Aki Inlagd Januari 6, 2013 Dela Inlagd Januari 6, 2013 Tro Pelle det när 50% är borta. Det har blivit trångt i Gbg nu när alla dubbelfil vägar blivit enkelfil... Dom har kladdat BUSS på våra vägar som vi har betalat för längesen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Januari 6, 2013 Dela Inlagd Januari 6, 2013 Ja de har verkligen försämrat för bilister i stan, undrar vad vi gjort för ont? Mest störande är att det inte går att ta sig FÖRBI Göteborg utan att straffas, säg från Kållered till Bäckebol (IKEA-IKEA ), utan att ta gigantiska omvägar förstås, hur miljövänligt är det? MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
maakaao Inlagd Februari 3, 2013 Dela Inlagd Februari 3, 2013 Nu är det en månad sedan jag var i Göteborg men än så länge har jag inte sett till någon faktura på 8kr, sist jag var i Stockholm tog det drygt 2 veckor innan det kom ett brev på posten. Är det någon som har koll på hur ofta de skickar ut betalningsavin? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Februari 3, 2013 Dela Inlagd Februari 3, 2013 Nu är det en månad sedan jag var i Göteborg men än så länge har jag inte sett till någon faktura på 8kr, sist jag var i Stockholm tog det drygt 2 veckor innan det kom ett brev på posten. Är det någon som har koll på hur ofta de skickar ut betalningsavin? En gång i månaden om jag fattat det rätt. Har inte heller fått nån avi än, men det kommer väl... MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
maakaao Inlagd Februari 3, 2013 Dela Inlagd Februari 3, 2013 En gång i månaden om jag fattat det rätt. Har inte heller fått nån avi än, men det kommer väl... MVH Tommy Tackar, då borde väl avin komma den här veckan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bullerobang Inlagd Februari 4, 2013 Dela Inlagd Februari 4, 2013 (ändrad) Om jag förstått det rätt så är det tre månaders väntetid på räkningen för trängselskatten i Göteborg pga byråkratins kvarnar ska mala långsamt. Så dom första räknigarna kommer inte förän i mars eller aprill Fordonets passager under månad 1 registreras. Skattebeslutet för månad 1 fastställs och en avi skickas ut i slutet av månad 2. Betalningen för månad 1 ska vara oss tillhanda den sista vardagen i månad 3. http://www.transportstyrelsen.se/sv/Vag/Trangselskatt/Trangselskatt-i-goteborg/ Ändrades Februari 4, 2013 av bullerobang L" because it has a Led Ling in the flont Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest BpaijingKatai Inlagd Februari 4, 2013 Dela Inlagd Februari 4, 2013 Det betyder att om man åker EN sväng till GBG så får man en räkning på 8 alt 16:-, det blir klirr i kassan till den kommunen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd Februari 4, 2013 Dela Inlagd Februari 4, 2013 Det betyder att om man åker EN sväng till GBG så får man en räkning på 8 alt 16:-, det blir klirr i kassan till den kommunen! Minus kostnad för utskrift / utskick av avi , dom blir jätterika Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest BpaijingKatai Inlagd Februari 4, 2013 Dela Inlagd Februari 4, 2013 Minus kostnad för utskrift / utskick av avi , dom blir jätterika Precis det jag tänkte, ett fåtal resor borde inte debiteras= mindre kostnad-större vinst. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Februari 4, 2013 Dela Inlagd Februari 4, 2013 Tja, trängselskatten i Göteborg är väl inte något som drabbar mig personligen då jag inte har någon bil. Politikerna vill att man ska använda kollektivtrafik istället för att åka ensam i sin bil in till centrum. Jaha... och i samband med införsel av trängselskatt höjer man då biljettpriserna på kollektivtrafiken? Ja minsann, Västtrafik ursäktar sig med att nu behövs det fler bussar och spårvagnar, och då måste vi höja priserna. Gud sig förbarme. Biljettpriserna borde snarare sänkas om man menar allvar med sina miljöambitioner. Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tack och Hej Inlagd Februari 4, 2013 Dela Inlagd Februari 4, 2013 Nu är det en månad sedan jag var i Göteborg men än så länge har jag inte sett till någon faktura på 8kr, sist jag var i Stockholm tog det drygt 2 veckor innan det kom ett brev på posten. Är det någon som har koll på hur ofta de skickar ut betalningsavin? Faktura kommer att liga på ca 75 kronor inte 8 eller 16 kronor om ni inte har autogiro. Glöm ej att det finns något som kallas för fakturerings avgift. Mitt svar är baserad på trängsel skatt från Stockholm Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BBJ Inlagd Februari 4, 2013 Dela Inlagd Februari 4, 2013 (ändrad) Västtrafik ursäktar sig med att nu behövs det fler bussar och spårvagnar, och då måste vi höja priserna. De räknar inte med fler resenärer alltså, lite Thai-logik över det Mvh BBJ Edit: Stavfel Ändrades Februari 4, 2013 av BBJ Nytt år - nya möjligheter! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
maakaao Inlagd Februari 4, 2013 Dela Inlagd Februari 4, 2013 Faktura kommer att liga på ca 75 kronor inte 8 eller 16 kronor om ni inte har autogiro. Glöm ej att det finns något som kallas för fakturerings avgift. Mitt svar är baserad på trängsel skatt från Stockholm Där har du fel maxbeloppet är 60 kr i Stockholm det står inget om några faktureringsavgifter på http://www.transportstyrelsen.se/sv/Vag/Trangselskatt/Trangselskatt-i-stockholm/. När jag var i Stockholm kom en betalningsavi på 10 kr som skulle betalas inom 1 månad annars blir det en tillägsavgift på 500 kr. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Februari 4, 2013 Dela Inlagd Februari 4, 2013 Mer om trängselskatten i Göteborg http://www.transportstyrelsen.se/sv/Vag/Trangselskatt/Trangselskatt-i-goteborg/ Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Februari 4, 2013 Dela Inlagd Februari 4, 2013 Där sprack budgeten. Nu blir det ingen Västgötaträff “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Februari 4, 2013 Dela Inlagd Februari 4, 2013 Tja, trängselskatten i Göteborg är väl inte något som drabbar mig personligen då jag inte har någon bil. Politikerna vill att man ska använda kollektivtrafik istället för att åka ensam i sin bil in till centrum. Jaha... och i samband med införsel av trängselskatt höjer man då biljettpriserna på kollektivtrafiken? Ja minsann, Västtrafik ursäktar sig med att nu behövs det fler bussar och spårvagnar, och då måste vi höja priserna. Gud sig förbarme. Biljettpriserna borde snarare sänkas om man menar allvar med sina miljöambitioner. Herr Chang har talat. de tog också bort "SMS"biljetterna, alltså möjligheten att betala med SMS, undrar varför? Inte för att förenkla i alla fall... MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd December 18, 2013 Dela Inlagd December 18, 2013 Å nu har de tagit dubbel betalt, precis som om det inte är kostsamt som det är. http://www.dn.se/sthlm/dubbel-trangselskatt-for-190000-bilister/ Bilisterna i Stockholm betalar cirka 70 miljoner kronor varje månad i trängselskatt. Den som betalar en enda dag för sent måste betala en tilläggsavgift på 500 kronor, även om själva skatten bara är på 20 kronor. Tilläggsavgifterna ger Transportstyrelsen ytterligare cirka tio miljoner kronor vare månad från bilisterna i Stockholm. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd December 18, 2013 Dela Inlagd December 18, 2013 Å nu har de tagit dubbel betalt, precis som om det inte är kostsamt som det är. http://www.dn.se/sthlm/dubbel-trangselskatt-for-190000-bilister/ Bilisterna i Stockholm betalar cirka 70 miljoner kronor varje månad i trängselskatt. Den som betalar en enda dag för sent måste betala en tilläggsavgift på 500 kronor, även om själva skatten bara är på 20 kronor. Tilläggsavgifterna ger Transportstyrelsen ytterligare cirka tio miljoner kronor vare månad från bilisterna i Stockholm. och??? även jag i Umeå får betala 500kr i en tilläggsavgift om jag missar med en dag för en trängselavgift för en Stockholmsresa eller en avställd snöskoter eller släpvagn (kostar visst 60kr per år). Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd December 18, 2013 Dela Inlagd December 18, 2013 Man får 2-3 månader på sig att betala ! Klarar man inte ens det skall man f:n ha ett kännbart straff Finns ju autogiro också för de som inte klarar av att hantera sina räkningar Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd December 18, 2013 Dela Inlagd December 18, 2013 Å nu har de tagit dubbel betalt, precis som om det inte är kostsamt som det är. http://www.dn.se/sthlm/dubbel-trangselskatt-for-190000-bilister/ Bilisterna i Stockholm betalar cirka 70 miljoner kronor varje månad i trängselskatt. Den som betalar en enda dag för sent måste betala en tilläggsavgift på 500 kronor, även om själva skatten bara är på 20 kronor. Tilläggsavgifterna ger Transportstyrelsen ytterligare cirka tio miljoner kronor vare månad från bilisterna i Stockholm. Har inte kört bil i tikholm sen dom införde dessa turisthatarskatterna och kommer heller inte att göra det om jag kan slippa Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd December 18, 2013 Dela Inlagd December 18, 2013 och??? även jag i Umeå får betala 500kr i en tilläggsavgift om jag missar med en dag för en trängselavgift för en Stockholmsresa eller en avställd snöskoter eller släpvagn (kostar visst 60kr per år). Och? Du misstolkade nog mitt inlägg där jag, via länken, ville visa på att man av misstag hade debiterat dubbelt. 3 månader? Det var tacknämligt. Då borde man ju hinna med att betala. Själv har jag aldrig drabbats av straffavgift. Fast man måste ju säga att 10 miljoner kronor extra till stadskassan varje månad, dem är de nog glada över. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd December 18, 2013 Dela Inlagd December 18, 2013 Och? Du misstolkade nog mitt inlägg där jag, via länken, ville visa på att man av misstag hade debiterat dubbelt. 3 månader? Det var tacknämligt. Då borde man ju hinna med att betala. Själv har jag aldrig drabbats av straffavgift. Fast man måste ju säga att 10 miljoner kronor extra till stadskassan varje månad, dem är de nog glada över. Det skulle innebära att 20.000 personer varje månad missar att betala sin 3-månadersräkning i tid Är nog lite tveksam till att det stämmer... Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Långrygg Inlagd December 18, 2013 Dela Inlagd December 18, 2013 (ändrad) Fick en sån räkning i Stockholm på 20kr, förseningsavgiften skulle hamnat på 500 riksdaler. Snabbaste betalningen någonsin! Ändrades December 18, 2013 av Långrygg Tecknad serie om faranglivet i Thailand: http://www.langliggare.se/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd December 18, 2013 Dela Inlagd December 18, 2013 Problemet med förseningsavgifterna är att Transportstyrelsen lägger allt ansvaret på bilisten. Vilket betyder att om de får ett datahaveri eller liknand så att räkningar inte skickas ut, så får bilisten fortfarande en påminnelseavgift på 500:- även om det är Transportstyrelsen som gjort fel. Oavsett hur lång tid man har på sig att betala, så tycker jag 500:- är ocker samt att det är konstigt att en statlig myndighet har rätt att gå över lagen och sätta en egen påminnelseavgift när privata företag har ett lagstadgat maxbelopp. Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd December 18, 2013 Dela Inlagd December 18, 2013 Problemet med förseningsavgifterna är att Transportstyrelsen lägger allt ansvaret på bilisten. Vilket betyder att om de får ett datahaveri eller liknand så att räkningar inte skickas ut, så får bilisten fortfarande en påminnelseavgift på 500:- även om det är Transportstyrelsen som gjort fel. Oavsett hur lång tid man har på sig att betala, så tycker jag 500:- är ocker samt att det är konstigt att en statlig myndighet har rätt att gå över lagen och sätta en egen påminnelseavgift när privata företag har ett lagstadgat maxbelopp. Jag tycker det är ganska normalt, pappersvändarna på transportstyrelsen sitter ju i Örebro, å där gnälls det på allt Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu