Jump to content
IGNORERAD

Tycker Inte Om När Man Pratar Thai


Snucke

Recommended Posts

Bäste herr buzzen!

Eftersom jag omöjligt kan veta vad alla bartjejer och vanliga thaitjejer egentligen heter så är lilla Noi enbart en samlingsbeteckning.

Jag brukar ju skriva ifall jag menar lilla Noi i baren eller lilla Noi på banken.

BTT

Hej BTT!

Jag tycker att Knasen har svarat utmärkt på hur jag reflekterar på dina tidigare inlägg! Knasen förtjänar karma tycker jag men tyvärr har jag förbrukat dagens kvot!

Jag kan dock tillägga det som NoBuzz försöker säger att det är inte namnet Noi som du alltid använder för att beskriva hela den thailändska befolkningen utan hennes jobb och livsstil.

Det går inte att prata med en prostituerade, bonde eller politiker och jämföra dessa personer med svenskar som inte är prostituerade, bönder eller politiker. Det går inte heller att likna allt som dessa gör med thailändska byggarbetare eller arbetslösa.

Varför kan du inte jämföra en thailändsk prostituerad, lärare eller banktjänsteman med svenskar med samma yrke och livsstil?

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 309
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • svarten

    29

  • Herr Chang

    23

  • Kim

    17

  • broder tuk tuk

    17

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag tycker att det känns lika konstigt att säga att alla är lika, som att påstå att det inte finns etniskt gemensamma beteendemönster.

Självklart går det att identifiera en samling beteenden som kan säga representera en viss folkgrupp i förhållande till någon annan.

Därmed inte sagt att det går att, på förhand, bedömma individer ur denna grupp och stämpla dessa individer som personer med vissa egenskaper -

enkom på grund av sin etniska tillhörighet.

Dessa gemensamma beteenden tjänar alltså bara ett syfte när man beskriver grupper sinsemellan. Inte individer.

Och det är här BTT gör fel eftersom han hela tiden exemplifierar med en viss "lilla noi".

Hej NoBuzz!

Jag är säkert att vi är överens att det inte finns något beteende som varje individ i en s.k. etniskgrupp uppvisar. Något sådant samband har aldrig hittats bland de 10 000 folkslagen som är kvar idag trots mycket engagerade försök fram till cirka 1940-talet. Det som givetvis diskuteras är att följande typ av påstående:

Min folkgrupp är mindre lat än alla andra folkgrupper.

Om vi skulle försöka testa denna hypotes skulle vi kanske få följande resultat:

27 % av thailändare är lata

48 % av svenskar är lata

där lättja definieras som andel arbetslösa som tar ett jobb som betalar hälften av landet BNP/kapita.

Enligt dig finns det beteenden som representerar hela grupper. Vilka påståenden skulle du då hävda utifrån ovanstående påhittade resultat? Man kan inte säga är lättja kännetecknar svenskar och flitighet kännetecknar thailändare då 52 % av svenskar inte skulle vara lata samt att 27 % skulle vara lata. Då måste man säga att lättja och flitighet kännetecknar både den svenske och den thailändske etniska gruppen. När detta är sagt vad har man då konstaterat för något?

Vad är det förresten som gör att din etniska grupp skiljer sig från svenskar? Jag har inte märkt något. När jag tänker på den definitionen på invandrare som flera på forumet har på invandrare tycker inte jag att något stämmer. Du är en trevlig turist, du vill jobba och lära språket där du vistas, du luktar inte illa, du är mycket generös och givmild, du begår inte ständigt massor av brott i utlandet, osv. Är det så att det finns annorlunda beteende mönster bland ditt folk men att forumteoretikerna har fel?

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Hej BTT!

Jag tycker att Knasen har svarat utmärkt på hur jag reflekterar på dina tidigare inlägg! Knasen förtjänar karma tycker jag men tyvärr har jag förbrukat dagens kvot!

Jag kan dock tillägga det som NoBuzz försöker säger att det är inte namnet Noi som du alltid använder för att beskriva hela den thailändska befolkningen utan hennes jobb och livsstil.

Det går inte att prata med en prostituerade, bonde eller politiker och jämföra dessa personer med svenskar som inte är prostituerade, bönder eller politiker. Det går inte heller att likna allt som dessa gör med thailändska byggarbetare eller arbetslösa.

Varför kan du inte jämföra en thailändsk prostituerad, lärare eller banktjänsteman med svenskar med samma yrke och livsstil?

Hälsning

Svarten

Jag finner det föga meningsfullt att jämföra en svensk crackhora med en beerbartjej i Pattaya.

Enda anledningen till att jag ibland plockar ut en bartjej i Pattaya är det bevarade familjära drag som dessa tjejer bär på.

Skulle aldrig falla mig in att betala för sex utanför beerbarområdena i Pattaya.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag finner det föga meningsfullt att jämföra en svensk crackhora med en beerbartjej i Pattaya.

Enda anledningen till att jag ibland plockar ut en bartjej i Pattaya är det bevarade familjära drag som dessa tjejer bär på.

Skulle aldrig falla mig in att betala för sex utanför beerbarområdena i Pattaya.

BTT

Jag finner det föga meningsfullt att jämföra en svensk crackhora med en beerbartjej i Pattaya.

Enda anledningen till att jag ibland plockar ut en bartjej i Pattaya är det bevarade familjära drag som dessa tjejer bär på.

Skulle aldrig falla mig in att betala för sex utanför beerbarområdena i Pattaya.

BTT

Hej BTT!

Hmm! Så det går inte att likna thailändska prostituerade med t.ex. en tysk prostituerade på Reeperbahn, filippinska bartjejer och prostituerade i Sverige? Alla sådana är ”svenska crackprostituerade” enligt dig. På följande vis skulle det inte gå att likna vanliga lyckligt sammanboende och ensamstående svenskor med dito thailändskor. Därför ska thailändska prostituerade liknas med thailändskor som inte är prostituerade. Alla beteenden som du observerar i barerna reflekterar beteendemönstret hos landets övriga kvinnor. Hälsar man på en by i t.ex. norra Isaan kan du köpa alla som du vill, men blir alltid lurad då alla kvinnor i byn har flera älskare samt en man som lurkar i bakgrunden. Ingen vill att du ska kunna prata med familjen och alla tittar på TV hela dagarna.

På samma sätt ska ”crackprostituerade” representera alla svenskor. Vart man än går i Sverige är alla kvinnor beroende på crack! Intressant!!! Som sagt är jag smickrad att du finner mig tillräckligt intellekt och beläst för att förstå detta. Men tyvärr är jag inte så pass intelligent. Berätta gärna hur det går ihop så att jag kan bli smartare!

Hälsning!

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Herr Chang!

Det är just detta som blir så absurd på detta forum. Medlemmarna får ösa obegränsade kommentarer över alla dåliga människor i Thailand samt alla invandrare i Sverige men aldrig får säga något om lika dåliga svenskar. Detta eftersom vi inte pratar om Sverige och svenskar på ett forum om Thailand.

Enligt ditt resonemang skulle Moder Theresa kunna utmålas som historiens ondskefullaste människa om hon hade valt Thailand som bas för sin verksamhet i stället för Indien. Medlemmarna skulle ha fritt tillgång att kasta skit på henne för hennes svagheter samtidigt som all diskussion om t.ex. Hells Angels, Sovjetunionen, Thomas Flink, osv. skulle förbjudas eftersom dessa inte har något med Thailand att göra.

De flesta här har en thailändsk partner och merparten har halvthailändska barn. Borde vi inte stötta våra thailändske familjemedlemmar och deras landsmän som inte alltid har det så lätt att leva i Sverige? Borde inte MPR vara ett forum som slår hål i alla fördomar om invandrare i stället för att kanske vara landets största producent av fördomar?

Varför svarar du inte min fråga om var vi kan skriva jämförelser av thailändare och andra etniska grupper med svenskar? Har du missat mitt inlägg eller tycker du att det är oviktig? Du har ju som moderat som dessutom bestämmer vilka inlägg som får skrivas och var borde svara på sådana viktiga funderingar. Har inte jag rätt att påpeka att girighet, lättja, illa lukt, konstig logik, osv. är lika utbrett bland svenskar som hos andra folkslag. Du tycker att sådant inte har hemma här men JAG och många andra tycker det.

Det är lite märkligt förresten. Du tjatar enormt mycket om att alla thailändare är giriga trots att du vet att jag som är 1000 gånger mer integrerade i Thailand än du inte alls har upplevt någon större girighet i Thailand än i Sverige. När jag tänker på girighet kommer Farbror Joakim i tankarna som symbol för fenomenet. När jag försöker hitta motsvarigheter till honom i verkligheten är det inte grupper baserade på hudfärg-, etnicitet eller religion; det är en enda person. Och den personen är du. :crazy: När jag tänker på hur Farbror Joakim kan springa ut på gatan och riskera livet för att plocka upp en fem centare tänker jag på dig som blir glad att hitta 5 cent för att kompensera förlusten av att en granne dök upp oväntat hemma hos svärmor din för 5 år sedan och åt mat som du betalade för! :whistle::whistle:

Hälsning

Svarten

Ja jösses... det där lär du inte få svar på pga trångsyntheten eller pga den så kallade svenskheten följ regeglerna även om dom leder dej rakt åt helvete.:clapping::suicide::great:

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Hej BTT!

Hmm! Så det går inte att likna thailändska prostituerade med t.ex. en tysk prostituerade på Reeperbahn, filippinska bartjejer och prostituerade i Sverige? Alla sådana är ”svenska crackprostituerade” enligt dig. På följande vis skulle det inte gå att likna vanliga lyckligt sammanboende och ensamstående svenskor med dito thailändskor. Därför ska thailändska prostituerade liknas med thailändskor som inte är prostituerade. Alla beteenden som du observerar i barerna reflekterar beteendemönstret hos landets övriga kvinnor. Hälsar man på en by i t.ex. norra Isaan kan du köpa alla som du vill, men blir alltid lurad då alla kvinnor i byn har flera älskare samt en man som lurkar i bakgrunden. Ingen vill att du ska kunna prata med familjen och alla tittar på TV hela dagarna.

På samma sätt ska ”crackprostituerade” representera alla svenskor. Vart man än går i Sverige är alla kvinnor beroende på crack! Intressant!!! Som sagt är jag smickrad att du finner mig tillräckligt intellekt och beläst för att förstå detta. Men tyvärr är jag inte så pass intelligent. Berätta gärna hur det går ihop så att jag kan bli smartare!

Hälsning!

Svarten

Var har jag skrivit att beteendemönstret hos kvinnor i beerbarerna reflekterar beteendemönstren hos landets övriga kvinnor eller att att man kan köpa alla kvinnor uppe i Isan?

Du läser ju texter som fan läser bibeln.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Var har jag skrivit att beteendemönstret hos kvinnor i beerbarerna reflekterar beteendemönstren hos landets övriga kvinnor eller att att man kan köpa alla kvinnor uppe i Isan?

Du läser ju texter som fan läser bibeln.

BTT

Hej BTT!

Du är ju ökänd här på forumet för att du alltid antar att det som ett fåtal bartjejer gör skulle reflektera hur thailändskor i allmänhet skulle vara. Det blir naturligt att man driver med dig! :crazy: Jag försöker säga att du gärna kan titta lite bredare. Varför inte t ex. likna thailändska bartjejer med filippinska eller Reeperbahn bartjejer? Varför inte likna sammanboende thailändska mammor med svenska sammanboende mammor?

Det finns så ofantligt många flera sätt att gruppera människor än just nationalitet! :dance:

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Hej BTT!

Du är ju ökänd här på forumet för att du alltid antar att det som ett fåtal bartjejer gör skulle reflektera hur thailändskor i allmänhet skulle vara. Det blir naturligt att man driver med dig! :crazy: Jag försöker säga att du gärna kan titta lite bredare. Varför inte t ex. likna thailändska bartjejer med filippinska eller Reeperbahn bartjejer? Varför inte likna sammanboende thailändska mammor med svenska sammanboende mammor?

Det finns så ofantligt många flera sätt att gruppera människor än just nationalitet! :dance:

Hälsning

Svarten

jag har ofta påpekat att det är stor skillnad på den prostituion man finner i en beerbar i Pattaya och den man hittar ex på bordellerna på Reperbahn eller på horgatorna i Antwerpen.

Det är ochså stor skillnad på tjejernas beteende.

Det är ochså stor skillnad på en sammanboende thailändsk mamma och en svensk sammnaboende mamma.

En svensk kvinna har inte samma behov av att ex sköta alla hushållsysslor som en thailändsk kvinna har och en svensk kvinna vågar vägra sex, vilket en thaitjej oftast inte gör.

En svensk kvinna är inte heller så ekonomiskt beroende av sin gubbe som en thaitjej är och har därmed lättare att lämna förhållandet ifall det börjar knacka i fogarna.

Ex så kommer din Magrood aldrig att bli helt försvenskad i förhållandet.

Eftersom hon är uppfostrad med att vara den som sköter hemmet och alla dess olika sysslor.

På samma sätt kommer en svenska som bor ihop med en thaikille aldrig att acceptera den underordnade rollen i hemmet eftersom en svensk kvinna är uppfostrad i jämlikhetens tecken.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

jag har ofta påpekat att det är stor skillnad på den prostituion man finner i en beerbar i Pattaya och den man hittar ex på bordellerna på Reperbahn eller på horgatorna i Antwerpen.

Det är ochså stor skillnad på tjejernas beteende.

Det är ochså stor skillnad på en sammanboende thailändsk mamma och en svensk sammnaboende mamma.

En svensk kvinna har inte samma behov av att ex sköta alla hushållsysslor som en thailändsk kvinna har och en svensk kvinna vågar vägra sex, vilket en thaitjej oftast inte gör.

En svensk kvinna är inte heller så ekonomiskt beroende av sin gubbe som en thaitjej är och har därmed lättare att lämna förhållandet ifall det börjar knacka i fogarna.

Ex så kommer din Magrood aldrig att bli helt försvenskad i förhållandet.

Eftersom hon är uppfostrad med att vara den som sköter hemmet och alla dess olika sysslor.

