Jump to content
IGNORERAD

Clion(en seriös tråd)

Cavemannen

Recommended Posts

Jag blir uppriktigt lessen när jag tänker på Clion, den där roliga killen som filmade garagefilmerna........

Mercan är såld, radhuset är sålt, gumman har dragit....tungt, visst....

Men Clion har ju sina ljusa stunder fortfarande,, t.ex när han fotar och lägger upp sina fina bilder här.

Men nu är kameran satt i pant...... 

Faan! kameran och foto var ju ett av få roliga saker han har kvar........

Är vi mänskliga? kan vi hjälpa Clion? visst vi kan köpa tillbaks kameran, men sen då?

Jag skiter i sen, jag vill att Clion får tillbaks sin kamera och fortsätter att lägga ut foton här!

Om @Herr Chang eller @Bibben tar tag i en insamling för att Clion får tillbaks sin Kamera så lovar jag att vara den första att skänka ett bidrag(första gången jag skänker på MPR)

ps. jag gillar en Clion med kamera mycket mer en en Clion utan kamera, särskilt de sista 5-6åren då han verkligen lärt sig att fota bra.

ps2. skulle det vara utanför MPRs regler för humanitet så sänd ett PM så sätter jag in en slant på hänvisat konto av Herr Chang/Bibben

Dela på andra sajter

• Svar 237
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• clion

70

• audirs2

14

• Alarik

11

• Cavemannen

11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Kan man inte sätta i pengarna på kontot Ghana i stället så slipper pengarna ta någon omväg?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Jag blir uppriktigt lessen när jag tänker på Clion, den där roliga killen som filmade garagefilmerna......

Han gasade nog redan för mycket i Garaget tyvärr och skapade VAd dricker ni... tråden

Finns nog en hel del att lära för gemene man där.... att tänka över och reflektera över sin egen situation och livsval...

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

Tyvärr är nog inte problemet så enkelt. Så längen Miss.Ghana är med i bilden kvarstår de stora problemet.

Vi är ju många som försökt hjälpa men det är som att snacka med en vägg.

//Broskan

Ändrades av Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

Dela på andra sajter

Visst, kameran kanske hamnar på pantbanken igen.....

Men foto är ju ett av de få sakerna som får Clion att hålla sig från alkoholen, jag tänker bl.a på hans sista serie han la in, den om båtturen där han till 100% var nykter både vid fotandet och när han la ut det på forumet.

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Broskan:

Tyvärr är nog inte problemet så enkelt. Så längen Miss.Ghana är med i bilden kvarstår de stora problemt.

//Broskan

Ska man bara ge upp då? eller ge han möjligheter? 

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Broskan:

Tyvärr är nog inte problemet så enkelt. Så längen Miss.Ghana är med i bilden kvarstår de stora problemt.

//Broskan

Bra skrivit, du hann före mig. Hedervärt av Caveman, verkligen... men att han skulle få tillbaka kameran löser inget, tyvärr. Dessutom har väl Tommy redan erbjudit sig det.

Det har gjorts och sagts så mycket som inte finns publicerat här, och ska inte heller. Det är en mycket komplicerad situation. Vill inte säga mer än så. Så många har försökt hjälpa honom men han kör sitt eget race ändå, vart han hamnar får vi se, knappast på nåt bra ställe är jag rädd.

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

Dela på andra sajter

Säkert lättare för GBG folket här att svara på det. 

Jag har försökt med flera PM.

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev jlh66:

varför tar du det inte bara privat med clion om du vill hjälpa han?

Varför tar du det inte bara privat med mig om du undrar?

Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Bibben:

Bra skrivit, du hann före mig. Hedervärt av Caveman, verkligen... men att han skulle få tillbaka kameran löser inget, tyvärr. Dessutom har väl Tommy redan erbjudit sig det.

Det har gjorts och sagts så mycket som inte finns publicerat här, och ska inte heller. Det är en mycket komplicerad situation. Vill inte säga mer än så. Så många har försökt hjälpa honom men han kör sitt eget race ändå, vart han hamnar får vi se, knappast på nåt bra ställe är jag rädd.

Visst, ni som bor och är nära vet naturligtvis förutsättningarna, synd bara.....

Det låter inte bra......hoppas han "vaknar" innan det är försent.......

Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Varför tar du det inte bara privat med mig om du undrar?

Du startar en tråd om en man helt öppet och när jag skriver i den så vill du hellre att jag ska ska svara dig privat?

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev jlh66:

Du startar en tråd om en man helt öppet och när jag skriver i den så vill du hellre att jag ska ska svara dig privat?

Är du helt seriös nu? är du så djävla dum som du verkar? tänk till en gång till......

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev jlh66:

jo jag är nog rätt dum 

Ja det är det nog ingen som säger emot...........

Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Ja det är det nog ingen som säger emot...........

Men jag måste säga att du verkar vara en mångfaciterad kille?+

Med vänlig hälsning Leadbelly

Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Enis:

att tänka över och reflektera över sin egen situation och livsval...

Detta är väldigt viktigt. Många fler borde göra detta.

Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev Enis:

Han gasade nog redan för mycket i Garaget tyvärr och skapade VAd dricker ni... tråden

Finns nog en hel del att lära för gemene man där.... att tänka över och reflektera över sin egen situation och livsval...

/Enis

Men man måste ha något att tänka med åxå!:(

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

Jag har stångat skallen blodig i mina försök att styra in den mannen på en annan bana.. Men till slut efter idel nederlag gav jag upp.. 

Men  dum... De e han inte. Trött på livet å självdestruktiv kanske, men han är inte dum...

Har ni noterat att han har delat denna länk nån gång?

Det känns fördjävligt, men han är faktiskt myndig och styr sitt liv som han önskar.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

TRIST NOG HAR CLION INTE ENS SVARAT PÅ MITT ERBJUDANDE OM ATT KÖPA LOSS KAMERAUTRUSTNINGEN FRÅN PANTBANKEN...

INTE MYCKET TID KVAR CLION!

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

broder tuk tuk
2 timmar sedan, skrev Odin:

Jag har stångat skallen blodig i mina försök att styra in den mannen på en annan bana.. Men till slut efter idel nederlag gav jag upp.. 

Men  dum... De e han inte. Trött på livet å självdestruktiv kanske, men han är inte dum...

Har ni noterat att han har delat denna länk nån gång?

Det känns fördjävligt, men han är faktiskt myndig och styr sitt liv som han önskar.

Det kanske är just ett liv den gode Clion vill ha?

Om Clion vill pippa upp sina stålar på äldre dagar så låt honom göra det även om jag med kanske ger honom rådet att lägga ner jakten på den goda och unga frugan från Afrikas mörkaste delar.

Det slutar inte gott.

Bättre att Clion i så fall lägger sina stålar på att ha kul bland barerna i Pattaya.

BTT

Soi 7

Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

Om Clion vill pippa upp sina stålar på äldre dagar så låt honom göra det även om jag med kanske ger honom rådet att lägga ner jakten på den goda och unga frugan från Afrikas mörkaste delar.

Det slutar inte gott.

Bättre att Clion i så fall lägger sina stålar på att ha kul bland barerna i Pattaya.

BTT

Jag tippar på att han skulle få mer "pippa per krona" om han satsade på Pattaya igen.

Dela på andra sajter

broder tuk tuk
17 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Jag tippar på att han skulle få mer "pippa per krona" om han satsade på Pattaya igen.

Säkert med tanke på Clions ålder pippar han nog inte som en kanin längre.

Låt säga att han behöver ett skjut tre gånger i veckan, med lite sprit i baren och barfinen så skulle han komma undan med 6000 baht gånger fyra och sen kan han ta in på någon billig apartment i Naklua så ytterligare 4000 baht. Lille Clion äter nog inte så mycket så matkontot stannar nog på ca 5000 baht i månaden.

Så 33000 baht skulle han klara sig bra på i Pattaya.

Den summan är väl vad familjen i Ghana ska ha per vecka?

BTT

Soi 7

Dela på andra sajter

55 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

Det slutar inte gott.

BTT

29 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Fast nu är väl iof sig Clion rätt less på thailändska fruntimmer så då fattar jag inte vad han ska i fiskebyn att göra.

Lite synd kanske. Som dem säger: When a man is tired of Pattaya, he is tired of life ;)

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

Säkert med tanke på Clions ålder pippar han nog inte som en kanin längre.

Låt säga att han behöver ett skjut tre gånger i veckan, med lite sprit i baren och barfinen så skulle han komma undan med 6000 baht gånger fyra och sen kan han ta in på någon billig apartment i Naklua så ytterligare 4000 baht. Lille Clion äter nog inte så mycket så matkontot stannar nog på ca 5000 baht i månaden.

Så 33000 baht skulle han klara sig bra på i Pattaya.

Den summan är väl vad familjen i Ghana ska ha per vecka?

BTT

Ser ut som en glädjebudget det där. Får nog räkna med rätt mycket mer än 33 000 baht  efter att allt är betalt vid månadens slut även om man lever snålt.

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...