Jump to content
IGNORERAD

Finns Det Fler Som Jag?

stjp8729
 Dela

Badar du?  

65 röster

1. 1. Hur ofta badar du i poolen eller havet?

• Aldrig
      22
    • En gång per månad
      8
    • En gång varje vecka
      7
    • Flera gånger i veckan
      12
    • Varje dag
      16

Recommended Posts

Har nu bott i över 5 månader i Thailand.

Vid det nya huset finns ett club house med en kanonfin pool, som jag aldrig använt. :huh: Vid den gammla lägenheten finns en kanonfin pool, aldrig använd. :huh: Sen har man åkt iväg på weekends till Cha Am, Hua Hin, Pattya och Jomtien och bott på hotell med pool eller/och haft nära till havet, men aldrig badat. :huh:

Är detta normalt? :unsure: Eller bör jag söka hjälp?

Ha en bra dag!

:drinks:

Dela på andra sajter

• Svar 33
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• broder tuk tuk

3

• Herr Chang

2

• gubben4906

2

• Baa

2

Mest aktiva i denna tråd

Guest Knasen

Badar flera gånger varje vecka, som korttids turist.. När man är där länge försvinner charmen med att bada tycker jag, så jag förstår dig..

Dela på andra sajter

Synd och säga att jag är någon storbadare, men har man tre barn i spannet 2-8 år så får man ju offra sig ibland, men det är rätt kul att bada med ungarna.

Håller just på att packa bilen för en resa söderöver ner till Chanthaburi och där lär det säkert bli lite bad med barnen.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Guest wille

Badar i poolen hemma en eller två gånger i veckan men endast för att göra min badtokiga lilltjej nöjd.

Dela på andra sajter

Badar aldrig förutom när dottern tvingar i mig. Men visst har det skett undantag

Det är alldeles för kallt i vattnet, bör hålla en temperatur på 37grader innan jag går i frivilligt

Dela på andra sajter

Är man som jag, dykare så händer det att man vill ner under ytan ibland men aldrig i poolen bara i havet vill jag bada har för övrigt inte tillgång till pool, men denna gång får jag ansluta mig till badkrukorna :bag: tyvärr ;)

BKK:are Nybbe

Klart jag är ute efter sex.....men det händer att jag är ute efter midnatt också.

Dela på andra sajter

Sök hjälp.

När jag dör vill jag bara somna in fridfullt och stilla, precis som farfar.

Inte vrålande av namnlös fasa, som hans passagerare.

Dela på andra sajter

Du kanske är blek och fett och har kontors solbränna? :haha:

Våga ta steget och hoppa i badbrallorna.

Thaiarna gillar blekfisar:ironi:

Dela på andra sajter

Första månaderna i Udon saknade jag att kunna gå till beachen som jag gjorde i Patong men nu har det gått över sedan många år, åker till hotellpoolen nån gång i månaden med dottern när hon är hos oss annars aldrig, däremot badar jag i Ubolrathdammen då vi är där och golfar, blir mer som en utflykt på det viset.

Baa

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

Har ingen pool i närheten där vi bor, det tar 20 min till närmaste bad ungefär, så det blir c:a 1-2 gånger i månaden. Men när jag bor på hotell med pool eller närhet till havet så badar jag dagligen. Hur härligt som helst och en mer lustfylld motionsform får man leta efter tycker jag.:dance1:

Mvh

BBJ

:wai:

Nytt år - nya möjligheter!

Dela på andra sajter

Badar enbart i pool i Thailand eftersom man inte kan veta vad som döljer sig under ytan i havet.

Att bli bränd av en giftig manet eller trampa på något märkligt på havsbottnen är ingen höjdare.

Men ett snabbt dopp strax innan solens nedgång i pool går alldeles utmärkt.

Lite uppiggande kyla funkar ju ochså ganska bra mot bakfylla.

Däremot kan det vara ganska plågsamt att bada i pool under dagtid om man bor i condo eller apartment eftersom det ofta kryllar av skrikande och plaskande thaiungar som hoppar i poolen utan att se om andra finns nedanför.

Fick ett par thaiungefötter i skallen en gång under en simtur i poolen i Nonthaburi och det gjorde jävligt ont ganska länge efteråt.

BTT

Soi 7

Dela på andra sajter

Har inte mer an 5 minuter till stranderna i Krabi, men badar kanske 2-3 ggr i manaden, som mest. Sand, salt och varme.. orkar inte med det langre. Dessutom ar det alldeles for varmt i vattnet, over 30 grader. Tar hellre ett dop i floden eller dammen, dar det ar svalt och skont.

