från förkröken dagen innan själva träffen.... Folket börjar samlas. Husse är ju som vanligt, ständigt glad medans Bibben och killen längst till vänster (kommer inte ihåg vad han hette) är mer avvaktande.. Underbara Lynn & härliga MickeSurin är på topphumör.. Ea är fortfarande lite avvaktande... Nu hände nog ngt eftersom Minne00 & MickeSurin bryter ihop i asgarv.. Ständigt unge och välbevarade Krökaren.... Minnes nya frisyr var kanske en hyllning till Pridefestivalerna.... Virrpannan i egen hög person anländer.. Goe Ellim... Mästerfotografen Hakancnx. Husse är jätteglad för att han äntligen får smaka på riktigt färska räkor... Lenno & Krögarn har funnit varandra men jag är lite tveksam till Krögarns val av dryck.. Kenneth, Pingislover(?), PD, Lamaien Och Milles underbara fru... Dryck saknades inte.. FF verkar ganska så nöjd.. Lite grill blev det framåt småtimmarna... En liten stilstudie i goa gubbar.... J666 Gorocco & Lamaien.. Garry.. Virrpannan aka Guson Gorocco igen... Lamaien igen.. Och Gorocco igen... Då var vi hemma hos mig igen.. PD hittade en flanellskjorta på vägen och ni vet ju alla vilken förkärlek PD har till "slimfit". Fast denna var kanske i trångaste laget... Det kommer mera... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mikedo58 Inlagd Augusti 5, 2013 Dela Inlagd Augusti 5, 2013 Några bilder från Frisbee-golfen. Herr Chang inbjuder deltagarna till tävling. Litet snack innan det satte igång. Bibbens lag var bland de första att bli klara. Själv spelade jag tillsammans med Tommy, mot lennos och månes grabbar. Månes grabb tar i för fullt på ett av hålen. Här har lennos grabb (Jimmy) varit uppe i ett träd för att hämta sin lagkompis' frisbee. Efter matchen bjöd Tommys fru på en god sao oa (korv från Chiang Mai). Hon fick också en order på mat till ett annat Thai-evenemang. Här gör de sista lagen sina sista kast. Någon slags diskussion efter att alla lag spelat färdigt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mikedo58 Inlagd Augusti 5, 2013 Dela Inlagd Augusti 5, 2013 Några bilder från nästa tävling, Irländsk julafton. Först några bilder innan tävlingen startade. Peter Dahlins lag, med Krögarn, FF, Ea och PD själv. På bilden syns också lennos grabb Jimmy. Till vänster i denna bild har vi det Thailändska ungdomslaget: Jimmy, Jittra, månes grabb och Biby. På denna bild syns huvudsakligen det Thailändska damlaget. Ytterligare ett par bilder på deltagarna, med Thailändska damlaget i centrum. Första laget att tävla var Thailändska ungdomslaget, med Jimmy som startman. Det blev sedan litet förvirring när Biby inte visste hur många varv hon skulle snurra, men laget blev i alla fall tvåa till slut. Här har damlaget startat, med Milles Pin som startkvinna. Hon hade väl inte riktigt pannan mot pinnen när hon snurrade, men det hade nästan ingen annan heller. Därnäst var det min fru Kans tur, vilket hon tydligen inte var helt beredd på. Hon kom dock iväg till slut och snurrade sina 5 varv runt pinnen. Hon var ganska yr efteråt. Ett par bilder på den tredje damen i laget. Sista damen i laget var månes fru, men hon ville inte snurra runt pinnen över huvud taget. Istället hoppade kongo24s fru in som fjärde dam. En bild på de svenska vuxna lagen innan start. En stilstudie på Peter Dahlins lag. Motsvarande på det andra laget, med Herr Chang, Tommy, hakancnx och Bibben. Slutligen en bild på det Thailändska ungdomslaget. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Augusti 6, 2013 Dela Inlagd Augusti 6, 2013 lite bilder från oss också, först förfesten på fredagen.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Augusti 6, 2013 Dela Inlagd Augusti 6, 2013 (ändrad) o så lite bilder från själva Västgötaträffen.. Ändrades Augusti 6, 2013 av ellim63 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Augusti 6, 2013 Dela Inlagd Augusti 6, 2013 o så kommer det några actionbilder.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts