Jump to content
IGNORERAD

Liten mprträff den 17dec hos Maitan


Borgmästarens Son

Recommended Posts

Tack för gårdagen, bra jobbat Maitan och Borgmästaren m.fl.

Mycket trevligt hade vi och bra jobb med pengarna till barnhemmet.

Nu blir det hem till Udon och vila upp sig innan vi drar igång med pool partyt den 25:e och annandagsträffen den 26:e.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 295
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Borgmästarens Son

    99

  • måne

    15

  • Maitan

    9

  • Kjell

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Tacka alla för en jätte trevlig fest igår :thumbsup:

Var och lämmna pengarna till barnhemmet idag vi fick ihop 8700 bath och 100 kr :14:

Här kommer lite bilder från barnhemmet

post-6930-0-23632400-1324196559.jpg

post-6930-0-50569600-1324196582.jpg

post-6930-0-85163800-1324196610.jpg

post-6930-0-27318800-1324196631.jpg

post-6930-0-44421400-1324196654.jpg

post-6930-0-22301400-1324197270.jpg

post-6930-0-42385900-1324197298.jpg

post-6930-0-95317700-1324196517.jpg

post-6930-0-95730700-1324197362.jpg

post-6930-0-92586300-1324197401.jpg

post-6930-0-42556900-1324197458.jpg

post-6930-0-03248000-1324197495.jpg

Mvh Borgmästarens Son

Herregud vilka söta ungar :yes: Verkligen kanoninitiativ att låta resterna av vårt dekadenta liv gå till dessa små liv :ok: Hoppas det blir till en liten julklapp till dem alla.Bra jobbat gubbs och kvinns :14:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Återigen: trevlig fest.

Jag föll för grupptrycket och bidrog för första gången i mitt liv i en insamling - som är totalt emot mina principer.

Trots bilderna på gulliga ungar som kanske får sig lite extra käk, en skolbok och någon nallebjörn anser jag att det är galet.

Men det är ju jag det.

I morgon tillbaka till Korat. Ska bli skönt.

Tre dagar i syndets näste är egentligen tre dagar för många.

Dock kan jag tänka mig det någon gång i framtiden igen. ;)

Ändrades av jfk_68
Link to comment
Dela på andra sajter

Hur vet man att insamlingen går till ungarna och ingen gammal galt står i kulisserna och knaprar floss?

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur vet man att insamlingen går till ungarna och ingen gammal galt står i kulisserna och knaprar floss?

Vad tror man om sina forummedlemmar. Nu tycker jag att du nätan går över tröskeln för

dina forum medlemmar. Skäms å det

mästa

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur vet man att insamlingen går till ungarna och ingen gammal galt står i kulisserna och knaprar floss?

Vad tror man om sina forummedlemmar. Nu tycker jag att du nätan går över tröskeln för

dina forum medlemmar. Skäms å det

mästa

Somna om nu. Jag skulle själv vilja bidra med några bath men det skall vara till en bra organisation. För mycket tenderar att gå till administratörer och fodervärdar när det kommer till välgörenhet.

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Man gör det man kan, bättre att göra någonting än ingenting.

Det handlar om tid också, det Borgmästaren gör ideellt är beundransvärt, utan honom ingen insamling men han kanske inte vill lägga ner sin hela semester på att åka runt och kontrollera att pengar går det till mat och kläder som barnhemmet lovat.

Om någon känner sig manad, så tror jag inte han skulle ha något emot att någon tog pengarna och åkte och handlade det som behövs och överlämnade till barnhemmet men det var ingen som räckte upp handen, inte heller jag.

Däremot hade vi några eldsjälar och långliggare som tog pengarna som samlades in i Udon förra året och åkte runt en hel dag och handlade det som behövdes och överräckte till barnhemmet.

Själklart ska man ifrågasätta insamlingar, galor och evenemang och verkligen se till att så lite pengar som möjligt försvinner på vägen men en liten sporadisk insamling bland forummedlemmar där kvitto och fotografier på allt visas upp och som också sker helt ideelt är att lite väl magstarkt.

Ändrades av Gorocco
Link to comment
Dela på andra sajter

Att ifrågasätta de smulorna som vi samlar in ska gå i egna fickor är väl bara patetiskt.personligen litar jag till 100% på Mästarn och de andra som helt ideelt satsar på dessa projekt,heder åt dem, ett underbart initiativ för att hjälpa några utan mellanhänder.Bara att se dessa små barn skänker en stor glädje och att sen få hjälpa dem är en ynnest.Så fortsätt ni samla in till dessa behövande(det ska iaf. jag göra) :ok::ok::ok::14: Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon jävla ordning får det allt vara, att det finns personer som tycker vi gör fel med insamlingar på våra träffar tycker ja är skamligt.

Så länge jag lever och här nere i Thailand kommer jag att fortsätta med detta, och vi som håller på med detta mår förbannat gött vad

vi håller på med nej nu är jag förbannad.vågar ej skriva orden jag känner nu.

Maitan. Nu förstår jag bättre som vissa medlemmar som STJP Poffa Vaxet m.m

Ändrades av Maitan

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tillhör skaran misstänksam men givmild, hör också till de som Gorocco hänvisade till och som la lite tid på insamlade medel, ett kärt besvär.

Vi var några som frågade vad man saknade på barnhemmet och utifrån det inhandlade det som fanns på önskelistan, nu var inte mitt personliga engagemang särskilt betungande utan det var faktiskt våra respektive som gjorde grovjobbet med all shopping och upphandling samt prutande å det grövsta så heder åt alla som på olika sätt ger lite livskvalitet åt olyckligare lottade. Och Borgmästargrabben har mitt allra största förtroende, han har personligen sett till att många, många tusenbathingar hamnat där de bäst behövs. Bara att ta av sig kepsen!

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Här var det sura magar. Ber om ursäkt att jag trampade någon på tårna. Magstarkt gjort av mig. Solly.

Och släpp pilsnern och LÄS min fråga. Vem f-an har misstrott ER?

Herregud :heat:

Ändrades av bond1

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag dricker kaffe,och är spik nykter.Var det inte ett ifrågasättande?Missuppfattade jag det så kapitalt så ber jag om ursäkt.Mvh Måne som litar på alla foruminsamlingar

Ändrades av måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj. Här osar det till igen. Ni är ju för fan galna.

Precis som jag hojtade till under träffen hos Maitan, där denna insamling kom utan minsta varning, sa jag enkelt att "jag vill tänka till".

Det fick jag. I cirka 15 sekunder.

Sedan kom BMS och frågade mig om jag "hade tänkt till".

Jag gav 100 baht, annars hade jag fan blivit uppäten.

Nu måste jag köra detta versalt för retardsen som inte fattar:

JAG VILL INTE GE PENGAR FÖR ATT STÖDJA FATTIGA BÖNDER, FÖRÄLDRALÖSA BARN, HANDIKAPPADE KATOYER, BYidi*tER, FULA UNGAR, TRETASSADE HUNDAR, ENÖRADE KATTER, TVÅSNABLADE ELEFANTER ELLER VAD NI ÄN VILL I Thailand - FÖR ATT DET INNEBÄR ATT JAG STÖDJER DET SJUKA SYSTEMET SOM LANDET ÄR UPPBYGGT PÅ!!!

Var det någon som inte fattade?

Jag hatar det Thailand gör med sina medborgare, sina barn, sina djur. Totalt.

Jag vill INTE bidra med att stödja detta.

Det är min princip.

Kalla mig hjärtlös. Kalla mig kall.

Men jag har aldrig heller skickat en slant till Nordkorea.

That´s me.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj. Här osar det till igen. Ni är ju för fan galna.

Precis som jag hojtade till under träffen hos Maitan, där denna insamling kom utan minsta varning, sa jag enkelt att "jag vill tänka till".

Det fick jag. I cirka 15 sekunder.

Sedan kom BMS och frågade mig om jag "hade tänkt till".

Jag gav 100 baht, annars hade jag fan blivit uppäten.

Nu måste jag köra detta versalt för retardsen som inte fattar:

JAG VILL INTE GE PENGAR FÖR ATT STÖDJA FATTIGA BÖNDER, FÖRÄLDRALÖSA BARN, HANDIKAPPADE KATOYER, BYidi*tER, FULA UNGAR, TRETASSADE HUNDAR, ENÖRADE KATTER, TVÅSNABLADE ELEFANTER ELLER VAD NI ÄN VILL I Thailand - FÖR ATT DET INNEBÄR ATT JAG STÖDJER DET SJUKA SYSTEMET SOM LANDET ÄR UPPBYGGT PÅ!!!

Var det någon som inte fattade?

Jag hatar det Thailand gör med sina medborgare, sina barn, sina djur. Totalt.

Jag vill INTE bidra med att stödja detta.

Det är min princip.

Kalla mig hjärtlös. Kalla mig kall.

Men jag har aldrig heller skickat en slant till Nordkorea.

That´s me.

Varför åker du till LOS när du är så negativ till det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller vad gör du här på ett Thaiforum som i dina ögon består av Retards...

Man blir ju som man umgås, heter det ju... Å då kanske dras ner i vår oförstående värld...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Oj. Här osar det till igen. Ni är ju för fan galna.

Precis som jag hojtade till under träffen hos Maitan, där denna insamling kom utan minsta varning, sa jag enkelt att "jag vill tänka till".

Det fick jag. I cirka 15 sekunder.

Sedan kom BMS och frågade mig om jag "hade tänkt till".

Jag gav 100 baht, annars hade jag fan blivit uppäten.

Nu måste jag köra detta versalt för retardsen som inte fattar:

JAG VILL INTE GE PENGAR FÖR ATT STÖDJA FATTIGA BÖNDER, FÖRÄLDRALÖSA BARN, HANDIKAPPADE KATOYER, BYidi*tER, FULA UNGAR, TRETASSADE HUNDAR, ENÖRADE KATTER, TVÅSNABLADE ELEFANTER ELLER VAD NI ÄN VILL I Thailand - FÖR ATT DET INNEBÄR ATT JAG STÖDJER DET SJUKA SYSTEMET SOM LANDET ÄR UPPBYGGT PÅ!!!

Var det någon som inte fattade?

Jag hatar det Thailand gör med sina medborgare, sina barn, sina djur. Totalt.

Jag vill INTE bidra med att stödja detta.

Det är min princip.

Kalla mig hjärtlös. Kalla mig kall.

Men jag har aldrig heller skickat en slant till Nordkorea.

That´s me.

Jag hittade ett rätt "thats me".

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller vad gör du här på ett Thaiforum som i dina ögon består av Retards...

Man blir ju som man umgås, heter det ju... Å då kanske dras ner i vår oförstående värld...

Jag tror nog att en motpol behövs i det stora propagandamaskineri som de flesta här gärna medverkar i.

Visst är det fint. Visst är det skönt. Och, ja, det är underbart att vara här.

Men det skriver 98% av medlemmarna om redan och postar samma bilder om och om igen - det behöver jag inte göra... tycker jag.

Däremot är det få som skriver om vilket skitland det är i mångt och mycket.

Någon som protesterar mot det egentligen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att Spanien är ett skitland att turista i - DÄRFÖR ÅKER JAG ALDRIG MER DIT... Det är logik...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kanske missuppfattade det hela. Men när jag läste Bonds inlägg så uppfattade jag det som att han var osäker på barnhemmets seriositet och inte att någon från forumet/insamlarna skulle fiffla.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att Spanien är ett skitland att turista i - DÄRFÖR ÅKER JAG ALDRIG MER DIT... Det är logik...

Ok. Det är du det.

Jag tror nog Spanien ses som ett mer demokratiskt land än Thailand.

Mer humant också på de flesta sätt.

Men om du inte tycker om maten eller vad det är som gör att du inte åker till Spanien - that´s you.

Jag lever dock i det mer odemokratiska, ohumana och fullständigt okunniga Thailand. Men maten är fantastisk.

Ändrades av jfk_68
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror nog att en motpol behövs i det stora propagandamaskineri som de flesta här gärna medverkar i.

Visst är det fint. Visst är det skönt. Och, ja, det är underbart att vara här.

Men det skriver 98% av medlemmarna om redan och postar samma bilder om och om igen - det behöver jag inte göra... tycker jag.

Däremot är det få som skriver om vilket skitland det är i mångt och mycket.

Någon som protesterar mot det egentligen?

Ett litet förslag. Öppna ny tråd för det negativa LOS.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett litet förslag. Öppna ny tråd för det negativa LOS.

Ett litet förslag. Läs forumet.

Tre av sju delar redan postade.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...