Jump to content
IGNORERAD

Inbjudan till Västgötaträffen 3 augusti 2013


Herr Chang

Recommended Posts

Jo husse, det har studenter på Chalmers konstaterat för länge sen att ljummen går snabbast att dricka. Och där mäter man individuella ner till hundradels sekund... Herr Chang har talat.

Nu är det inte frågan om något trist studentspex, här är det en riktig ölhävartävling :17:

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 616
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    52

  • husse

    40

  • Avregistrerad clion

    35

  • Kötthandlarn

    34

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hehe, det beror ju också på dina lagmedlemmar!

 

För den som undrar vad irländsk julafton är ska jag berätta lite. Idén kommer från Minne00 som i sin ungdom utövat denna lek på scoutträffar. Man skaffar sig en lämpligt lång pinne som man bankar ner i gräsmattan. Sen har man lag, i detta fall fyra per lag. Lagen ställer sig 15 till 20 meter från pinnen och sen blir det så att säga stafett med ett lag i taget. Tidtagning startar, och första deltagaren springer så fort som möjligt mot pinnen. Väl där placerar deltagaren sitt pannben mot pinnens topp, och ska sen gå fem varv runt pinnen medan pannbenet fortfarande i kontakt med pinnen. Sen, yr i huvudet eller inte, försöker man springa tillbaka till sitt lag så att nästa deltagare kan göra sitt. Det lag som har snabbast tid vinner, och medaljer kommer att delas ut.

 

Igår hittade Minne00 en lämplig pinne i Slottsskogen. Hakancnx lovade att försöka att få fram en tenninsboll som vi kan fästa på pinnens topp. Så att ingen råkar slå in pannbenet på sig själv ;)

 

attachicon.gifMinne00s pinne.jpg

 

Sen tar jag med mig Minnepinnen till Uppsalaträffen och spöar alla i biljard ;)

 

Herr Chang har talat.

 

Med tanke på pannbenen så föreslår jag att vi döper om denna grenen till Gotländsk midsommar.

 

Kanske vi kan locka en för tillfälligt avstängd medlem att deltaga i detta, nån gång i framtiden? Han har ju trots allt nämnt att han vill komma till vår fina stad och träffa vissa av oss. Och då nämndes just pannben tror jag.

 

 

 

 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det inte frågan om något trist studentspex, här är det en riktig ölhävartävling :17:

Lag å lättöl...

 

Hur kan det vara en riktig ölhävartävling?

 

Försten att tömma 10 flaskor, DET är en tävling det, inga lättöl förstås. 

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det inte frågan om något trist studentspex, här är det en riktig ölhävartävling :17:

 

De tävlingar som arrangeras på Chalmers är inga "trista studentspex" utan tas på största allvar, därav rumstempererad lättöl. Förväxla inte med vad ni tydligen gör i Uppsala... ;)

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

De tävlingar som arrangeras på Chalmers är inga "trista studentspex" utan tas på största allvar, därav rumstempererad lättöl. Förväxla inte med vad ni tydligen gör i Uppsala... ;)

 

 

För det första så måste man förstå språket, ordet öltemperatur ska uppfattas på svenska som då betyder temperatur på drickbar öl :thumbsup: ,

 

sedan finns det en tysk variant av öltemperatur som folket på shalmers och volvo är särskilt intresserade av, nämligen temperaturen på öl i motorer.

 

Sen kanske det finns en variant som Glenn & Kålle kör med, byxjummen pilsner, men den låter pinsammt sliskig.

 

Läs gärna mer här om rekommenderade öltemperaturer på svenska

 

http://hopstadius.wordpress.com/2011/05/24/ratt-oltemperatur/

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

De tävlingar som arrangeras på Chalmers är inga "trista studentspex" utan tas på största allvar, därav rumstempererad lättöl. Förväxla inte med vad ni tydligen gör i Uppsala... ;)

 

Ja, öl med den temperaturen må inte smaka så gott, men går snabbare att dricka.

 

http://www.dryckesspel.se/wiki/Ölhävning

 

Dessutom är det en hel vetenskap hur ölflaskan ska roteras något för att den ska tömmas så fort som möjligt.

 

Herr Chang har talat.

Ändrades av Herr Chang
Link to comment
Dela på andra sajter

Pingislover

Hur många barn under 10 år räknar ni med att det kommer.

(Nu räknas inte Måne, 33:an, Herr Chang och Clion in där) :17: 

Link to comment
Dela på andra sajter

Borgmästarens Son

Är 50/50 om jag kommer just nu

Jag gick i ett kvarter idag
Som en gång var min hela värld
Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var

Link to comment
Dela på andra sajter

Borgmästarens Son

går nog över till 100% snart

De beror på om jag jobbar i Stockholm eller inte nästa vecka

Jag gick i ett kvarter idag
Som en gång var min hela värld
Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var

Link to comment
Dela på andra sajter

går nog över till 100% snart

 

Snodde du 50% från bms? ;)

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Är 50/50 om jag kommer just nu

Finns nog en plats i bilen från S-holm på lördag morgon om du behöver

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur många barn under 10 år räknar ni med att det kommer.

(Nu räknas inte Måne, 33:an, Herr Chang och Clion in där) :17: 

Minst 1 kommer med oss, Jimmy 7år.

Misstänker att lennos Jimmy kommer han med.

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

De beror på om jag jobbar i Stockholm eller inte nästa vecka

Fan då missar du årets tågresa också, nää söla på bara så du inte blir klar för tidigt

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Lossa sista stället i Milano imon, sen lasta upp i Cremona till Pentinmäki... Färja Travemünde - Helsinki tar 30 timmar... Känns inte som om jag är i Gbg på Fredag... Troligtvis inte ens på lördag...

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
Lossa sista stället i Milano imon, sen lasta upp i Cremona till Pentinmäki... Färja Travemünde - Helsinki tar 30 timmar... Känns inte som om jag är i Gbg på Fredag... Troligtvis inte ens på lördag...

Gasa lite :thumbsup:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Lossa sista stället i Milano imon, sen lasta upp i Cremona till Pentinmäki... Färja Travemünde - Helsinki tar 30 timmar... Känns inte som om jag är i Gbg på Fredag... Troligtvis inte ens på lördag...

Blir inte många km i veckan på det där
Link to comment
Dela på andra sajter

Hur många barn under 10 år räknar ni med att det kommer.

(Nu räknas inte Måne, 33:an, Herr Chang och Clion in där) :17: 

Jo, Jimmy 10 kommer att vara där och leka även om det är osäkert när On och i viss mån jag själv kan komma loss från restaurangen, 3 km därifrån.

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr måste jag och Rochelle

 

Kasta in handsken redan nu.

 

Jag måste jobba.

 

 

 

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
Tyvärr måste jag och Rochelle

 

Kasta in handsken redan nu.

 

Jag måste jobba.

 

 

 

Hälsar pigge01

Trist att höra

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
Är 50/50 om jag kommer just nu

 

Du kommer och därmed jämnt!!!!!!

Du har ingen talan i detta läget utan det är bara till att masa sig ner till Gbg...

Det är ingen önskan utan en order från Amf.bat i Gbg å hör sen.. :17:  :kort:  :threaten:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
Du kommer och därmed jämnt!!!!!!

Du har ingen talan i detta läget utan det är bara till att masa sig ner till Gbg...

Det är ingen önskan utan en order från Amf.bat i Gbg å hör sen.. :17:  :kort:  :threaten:

Ja och han får åka med Mankan från hufudstaden ,så vad är problemet

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
Ja och han får åka med Mankan från hufudstaden ,så vad är problemet

Precis!!!!

Det är bara till att greppa bollarna och visa att han vågar ta sig nedanför polcirkeln.. :ironi:  :rotfl:  :rotfl:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...