Jump to content
IGNORERAD

Provisoriskt Pass

postgubben

Recommended Posts

Hej där. Kommer hem från en underbar semester i Thailand med flickvännen. Innan jag åkte blev jag stoppad vid incheckningen, passet var trasigt ( fabrikationsfel) jag var tydligen inte den ende som råkat ut för detta. Fick omg åka till Pass Polisen Arlanda, nytt tillfälligt Pass 1 månad a 930 kr. Till saken när jag kommer hem igen så tar dom passet, gäller bara för en inresa, men jag sa att jag måste ha mina stämplar för att kunna bjuda in ladyn till Sverige på besöksvisa. Nope går inte...hmmmmmmmmmmmm jaha vad gör jag nu då? Kan inte visa upp några stämplar att jag varit där 4 veckor. Eller finns det andra möjligheter kanske? Någon som råkat ut för samma sak? Måste ju finnas något sätt att få kopior på stämplarna? eller hur?? Tacksam för svar snarast. :clapping::clapping:

Dela på andra sajter

Vet inte hur det skall lösas men har du andra stämplar från tidigare resor? Man kan ju tycka att de kunde ha fixat en kopia av stämplarna när de tog passet. Ända sättet att få tag i just dom stämlarna är väl att höra av sig till de som tog passet och be om kopia på stämplarna. Förövrigt borde du väl fått 7 månaders giltighet på det provisoriska och inte bara en med tanke på 6 månaders regeln för resor till Thailand.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

Ta kopia på inrese stämpeln och visa fliken i Thailand.

Det räcker.

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Dela på andra sajter

Det räcker.

pigge01

:huh:

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Dela på andra sajter

Sam sip sam

Det räcker.

pigge01

Blir svårt att ta kopia på ngt som inte finns :)

Dela på andra sajter

Hej där. Kommer hem från en underbar semester i Thailand med flickvännen. Innan jag åkte blev jag stoppad vid incheckningen, passet var trasigt ( fabrikationsfel) jag var tydligen inte den ende som råkat ut för detta. Fick omg åka till Pass Polisen Arlanda, nytt tillfälligt Pass 1 månad a 930 kr. Till saken när jag kommer hem igen så tar dom passet, gäller bara för en inresa, men jag sa att jag måste ha mina stämplar för att kunna bjuda in ladyn till Sverige på besöksvisa. Nope går inte...hmmmmmmmmmmmm jaha vad gör jag nu då? Kan inte visa upp några stämplar att jag varit där 4 veckor. Eller finns det andra möjligheter kanske? Någon som råkat ut för samma sak? Måste ju finnas något sätt att få kopior på stämplarna? eller hur?? Tacksam för svar snarast. :clapping::clapping:

Du skulle ha stoppat det provisoriska passet i bakfickan och halat fram det trasiga passet och visat upp i passkontrollen så hade du fått behålla det provisoriska.

Men nu är det försent...

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Dela på andra sajter

Till nästa gång så gör du kopia på alla viktiga handlingar och skickar det till dig själv på email.

Då har du dom alltid kvar så länge du inte raderar meddelandet.

Så skall man ALLTID göra ifall olyckan skulle vara framme.

Mr Phimai

Att prata innan man tänker är som att torka sig i röven innan man skiter

Dela på andra sajter

Till nästa gång så gör du kopia på alla viktiga handlingar och skickar det till dig själv på email.

Då har du dom alltid kvar så länge du inte raderar meddelandet.

Så skall man ALLTID göra ifall olyckan skulle vara framme.

Mr Phimai

Ja det gäller ju att ha scanner med sig på flygplatsen i Thailnad då för att det skulle hjälpa i det här fallet.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

Sam sip sam

Ja det gäller ju att ha scanner med sig på flygplatsen i Thailnad då för att det skulle hjälpa i det här fallet.

Digitalkamera ,mobil med kamera går ju att lösa problemet

Dela på andra sajter

• 1 månad senare...

Dotterns provisoriska pass har vi fortfarande kvar.

Fast den är ju inte giltig förstås men de tog den inte.

Galten af Bubbelspruuth

Dela på andra sajter

Sist jag åkte, fick jag med skaffa ett provisoriskt pass På Arlanda , men när jag kom hem , så visade jag bara det Rosa passet och det tog de .

.Så du skulle nog inte lagt fram det trasiga passet .. detta hjälper ju inte dig nu tyvärr ,,

i Thailand flög ja nog 5 ggr sen på det *trasiga* passet inga problem

Holst

Om ditt problem går att lösa.behöver du inte oroa dig.

Om ditt problem inte går att lösa.är det ingen idé att du oroar dig

Dela på andra sajter

sakonnakhon

Måste vel räcka med en utskrift på biljetten. Om du har kvar e-biljett infon på din email.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...