born41 Inlagd December 18, 2013 Dela Inlagd December 18, 2013 . Tilläggsavgifterna ger Transportstyrelsen ytterligare cirka tio miljoner kronor vare månad från bilisterna i Stockholm. Tillåt mig tvivla ! Enligt mina bekanta som bor i fjollträsk så har dom flesta automatisk dragning från sina konton. Man får ju dessutom en avisering en månad innan pengarna dras. Brukar ibland förirra mig till götet och den automatiska dragningen har fungerat varge gång hitls. born41 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd December 18, 2013 Dela Inlagd December 18, 2013 På vanliga räkningar får man 30 dagar att betala. Om man blir 2 månader sen med en sådan, vad kostar det då ? Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
omarama Inlagd December 18, 2013 Dela Inlagd December 18, 2013 Det folk har gnällt över är väl mest när det har fyllts i fel på antingen ocr-nummer eller summa så kan straffavgiften kännas rätt fet i förhållande till skulden utan att man får någon påminnelse. Det är väl inte det smartaste men det har drabbat mig också,8 spänn blev 508 .sen blev det autogiro. And that's all I have to say about that Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd December 18, 2013 Dela Inlagd December 18, 2013 Avgiften sänks till hundra kronor vid årsskiftet http://www.teknikensvarld.se/2013/02/08/37993/sankt-straffavgift-vid-forsenad-trangselskatt/ Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Galten Inlagd December 19, 2013 Dela Inlagd December 19, 2013 Klarade förseningsavgiften med ett hårsmån I somras. Fick inte räkningen innan vi åkte till Thailand och hade bara ett par dagar på mig när jag kom tillbaka. Äckelsvinsfittbullemögelhoi som hittar på sådant. Galten af Bubbelspruuth Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd December 19, 2013 Dela Inlagd December 19, 2013 Klarade förseningsavgiften med ett hårsmån I somras. Fick inte räkningen innan vi åkte till Thailand och hade bara ett par dagar på mig när jag kom tillbaka. Äckelsvinsfittbullemögelhoi som hittar på sådant. Hur gör du med räkningar som skall betalas inom 30 dagar när du är i Thailand? Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Galten Inlagd December 19, 2013 Dela Inlagd December 19, 2013 Hur gör du med räkningar som skall betalas inom 30 dagar när du är i Thailand? Betalar gladeligen påminnelseavgiften för räkningar som i somras när vi blev kvar längre än förväntat. Betala 500:- extra för en räkning på 8:- kallar jag ocker. Kostade nog mer än 8.- att skicka räkningen . Men de hoppas väl på 500 hundringen. Galten af Bubbelspruuth Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd December 19, 2013 Dela Inlagd December 19, 2013 Betalar gladeligen påminnelseavgiften för räkningar som i somras när vi blev kvar längre än förväntat. Betala 500:- extra för en räkning på 8:- kallar jag ocker. Kostade nog mer än 8.- att skicka räkningen . Men de hoppas väl på 500 hundringen. Trängselskatten får du mellan 60-90 dagar på dig att betala. Väntar man så länge på en vanligt räkning som skulle betalats inom 30 dagar är det läge för inkasso-krav och då blir det saftiga kostnader där också Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Galten Inlagd December 19, 2013 Dela Inlagd December 19, 2013 (ändrad) Trängselskatten får du mellan 60-90 dagar på dig att betala. Väntar man så länge på en vanligt räkning som skulle betalats inom 30 dagar är det läge för inkasso-krav och då blir det saftiga kostnader där också Fel. Trängselskattenräkningen kommer månaden efter . Några 90 dar blir det inte tal om. snarare 30 eller så när räkningen väl kommit . http://www.transportstyrelsen.se/sv/vag/trangselskatt/trangselskatt-i-goteborg/ Ändrades December 19, 2013 av Galten Galten af Bubbelspruuth Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd December 20, 2013 Dela Inlagd December 20, 2013 (ändrad) Fel. Trängselskattenräkningen kommer månaden efter . Några 90 dar blir det inte tal om. snarare 30 eller så när räkningen väl kommit . http://www.transportstyrelsen.se/sv/vag/trangselskatt/trangselskatt-i-goteborg/ Jo. Men du får mellan 60-90 dagar på dig att betala en passage efter att du har gjort själva passagen beroende på när i månaden du passerar kontrollen För du vet