husse Inlagd Augusti 20, 2012 Dela Inlagd Augusti 20, 2012 Anmälda till V75 systemet ännu så länge.. Kjell x 2 kenneth4618 Lynn husse Towe Sam Sip Sam Swedeman Jonasn x 2 HajKaj x 2 Boh Rang knifetown offe1609 Amja, Kongo24 x 2 Bua Yai Första spiken är väl ganska klar Hallsta Lotus i 3:e Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Towe Inlagd Augusti 20, 2012 Dela Inlagd Augusti 20, 2012 Borde vara klockren spik men man vet aldrig Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Augusti 20, 2012 Dela Inlagd Augusti 20, 2012 Vet inte varför Pitchers föll bort tidigt, kan vara för att det byggs om mycket i huset och uteserveringen läggs det om plattor på. Men enligt hemsidan så ska uteserveringen vara igång igen och inne körs det för fullt och gamla trevliga baldis lokaler, måste vart 15-20 år sedan baldis slog igen. Kjell, jag föreslår en liten krogrunda (nykter) i morron kväll kl 18, kan Kenneth 4618 va med så blir vi 3, bara för att bestämma en plats nu är det lite brådis. jag kan sjussa hem dig efteråt om grisbilen har slutat gått för dagen Ska nog kunna gå vi får höras på nallen i morgon “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Duracell Inlagd Augusti 20, 2012 Dela Inlagd Augusti 20, 2012 (ändrad) Sant men nån måste bestämma.Och eftersom Kjell starta tråden och är drivande så tycker jag han ska bestämma.Anars är risken stor att det blir pannkaka Ett samtal till Kenneth 4618 som är infödd skulle underlätta beslutsångesten Jag är helt övertygad om att Kjell har den kompetens som behövs för att annordna en forumträff, som t.ex. är han både vuxen och har flyttat hemifrån. Ändrades Augusti 20, 2012 av Duracell Reseberättelser: På resande fot ett steg i olika riktningar 2019, 2018, 2017, 2016, 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2001. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kjell Inlagd Augusti 20, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 20, 2012 Jag är helt övertygad om att Kjell har den kompetens som behövs för att annordna en forumträff, som t.ex. är han både vuxen och har flyttat hemifrån. Så är det nog Duracell men efter många års chefande så har man lärt sig att lyssna av innan beslut tages. Nu var det också att jag och husse spånade fram denna träff över några öl tidigare tillsammans men förutom det så vill jag gärna att alla röster kommer fram. Några + röster på B.B men alldeles för många som har dåliga vibbar från det stället så ett annat ställe är nog det som gäller. Men natten är ung och det är långt till lördag så vi har tid att låta rösterna tala.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kjell Inlagd Augusti 20, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 20, 2012 (ändrad) Vet inte varför Pitchers föll bort tidigt, kan vara för att det byggs om mycket i huset och uteserveringen läggs det om plattor på. Men enligt hemsidan så ska uteserveringen vara igång igen och inne körs det för fullt och gamla trevliga baldis lokaler, måste vart 15-20 år sedan baldis slog igen. Kjell, jag föreslår en liten krogrunda (nykter) i morron kväll kl 18, kan Kenneth 4618 va med så blir vi 3, bara för att bestämma en plats nu är det lite brådis. jag kan sjussa hem dig efteråt om grisbilen har slutat gått för dagen Grisbilen går senast 18.00 men du får gärna köra på lördag om du kan Tyvärr är jag borttlovad i morgon tisdag men onsdag funkar för mig.Men Katalin eller Pitchers är det som gäller som det verkar! Ändrades Augusti 20, 2012 av Kjell Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Augusti 20, 2012 Dela Inlagd Augusti 20, 2012 Hej, Jag kan lägga en hundring på systemet så kommer jag förbi och kollar loppet och betalar. 1 öl kan jag nog hinna med också. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gorocco Inlagd Augusti 20, 2012 Dela Inlagd Augusti 20, 2012 Får tyvärr meddela att efter mycket övervägande att vi måste avstå träffen. Lillkrabban är nu skapligt rund om magen och vi väljer att vara på hemmaplan. Hade varit mycket skoj att närvara, vi anmäler oss dock redan nu till nästa år i stället. Skulle ändå gärna vilja vara med på hästarna med en 50-lapp för att få känna lite gemenskap med er. Kan jag sätta in en femtiolapp på någons konto så är jag gärna med på hästarna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Augusti 20, 2012 Dela Inlagd Augusti 20, 2012 Grisbilen går senast 18.00 men du får gärna köra på lördag om du kan Tyvärr är jag borttlovad i morgon tisdag men onsdag funkar för mig.Men Katalin eller Pitchers är det som gäller som det verkar! Sorry Nu har du gått och lovat kolla detta i 2-3 veckor, jag har stryrt om några kundbesök i morrn, men passar det intre så skit i de då, då kan vi sitta 15 pers framför din dataskärm på kittalin, om jag ens ids komma Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Borgmästarens Son Inlagd Augusti 20, 2012 Dela Inlagd Augusti 20, 2012 Och här var de glada miner Jag gick i ett kvarter idag Som en gång var min hela värld Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Augusti 20, 2012 Dela Inlagd Augusti 20, 2012 (ändrad) Ni behöver inte kolla för jag har nyss varit runt medans Jittra spelade innebandy Baren Baren Trist men TV uteserveringen börjar efter de vita kuddarna, kan bli ett grymt korsdrag där mellan kåkarna Pitcher´s är mycket bättre men lite sämre uteplats men har TV och bra käk Katalin har absolut bästa uteserveringen med "sol"läge och långbord mm, men ingen TV går kanske att ordna med internet för det är ju bara loppen man vill se och inte allt skitsnack och reklam på TV4 Öl finns det gott om och juste käk. [size=2]Katalins Ungerska gulyás och Husets fisksoppa har blivit stående klassiker på menyn. [/size] Vid regn är Katalin bra då det även är stort inomhus Ändrades Augusti 20, 2012 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Augusti 20, 2012 Dela Inlagd Augusti 20, 2012 Pitchers låter bra tycker jag ,men det är lilla jag det Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Augusti 20, 2012 Dela Inlagd Augusti 20, 2012 Får väll erkänna att jag lobbar lite för Katalin då jag tycker om det stället, man kan ju gå vidare senare till något annat ställe 33:an det finns en köttabit där också “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Magrood Inlagd Augusti 20, 2012 Dela Inlagd Augusti 20, 2012 Lägger en röst på Katalin och jag anmäler mig härmed till träffen. En liten stund i alla fall. Mvh Magrood "Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Augusti 20, 2012 Dela Inlagd Augusti 20, 2012 O' learys kan det vara ett alternativ ,vet ej hur det ser ut i Uppsala Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
amja Inlagd Augusti 20, 2012 Dela Inlagd Augusti 20, 2012 Sluta tjafsa och kör Katalin! Mvh Amja "Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Augusti 20, 2012 Dela Inlagd Augusti 20, 2012 Sluta tjafsa och kör Katalin! Mvh Amja Vem tjafsar ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
amja Inlagd Augusti 20, 2012 Dela Inlagd Augusti 20, 2012 Vem tjafsar ? Det verkar finnas många viljor just nu. Vore väl bra med ett besked snart, så man vet vart man skall gå. Inget av dom föreslagna ställena skulle vara mitt förstaval, men föredrar att inte dra in några fler i diskussionen. Mvh Amja "Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vaxet Inlagd Augusti 20, 2012 Dela Inlagd Augusti 20, 2012 (ändrad) Som Uppsalabo men inte säker deltagare på träffen ger jag ändå mina synpunkter. Katalin är bra på eftermiddagen, oavset väder, sedan är det normalt ett jädrans drag där på kvällarna, musik och kul folk, ofta mycket folk. Pitcher har de gånger jag varit där(förut) varit relativt tomt, men trevlig lokal och hyfsad mat. Baren Baren .. fattar inte.Uppsala har en massa ställe men Baren baren, inte min smak O-Learys, trevligt, men svårt för ett stort sällskap att umgås, många vill se på idrott och lite skrål så hamnar man på gatan. O Connors, engelsk Pub, men kanske inte på eftermiddagen, annars passar detta ställe bra för stora stökiga sällskap. Stationen och Plock, bäst vid bra väder, men ett bra drag på kvällen. Finns massor mer.. En sak att tänka på, lönehelg, enormt med folk i stan, framförallt om det är bra väder. Så att boka eller komma tidigt är bra om man är ett stort sällskap, och som stort sällskap senare på kvällen byta ställe är i det närmaste dödsdömt, fullt överallt. Katalin anser jag dock personligen skulla passa bäst. Ändrades Augusti 20, 2012 av Vaxet VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Augusti 20, 2012 Dela Inlagd Augusti 20, 2012 Det verkar finnas många viljor just nu. Vore väl bra med ett besked snart, så man vet vart man skall gå. Inget av dom föreslagna ställena skulle vara mitt förstaval, men föredrar att inte dra in några fler i diskussionen. Mvh Amja Det kommer snart besked från Uppsalapojkarna ska du se ,jag kommer oavsett ställe med ett gott humör Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
amja Inlagd Augusti 20, 2012 Dela Inlagd Augusti 20, 2012 Det kommer snart besked från Uppsalapojkarna ska du se ,jag kommer oavsett ställe med ett gott humör Jag har redan köpt biljett! Vi ses(var det nu blir)! Mvh Amja "Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gorocco Inlagd Augusti 20, 2012 Dela Inlagd Augusti 20, 2012 Tänk på att Premier League drog i gång i helgen som var och första matchen brukar starta vid två, kanske krockar med hästarna på vissa ställen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Augusti 20, 2012 Dela Inlagd Augusti 20, 2012 Tyvärr har hästar låg prioritet på de flesta ställena i Uppsala, vet av erfarenhet Tycker vi samlas på Katalins uteservering halv ett för de öppnar 13:00 Sedan får vi se vad som händer “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Augusti 20, 2012 Dela Inlagd Augusti 20, 2012 (ändrad) En sak att tänka på, lönehelg, enormt med folk i stan, framförallt om det är bra väder. Så att boka eller komma tidigt är bra om man är ett stort sällskap, och som stort sällskap senare på kvällen byta ställe är i det närmaste dödsdömt, fullt överallt. Katalin anser jag dock personligen skulla passa bäst. Som sagt så har Kjell lovat å fixa detta i 2-3 veckor nu, och den invit till hjälp tog han inte, så nu får han fixa detta själv, mer ska jag inte skriva här http://www.maipenrai.se/upload/monthly_08_2012/post-3214-0-70382900-1345238243.jpg Ändrades Augusti 20, 2012 av husse Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kjell Inlagd Augusti 21, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 21, 2012 Ok,som en som knappt varit ute de senaste 10 åren så tyckte jag från början att det vore intressant med alternativ från de som mer permanent befinner sig ute på krogarna.Det som vi allafall kan enas om är att det inte finns det optimala stället. Vi kör en perfekt kompromiss som känns som det bästa alternativet .Om det nu är så att travet kommer ses av fler än några stycken så är Baren-Baren bäst för där körs V75 på storbild.Vi hejar in hästarna där med några goda pilsner och sedan traskar vi vidare vid 17 tiden tillbaka mot Katalin eller stations krogen där vi kan äta hyfsat käk. Krogen Pitchers är mer åt fotbollen som drar igång vid 14-tiden. Vi bestämmer nu Baren-Baren och som ni ser av Kenneths bild så räcker ute serveringen till för oss. Jag kommer befinna mig på plats på stationen och i god tid som alltid för att lotsa er rätt i Uppsala djungeln. Ni som besöker oss från utsocknes kan väl meddela här vilken tid ni dyker upp. Ring mig om ni har tappat bort er..0722 08 64 86 Har vi inte sagt det förr så säger vi det nu...stort välkomna skall ni vara.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts