Jump to content
IGNORERAD

Anmälan till Västgötaträffen 13 augusti 2011


Herr Chang

Recommended Posts

En liggande måne utdelar härmed sina stående ovationer till er alla som har gett mig denna enastående fyllsjuka"inbillad" iskrivande stund så uppmättes promillen till 4,6 men är på väguppåt :17: Återkommer på onsdag med nytt blod :crazy: suck..DDrivern.finns inga ord :ok:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 714
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Avregistrerad clion

    91

  • Sam sip sam

    65

  • måne

    60

  • Herr Chang

    47

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hejsan :)

Tack, jättetack för en kanontråd. :wai:

Har spenderat 1,5 dagar för att ta mig igenom allt fråm 1/7. :heat:

Det har varit helkul hela tiden :thumbsup:

Bortsett från alla kända kanonfotografer på detta forum, vill jag nämna :

hakancnx, otroligt fina bilder. Vad har du för kamera och framförallt vilket objektiv ?

Detsamma vill jag rikta till :

lynn. Otroligt fina bilder. Vad har du för kamera ?

Tack, tack alla för era bilder. :14::good::wai::wai::wai:

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

Borgmästarens Son

Ja tack alla för en skit rolig helg!!

Och Mait, Måne vann med hästlängder :14:

Ändrades av Borgmästarens Son

Jag gick i ett kvarter idag
Som en gång var min hela värld
Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var

Link to comment
Dela på andra sajter

Borgmästarens Son

Gött att höra :thumbsup:

Men han gick och la sig båda dagarna för mej och Lamaien :14:

Jag gick i ett kvarter idag
Som en gång var min hela värld
Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var

Link to comment
Dela på andra sajter

Men han gick och la sig båda dagarna för mej och Lamaien :14:

DE BLIR NOG SNART NÖDSLAKT PÅ HAN..KAN TA PÅ MIG DEN BITEN...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag begränsar mid till 11 utvalda bilder i denna tråd, så att det inte blir så mycket att scrolla. :) Alla 100 utvalda bilder återfinns i ett album, här. http://www.maipenrai...tatraffen-2011/

En ocean av öl skall väl räcka för ikväll, tror Drivern.

Fniss, fniss. En sån amatör! Men med ett par dunkar Jeltsin skall vi väl klara oss tills solen går upp.

Taktiksnack inför ölhävningen

Kan ölhävning bli vackrare än så här?

Möjligen så här då. Lite spill får man räkna med, men det är inlevelsen som räknas.

Kvinnor är ett underligt släkte. De kan tydligen dricka utan att blanda in tävlingsmomentet. Troligen kommer de från en annan planet. :rolleyes:

Falangmaten är serverad i all enkelhet.

Den maten får festen att totalt avstanna i ca 15 minuter, då alla är upptagna med att äta.

Vinnaren i lotteriet öppnar det hemliga paketet donerat av Lamai !!! Det var som ett Kinderägg i kubik, överraskning på överraskning. :ahh:

Och detta, en världssensation!!! Oral Jelly, får tungan att gå i hundra knutar enligt uppgift. Helt klart frugans favorit. Undrar om det finns rectal jelly också, om man nu skulle hamna på en av de gatorna i Pattis igen? :bag:

Den traditionell säckhoppningen, denna gång med "see through" utrustning. Detta fick till följd att de tävlande behöll byxorna på. Bra tänkt av arrangörerna.

Tack Drivern; HC och alla andra för en fantastisk kväll(ar)

Jag hoppas jag har en viss insikt men förstår det gör jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Det var många väldigt roliga och bra bilder! Ni verkar ha haft det riktigt kul!

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

-Ja det är fantasiskt va kul och trevligt man kan ha på ett nedlagt regemente :wink:

http://sv.wikipedia.wiki/Nya_Varvet

Själv tillbringade jag en hel del tid vid Kärringberget på mitten till slutet 70-talet vid KA4. Dom hade befälsskolor som jag genomled där :-)

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Och jag gjorde lumpen på Nya Varvets Patrullbåtsdivision i början av 80-talet

Så man har knatat många steg som kajvakt på dom bryggorna nattetid

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan det vara en sådan här, snygg eka. :thumbsup: Mvh Maitan.

post-3491-0-87368300-1313416376.jpg

Nej. Det där är robotbåt typ Norrköping

Jag gjorde lumpen på Patrullbåt typ Hugin

post-3404-0-39989500-1313417305.jpg

post-3404-0-54654000-1313417316.jpg

Senare i karriären var jag teknisk chef på en flottilj så då hade jag ansvar för både Robotbåtar, Patrullbåtar, Kustkorvetter och Supply-fartyg

post-3404-0-39989500-1313417305.jpg

post-3404-0-54654000-1313417316.jpg

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej. Det där är robotbåt typ Norrköping

Jag gjorde lumpen på Patrullbåt typ Hugin

post-3404-0-39989500-1313417305.jpg

post-3404-0-54654000-1313417316.jpg

Senare i karriären var jag teknisk chef på en flottilj så då hade jag ansvar för både Robotbåtar, Patrullbåtar, Kustkorvetter och Supply-fartyg

Den var snygg den ekan också... :thumbsup: Mvh Maitan.

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

Och jag gjorde lumpen på Nya Varvets Patrullbåtsdivision i början av 80-talet

Så man har knatat många steg som kajvakt på dom bryggorna nattetid

Det var ju intressant! Själv gjorde jag lumpen på 212 divisionen, närmare bestämt minsveparen Spårö som teletekniker 1979-1980.

Det blev många nätter man stod vakt på kajen på Nya Varvet i kylan 02.00 - 04.00... då hatade jag lumpen ;)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej Stoneys han var inte med .och inte Pigge heller Svampen hade inga kulor. Nerike fick inte plats i Månes bil.men skit samma några nya gubar dök upp Thaikonsult Naem Keng mm mmm .swedenfarang (piloten) 555 fick inte tag på nån flygmaskin

ja listan kann göras lång

Ja kulor är nog inget problem men har man 4 blodproppar i benet som ser ut som en fotboll &

får ta blodtunnande samt tabletter mot en djävla värk är man inte så festsugen medellade H Chang

om detta förra måndagen efter jag kommit hem från akuten.

Mvh Svampen Tunt blod utan alcohol!!!!!

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Själv tillbringade jag en hel del tid vid Kärringberget på mitten till slutet 70-talet vid KA4. Dom hade befälsskolor som jag genomled där :-)

Och jag gjorde min Hovmästrar utbildning där..sen bar det av till Stockholm å isbrytaren Tor vi gick upp till Luleå och invänta isläget

Å herre gud å mycket roligt man haft i den stan

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Och jag gjorde lumpen på Nya Varvets Patrullbåtsdivision i början av 80-talet

Så man har knatat många steg som kajvakt på dom bryggorna nattetid

Satan Tallen jag var där 1975 och gick också nattvakten i den bychan längst ut på piren.å du vet 75 å kalla kriget man satt där och glodde efter ryssar som ev skulle komma grodmannnnsytstrslen 5555

sen efter några veckor på officersmässen.den heter Lottas cafe nu för tiden. så bar det av till galärvarvet i STO .ja jag har mycket å berätta.men de skiter vi i

Båten drog i väg till Luleå för å invänta isläget.efter 2 dar (tror ja ) så anlände vi till Luleå. Killarna stod riggade på fören

jag själv och några andra drog upp på stan .Smedjan hette ett ställe på andra sidan av Konsum som det hette på den tiden nu e la det Copp

Ja skriver detta så Kim hänger me .nåväl vi storma in på smejan och där satt ju killar från f21 och nått anat ställe .tjejerna blev helt galna

Di andra militärerna drog direkt.ja själv träffa Lena fan va ja tänker va hände henne .LITE VET JA HO TRÄFFA NÅN 08 OCK FICK BAR ME 08 AN MEN SEN ???

JA DE E LITE AV LIVSERFARENHETEN

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Ja kulor är nog inget problem men har man 4 blodproppar i benet som ser ut som en fotboll &

får ta blodtunnande samt tabletter mot en djävla värk är man inte så festsugen medellade H Chang

om detta förra måndagen efter jag kommit hem från akuten.

Mvh Svampen Tunt blod utan alcohol!!!!!

Fasiken min vän Helt klart du ska ta hind om dig

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Satan Tallen jag var där 1975 och gick också nattvakten i den bychan längst ut på piren.å du vet 75 å kalla kriget man satt där och glodde efter ryssar som ev skulle komma grodmannnnsytstrslen 5555

sen efter några veckor på officersmässen.den heter Lottas cafe nu för tiden. så bar det av till galärvarvet i STO .ja jag har mycket å berätta.men de skiter vi i

Båten drog i väg till Luleå för å invänta isläget.efter 2 dar (tror ja ) så anlände vi till Luleå. Killarna stod riggade på fören

jag själv och några andra drog upp på stan .Smedjan hette ett ställe på andra sidan av Konsum som det hette på den tiden nu e la det Copp

Ja skriver detta så Kim hänger me .nåväl vi storma in på smejan och där satt ju killar från f21 och nått anat ställe .tjejerna blev helt galna

Di andra militärerna drog direkt.ja själv träffa Lena fan va ja tänker va hände henne .LITE VET JA HO TRÄFFA NÅN 08 OCK FICK BAR ME 08 AN MEN SEN ???

JA DE E LITE AV LIVSERFARENHETEN

Hej Clion !

Smedjan var en pub inhyst i f.d.Savoy Hotell . Jag har jobbat där , många roliga minnen från alla gäster ..

peea

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var ju intressant! Själv gjorde jag lumpen på 212 divisionen, närmare bestämt minsveparen Spårö som teletekniker 1979-1980.

Det blev många nätter man stod vakt på kajen på Nya Varvet i kylan 02.00 - 04.00... då hatade jag lumpen ;)

Herr Chang har talat.

Honneur et Fidélité

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

Tack, jättetack för en kanontråd.

Har spenderat 1,5 dagar för att ta mig igenom allt fråm 1/7.

Det har varit helkul hela tiden

Bortsett från alla kända kanonfotografer på detta forum, vill jag nämna :

hakancnx, otroligt fina bilder. Vad har du för kamera och framförallt vilket objektiv ?

Detsamma vill jag rikta till :

lynn. Otroligt fina bilder. Vad har du för kamera ?

Tack, tack alla för era bilder.

Nu när tråden ändå är på väg att spåra ur så kan jag informera att jag använde Nikon D90 med ett Nikkor 80-200 2,8 och Nikkor 50, 1,4.

/hakancnx

Link to comment
Dela på andra sajter

Och jag gjorde min Hovmästrar utbildning där..sen bar det av till Stockholm å isbrytaren Tor vi gick upp till Luleå och invänta isläget

Å herre gud å mycket roligt man haft i den stan

Jag har också varit på isbrytare. Namnet på den har jag tyvärr glömt. Möjligen Atle?

Det var meningen att jag skulle få utbildning som telemekaniker, men det bidde inget med det. Istället sex veckor på en isbrytare...

En viss fördel att vara tillfällig medlem av besättningen, en gång låg jag och sov 24 timmar utan att någon protesterade. Jag var ej berusad, det gungade så gött :wink:

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då fortsätter jag på urspårningen med att förtälja att jag också var flottist med hemmahamn Nya Varvet,låg på en fiskeminsvepare vid namn HMS Hisingen,var maskinist.

Slutmanöver i vattnen utanför Härnösand,där en förskräcklig olycka skedde med att vid en skjutövning så besköts fartyget som bogserade skjutmålet och en värnpliktig på frivakt omkom.Detta måste varit hösten -72.Det var fregatter och jagare inblandade.

mvh Drivern

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...