Jump to content
IGNORERAD

Hurra för Migrationsverket

gst

Recommended Posts

Min frus Ut går ut den 25/1, och trodde aldrig det skulle gå att påverka vad som står på Migrationsverkets hemsida att inget händer innan tillståndet gått ut.. Eftersom min fru påbörjar en studiestödsberättigad utbildning den 9/1 har jag dock skickat mail till Migrationsverket och bett dem om påskyndnade av denna behandnling pga detta. Har inte fått något svar på detta, men till min förvåning kom ett svar idag där vi blev kallade till utredning på fredag (den första lediga tid de hade).

En stor eloge till Migrationsverket i Västerås :)

/GSt

Dela på andra sajter

Grattis.

Trevligt när saker går som det ska.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Dela på andra sajter

Måste vara ett nyårsskämt,fredag är en röd dag och jag har svårt att tänka mig att de jobbar då.Mvh Måne

Måne

Dela på andra sajter

Hmmm

I den vanliga almanackan som jag tror att dom flesta går efter så är det ingen röd dag och absolut inte fredag.

Naturligtvis finns det flera olika synsätt.

Men jag tror nog att även migrationsverket går efter samma almanacka som dom flesta av oss:-)

Sorry Måne för ett besservissersvar, men lite kul var det ju:-P

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Dela på andra sajter

Måste vara ett nyårsskämt,fredag är en röd dag och jag har svårt att tänka mig att de jobbar då.Mvh Måne

Fredag den 13/1.

/GSt

Dela på andra sajter

Besservissersvararen fick en box på nosen nu, hehe.

Kollade bara datum och inte fredagar.

Bugar djupast om ursäkt Måne "borde finnas en ,bendover med pisk nu smiley"

Dela på andra sajter

Men jag önskar lycka till den fredagen ni nu ska träffas, det blev ju glömt bland allt tjafs.

Jag hoppas verkligen att ni kan fortsätta att leva som ni vill...:-)

Dela på andra sajter

Fredag den 13/1.

/GSt

Grattis. Glöm nu inte och berätta för damen vad fredagen den 13 betyder :y15:

Galten af Bubbelspruuth

Dela på andra sajter

Påminner om när min fru kom hit 2002. Kom på turistvisa första juli, gravid från ca 10:e, graviditetsintyg till migrationsverket, allt borglömt, jag vansinnig i åttonde månaden, förde ett jävla liv, vägrade skicka min fru med Svensk medborgare i magen till Thailand.

Nästa tisdag fick vi tid, efter en vecka kom PUT. Hon behövde aldrig åka hem. Dom kan om dom vill!

Dela på andra sajter

Hur smidigt som helst. Vi var lite tidiga när vi kom till Västerås, och fick komma in en kvart före utsatt tid. Först min fru, sedan vi tillsammans. Några enkla frågor sedan fick vi gå ut och vänta på att beslutet skrevs. Sedan blev det fotografering och fingeravtryckstagning av min fru. 15 minuter efter att vi skule varit där var allt klart. PUT beslut 13/1 :)

/GSt

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

Idag den 24/1, 11 dagar senare, kom också UT-kortet med posten :) Känns skönt att allt är klart för denna gång.

/GSt

Dela på andra sajter

• 5 månader senare...

Frun skickade in ansökan om medborgarskap häromdagen via MIG's hemsida. Efter det så måste man ju även skicka in samma ansökan, fast i en underskriven pappersform tillsammans med passet. Nu är det så att vi åker tull Thailand i september eller oktober och med tanke på att handläggningstiden för medborgarskap är 1 år enligt deras hemsida så ringde jag och frågade om hon ska skicka in passet nu eller vänta till vi kommit hem igen. Döm av min förvåning när damen i kundtjänst, efter att ha frågat efter fruns personnummer säger att "Hon har fått en handläggare och det här ärendet kommer vara klart inom ett par veckor så skicka in passet så fort som möjligt så har hon det innan ni åker"

Återstår att se om de håller vad de lovat.

-Forza Gnaget-
   Östra Övre

Dela på andra sajter

Ni måste ha tur, vi skickade in i Januari och har ännu inte hört något.

Ha de önskar flor

bor i Korat.

Dela på andra sajter

Guest Lappen

Ni måste ha tur, vi skickade in i Januari och har ännu inte hört något.

Ha de önskar flor

Oj...för frugan tog det 3 veckor att få sitt medborgarskap.

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

Här gick det undan. Ansökan om medborgarskap inkommen Migrationsverket 6/7, beslut i ärendet 16/7. Handläggningstid på tio dagar (slå det om du kan, Lappen :wink: ) var klart snabbare än jag hade räknat med, mitt under semestertider och allt. Jag har iofs bara blivit possitivt överraskad vad gäller handläggningstiderna hos verket. Ansökningarna om såväl tidsbegränsat- som permanent uppehållstillstånd gick också snabbt och smidigt. Man hade ju räknat med lååånga väntetider och massa strul efter vad man hade läst och hört av andra som gått igenom samma process, men som sagt, samtliga ärenden har glidit igenom byråkratikvarnen utan någon större friktion :)

-Forza Gnaget-
   Östra Övre

Dela på andra sajter

Grattis!

Handläggningstiden verkar väldigt beroende av vilket mig man tillhör. Jag har också bara positiva erfarenheter från "vårt" mig i Västerås.

/GSt

Dela på andra sajter

Samma erfarenheter av MIG i uppsala

För ljugaren är ljugandet en konst men för lögnaren är det ingen konst att ljuga

Dela på andra sajter

Grattis!

Handläggningstiden verkar väldigt beroende av vilket mig man tillhör. Jag har också bara positiva erfarenheter från "vårt" mig i Västerås.

/GSt

Nja, vid medborgarskap så skickas väl allt till Norrköping.

Tror...Obs..Tror det är mer ..hur lång tid i Sverige..barn som ansöker samtidigt.fast inkomst...Och tur med rätt handläggare mm som påverkar beslutstiden.

För oss tog det 7 månader med medborgarskapet, medans UT tog 2 månader och PUT bara gick en månad över tiden innan beslut var taget.

Trevlig kväll/Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Dela på andra sajter

Visst, då har rätt. Medborgarskap är Norrköping. UT och PUT har dock gått otroligt smidigt :)

/GSt

Dela på andra sajter

• 8 månader senare...

Måste återigen ge en stor eloge till Migrationsverket. Alla kontakter jag haft med dem har gått otroligt smidigt, ända från första ansöka om UT.

Den första ansökan vi lämnade in om UT tog ca 2 månader från intervju till att min fru kom till Sverige, och då var det julhelger emellan.

PUT fick hon ett par veckor innan UT gick ut.

Ansökan om svenskt medborgarskap tog ca två veckor

Har absolut inget att klaga på :)

/GSt

Dela på andra sajter

Bara att gratulera er som har haft tur!! Själv har jag hur mycket som helst att klaga på :13:

//P

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...