Jump to content
IGNORERAD

Inbjudan till Västgötaträffen 3 augusti 2013


Herr Chang

Recommended Posts

  • Svar 616
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    52

  • husse

    40

  • Avregistrerad clion

    35

  • Kötthandlarn

    34

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Link to comment
Dela på andra sajter

Trängselskatt i Göteborg debiteras på (helgfria) vardagar (må-fr) mellan 6.00 och 18.29.

 

Den 3. augusti infaller på en lördag i år.

 

Mao ingen trängselskatt under västgötaträffen.

 

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
finns det någon som kan ge råd om hur man kan ta sig till västgötaträffen utan att drabbas av trängselskatt, annars kommer vi eventuellt att vara tvungna att tacka nej... :crazy:

Helt jävla otroligt att de skickar ut en faktura på 8 kr.

Det kostar väl 20-30 spänn att hantera och skicka ut den.

Grattis Transportstyrelsen, nu har ni inkasserat en skuld på minus 12 kr. (minst).. :giggle:

Ändrades av Kötthandlarn

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

nä, i så fall  får det bli båt eller helikopter.. :thumbsup:

 

Varför då?

 

Kör runt och in till Nya Varvet från Mölndal, 

Innan Älvsborgsbron ner.

 

 

Kolla vägen via Google.

 

Jag är mycket i Göteborg och jobbar

Vi håller till på Sävenäs medan tåget ofta står i Kollered.

 

 

 

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför då?

 

Kör runt och in till Nya Varvet från Mölndal, 

Innan Älvsborgsbron ner.

 

 

Kolla vägen via Google.

 

Jag är mycket i Göteborg och jobbar

Vi håller till på Sävenäs medan tåget ofta står i Kollered.

 

 

 

Hälsar pigge01

en principsak! :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Kostar 8 spänn och åka 4 km med min bil så det blir en dyr omväg om man kommer norr ifrån :crazy:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Jag kan krypa ner till Nya varvet från där jag bor, så jag slipper definitivt trängselskatt.... :thumbsup:

Fast på lördag är det ju ingen och åker man in i stan efter 18:29 på fredag så är det också gratis.

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan krypa ner till Nya varvet från där jag bor, så jag slipper definitivt trängselskatt.... :thumbsup:

Fast på lördag är det ju ingen och åker man in i stan efter 18:29 på fredag så är det också gratis.

Tror att ellim anländer på fredagen före 18.29 :crazy:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
Tror att ellim anländer på fredagen före 18.29 :crazy:

 

När han anländer, så kommer jag att se fram emot det....

Vilken underbar människa + hans fru....

Magiskt. :thumbsup:

När komer du?

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

finns det någon som kan ge råd om hur man kan ta sig till västgötaträffen utan att drabbas av trängselskatt, annars kommer vi eventuellt att vara tvungna att tacka nej... :crazy:

Så göteborgarna har tagit efter tokholmarnas turisthatarskatt, illa, trodde dom var förnuftigare än så.

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang
Så göteborgarna har tagit efter tokholmarnas turisthatarskatt, illa, trodde dom var förnuftigare än så.

 

Det gäller ett stort projekt för trafik i Göteborgsregionen, bland annat järnväg och broar. Total kostnad 31 miljarder, varav 14 miljarder tas in via trängselskatt om jag minns rätt.

 

Herr Chang har talat.

Ändrades av Herr Chang
Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion
Tror att ellim anländer på fredagen före 18.29 :crazy:

Å du med familj  då :dance: eller är det vit vecka fortfarande ???

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Å du med familj  då :dance: eller är det vit vecka fortfarande ???

Är alltid vit vecka,själv då?

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

vit här också zingo som gäller

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Snöman utan snyggast kommer

Some folks are so protective over their mini-status symbol. No need to justify it. Does it do what you want it to do.Great, move on..Because who cares??

Link to comment
Dela på andra sajter

PeterDahlin

Jag ska med glädje betala trängselavgiften för ellim63. Problemet löst!  :14: 

Duracellkanin med dopade batterier.

Link to comment
Dela på andra sajter

Halloj!!

 

kollade just igenom listan på anmälda. saknar ju en mängd helt underbara människor på listan!!!!!!!!!!!

Det börjar närma sig nu. så det kanske kan vara dags att tänka en gång till om huruvida ni kan komma och delta i festligheterna eller inte!!!

 

Alla på listan verkar vara störtsköna människor så varför inte späda på lite till??

 

Kom igen. kan lova alla som kommer en kram. ;)

asumption is the mother of all fuckups!

Link to comment
Dela på andra sajter

Väntar ?fortfarande på besked:-(

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer tyvärr inte då jag bevistar Herrljunga den lördagen och min sons bröllop.   :-(

 

///Thure

The future is tomorrow, be sure to be there...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var tråkigt Thure, men så kan det bli.

 

 

Nu är det bara två veckor kvar till denna träff, och vi har börjat detaljplanera utifrån förväntat antal deltagare och därmed budget. Det kommer att finnas en del mat, men troligen inte så det räcker till alla deltagare. Så vi rekommenderar att man tar med sig egen mat om man har möjlighet. Vi ska försöka få tillgång till alla tre grillarna som finns på gräsmattan.

 

Det kommer att finnas papperstallrikar, plastbestick, soppåsar, grillkol, tändvätska, servetter etc.

 

Det blir förträff fredag 2 augusti från 15.00 på samma plats, men då är just inga aktiviteter planerade. Det är givetvis så att om man inte kan delta på lördagen kan man vara med bara på fredagen.

 

Det blir däremot några aktiviteter på lördagen. Bland annat frisbeegolf, badminton, ölhävning, säckhoppning och irländsk julafton. Givetvis är det helt frivilligt att delta i dessa, och utan tvivel kommer det att planeras några till på förträffen ;)

 

Är det någon som har några frågor eller synpunkter om denna träff så är det bara att skriva i denna tråd eller skicka PM till mig.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Det finns en ICA butik nära Nya Varvet och där var det även en fiskhandlare på parkeringen för de som

behöver göra lite matinköp på lördagen

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Borgmästarens Son
Det var tråkigt Thure, men så kan det bli.     Nu är det bara två veckor kvar till denna träff, och vi har börjat detaljplanera utifrån förväntat antal deltagare och därmed budget. Det kommer att finnas en del mat, men troligen inte så det räcker till alla deltagare. Så vi rekommenderar att man tar med sig egen mat om man har möjlighet. Vi ska försöka få tillgång till alla tre grillarna som finns på gräsmattan.   Det kommer att finnas papperstallrikar, plastbestick, soppåsar, grillkol, tändvätska, servetter etc.   Det blir förträff fredag 2 augusti från 15.00 på samma plats, men då är just inga aktiviteter planerade. Det är givetvis så att om man inte kan delta på lördagen kan man vara med bara på fredagen.   Det blir däremot några aktiviteter på lördagen. Bland annat frisbeegolf, badminton, ölhävning, säckhoppning och irländsk julafton. Givetvis är det helt frivilligt att delta i dessa, och utan tvivel kommer det att planeras några till på förträffen ;)   Är det någon som har några frågor eller synpunkter om denna träff så är det bara att skriva i denna tråd eller skicka PM till mig.   Herr Chang har talat.
Vad menar du med att de kommer finnas en del mat?

Jag gick i ett kvarter idag
Som en gång var min hela värld
Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...