På samma sätt kommer en svenska som bor ihop med en thaikille aldrig att acceptera den underordnade rollen i hemmet eftersom en svensk kvinna är uppfostrad i jämlikhetens tecken.

BTT

Ecactemente bäste bror Tok Tok, en thaikvinna ska hålla käften och sära på benen.

Relationsfjantare Arne

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Ecactemente bäste bror Tok Tok, en thaikvinna ska hålla käften och sära på benen.

Relationsfjantare Arne

BTT=Arne???

Mvh.Frazze

Ändrades av ftn705
Link to comment
Dela på andra sajter

En svensk kvinna har inte samma behov av att ex sköta alla hushållsysslor som en thailändsk kvinna har och en svensk kvinna vågar vägra sex, vilket en thaitjej oftast inte gör.

Det var värst vad du vet utan att ha en enda erfarenhet av en thailändsk kvinna bosatt i Sverige. Du låter ungefär som en lite småkorkad och fördomsfull svensk jag känner som aldrig satt sin fot i Thailand. :)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

BTT=Arne???

Mvh.Frazze

Lite förvånande, inte chockerande...men det var bra att det kom fram.:great:

Helt plötsligt så får dessa båda "identiteter" en helt annan roll på forumet..dvs den oseriösa. Kanske har de båda samma postboxnummer som adress? :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite förvånande, inte chockerande...men det var bra att det kom fram.:great:

Helt plötsligt så får dessa båda "identiteter" en helt annan roll på forumet..dvs den oseriösa. Kanske har de båda samma postboxnummer som adress? :whistle:

Bra bluff Ban99Arne och BTT!

:clapping::clapping::clapping:

Du har lurat oss alla! Jag känner mig särskilt lurad då Ban99Arne är min favorit och BTT ganska mycket åt andra hållet även om det var kul att debattera med honom!

Du får gärna sluta med BTT och fortsätta som Ban99Arne!

Hälsning!

Svarten

P.S. Vilka andra skribenter är du? Herr Chang? NoBuzz? :crazy:

Ändrades av svarten
Link to comment
Dela på andra sajter

Wow...vilket klavertramp :huh::lol:

Jag antar att du känner dig lite lurad som jag!!! :dance1::dance1:

Vem kommer att lyckas reta oss nu då?

Hälsning!

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det nu är på detta vis så kan man ju fråga sig vem som kommer på Västgötaträffen? Arne eller BTT eller kanske en tredje person :crazy:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Jag antar att du känner dig lite lurad som jag!!! :dance1::dance1:

Vem kommer att lyckas reta oss nu då?

Hälsning!

Svarten

Jag hade mina misstankar!!

Inga problem för jag retar mig på alla :ironi:

Tror du verkligen han kommer nu lamai?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Knasen

5555, har lite svårt att se att det skulle vara samma person bakom dessa nick.. Dom har ju varit med ett tag båda 2 och borde ha uppdagats långt tidigare om så var fallet.. Var det inte bara ett försök från broder att vara lite rolig och härma Arne i ren avsaknad av honom.. Fast å andra sidan har ju bror startat namninsamling för Arne, så fan vet.. Men det känns inte rätt.. Men lite kul är det ju om det verkligen stämmer, måste ju vara tidernas supertroll i så fall :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

5555, har lite svårt att se att det skulle vara samma person bakom dessa nick.. Dom har ju varit med ett tag båda 2 och borde ha uppdagats långt tidigare om så var fallet.. Var det inte bara ett försök från broder att vara lite rolig och härma Arne i ren avsaknad av honom.. Fast å andra sidan har ju bror startat namninsamling för Arne, så fan vet.. Men det känns inte rätt.. Men lite kul är det ju om det verkligen stämmer, måste ju vara tidernas supertroll i så fall :crazy:

Lugn snart kommer världens bortförklaring som förklarar allt :whistle::lol:

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator

Men...det ligger ju en del i vad Knasen sa att det kan vara ett försök till en ironisk immitation bara

Link to comment
Dela på andra sajter

...

Fast å andra sidan har ju bror startat namninsamling för Arne, så fan vet..

Hej Knasen!

Det är precis därför att han lyckas så länge - att BTT och Arne bråkade med varandra!

Hälsning!

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Hahaha detta va riktigt roligt och oväntat :great:

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator

I vilket fall som helst skall det bli kul att läsa Btt.s (Arnes) kommentar i ämnet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Knasen

Hej Knasen!

Det är precis därför att han lyckas så länge - att BTT och Arne bråkade med varandra!

Hälsning!

Svarten

Hehe Svarten, visst har dom tjafsat med varann, men det känns ju lite konstigt att han skulle klarat hålla reda på de olika nicken i så många år utan att klanta till det, men helt plötsligt gör det när Arne inte varit aktiv på ett bra tag..

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...