väl när du är ute och kör med bilen ? Normalt kommer räkningen den 17-18 i månad två hem till dig eller som för mig som e-räkning Sedan har jag till den sista i månad 3 på mig att betala vilket är 30 dagar mer än alla andra fakturor jag får som skall vara betalade den sista i SAMMA månad som dom skickas ut Ändrades December 20, 2013 av Tallviking Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd December 20, 2013 Dela Inlagd December 20, 2013 Å nu har de tagit dubbel betalt, precis som om det inte är kostsamt som det är. http://www.dn.se/sthlm/dubbel-trangselskatt-for-190000-bilister/ Bilisterna i Stockholm betalar cirka 70 miljoner kronor varje månad i trängselskatt. Den som betalar en enda dag för sent måste betala en tilläggsavgift på 500 kronor, även om själva skatten bara är på 20 kronor. Tilläggsavgifterna ger Transportstyrelsen ytterligare cirka tio miljoner kronor vare månad från bilisterna i Stockholm. Fantastiskt. Bara för att jag skrev om detta så har det tydligen hänt mig också. Loggade just in på banken och såg att jag hade en faktura att signera. Den säger att jag den 11:e nov kört 8 gånger förbi tull och att det kostar mig 120 kr. Snacka om dunderfel. De skall tydligen rätta till dessa fel - vi får hoppas. Behöver mina korvören till julklappar (läs julöl) nu. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Januari 4, 2014 Dela Inlagd Januari 4, 2014 I dagens exemplar av DN kan man läsa följande; "Trängselskatten har minskat trafiken i Göteborg, men den har också bidragit till att kommuninevånarnas förtroende för politikerna sjunkit till bottennivå". Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
1609offe Inlagd Januari 4, 2014 Dela Inlagd Januari 4, 2014 Gott Nytt mm Varför infördes T Skatten Jo bilåkandet skulle minska Nu har det minskatt i både Sth o Gbg Vad händer då jo T S höjs för det har minskat på den beräknade INKOMSTEN Thailogik på Svenska Är inte detta hyckleri så vet jag inte vad hyckleri är Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Januari 5, 2014 Dela Inlagd Januari 5, 2014 Gott Nytt mm Varför infördes T Skatten Jo bilåkandet skulle minska Nu har det minskatt i både Sth o Gbg Vad händer då jo T S höjs för det har minskat på den beräknade INKOMSTEN Thailogik på Svenska Är inte detta hyckleri så vet jag inte vad hyckleri är Ja inte nog med det. I Stockholm vill vissa politiker även införa trängselskatt på Essingeleden som är kringfartslede. Det skulle med andra ord inte spela någon roll vilken väg man åker. Och vitsen med trängselskatt var att minska trafiken genom stan. Undrar hur man tänker där. Miljöbilar hade första åren undantag. Det tog man bort. För att man fick för lite inkomster. "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Januari 5, 2014 Dela Inlagd Januari 5, 2014 (ändrad) På de flesta platser i världen (ska vi kalla det den medvetna sidan typ) har man insett att miljöeffekten är så viktig att den får kosta lite, kanske på bekostnad av något annat inte lika akut, men i det PK riktiga sverige skriker man högt över att vara föregångsland, men på vilkas vilkor? T.ex. har man i Melbourne insett att om man ska få något måste man ge något, alltså har man gratis spårvagnar i en ringlinje som går åt båda håll, praktiskt, smidigt och ingen behöver längre leta P plats inne i city.....kanske inte skulle skrivit detta, nu ska väl hela PK maffian på studieresa dit, (för våra skattepengar). Ändrades Januari 5, 2014 av Baa Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Januari 5, 2014 Dela Inlagd Januari 5, 2014 På de flesta platser i världen (ska vi kalla det den medvetna sidan typ) har man insett att miljöeffekten är så viktig att den får kosta lite, kanske på bekostnad av något annat inte lika akut, men i det PK riktiga sverige skriker man högt över att vara föregångsland, men på vilkas vilkor? T.ex. har man i Melbourne insett att om man ska få något måste man ge något, alltså har man gratis spårvagnar i en ringlinje som går åt båda håll, praktiskt, smidigt och ingen behöver längre leta P plats inne i city.....kanske inte skulle skrivit detta, nu ska väl hela PK maffian på studieresa dit, (för våra skattepengar). Tror jag inte då det visat sig att man som politiker skiter i miljöeffekten. Och ser endast till ekonomin. Om skälet var att slippa bilar genom Stockholms innerstad. Varför vill man då att man även ska betala för att köra på vägen som går runt stan? Och inte ökar man tåg och buss. Då det tydligen blir besvärligare att ta sig kommunalt. Ett exempel är att tunnelbanan behöver snart japanska inputtare. Då antalet vagnar räcker inte till i förhållande till passagerare. "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
1609offe Inlagd Januari 5, 2014 Dela Inlagd Januari 5, 2014 de tog också bort "SMS"biljetterna, alltså möjligheten att betala med SMS, undrar varför? Inte för att förenkla i alla fall... MVH Tommy Hörde på Ekot att det var för att förhindra Penningtvätt Är det rätt så är det ett nytt sätt att djävlas med medborgarna Men snart är det val SD Piratpartiet eller Kalle Anka Flera finns inte att välja på Trafikverket har en sida man kan regga sig för automatisk inbetalning ! gång om året använder jag denna och det funkar Offe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Januari 5, 2014 Dela Inlagd Januari 5, 2014 (ändrad) Ungefär lika dumt som den där turisthatarskatten Ändrades Januari 5, 2014 av husse Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest BpaijingKatai Inlagd Januari 9, 2014 Dela Inlagd Januari 9, 2014 Ja inte nog med det. I Stockholm vill vissa politiker även införa trängselskatt på Essingeleden som är kringfartslede. Det skulle med andra ord inte spela någon roll vilken väg man åker. Och vitsen med trängselskatt var att minska trafiken genom stan. Undrar hur man tänker där. Miljöbilar hade första åren undantag. Det tog man bort. För att man fick för lite inkomster. GBGs trängselskatt drabbar den som kör på E6 mot Norge...... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Januari 9, 2014 Dela Inlagd Januari 9, 2014 GBGs trängselskatt drabbar den som kör på E6 mot Norge... Ja man kan ju då undra om vad vitsen med trängselskatt är? Då man införde den i Stockholm så påstod man att det uteslutande berodde på miljön. Men tydligen var det inte så. Tänk vad pengakåta politiker kan hitta på. Ungefär som Moms som infördes av Gunnar Sträng och först hette oms. Den skulle vara temporär endast. Man kom på att om man kallade den för moms så kunde man permanenta den. "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest BpaijingKatai Inlagd Januari 9, 2014 Dela Inlagd Januari 9, 2014 Ja man kan ju då undra om vad vitsen med trängselskatt är? Då man införde den i Stockholm så påstod man att det uteslutande berodde på miljön. Men tydligen var det inte så. Tänk vad pengakåta politiker kan hitta på. Ungefär som Moms som infördes av Gunnar Sträng och först hette oms. Den skulle vara temporär endast. Man kom på att om man kallade den för moms så kunde man permanenta den. Jag kan inte se att jag skapar trängsel på E6:an, den är skapad av GBGs politiker som inte slantat upp för en vettig förbifart! Vad gäller momsen så var det väl en sammanslagning av omsättningsskatten(OMS) och mervärdesskatten. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Januari 9, 2014 Dela Inlagd Januari 9, 2014 Jag kan inte se att jag skapar trängsel på E6:an, den är skapad av GBGs politiker som inte slantat upp för en vettig förbifart! Vad gäller momsen så var det väl en sammanslagning av omsättningsskatten(OMS) och mervärdesskatten. möjligt? jag var inte så gammal på den tiden. Så jag minns inte. Utan har hört om detta sen jag vart vuxen. "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Januari 9, 2014 Dela Inlagd Januari 9, 2014 Det var en tillfällig OMSättningsskatt då sträng införde den på 60 talet Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
1609offe Inlagd Januari 9, 2014 Dela Inlagd Januari 9, 2014 Ett ex till Tillfällig avgift för högertrafiks omläggning 75kr 1967 ersattes den avg. av höjning av fordonsskatt 50% ellerför de flesta 75 Dom kan våra Para oj menar politiker Offe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest BpaijingKatai Inlagd Januari 9, 2014 Dela Inlagd Januari 9, 2014 Det var en tillfällig OMSättningsskatt då sträng införde den på 60 talet Var det inte mervärdesskatten som skulle varit tillfällig men bakades ihop med OMS till MOMS? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu