Jump to content
IGNORERAD

Dubbel forumträff i Bangkok 22 och 23 januari 2011


Herr Chang

Recommended Posts

Avregistrerad clion

Satan i Gatan att en e hemma då

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 165
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    13

  • Avregistrerad clion

    10

  • Odin

    10

  • Mankan

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Angående plats för middag på Lördagen ser det lite tight ut att ha det hemma hos mig. Som det ser ut nu kommer jag anlända in till centrala Bangkok först klockan 1900 och därmed få stressa till platsen för festen. Jag försöker givetvis styra om planen men det är högst osäkert om det lyckas. Hur som helst har jag ett gäng alternativa platser vi kan välja mellan, allt beroende på hur många vi blir.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Min dam kommer troligen också med om det nu har någon betydelse för hur många vi blir.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det ser ut som att jag också kommer att befinna mej i BKK på Lördag. Vet inte riktigt vad som händer på kvällen,

men om jag visste vilken restaurang ni ska hålla till på så tittar jag gärna in på en öl ( läs Chang) om det finns tid och hälsar på sällskapet.

Är det bestämt vilket ställe eller det på TBC? vad är det??huh.gif

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag lutar åt antingen Roadhouse eller Cabbages and Condoms. Båda har sin charm och det kan vara kul med alternativ till typ Gullivers eller liknande.

Fördelen med Roadhouse är att köttätare får sina lustar tillfredställda av goda wings, ribs eller liknande. Samtidigt har Cabbages and Condoms strålande och mkt prisvärd thaimat och nära till eventuella nöjen längs med Sukhumvit.

http://www.roadhousebarbecue.com/menu.html

http://www.pda.or.th/restaurant/menu.asp

Hur som helst måste jag boka snarast så första ställe att få 6-7 röster blir det nog om ingen lägger in ett våldsamt veto.

Ändrades av wille
Link to comment
Dela på andra sajter

På plats på Suvvan i morse för att checka in på TG 580 till Phnom Penh med avgång 07:45 fick man sig en liten överraskning-jag var inte inbokad på den flighten!

Men vaafaaaannn... Jovisst stod det TG 580 och avgång 07:45 den 17 januari på min bokning. Även bekräftad med ett OK.

Jag var bokad på kvällsflighten istället...

Fick sitta och vänta till 07:10 innan de lyckades skaka fram ett säte. På plats i PNH så tänkte jag att det är bästa att kolla hemresan på lördag så att man inte missar MPR träffen-jorå, det var kvällsflight på PNH till Bangkok med ankomst runt 22 tiden...

Så nu är jag på waitlist för morgonflighten-ännu så länge ska jag inte kasta yxan i Tonle sap...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Attans, på lördag fyller tantan år och vi har planerat utgång på tu man hand.

Sätt upp oss på picnicen på söndagen, tar med mig familjen men det var väl inte så noga med antal i parken?

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är jag 99% säker på att jag hinner med flyget hem från Shanghai på lördag morgon och då är jag givetvis med på lördag kväll, Roadhouse har jag aldrig varit på men det blir säkert bra. Jag skippar nog söndagen dock, att komma hem på lördag eftermiddag och sedan vara borta igen på lördagkväll och halva söndagen gillas nog inte av bossen, dottern alltså så ingen drar några förhastade slutsatser :) .

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag röstar på Cabbage & Condoms.

Du får bara rösta om du dyker upp! och du är självklart välkommen.

Ändrades av wille
Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Nu är jag 99% säker på att jag hinner med flyget hem från Shanghai på lördag morgon och då är jag givetvis med på lördag kväll, Roadhouse har jag aldrig varit på men det blir säkert bra. Jag skippar nog söndagen dock, att komma hem på lördag eftermiddag och sedan vara borta igen på lördagkväll och halva söndagen gillas nog inte av bossen, dottern alltså så ingen drar några förhastade slutsatser :) .

Ta med tösabiten till parken på söndag det finns nog fler barn som kommer

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blir Roadhouse Barbeque vi träffas.

Bord för ca 20 personer är bokat klockan till 19:00 under bokningsnamn MPR. Vi kommer hålla till på andra våningen då det har liveband på 1:a våningen ibland. Efter några timmars soft krubbande och flitigt drickande är planen att åka till nedre Sukhumvit och uppsöka en plats med mekanisk tjurridning då Atom och HC har lovat demonstrera sina färdigheter. Atom var mer än lovligt kaxig och hävdade att i Tibro rider man tjur redan i treårs-åldern medan HC kallt konstaterade att längd och därmed höga tyngdpunkt kommer fälla avgörandet. Den som hänger på får se hur det går men jag satsar mina slantar på pojken från vischan.

I dagsläget är vi väl ca 18 pers men det verkar som det kan bli en eller annan som dyker upp i sista stund. Om och när ni vet att ni skall komma kan ni väl slänga iväg ett pm eller skriva i tråden sa jag har lite koll eftersom jag lovade att konfirmera antalet platser under lördag förmiddag.

På hemsidan finns en karta för att ta sig dit. http://www.roadhousebarbecue.com/index.html

Menyn...

BEGINNINGS

Buffalo Wings (Traditional) Original, hot, suicide or plain

6 wings - 125 baht

10 wings - 195 baht

20 wings - 350 baht

Served with Celery & Blue cheese dressing

Beef Nachos - 325 baht

Chicken Nachos - 325 baht

Tom's Boneless Chicken Tenders - 325 baht

Crab Cakes with Creole mustard sauce - 380 baht

Skillet Seared Jamaican BBQ Shrimp - 380 baht

Stuffed Potato skins - 185 baht

Grilled Tomato Salsa with fresh tortia chips - 155 baht

Chicken Quesadillas - 255 baht

Beef or Chicken Taco's (Soft or Hard) - 295 baht

Twin Sliced Sausages - 225 baht

Onion Rings - 145 baht

GREENS

Roadhouse Salad w/Dressing Blue Cheese,

1000 Island or Vinaigrette - 165 baht

Greens, Goat Cheese, Roasted Peppers, Pecans, fig

& Balsamic Vinaigrette - 365 baht

Caesar Salad - 265 baht

Add Smoked Salmon - 350 baht

Add Shrimp - 350 baht

Add Chicken - 325 baht

Iceberg wedge w/Blue Cheese - 195 baht

Chunky Salmon Salad - 350 baht

What’s in the Pot (served in cup/bowl)

Steak Chili (no beans) First place “CASI” mid-west regional cook-off 1993 “Chili Appreciation Society International” - 145/265 baht

Roasted Red Pepper & Tomato Soup

Served with Mini “grilled cheese” - 85/145 baht

Black Bean Soup Topped with minced onion

& dollop of sour cream - 85/145 baht

Seafood Chowder - 95/180 baht

BURGERS

All Burgers are served with lettuce, Tomato, French Fries,

Cole Slaw and Pickle

Hamburger Cheese Burger (American, Blue Cheese or Cheddar)

Choose your toppings: Grilled onions, Smoked Bacon,

Sautéed Mushrooms and Grilled peppers - 345 baht

SANDWICHES

All sandwiches are served with Cole slaw and pickle

Beef Brisket Sandwich “Texas Style”

Hickory smoked for over 12 hours in our Texas Smoker - 345 baht

Philly Cheese Steak - 325 baht

Chipotle Pulled Pork Sandwich

Slowly smoked with our Hillbilly Mop Sauce - 295 baht

Grilled Three Cheese & Tomato Sandwich - 285 baht

Grilled Italian Sausage with Onions & Peppers - 235 baht

Ham & Cheese Sandwich w/Tomato - 325 baht

Hot Dog served with Potato Chips - 100 baht

Chilli Dog served with Potato Chips - 125 baht

Meatball Sandwich - 285 baht

ROADHOUSE RIBS & CHICKEN

Served with choice of Baked Potato, French fries or

Twice Baked Potato and Cole Slaw

BBQ Baby Back Ribs “full rack” - 645 baht

BBQ Baby Back Ribs Ribs “half rack” - 450 baht

BBQ Chicken & Ribs - 575 baht

Hickory Smoked BBQ Chicken - 395 baht

Hickory Smoked Beef Short Rib - 650 baht

STEAKS

Served with House Salad & your choice of Potatoes and vegetables

NY Strip 12oz Black Angus - 975 baht

Fillet Mignon Black Angus 10oz - 1,175 baht

Grilled Rib Eye 12oz - 1,125 baht

PASTA

Fettuccine Carbonara - 325 baht

Spaghetti & Meatballs - 350 baht

Spaghetti & Tomato Sauce - 325 baht

Apple wood smoked Salmon Pasta - 350 baht

Chicken Parmesan w/Spaghetti - 365 baht

FAVORITES

Apple Grilled Pork Chop With Red onion Marmalade - 395 baht

Sliced Beef Brisket dinner - 395 baht

Italian Sausage & Garlic Mashed Potatoes - 290 baht

New England Fish 'n' Chips - 350 baht

Blackened Snapper - 435 baht

Char-Grilled Salmon Fillet Served with Ratatouille & Red Wine Sauce - 420 baht

SIDE GRUB

Grilled Corn Brushed with Garlic Butter - 60 baht

BBQ Baked Beans w/ Apple wood Smoked Bacon - 75 baht

Twice Baked Potato - 95 baht

Steak Fries "U.S Idaho" - 120 baht

Baked Potato served w/ butter & sour cream - 95 baht

Creamed Spinach - 95 baht

Corn Bread - 70 baht

Garlic Bread - 60 baht

Potato Salad - 65 baht

Macaroni Salad - 65 baht

Cole Slaw (Grandma’s) - 55 baht

SWEETS

Key Lime Pie - 165 baht

Hot Brownie w/Ice cream - 160 baht

Maine Blueberry Cheese Cake - 235 baht

Bread Pudding w/Bourbon Sauce - 145 baht

Scoop of Ice Cream- 90 baht

Vanilla, Chocolate or Strawberry (Buds)

Ändrades av wille
Link to comment
Dela på andra sajter

Bra där Wille!

Har du funderat på lämplig mötesplats i parken på söndag? Eller är den så liten att man inte kan undgå att se övriga deltagare?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hemlige gästen kommer som två kanske 4 beroende om han får med sej ätteläggen med girlfriend...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

:great:

Är nu på plats på Royal Ivory.

Ser fram emot lördagen...

///Thure & Tuk

The future is tomorrow, be sure to be there...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blir Roadhouse Barbeque vi träffas.

Bord för ca 20 personer är bokat klockan till 19:00 under bokningsnamn MPR. Vi kommer hålla till på andra våningen då det har liveband på 1:a våningen ibland. Efter några timmars soft krubbande och flitigt drickande är planen att åka till nedre Sukhumvit och uppsöka en plats med mekanisk tjurridning då Atom och HC har lovat demonstrera sina färdigheter. Atom var mer än lovligt kaxig och hävdade att i Tibro rider man tjur redan i treårs-åldern medan HC kallt konstaterade att längd och därmed höga tyngdpunkt kommer fälla avgörandet. Den som hänger på får se hur det går men jag satsar mina slantar på pojken från vischan.

I dagsläget är vi väl ca 18 pers men det verkar som det kan bli en eller annan som dyker upp i sista stund. Om och när ni vet att ni skall komma kan ni väl slänga iväg ett pm eller skriva i tråden sa jag har lite koll eftersom jag lovade att konfirmera antalet platser under lördag förmiddag.

Jag kommer, ytterst tveksamt om jag visar mina barndomsfärdigheter i tjurridning dock. Jag provade en sådan där manick när jag var ung och snygg och det höll på att sluta riktigt illa, numera har jag förvisso en inbyggd airbag men det finns en väldig massa ben en gammal man kan bryta. Om wille och Surin visar några av sina typiska betongungefärdigheter, typ hur man sniffar thinner eller rånar gammla tanter, är jag dock beredd att prova.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyfter och konstaterar att det närmar sej... Utav bara tusan... Sitter i Pattis nu och drar upp a.s.a.p.

Ändrades av Odin

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, nu närmar det sig!

Vi sitter i surin och flyger från Ubon till Don Muang 12.40. Bibben är trött på att sitta i baksätet...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

hoppas ni klarar er utan mig. pyser till koh chang ett par dagar.

hoppas ni klarar er utan mig. pyser till koh chang ett par dagar.

hoppas ni klarar er utan mig. pyser till koh chang ett par dagar.

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bokade Centre Point Silom Hotel för 3 minuter sedan, det såg trevligt ut...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...