Herr Chang Inlagd September 8, 2010 Dela Inlagd September 8, 2010 Hej alla medlemmar, Broder Tuk Tuk och jag tycker det är dags för en forumträff i Skåne, och vi har valt Malmö som plats för denna träff. Datum blir lördag 20 november 2010, och vi äter på denna thairestaurang: http://www.korrapong.se Vi beräknar att samlas där 18.00, men själva träffen startar 14.00 i närliggande park för de som vill. Och om vädret tillåter... Då 20 november är Loy Khratong har vi också som ambition att på plats tillverka varsin khratong, ha en tävling om vilken som blev bäst och sedan skicka iväg dessa khratonger i närmaste vattendrag. Naturligtvis inget tvång att delta i detta om man inte vill. Det blir säkert andra aktiviteter, men det får vi återkomma med. Då vi ska boka bord på restaurang är det viktigt att alla som vill delta anmäler sig i denna tråd eller via PM till mig minst en vecka i förväg. Helst vill vi ju boka hela restaurangen om tillräckligt många anmäler sig... tydligen finns det 35 platser, men 40 kan klämmas in. Dessutom kan man hänga i baren om man inte vill äta. Det är alltså så att var och en beställer in den mat och dryck man vill ha, och betalar sedan själv för det. BTT föreslår dessa hotell: http://www.ibishotel.se/malmo/ http://www.astoriahotel.se http://www.scandichotels.se/kramer http://www.mayfairtunneln.com/prislista.htm http://www.malmo.hotelduxiana.com Hittills anmälda uppdaterat 2010-11-18 01.11: Broder Tuk Tuk Herr Chang SSS med fru Khun Somtam BaBoo Conservator Gnagarn Kongo24 med fru och barn Nonki Sam sip sam med 2-3 bekanta Siamkap med sambo Vi hälsar alla välkomna till vad vi tror blir en mycket trevlig träff! Herr Chang & Broder Tuk Tuk har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd September 8, 2010 Dela Inlagd September 8, 2010 (ändrad) I Malmö???Där törs f-n vara.Inte vill jag bli ihjälskjuten av någon galen Rosengårdare,jag hade hoppats på Lund så härifrån blir det pass.Mvh Måne Ändrades September 8, 2010 av måne Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jens Inlagd September 8, 2010 Dela Inlagd September 8, 2010 Bor i de trakterna men befinner mig utomlands då.. Synd att man missar! Jens heter jag och jag bor numera på Koh Samui.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Joe Inlagd September 8, 2010 Dela Inlagd September 8, 2010 Joe med fru anmäler sig härmed Förslag till restaurang: Thap Thim / Joe In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd September 8, 2010 Dela Inlagd September 8, 2010 I Malmö???Där törs f-n vara.Inte vill jag bli ihjälskjuten av någon galen Rosengårdare,jag hade hoppats på Lund så härifrån blir det pass.Mvh Måne Helt riktigt aldrig Malmö!! Lund tack!! Jag kommer inte! pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bob Inlagd September 8, 2010 Dela Inlagd September 8, 2010 I Malmö???Där törs f-n vara.Inte vill jag bli ihjälskjuten av någon galen Rosengårdare,jag hade hoppats på Lund så härifrån blir det pass.Mvh Måne Tror inte träffen kommer att hållas i Rosengård måne, men skulle den det så är det nog ingen fara. Har själv bott och arbetat ett år i Malmö och kan på alla sätt rekommendera ett besök till denna trevliga stad med närhet till allt. Får återkomma längre fram Herr Chang och BTT om det är möjligt att ta en tur till Malmö och denna fest. //bob P.S Om du nu ändrar dig måne efter min lilla promotion av den här fina staden, så lovar jag att se till att komma också Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd September 8, 2010 Trådstartare Dela Inlagd September 8, 2010 Joe med fru anmäler sig härmed Förslag till restaurang: Thap Thim / Joe Tack för anmälan Joe, ni finns med på listan! Nu förstår jag inte riktigt aversionen mot Malmö från andra medlemmar... men jag är ju göteborgare så vad vet jag Hur som helst kommer träffen att äga rum i Malmö. Punkt slut. Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd September 8, 2010 Dela Inlagd September 8, 2010 Tack för anmälan Joe, ni finns med på listan! Nu förstår jag inte riktigt aversionen mot Malmö från andra medlemmar... men jag är ju göteborgare så vad vet jag Hur som helst kommer träffen att äga rum i Malmö. Punkt slut. Herr Chang har talat. Om jag får komma med ett litet tips, så finns det en ganska stor och trevlig bowlinghall i Malmö, där man också kan äta och dricka. Kommer dock inte ihåg namnet på hallen. Detta med resevation för förändringar som kan ha skett under de senaste 7 åren. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd September 8, 2010 Dela Inlagd September 8, 2010 Pige å Måne va e det för dravel alldrig Malmö det spelar väll ingen roll va vi är ska bara stockholmare komma på Honkens grillparty framöver kämpa på broder tuk tuk som kommer från Helsingborg När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd September 8, 2010 Trådstartare Dela Inlagd September 8, 2010 Om jag får komma med ett litet tips, så finns det en ganska stor och trevlig bowlinghall i Malmö, där man också kan äta och dricka. Kommer dock inte ihåg namnet på hallen. Detta med resevation för förändringar som kan ha skett under de senaste 7 åren. Ja, tack för tipset Jive! Tills vidare nöjer vi oss med att fastställa datum och plats för Skåneträffen. Aktiviteter får vi fundera på under kommande veckor. En tanke är samling för de som vill i en av Malmös parker 14.00 och sedan gemensam måltid i restaurangen 18.00. Det går alltså bra att dyka upp när man vill, men vill man äta bör man anmäla sig minst en vecka i förväg. BTT säger dock att det ska kunna gå bra att bara sitta i baren med sin kikare Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drivern Inlagd September 8, 2010 Dela Inlagd September 8, 2010 Drivern med fru och dotter anmäler sig härmed,vi får snacka samåkning senare Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
broder tuk tuk Inlagd September 8, 2010 Dela Inlagd September 8, 2010 Nu ligger ju restaurangen Korrrapoarn nära centralen och kanalen så är ju ett vra ställe att ha loy katong på. Dessutom finns det gott om boende i närheten för mellan 500 och 10000 kr natten. Men jag ska pma altrenativ till herr Chang. BTT Soi 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd September 8, 2010 Dela Inlagd September 8, 2010 Nu ligger ju restaurangen Korrrapoarn nära centralen och kanalen så är ju ett vra ställe att ha loy katong på. Dessutom finns det gott om boende i närheten för mellan 500 och 10000 kr natten. Men jag ska pma altrenativ till herr Chang. BTT Ungefär som ett 5-stjärnigt i Thailand alltså. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
matte Inlagd September 8, 2010 Dela Inlagd September 8, 2010 Kanske lite kallt att träffas utomhus då, har inte BTT något 7-eleven att rekommendera? (Egen dryck medtages) När jag dör vill jag bara somna in fridfullt och stilla, precis som farfar. Inte vrålande av namnlös fasa, som hans passagerare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd September 8, 2010 Dela Inlagd September 8, 2010 Kanske lite kallt att träffas utomhus då, har inte BTT något 7-eleven att rekommendera? (Egen dryck medtages) vaaa e det kallt där nere inte i november va lamai kan ju inte ha schortsen då När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd September 8, 2010 Dela Inlagd September 8, 2010 Tyvärr kan vi inte komma ..Har tvättstugan då “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
conservator Inlagd September 8, 2010 Dela Inlagd September 8, 2010 Om jag får komma med ett litet tips, så finns det en ganska stor och trevlig bowlinghall i Malmö, där man också kan äta och dricka. Kommer dock inte ihåg namnet på hallen. Detta med resevation för förändringar som kan ha skett under de senaste 7 åren. Ligger kvar och heter Big Bowl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd September 8, 2010 Dela Inlagd September 8, 2010 Nu ligger ju restaurangen Korrrapoarn nära centralen och kanalen så är ju ett vra ställe att ha loy katong på. Dessutom finns det gott om boende i närheten för mellan 500 och 10000 kr natten. Men jag ska pma altrenativ till herr Chang. BTT Ursäkta, kan bara inte låta bli...mattelärare? Ett jäkla spann mella 500 och 10 000.-. Men då kanske de boende ingår? Det fanns ju gott om dem.. Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
conservator Inlagd September 8, 2010 Dela Inlagd September 8, 2010 Tack för anmälan Joe, ni finns med på listan! Nu förstår jag inte riktigt aversionen mot Malmö från andra medlemmar... men jag är ju göteborgare så vad vet jag Hur som helst kommer träffen att äga rum i Malmö. Punkt slut. Herr Chang har talat. Det finns en viss bitterhet i småbyarna runtomkring, speciellt i den lilla byn Helsingborg, Malmö har det mesta av det bästa och det är svårt att ta ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
conservator Inlagd September 8, 2010 Dela Inlagd September 8, 2010 OBS! Denna bitterhet gäller dock ej alla, + till Btt att som Helsingborgare välja Malmö som plats! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SSS Inlagd September 8, 2010 Dela Inlagd September 8, 2010 Anmäler mig och frun håller med Joe om att ska man äta gott i Malmööö så är det Thap Thim som gäller. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd September 8, 2010 Dela Inlagd September 8, 2010 Komigen gubbs Malmö en stad hade man haft möjligheten att vara med så hade man döket upp.Mvh Maitan. Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd September 8, 2010 Dela Inlagd September 8, 2010 Pige å Måne va e det för dravel alldrig Malmö det spelar väll ingen roll va vi är ska bara stockholmare komma på Honkens grillparty framöver kämpa på broder tuk tuk som kommer från Helsingborg Clion! Jag är i Thailand V46 & 47! kanske V45 också. Lund är den optimala mötesplatsen i Skåne. Neotral plats! Med bra förbindelser hem. för alla NV-skåningar. pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd September 8, 2010 Dela Inlagd September 8, 2010 Clion! Jag är i Thailand V46 & 47! kanske V45 också. Lund är den optimala mötesplatsen i Skåne. Neotral plats! Med bra förbindelser hem. för alla NV-skåningar. pigge01 15 minuter från Eslöv (enl Östen Warnebring). Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SSS Inlagd September 8, 2010 Dela Inlagd September 8, 2010 Lund är ok! och stadsparken är lämplig för loy katong, synd bara att där inte finns en thai restaurang värd namnet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts