Jump to content
IGNORERAD

Optisk zoom?


PlayTheGame

Recommended Posts

Min kompaktKamera Sony HX5V har en optisk zoom på 10 x.

Här anges alltså zoomen i antal x.

Hur står den sig zoom-mässigt mot ett standard objektiv 18-55 på en systemkamera?

Mvh / PTG

"Some play hard to get, I play hard to want"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Fattar inte mycket av dessa termer, men min kompakt kamera har 12.5 x optisk zoom och den zoomar väl ungerfär som mitt 55-200 objektiv. Fast den har också nån Single SR zoom på 18.8 x vad nu det är?

Link to comment
Dela på andra sajter

Fattar inte mycket av dessa termer, men min kompakt kamera har 12.5 x optisk zoom och den zoomar väl ungerfär som mitt 55-200 objektiv. Fast den har också nån Single SR zoom på 18.8 x vad nu det är?

?

post-4567-0-04763100-1328975376.jpg

post-4567-0-04763100-1328975376.jpg

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

?

Är det sängkammar munderingen? :rotfl: .

Inte konstigt fru kantarell jämt ser så nöjd ut :nyam:

Mvh Hn :jester:

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Min kompaktKamera Sony HX5V har en optisk zoom på 10 x.

Här anges alltså zoomen i antal x.

Hur står den sig zoom-mässigt mot ett standard objektiv 18-55 på en systemkamera?

Mvh / PTG

Nikon Coolpix P510 är den första digitalkameran med fast optik

som har en optisk zoom som är större än 40x,

enligt en artikel i tidningen "Ny Teknik".

http://www.nyteknik.icle3399104.ece

post-5068-0-23476600-1328975790.jpg

10X optisk zoom är bra, upp till 40x som kommer på vissa kompakter anser jag för mycket, även med bildstabilisator har i vart fall jag svårt att hålla still kameran på max zoom. Det som är intressant är vidvinkeln, lång zoom utan ok vidvinkel är inge idé tycker jag. Du har helt ok vidvinel på din Sony PTG. Att få bra zoomomfång på system kamera kräver andra optik än det vanliga 18-55 zoomen som man (tyvärr) normalt köper sin kamera med, men det finns många andra orsaker att man väljer SLR.

Kom ihåg, räcker inte zoomen får man ta en liten promenad för att komma närmare :ok:

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

10X optisk zoom är bra, upp till 40x som kommer på vissa kompakter anser jag för mycket, även med bildstabilisator har i vart fall jag svårt att hålla still kameran på max zoom. Det som är intressant är vidvinkeln, lång zoom utan ok vidvinkel är inge idé tycker jag. Du har helt ok vidvinel på din Sony PTG. Att få bra zoomomfång på system kamera kräver andra optik än det vanliga 18-55 zoomen som man (tyvärr) normalt köper sin kamera med, men det finns många andra orsaker att man väljer SLR.

Kom ihåg, räcker inte zoomen får man ta en liten promenad för att komma närmare :ok:

De problem du nämner gäller bara Nikon, Sony, Pentax, Olympus, Casio, Fuji, Kodak, Panasonic, Ricoh och Samsung.

Så det är inga problem så länge man köper en Canon.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Spännande det fattas en målvakt :crazy:

Och kollar Du antalet utespelare så verkar det vara något slags handicap system med olika många utespelare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och kollar Du antalet utespelare så verkar det vara något slags handicap system med olika många utespelare.

Handikapp ja, det finns spelare utan underkropp åxå :ahh:

Link to comment
Dela på andra sajter

Och kollar Du antalet utespelare så verkar det vara något slags handicap system med olika många utespelare.

Det är säkert en optisk synvilla :14::ahh:

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...