Jump to content
IGNORERAD

MPR kryssning 3 November


Hua Hin

Recommended Posts

Det skiter sig för oss också, jobbar nätter den helgen.

För ljugaren är ljugandet en konst men för lögnaren är det ingen konst att ljuga

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 75
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • husse

    12

  • lynn

    11

  • Nicholas

    11

  • Hua Hin

    7

Mest aktiva i denna tråd

Vore ju skitkul, jag fyller ju år den 2'a

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är långt kvar men jag börjar med listan på vilka som kommer och eventuellt kan om ni kan skicka PM eller med i denna tråd .. // Fredrik

Kommer på Kryss den 3/11-12

Hua Hin med familj fru och två barn .

 Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller...

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns många fördelar tycker jag

Boende finns

Sprit finns

Mat finns

Man kan komma och gå och mingla runt fritt

Antar det är prövat tidigare?

Frågan är om man har nått rosa att ta på

Är betoningen på "ta" eller på "på" ? :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur är det tänkt, dom som anmäler sig, blir det gemensam bokning, gemensam middag?

Ändrades av Surin P3
Otrevlighet borttagen

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur är det tänkt, dom som anmäler sig, blir det gemensam bokning, gemensam middag?

Obligatorisk middag? / buffé?

Vad sägs om det?

Hjälp oss Husse så blir det nog bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Obligatorisk middag? / buffé?

Vad sägs om det?

Hjälp oss Husse så blir det nog bra.

Nja, nu tänkte jag nog inte anordna detta, men vill gärna veta hur det är tänkt, innan jag anmäler om vårt deltagande.

men som tips :police: kan det ju vara kul att träffas hela gänget direkt vid båtavgången, kanske en bit mat eller nåt att dricka, ja bara för att lära känna varandra, så man kan heja och surra på båten senare. och vet att dom är meed vårt gäng...

När vi åker med hojgänget så träffas vi altid på ölbåten vid slussen för ett antal stärkande jäger med öl innan vi går mot båten.

Här en länk till birka http://www.birka.se/1/sv/start/start.php

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur är det tänkt, dom som anmäler sig, blir det gemensam bokning, gemensam middag?

Tyckte den såg rätt lyckad ut på de bilder jag sett...ingen såg ledsen ut på bilderna :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, nu tänkte jag nog inte anordna detta, men vill gärna veta hur det är tänkt, innan jag anmäler om vårt deltagande.

men som tips :police: kan det ju vara kul att träffas hela gänget direkt vid båtavgången, kanske en bit mat eller nåt att dricka, ja bara för att lära känna varandra, så man kan heja och surra på båten senare. och vet att dom är meed vårt gäng...

När vi åker med hojgänget så träffas vi altid på ölbåten vid slussen för ett antal stärkande jäger med öl innan vi går mot båten.

Här en länk till birka http://www.birka.se/1/sv/start/start.php

Tänkte också man skulle ha ett förmöte innan avgång.

Vad heter denna ölbåt?

Rumsbokningen får bli den resandes ensak men man kan ju föreslå gemensamm middag på kvällen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk

Vad heter denna ölbåt?

R

Gustav af Klint som ligger typ 200 meter från slussen på stadsgårdskajen.

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför inte?

Jag kan helt klart tänka mig att segla med, o en gemensam dinner e väl klokt att ha annars så blir det väl som vilken kryssning som helst?

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

ETT FÖRSLAG

Samling från 14,00 på Gustav af Klint för en gemensam pilsner och hej på dej.

16,45 bör vi gå mot båten för incheckning och uthämtning hyttkort

18,00 avgår båten

19,00 gemensam middag ??

vet inte om det funkar med egen bokning där, det måste man nog kolla med Birka först, dom vill ju ha bokningen redan då man bokar biljetten

övrigt program ?? frukost från 7,30, lunchbuffe från 14, SPA ?, V75 är kört redan,

Våra restauranger

Four Seasons À la carte-restaurang i fyra olika miljöer.

Le Bistro Smårätter och à la carte. Drop in, ingen platsreservation.

Grand Buffé Bufférestaurang som serverar både lunch- och middagsbuffé.

Paradise Beach Smörgåsar och under sommaren grillrätter.

Café Brazil Smårätter,smörgåsar och sallader.

Ändrades av husse

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

ETT FÖRSLAG

Samling från 14,00 på Gustav af Klint för en gemensam pilsner och hej på dej.

16,45 bör vi gå mot båten för incheckning och uthämtning hyttkort

18,00 avgår båten

19,00 gemensam middag ??

vet inte om det funkar med egen bokning där, det måste man nog kolla med Birka först, dom vill ju ha bokningen redan då man bokar biljetten

övrigt program ?? frukost från 7,30, lunchbuffe från 14, SPA ?, V75 är kört redan,

Våra restauranger

Four Seasons À la carte-restaurang i fyra olika miljöer.

Le Bistro Smårätter och à la carte. Drop in, ingen platsreservation.

Grand Buffé Bufférestaurang som serverar både lunch- och middagsbuffé.

Paradise Beach Smörgåsar och under sommaren grillrätter.

Café Brazil Smårätter,smörgåsar och sallader.

Mötas kl 14 för dom som hinner är ju klockrent

Sedan tror jag buffén är det som är enklast att ordna rent praktiskt.

Men helt öppen för andra förslag.

Vad tycker du själv där husse?

Link to comment
Dela på andra sajter

Buffen i första sittningen är tydligen bokad redan, så att käka buffe kl 21 är ingen höjdare tycker jag

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Buffen i första sittningen är tydligen bokad redan, så att käka buffe kl 21 är ingen höjdare tycker jag

Det fanns drop in restauranger också, men visst det är svårt när man inte vet hur många som kommer. Hundra 100% perfekt blir svårt att nå. Båten har ju boendet men ätandet blir svårare att synca, drickandet borde ju gå att få ihop dock.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur är det tänkt, dom som anmäler sig, blir det gemensam bokning, gemensam middag?

Ja en gemensam bokning med middag tycker jag låter bra

 Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har fixat gruppkryssningar förut och alla har varit nöjda.

Om vi får till en preliminär anmälningslista till måndag kan jag ta på mig ansvaret att ordna även denna kryssning.

När jag tar kontakt med Birka måste jag veta på ett ungefär hur många vi blir. 10, 20, 30 eller fler.

Priset på mat och annat är beroende av det.

Kram

Lynn

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har fixat gruppkryssningar förut och alla har varit nöjda.

Om vi får till en preliminär anmälningslista till måndag kan jag ta på mig ansvaret att ordna även denna kryssning.

När jag tar kontakt med Birka måste jag veta på ett ungefär hur många vi blir. 10, 20, 30 eller fler.

Priset på mat och annat är beroende av det.

Kram

Lynn

Hej Lynn,

låter jätte bra

Jag med fru och två barn 4 och 16år

 Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har fixat gruppkryssningar förut och alla har varit nöjda.

Om vi får till en preliminär anmälningslista till måndag kan jag ta på mig ansvaret att ordna även denna kryssning.

När jag tar kontakt med Birka måste jag veta på ett ungefär hur många vi blir. 10, 20, 30 eller fler.

Priset på mat och annat är beroende av det.

Kram

Lynn

Jag + fru är på som sagt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror att det blir lättare om alla anmäler sig med ett PM till mig.

Gärna med önskemål om hytt.

Två eller fyra bäddshytt.

Med eller utan fönster.

Väljer ni 4-bäddshytt som är det det billigaste alternativet men ni mäste ange vilka ni vill bo med.

Mat ska jag kolla upp och den blir gemensam på lördagkvällen en trerätters så vi kan träffas och prata ihop oss.

Frukost och lunch på söndag blir det s.k gående bordet och det äts när man känner för det.

Kram

Lynn

Link to comment
Dela på andra sajter

Här är lite mer fakta om båtresan:

får se om det blir läsbart när man kopierar in fr¨ån en hemsida, det blev mystiskt med en tabell på högkant, ähh har inte tid att fixa till den, gå in på Birka:s hemsida så hittar ni alla uppgifter där

Barn:

Anslutningsbuss:

Alla barn måste ha egen sittplats i bussen.

Barn 0-5 år åker utan kostnad.

Barn 6-15 år får 50 % rabatt på ordinarie pris på anslutningsbussen.

Kryssningspriser:

Barn 0-5 år åker utan kostnad om de inte har egen bädd i hytten.

Barn 6-15 år får 50 % rabatt på ordinarie pris på kryssning.

Måltider:

Barn 0-5 år äter middagsbuffé, lunchbuffé samt frukost utan kostnad.

Barn 6-15 år betalar halva ordinarie priset på dessa måltider.

Övriga måltider enligt barnmeny eller 50% på ordinarie à la carte-menyer.

Barnsäng/Resesäng:

Resesängar för spädbarn finns att låna ut ombord, gå till receptionen på däck 5 så hjälper de dig.

Tider & priser Alla priser är i SEK och per person. Åldersgräns 23 år. Barn 6-15 år erhåller 50% rabatt på ordinarie pris. Barn 0-5 år reser utan kostnad om de ej har egen bädd i hytten.

Paradise de Luxe – frukost ingår i priset.

Paradise Suite & Etage Suite – frukost ingår i priset och serveras till hytten. Ordinarie tider:

Avg Stockholm

Ank Mariehamn

Avg Mariehamn

Ank Stockholm

18.00

07.15

09.00

15.45

Svensk tid genomgående.

Prislista 7 juni - 30 december 2012 + 1-5 januari 2013.

Dag

Antal i hytten

Paradise Tourist Inside

Paradise Tourist Outside

Paradise Class

Paradise Sea View

Paradise Quality

Paradise

de Luxe

Paradise Suite

Paradise Suite Etage

fre-lör

4

210:-

240:-

240:-

270:-

300:-

-

-

-

3

280:-

320:-

320:-

360:-

400:-

1000:-

-

-

2

420:-

480:-

480:-

540:-

600:-

1500:-

2500:-

3750:-

1

840:-

960:-

960:-

1080:-

1200:-

3000:-

5000:-

7500:-

Ändrades av husse

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

När ska anmälan in som senast?

När vi ser hur många det blir och om det blir några kan vi tänka oss att fixa en hytt för s.k. eftersläntare.

Det blir då billigaste möjliga hytt.

Snabba på med föranmälningarna som det ser ut nu kan vi inte få nån grupprabatt (10 pers)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur går det med föranmälningarna?

Det var ju flera som visade intresse här i tråden.

anmälda

Hua Hin + fru + 2 barn

Nickolas + fru

Husse + Lynn

Jag ringer Birka imorgon och då vore det kul om man visste på ett ungefär hur många som var intresserade.

anmälan är ännu inte bindande bara en intresseanmälan.

Kram

Lynn

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...