Dela på andra sajter

Badar enbart i pool i Thailand eftersom man inte kan veta vad som döljer sig under ytan i havet.

Att bli bränd av en giftig manet eller trampa på något märkligt på havsbottnen är ingen höjdare.

Men ett snabbt dopp strax innan solens nedgång i pool går alldeles utmärkt.

Lite uppiggande kyla funkar ju ochså ganska bra mot bakfylla.

Däremot kan det vara ganska plågsamt att bada i pool under dagtid om man bor i condo eller apartment eftersom det ofta kryllar av skrikande och plaskande thaiungar som hoppar i poolen utan att se om andra finns nedanför.

Fick ett par thaiungefötter i skallen en gång under en simtur i poolen i Nonthaburi och det gjorde jävligt ont ganska länge efteråt.

BTT

5555

Thaifötter och baksmälla verkar inte vara en bra kombination... :crazy:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

Spenderade nyligen 2 veckor i Thailand och badade inte en enda gång...

"The difference between a democracy and a dictatorship is that in a democracy you vote first and take orders later; in a dictatorship you don't have to waste your time voting."

Charles Bukowski

Dela på andra sajter

Tar alltid hotell med pool. vattnet runt Phuket o även krabi kan man knappt relaxa i då man måste vara på helspänn hela tiden. ere inte för maneter så finns det ju små jävla fiskar som sticks o klias.

Vet faen inte vad det var först, trodde det var överkörda maneter som man kom åt men fick sen höra att det var småfisk.

C;D

Ändrades av C-dude

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Dela på andra sajter

Simmar nog minst 1500 meter i veckan på The Pool för att gå ned i vikt men belönar mig med fel saker för att jag varit duktig :suicide:

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

Hade jag haft tillgång till pool så hade det inte dröjt många sekunder innan jag varit i!

Kvavt hett utan ac och pool på kontoret denna sommardag i Malmö!

Dela på andra sajter

Tar alltid hotell med pool. vattnet runt Phuket o även krabi kan man knappt relaxa i då man måste vara på helspänn hela tiden. ere inte för maneter så finns det ju små jävla fiskar som sticks o klias.

Vet faen inte vad det var först, trodde det var överkörda maneter som man kom åt men fick sen höra att det var småfisk.

C;D

Jag lärde mig min läxa efter ca 20 sekunder när jag dök i havet nere i Penang.

Kom jävligt fort upp på land igen.

En chockartad stingande smärta på höger sida om halsen som utvecklades till ett stort rött märke.

Som tur var fanns mamashopen precis några steg bakom så jag lyckades skaffa en salva snabbt som lindrade smärtan.

Men efter den upplevelsen tar jag inte ett steg ut i havet i de farvattnen.

BTT

Soi 7

Dela på andra sajter

Har varit i Thailand 7 gånger och sitter gärna på stranden halva dan, men bada gör jag aldrig.

När man är på stranden så dom enda man ser badar är Thai på semester och små barn.

Faranger som badar i Pattaya är inte vanligt, sen är ju vattnet där inte så bra heller. :fie:

Dela på andra sajter

Jag anmäler mig som badkruka! Visserligen badade jag i havet hela två gånger senaste resan, men genomsnittligt blir det högst en gång per månad.

Däremot sitter jag gärna på stranden i skuggan med en Beer Chang ;)

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Har varit i Thailand 7 gånger och sitter gärna på stranden halva dan, men bada gör jag aldrig.

När man är på stranden så dom enda man ser badar är Thai på semester och små barn.

Faranger som badar i Pattaya är inte vanligt, sen är ju vattnet där inte så bra heller. :fie:

Inte så många som badar överhuvudtaget i Pattaya.

Bor man på hotel ser man kanske några enstaka individer i poolen emellanåt men di flesta gubbarna är ju inte ur sängen förrän framåt eftermiddagen så det är väl inte så konstigt.

Är säkert mer badande individer kring Phuket och Krabi.

BTT

Soi 7

Dela på andra sajter

Badar och simmar ofta, solar aldrig.

På semester i Thailand blir det ofta morgondopp, eftermiddagsdopp och kvällsdopp.

Ett dopp i poolen på en sen eftermiddag och sedan in i duchen och sedan en drink på verandan sittandes i handuken före middagen är min definition på semester. Att sola är inte min definition på semester.

Hemma i Sverige blir det knappt en gång i veckan men mest för dotterns skull.

/mvh

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Dela på andra sajter

Badar, snorklar och dyker så mycket som möjligt.

Det är mer än halva nöjet på resan då det är svinkallt hemma på västkusten 50 veckor om året. :whistle:

Smile and the world smiles with you

Fart and you stand alone

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
 Dela

• Skapa ny...