Jump to content
IGNORERAD

Busstationen; MooShiit - Flygplatsen Don Muang

Oregistrerad

Recommended Posts

Skall nu senare i februari dimpa ner med buss i Bangkok på busstationen som heter MooShiit, tanken är att jag sedan skall ta mig hyggligt snabbt till flygplatsen Don Muang f.v.b. till Phuket.

Är det någon av Er som har lite kunskap om hur man lämpligast tar sig mellan dessa 2 ställen, och är det långt, tar det lång tid. bussen kommer väl att ankomma till busstationen i Bangkok antingen 06.00 eller 06.30 och jag har maximalt 1 timme på mig..

Är det himla långt, så jag kanske borde at en tidigare buss. Har ni fakta att ge mig så är jag görtacksam...

uncen...

Dela på andra sajter

Tidigare buss låter väl inte så tokigt, 1h låter ju onekligen skört vad det gäller marginaler.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Inte så långt, passerar flygplatsen.

Annars 13 - 14 km

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas

Dela på andra sajter

Som sagt kliv av vid Don Muang

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Kolla med chaffören. Stannar han ej vid DonMuang stannar han säkert vid RangSit.

Är Rangsit bra då... vet inte vad det är tyvärr...

uncen...

Dela på andra sajter

Kommer du öser ifrån är Rangsit den punt där Expressway startar.. 6 km närmare BKK ligger DonMuang sen  Morshit c.a 8 km till mot BKK

Dela på andra sajter

Kolla med chaffören. Stannar han ej vid DonMuang stannar han säkert vid RangSit.

Mot viss ekonomisk kompensation (80-100 baht) så svänger han in om Don Muang på vägen till Mo Chit...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Dela på andra sajter

Mot viss ekonomisk kompensation (80-100 baht) så svänger han in om Don Muang på vägen till Mo Chit...

Har testat ett par gånger men ej lyckats. Att dom stannar vid gammla inrikes var ok men ej vid utrikes...

Dela på andra sajter

Jag åkte från Chaiyaphum till Moo Chit i december. Vi passerade nära Don Muang.

Bussarna har en värd eller värdinna, bara säga till var du vill bli avsläppt.

VIP buss 320 bath.

Tack för senast...

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas

Dela på andra sajter

Kanon boys, då fattar jag betydligt bättre... Vi får ta en den "approachen" då, alltså att snacka med värdinnan

så att hon beordrar chaffisen att stanna antingen vid Don Muang (INRIKES) eller vid RangSit, och hoppas att

det funkar OK.

uncen...

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...