Jump to content
IGNORERAD

Inbjudan till Västgötaträffen 3 augusti 2013


Herr Chang

Recommended Posts

Vad menar du med att de kommer finnas en del mat?

 

Jag menar bara att vi köper så mycket som budgeten tillåter, och det är inte säkert att det räcker till alla. Men det kan för all del bli över också. Inte lätt att dimensionera matinköp...

 

Förhoppningsvis har en del med sig egen mat, så det blir nog inget problem. Det rör sig alltså om fläskkarré, potatissallad och en del grönsaker som vi ska köpa.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 616
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    52

  • husse

    40

  • Avregistrerad clion

    35

  • Kötthandlarn

    34

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det ni behöver köpa e thai mat, men om nån glad själ kan ställa upp med det är vi villiga att fixa med inköpen så att vi kan ha en underbar thaibuffe också

Some folks are so protective over their mini-status symbol. No need to justify it. Does it do what you want it to do.Great, move on..Because who cares??

Link to comment
Dela på andra sajter

frugan tar med sig några kg sai oa(stark korv Chiang mai style)...hemgjort såklart!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad luddigt du skriver HC!  maten måste ju naturligtvis räcka till alla anmälda som vill ha sig en köttskiva!  och om det kommer x antal oanmälda så kan vi ju naturligtvis inte garantera att det fnns krubb över.

 

Gjorde vi inte så förra året att dom anmälda fick sätta upp sig på köttet hur många skivor som önskades!?  och sen tog vi det antalet och plussade på lite granna för att få en total vad som skall inhandlas.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag menar bara att vi köper så mycket som budgeten tillåter, och det är inte säkert att det räcker till alla. Men det kan för all del bli över också. Inte lätt att dimensionera matinköp...

 

Förhoppningsvis har en del med sig egen mat, så det blir nog inget problem. Det rör sig alltså om fläskkarré, potatissallad och en del grönsaker som vi ska köpa.

 

Herr Chang har talat.

Ja det va ludiggt som i fårskinnet.

 

va fasen det är väl bara att var å en som vill ha sig 1 eller 2 skivor grishals, anmäler det här, jag kan till åmed betala extra för detta, bara för att slippa släpa med sig sånt hemfrån.

 

Jag å Lynn beställer härmed 4 skivor med lite potatis å sallad :thumbsup:

 

 

 

Ja just det, har kanske inte anmält oss tidigare, för ville veta om det blir nån mat eller om det är Ruckmans lunchlådor som gällde :crazy:

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det va ludiggt som i fårskinnet.

 

va fasen det är väl bara att var å en som vill ha sig 1 eller 2 skivor grishals, anmäler det här, jag kan till åmed betala extra för detta, bara för att slippa släpa med sig sånt hemfrån.

 

Jag å Lynn beställer härmed 4 skivor med lite potatis å sallad :thumbsup:

 

 

 

Ja just det, har kanske inte anmält oss tidigare, för ville veta om det blir nån mat eller om det är Ruckmans lunchlådor som gällde :crazy:

 

Nu vet jag inte vad som avhandlades på styrelsemötet i fredags av naturliga orsaker men att 1 skiva kött och tillbehör skall ingå i anmälningsavgiften låter väl riktigt!? ev extraskivor till självkostnadspris?

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
Nu vet jag inte vad som avhandlades på styrelsemötet i fredags av naturliga orsaker men att 1 skiva kött och tillbehör skall ingå i anmälningsavgiften låter väl riktigt!? ev extraskivor till självkostnadspris?

Är nog inga problem. Thaidamerna lär inte äta så många köttskivor då de redan har kontakt med varandra

för planering av thaikäk. Precis som vanligt alltså :thumbsup:

 

Ingen karaoke från mig denna gång då den har pajat :13:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu vet jag inte vad som avhandlades på styrelsemötet i fredags av naturliga orsaker men att 1 skiva kött och tillbehör skall ingå i anmälningsavgiften låter väl riktigt!? ev extraskivor till självkostnadspris?

 

Ja, vi kommer att inhandla en skiva kött till varje deltagare. Ursäkta om jag uttryckte mig lite klumpigt, jag ville bara säga att det inte kommer att finnas obegränsade mängder mat.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

FF kommer med en superhemlig gäst DVS Ea..

 

 

FF

 

Ni är mycket välkomna... och det är noterat!

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

FF kommer med en superhemlig gäst DVS Ea..

 

 

FF

 

Se för bövelen till att det finns mer än 1 potatis till FF.

 

Vad brukar han sleva i sig i vanliga fall ?                 :offtopic:

Tycker INTE om dom som kan allt om allt  :fie:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tar med lite mousserande årgångsrosé, årgången blir väl 2013-08.

 

Satte nyss en sats, det gäller att vara ute i god tid!

post-4394-0-01903800-1374861182.jpg

 

8 dar för ett 7 dagars, då blir det tid för den, o så viktiga, lagringen också!

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har nu kommit så långt att vi har ett preliminärt program för lördag 3 augusti:

 

 

14.00 Träffen startar officiellt
15.00 Irländsk julafton
16.00 Frisbeegolf
16.30 Insamling av deltagaravgifter
17.00 Ölhävning och tändning av grillarna
18.00 Grillning
19.00 Dragning i lotteriet
19.30 Säckhoppning
 
Det blir också en liten samling fredag 2 augusti för de som anländer då. Det är inget tvång att delta i någon aktivitet. Det kommer också finnas möjlighet att spela badminton hela tiden, dock ingen tävling där. Vad beträffar ölhävningen är det följande som gäller:
 

Varje lag består av fyra deltagare. Man måste inte vara medlem på MPR för att vara med. Tävlingen sker i form av stafett vid ett bord. Fyra ljumma 33 cl flaskor lättöl ställs upp på bordet för ett lag i taget och öppnas av tävlingsledaren, dvs troligen mig. Flaskorna får ej vidröras av annan än tävlingsledaren innan klartecken getts.

 

Tävlingsledaren säger "klara, fårdiga, gå!" och vid "gå" får första låttölen vidröras av lagets första medlem. Ett lag måste bestå av fyra deltagare, och varje deltagare får bara dricka en lättöl å sitt lags vägnar. Tävlingsledaren startar tidtagning när ordet "gå" uttalats.

 

När första lättölen är urdrycken ställer deltagaren ner den på bordet. Andra deltagaren får greppa sin öl när första deltagaren i laget släppt sin. Och så vidare… tidtagning upphör när fjärde deltagaren ställt ner sin lättöl.

 

Högst en centimeter ej urdrycken lättöl accepteras, är det mer än så blir det tidstillägg. Likaså om det spills väl mycket vid själva drickandet.

 

Vinnare koras när alla lag gjort sitt. Det är tillåtet att delta i flera lag, men man får bara dricka en lättöl per lag. Exakt samma lag kan ställa upp flera gånger i den mån inköpt lättöl räcker till det, andra lag prioriteras.

 
I övrigt ser vi gärna att deltagande lag namnger sig, typ Team Göteborg, Team Stockholm och varför inte Team Thailand ;)
 
Nu är det bara sju dygn kvar... vi hälsar alla välkomna till Västgötaträffen 2013!
 
Herr Chang har talat.
Ändrades av Herr Chang
Link to comment
Dela på andra sajter

Tar med lite mousserande årgångsrosé, årgången blir väl 2013-08.

 

Satte nyss en sats, det gäller att vara ute i god tid!

attachicon.gifFull Rulle.jpg

 

8 dar för ett 7 dagars, då blir det tid för den, o så viktiga, lagringen också!

 

 

MVH Tommy

Åh fan, då kanske man skulle ta med lite HemfosaTjut.

 

 

post-3468-0-69786800-1374923673.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja nu pågår förberedelserna på många platser runt om i Göteborg

Postade en bild

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Blopp-blopp.....

 

 

 

MVH Tommy

 

BTW, varför kan man inte lägga upp en sån här liten filmsnutt direkt utan att passera Tuben, som med foto?

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Förresten, ligger en låda LEO i bagaget på bilen, så lite framförhållning har jag allt..

Beställningsvara å allt på de flesta bolagen.

Den skall tydligen finnas i vissa Systembolag i Götet, det vid Eriksberg tex, bara ett tips var ni kan finna det mest prisvärda Thaiölet i Sverige, 9.90 flaskan är fasen ett fyndpris!

 

 

MVH Tommy, som antagligen kommer att ställa upp i ölhävningen, vad får jag i första pris?

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Förresten, ligger en låda LEO i bagaget på bilen, så lite framförhållning har jag allt..

Beställningsvara å allt på de flesta bolagen.

Den skall tydligen finnas i vissa Systembolag i Götet, det vid Eriksberg tex, bara ett tips var ni kan finna det mest prisvärda Thaiölet i Sverige, 9.90 flaskan är fasen ett fyndpris!

 

 

MVH Tommy, som antagligen kommer att ställa upp i ölhävningen, vad får jag i första pris?

 

Om du skulle vinna första pris blir det en guldmedalj inskriberad med "Västgötaträffen 2013".

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du skulle vinna första pris blir det en guldmedalj inskriberad med "Västgötaträffen 2013".

 

Herr Chang har talat.

OM?

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

OM?

 

MVH Tommy

 

Hehe, det beror ju också på dina lagmedlemmar!

 

För den som undrar vad irländsk julafton är ska jag berätta lite. Idén kommer från Minne00 som i sin ungdom utövat denna lek på scoutträffar. Man skaffar sig en lämpligt lång pinne som man bankar ner i gräsmattan. Sen har man lag, i detta fall fyra per lag. Lagen ställer sig 15 till 20 meter från pinnen och sen blir det så att säga stafett med ett lag i taget. Tidtagning startar, och första deltagaren springer så fort som möjligt mot pinnen. Väl där placerar deltagaren sitt pannben mot pinnens topp, och ska sen gå fem varv runt pinnen medan pannbenet fortfarande i kontakt med pinnen. Sen, yr i huvudet eller inte, försöker man springa tillbaka till sitt lag så att nästa deltagare kan göra sitt. Det lag som har snabbast tid vinner, och medaljer kommer att delas ut.

 

Igår hittade Minne00 en lämplig pinne i Slottsskogen. Hakancnx lovade att försöka att få fram en tenninsboll som vi kan fästa på pinnens topp. Så att ingen råkar slå in pannbenet på sig själv ;)

 

post-3080-0-51494100-1375017575_thumb.jp

 

Sen tar jag med mig Minnepinnen till Uppsalaträffen och spöar alla i biljard ;)

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jävla scoutfasoner, fast det är kul. Att se andra leka irländskjulafton.

Föberedelserna fortsätter, nu görs det korv här hemma.

 

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Vi har nu kommit så långt att vi har ett preliminärt program för lördag 3 augusti:

 

 

14.00 Träffen startar officiellt

 

17.00 Ölhävning och tändning av grillarna

 

 Vad beträffar ölhävningen är det följande som gäller:

 

Varje lag består av fyra deltagare. Man måste inte vara medlem på MPR för att vara med. Tävlingen sker i form av stafett vid ett bord. Fyra ljumma 33 cl flaskor lättöl ställs upp på bordet för ett lag i taget och öppnas av tävlingsledaren, dvs troligen mig. Flaskorna får ej vidröras av annan än tävlingsledaren innan klartecken getts.

 

Tävlingsledaren säger "klara, fårdiga, gå!" och vid "gå" får första låttölen vidröras av lagets första medlem. Ett lag måste bestå av fyra deltagare, och varje deltagare får bara dricka en lättöl å sitt lags vägnar. Tävlingsledaren startar tidtagning när ordet "gå" uttalats.

 

När första lättölen är urdrycken ställer deltagaren ner den på bordet. Andra deltagaren får greppa sin öl när första deltagaren i laget släppt sin. Och så vidare… tidtagning upphör när fjärde deltagaren ställt ner sin lättöl.

 

Högst en centimeter ej urdrycken lättöl accepteras, är det mer än så blir det tidstillägg. Likaså om det spills väl mycket vid själva drickandet.

 

Vinnare koras när alla lag gjort sitt. Det är tillåtet att delta i flera lag, men man får bara dricka en lättöl per lag. Exakt samma lag kan ställa upp flera gånger i den mån inköpt lättöl räcker till det, andra lag prioriteras.

 

I övrigt ser vi gärna att deltagande lag namnger sig, typ Team Göteborg, Team Stockholm och varför inte Team Thailand ;)

 

 

 

Herr Chang har talat.

Varför ljummen pilsner ??? det är inte snällt mot dom tävlande, källarsval eller kallare, då kan det bli tal om rekordtider och förhoppningsvis fler deltagare

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo husse, det har studenter på Chalmers konstaterat för länge sen att ljummen går snabbast att dricka. Och där mäter man individuella ner till hundradels sekund... Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Jo husse, det har studenter på Chalmers konstaterat för länge sen att ljummen går snabbast att dricka. Och där mäter man individuella ner till hundradels sekund...Herr Chang har talat.

Ja det är ju inte nödvändigt vi brukar väl vinna med ett par minuter så där ungefär :rolleyes:
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är tyvärr ingen lagspelare...

 

Får se om jag hittar 3 andra gubbar eller käringar som har lust att vinna en medalj.

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...