Jump to content
IGNORERAD

BÄRPLOCKARE / BERRY PICKER


Pia

Recommended Posts

Hej på er Mai Pen Rai folk

Kanske ett användbart tips i fall ni har en flickvänn utan arbete eller släktingar på besök som vill ut i skogarna.

Pappa (Enis) hittade denna annons på arbetsförmedlingen

/Pia

PS. Pappa (Enis) får inte sitta framför datorn för mamma för vi är på semester  :D:D:D  

BÄRPLOCKARE / BERRY PICKER

Lomsjö Bär AB is a swedish company that deals with berrys, such as lingonberry, blueberry and cloudberry.

Lomsjö Bär AB is in need of berry pickers during aug - sept.

As a berry picker you will be situated in the forest surrounding Åsele, Sweden.

Platsannons: http://pb.arbetsform...sr(1)c(E6AF9F08)

Hemsida: http://www.lomberry.se

*

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Quote

Hmm. En ny bär tråd...

Who's in? :D

Eller en gammal tråd som lyfts av nån tomte...

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Quote

Eller en gammal tråd som lyfts av nån tomte...

MVH Tommy

Det var inte jag som lyfte den även om det ser ut som så.

Låg under "olästa inlägg"

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det var inte jag som lyfte den även om det ser ut som så.

Låg under "olästa inlägg"

Bry dig inte om det, du ruskige.  :lol:

Tommy kanske bara är inne i en svacka igen... och vill hacka på alla och snart bryta mot regler genom att publicera PM... eller annat. Och sedan lämna forumet i bitterhet och ilska.  :yipi:

Vi får väl se.  :glasses:

/jfk

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Nædå, det ær lugnt.

Men det kan vara skønt att vara lite bitter då och då :glasses:

Hær ær det no hard feelings

Link to comment
Dela på andra sajter

Vore väl bättre du klippte dig och skaffade ett jobb andrejsdenruskige så slipper du var bitter och sur på Thailändare som tjänat ordentligt med pengar på att plocka och sälja bär till ärliga uppköpare..

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Quote

Vore väl bättre du klippte dig och skaffade ett jobb andrejsdenruskige så slipper du var bitter och sur på Thailändare som tjänat ordentligt med pengar på att plocka och sälja bär till ärliga uppköpare..

Inte før att vara dryg, men skaffa mig ett jobb behøver jag nog inte. Ligger nog ca 150% øver snittet.

Ær inte varken bitter eller sur øver att folk tjænar pengar och framfør allt inte om Thailændare tjænar pengar.

Orkar inte diskutera varken bær eller uppkøpare, har før tillfællet viktigare saker att gøra, jobb kallas det før :glasses:

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du inte är bitter eller sur varför sprider du då lögner om hur mycket plockarna fått för sina bär??

Nästa säsong tar du och skaffar lite fakta innan du skriver,,

Läser att många Thaländare tjänat över 25000kr denna säsong och det ju en omöjlighet om dom sålt till dig som gett 20kr/kg under andra uppköpare av hjotron

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Quote

Om du inte är bitter eller sur varför sprider du då lögner om hur mycket plockarna fått för sina bär??

Nästa säsong tar du och skaffar lite fakta innan du skriver,,

Läser att många Thaländare tjänat över 25000kr denna säsong och det ju en omöjlighet om dom sålt till dig som gett 20kr/kg under andra uppköpare av hjotron

Vill inte svara men måste det.

Jag varken køper, sæljer och det ær knappt så jag ens æter bær. Det trodde jag att du hade fått klart før dig :morgon:

Jag har aldrig påstått att plockarna inte har fått før lite pengar før sina bær. Det jag var skeptisk till var om du/ni verkligen hade grundlag før VEM som var boven i dramat. Och om det fanns någon bov, vad var orsaken till denna låga løn? Kanske arbetsgivaravgifter? Vad vet jag.

Tyckte mest att det var ett problem ett jæ*la bombande på Finnerødja och Polarica och det kanske inte ens var dom utan kanske en mellanhand som hade skulden!

Tycker det ær roligare att diskutera prostitution, skolgång och vænsterprassel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...