Jump to content
IGNORERAD

Dubbel forumträff i Bangkok 22 och 23 januari 2011


Herr Chang

Recommended Posts

350 baht för lite spaghetti.

Det var ett dyrt ställe.

BTT

Visst, men hade det inte funnits så förbannat många 7-11 i Thailand hade vi kunnat träffas där istället på en bänk avnjutande en mikrovärmd nudelsoppa och Leo öl.

Det kostar att ligga på topp käre broder...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 165
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    13

  • Avregistrerad clion

    10

  • Odin

    10

  • Mankan

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

350 baht för lite spaghetti.

Det var ett dyrt ställe.

BTT

Nej, det är inte ett dyrt ställe. Det är så priisnivån ligger i Bangkok när det gäller mellanklassen av resturanger med internationella rätter. Men jag förstår att helt utan referenser kanske det verkar dyrt i jämförelse med en Gorbys från Willys

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer att bli sen till parken har vart på sjukhus en sväng med frugan och nu sussar lillflickan.

Har packat med mig lite leksaker på Willes förfrågan, inget avancerat dock.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Det börjar dra kallt på Mpr ska man hånas för att man tycker att 350 Bath är rätt saftigt för en spagetti så vågar man knappt skriva här,sen att btt är dryg för övrigt har inte riktigt med saken att göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

En liten miss blev att de har nya regler eller har börjat följa gamla och det stod klart att ingen alkohol fick drickas i parken. Till Hcs förtret fick man heller inte röka. Snabbt omlokaliserade vi oss till strax utanför och en liten temorär gatu-food court. Tyvär missade vi Tommy. Han var inte där innan vi gick vidare vid ca 1420 och jag gick och letade ett par svängar men lyckades inte hitta honom då heller. Bilder kommer nog lite senare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det börjar dra kallt på Mpr ska man hånas för att man tycker att 350 Bath är rätt saftigt för en spagetti så vågar man knappt skriva här,sen att btt är dryg för övrigt har inte riktigt med saken att göra.

BTT skrev ju själv i en gammal tråd något i stil med - varför käka ute när man kan köpa en Gorby eller liknande istället. Med den inställning blir väl den mesta returangmaten för dyr, oavsett pris.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det vi käkade igår va ju ingen micromat precis,

iaf. min Angussteak var av yppersta internationell kvalitet och jag betalade med glädje 1k+ bath för den. Dyrt? nääe inte ens i jämförelse med 7/11 nudlar.

Bilder finns, jag har ca 100 från dagen och dom kommer när jag har tid...

Ändrades av Odin

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

De ska va gött att leva annars kan det kvetta :great: Om ni bara visste vad jag önskar att fått vara med ....men men det går nya tåg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag önskar atta jag hade haft en bild på den biffen... men nej. Den var perfekt, grillad(medium rare),

kryddad(diskret men distinkt)och serverad med utsökta vitlöksslungade homefries...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Glömde att säga tack till lekledargeneralen Wille.

Du var en trevlig bekantskap och en mysig skitunge som jag hoppas att inte ha träffat för sista gången.

Ta väl hand om dej och er..

Ändrades av Odin

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det vi käkade igår va ju ingen micromat precis,

iaf. min Angussteak var av yppersta internationell kvalitet och jag betalade med glädje 1k+ bath för den. Dyrt? nääe inte ens i jämförelse med 7/11 nudlar.

Låter dyrt för lite kött(eller var det mycket?)med tanke på att det inhandlades i Thailand. Den summan hade man ju

lätt fått 25 Gorbys för ;):dance1:

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

V Har provat så många gånger att beställa "T-ben" odyl men va får man? nåt utbankat s..t. Så om Odin gillade köttet så betalar jag ochså 350b... :drinks:

Har provat så många gånger att beställa "T-ben" odyl men va får man? nåt utbankat s..t. Så om Odin gillade köttet så betalar jag ochså 350b... :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för en mycket trevlig kväll. De flesta här känner nog inte mig då jag inte har varit aktiv sedan TT blev MPR. På TT skrev jag under namnet Peter_Patong men bytte sedan nick till Peter_Bangkok och Peter_BKK.

Som sagt, Det var attans trevligt och hoppas på flera möten och bus.

Ang restaurangen, vet inte om jag håller med om att maten var speciellt bra. Polarens NY Strip 12oz Black Angus var alldeles grynig i konsistensen och hade en underton av bränd smak. Inte alls värd 975 bath, kanske 195 baht på något billigt ölschapp.

Min tacoförrätt var helt okay men burgaren därefter var ingen höjdare då köttet var på tok för hårt stekt och baconen var svartbrända i kanterna.

Peter

Link to comment
Dela på andra sajter

H'r kommer en liten kortare re-cap från igårkväll. Det var en mkt trevlig middag med en del gamla och nya bekantskaper, alla lika trevliga. Kvällen skräll var att PeterPatong dök upp som gubben i lådan.

Lite deltagare.

IMG_7822-1.jpg

IMG_7824-1.jpg

IMG_7827.jpg

IMG_7829-1.jpg

IMG_7835-1.jpg

Brorsorna bus i sin rutiga skjortor.

IMG_7834-1.jpg

Mat skulle beställas.

IMG_7830.jpg

Do you have good meat? undrade Odin medan wille funderade på vilken servitris som skulle svara annat än ja.

IMG_7826-1.jpg

Jajomen. Här Biibens rätt.

IMG_7832-1.jpg

IMG_7833.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för en mycket trevlig kväll. De flesta här känner nog inte mig då jag inte har varit aktiv sedan TT blev MPR. På TT skrev jag under namnet Peter_Patong men bytte sedan nick till Peter_Bangkok och Peter_BKK.

Som sagt, Det var attans trevligt och hoppas på flera möten och bus.

Ang restaurangen, vet inte om jag håller med om att maten var speciellt bra. Polarens NY Strip 12oz Black Angus var alldeles grynig i konsistensen och hade en underton av bränd smak. Inte alls värd 975 bath, kanske 195 baht på något billigt ölschapp.

Min tacoförrätt var helt okay men burgaren därefter var ingen höjdare då köttet var på tok för hårt stekt och baconen var svartbrända i kanterna.

Peter

Äter i princip aldrig biff i Thailand. Men en gång på den kanske bästa Japanska restaurangen i Thailand, ligger på hörnet ovaför Hilton i Hua Hin, beställde jag kobe biff teppanyaki style, fan va bra den var. Fast 1000 baht räckte inte långt för den rätten. :)

Siamkap

Jag hoppas jag har en viss insikt men förstår det gör jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

En liten miss blev att de har nya regler eller har börjat följa gamla och det stod klart att ingen alkohol fick drickas i parken. Till Hcs förtret fick man heller inte röka. Snabbt omlokaliserade vi oss till strax utanför och en liten temorär gatu-food court. Tyvär missade vi Tommy. Han var inte där innan vi gick vidare vid ca 1420 och jag gick och letade ett par svängar men lyckades inte hitta honom då heller. Bilder kommer nog lite senare.

Jag missade er igen...

Pga diverse obra vägval och polis samt rödskjortor som hindrade mej från att köra den väg jag tänkt var jag inte ute på ön förrän vid 3-tiden :(

Vi placerade oss vid en stor lekpark istället (efter att jag letat i 20 minuter) och ungarna stortrivdes, det var första gången i den parken för oss alla, inkl frugan som bott i Bkk nästan hela livet.

Tur att ingen berättat för mej om ölförbud, annars hade jag fått smyga i mej de två Changen jag tog i parken.

Hade med 2 små RC-plan, det ena går att flyga långsamt mellan träden i vindstillhet, det andra flög jag ute på ett fält vid en utomhusscen, där blev det jagat av korpar, men de fick inte fatt i mig.

Jag har nog rekordet i missade träffar (inkluderar senaste Maitan-träffen där jag faktiskt var i Jomtien och Pattaya) :kort:

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter en trevlig middag så checkade några ut och drog sig hemmåt medans andras smet iväg mot Sukhumvit och Soi 4.

IMG_7837.jpg

Först blev det Sex in the City brunch stämning när Bibben beställde in en Long Island Ice Tea och Odin och HC gick på Bloody Maryn.

IMG_7854.jpg

Efter denna styrketår på Irländaren mitt emot Hillary så vågade några av oss ut i vinternatten.

IMG_7852-1.jpg

En inte helt okänd plats.

IMG_7851.jpg

IMG_7862.jpg

IMG_7916.jpg

Sen blev det som lovat en tur till Rodeo och kvällens batalj mellan HC och Atom.

Dock krävdes det att Bibben visade var skåpet skulle stå innan någon annan vågade sig upp.

IMG_7866.jpg

oj, oj,oj

IMG_7871-1.jpg

Tur att det finns hjälpsam personal

IMG_7872-1.jpg

PeterPatong meant business!

IMG_7874.jpg

och avslutade med stil..

IMG_7879.jpg

När det blev dags för HC gick det ett sus genom baren.

IMG_7881.jpg

Mankan och Bibben poängbedömde insatsen.

IMG_7880.jpg

IMG_7888.jpg

HC hade ingen brådska upp från madrassen.

IMG_7889.jpg

Mankans tur.

IMG_7894.jpg

Så här vig visste inte Maknan att han var.

IMG_7898.jpg

Atoms tur. Skulle han dominera HC eller flyga som en vante, spänningen var olidlig.

IMG_7903.jpg

IMG_7907.jpg

Yiiha!

IMG_7912.jpg

IMG_7914.jpg

Lite senare spanade wille in en bekant lejonman i folkhavet.vem kan det vara?

IMG_7918.jpg

Ändrades av wille
Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, det är inte ett dyrt ställe. Det är så priisnivån ligger i Bangkok när det gäller mellanklassen av resturanger med internationella rätter. Men jag förstår att helt utan referenser kanske det verkar dyrt i jämförelse med en Gorbys från Willys

Inte dyrt ställe, lökringar för 145 baht tycker inte jag låter billigt.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte dyrt ställe, lökringar för 145 baht tycker inte jag låter billigt.

Jämförelsen är med andra ställen av samma stuk i Bangkok. Visst kan man hitta billigare tex. lökringar på McD eller kanske i tex. Pattaya, men för att vara Bangkok tycker jag absolut inte att priserna på resturangen var nämnvärt höga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Shyssta bilder Wille. av-109998.gif Bra ljuskänslig den kameran.

Siamkap

Ändrades av Siamkap

Jag hoppas jag har en viss insikt men förstår det gör jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Shyssta bilder Wille. av-109998.gif Bra ljuskänslig den kameran.

Siamkap

Förvisso ok med högt ISO, men jag använde blixt inne på Rodeo, om än kraftigt nedbländad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Va f-n om jag tycker att något jag äter/köper är prisvvärt så är det det... för mej... Än så länge bestämmer jag tamef-n själv vad jag tycker e gott... Den biffen var outstanding...Punkt

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Wille: Du levererar som vanligt enormt högklassiga bilder!

Verkligen kul att du delar med dig. Många tack!

Jag är speciellt imponerad av "natt-bilderna" med så pass bra skärpa.

Antar att du har Iso'n ganska högt inställd?

+ karma!

Mvh/PTG

"Some play hard to get, I play hard to want"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...