Jump to content
IGNORERAD

Spotify Premium?

Guest Knasen
 Dela

Recommended Posts

Guest Knasen

Funderar på om jag ska köpa premium.. Anledningen är att jag kan ha min spellista i datorn och lyssna offline, samt att slippa all reklam.. Eller? Funkar det, någon som kan verifiera? Trampar laglig mark nu.. :dance1:

Alternativet är att tanka ner allt.. Att det är olagligt är inte det största problemet utan snarare att det är halvjobbigt och att jag gärna betalar för något när det är värt pengarna och tekniken tilltalar mig.. :rtfm:

Vad säger du nu då Herr Chang? :surprised:

Dela på andra sajter

Funderar på om jag ska köpa premium.. Anledningen är att jag kan ha min spellista i datorn och lyssna offline, samt att slippa all reklam.. Eller? Funkar det, någon som kan verifiera?

Japp, det fungerar :D , så länge som du betalar för abonnemanget så får du tillgång till dina spellistor online/offline i datorn och i mobilen (android / iphone), utan reklam samt i bättre kvalité än i gratis versionen.

Det är också möjligt att importera in ditt befintliga MP3 arkiv till spotify, vilket medför att du kan använda programmet istället för din befintliga mediaspelare itunes/winamp/windows media player.

Sedan jag började använda spotify så har jag i princip helt slutat med att ladda ner musik ifrån nätet.

Några nackdelar dock, vet inte hur det fungera om befinner dig utanför Sverige under än längre tid än två veckor. Det är möjligt att det gör det om du använder premium versionen.

De är inte häller alltid jättesnabba med att lägga upp nyheter och det finns stora luckor i utbudet, men det är inte några större problem numera när du kan fylla på med dina egna mp3:er i de fall när låtarna inte finns.

/ elephant

Dela på andra sajter

Med spotify så "hyr" man ju bara offline-spellistan.

Därför har jag valt bort Spotify

Dela på andra sajter

:)

det var inte billigt heller att få premium, var det 199:- per månad ?...

tycker att det är väl mycket pengar när man "bara" hyr som

det påpekas i föregående inlägg.

knasen, du får se ditt "kära" AIK ändå...ehheheheh

har du planerat någon ny resa till Thailand ?

ha det gött,

mvh challenger98 :)

Dela på andra sajter

Guest Nobody

Det kostar 99:- per månad och själv tycker jag att det är billigt i förhållande till det man får.

Dela på andra sajter

Guest Knasen

Att man bara "hyr" låtarna är ju en nackdel, men likväl så finns väl musiken kvar i datorn så att man kan lyssna offline när man vill? Fungerar det att streama musik utomlands typ i Thailand, någon som vet?

Dela på andra sajter

Funderar på om jag ska köpa premium.. Anledningen är att jag kan ha min spellista i datorn och lyssna offline, samt att slippa all reklam.. Eller? Funkar det, någon som kan verifiera? Trampar laglig mark nu.. :dance1:

Alternativet är att tanka ner allt.. Att det är olagligt är inte det största problemet utan snarare att det är halvjobbigt och att jag gärna betalar för något när det är värt pengarna och tekniken tilltalar mig.. :rtfm:

Vad säger du nu då Herr Chang? :surprised:

Det blir en applåd från mig!

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Funkar ens Spootify i LOS ? Någon som vet...?

ja det gör det .om du inte betalar så funkar det i 2 veckor .om du betalar så ska det funka hela tiden,,

Mvh Holst

Om ditt problem går att lösa.behöver du inte oroa dig.

Om ditt problem inte går att lösa.är det ingen idé att du oroar dig

Dela på andra sajter

Guest Knasen

ja det gör det .om du inte betalar så funkar det i 2 veckor .om du betalar så ska det funka hela tiden,,

Mvh Holst

Ungefär vad jag ville ha svar på innan jag köper.. Vill dock ha verifierat av någon med premium som testat detta under längre tid i Thailand.. :drinks:

Dela på andra sajter

Ungefär vad jag ville ha svar på innan jag köper.. Vill dock ha verifierat av någon med premium som testat detta under längre tid i Thailand.. :drinks:

Har dock inte premium men när min gratisversion tog slut efter 2v så fick jag meddelandet att skaffa premium för att kunna fortsätta utomlands.

Dela på andra sajter

spotify är skit tycker jag med reklam å skit, prova WWW.GROOVESHARK.COM utan reklam å bättre ljud å mer musik att välja på, Å KOSTAR INGET

Jadu Forden34, kostar inget och ingen reklam.

Hur mycket ersättning tror du upphovsrättsinnehavarna får då? Eller skiter du i det?

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Guest Forden34

Du kan ju ha spotify utan att betala åsså å då undrar jag hur mycket artisterna får om man inte betalar 99:- i månaden

En klurig fråga men vad jag vet så får dom inte en krona om man inte är medlem i spottis

vill ha ett svar på den frågan vem det är som betalar om inte en enda är medlem i spottis

Om jag tycker en grupp eller artist är bra så köper jag skivan

Ändrades av Forden34
Dela på andra sajter

Guest Knasen

Du kan ju ha spotify utan att betala åsså å då undrar jag hur mycket artisterna får om man inte betalar 99:- i månaden

En klurig fråga men vad jag vet så får dom inte en krona om man inte är medlem i spottis

vill ha ett svar på den frågan vem det är som betalar om inte en enda är medlem i spottis

Om jag tycker en grupp eller artist är bra så köper jag skivan

Då är det väl reklampengar som går till artisterna/skivbolagen..

Dela på andra sajter

Jadu Forden34, kostar inget och ingen reklam.

Hur mycket ersättning tror du upphovsrättsinnehavarna får då? Eller skiter du i det?

Herr Chang har talat.

Så det åligger internetanvändaren att känna till att "siten" man besöker är legal

och att upphovsrättssinnehavaren får betalt, man vågar nog snart inte googla längre

man vet ju inte om man kanske råka SNO något :suicide:

There is nothing right on the left, and there is nothing left on the right

Dela på andra sajter

Guest Knasen

Så det åligger internetanvändaren att känna till att "siten" man besöker är legal

och att upphovsrättssinnehavaren får betalt, man vågar nog snart inte googla längre

man vet ju inte om man kanske råka SNO något :suicide:

Nja, det brukar inte vara så svårt att lista ut vad som är lagligt och vad som olagligt när det gäller filer på internet.. Allt som är bra är olagligt.. :lol:

Dela på andra sajter

Nja, det brukar inte vara så svårt att lista ut vad som är lagligt och vad som olagligt när det gäller filer på internet.. Allt som är bra är olagligt.. :lol:

Ingenting är olagligt tills du blir fast. :ironi:

Reseberättelser: På resande fot ett steg i olika riktningar 2019, 2018, 2017, 2016, 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2001.

Dela på andra sajter

Jag har gratis versionen av Spotify genom jag är bredbandsbolag kund.

Men jag överlägger med mig själv om jag ska uppgradera till premium då det är skönt att ha tillgång till offline läget när man reser.

Reseberättelser: På resande fot ett steg i olika riktningar 2019, 2018, 2017, 2016, 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2001.

Dela på andra sajter

Guest Knasen

Jag har gratis versionen av Spotify genom jag är bredbandsbolag kund.

Men jag överlägger med mig själv om jag ska uppgradera till premium då det är skönt att ha tillgång till offline läget när man reser.

Det jag vill ha svar på genom denna tråd är om det går att ta med sig sin spellista till Thailand utan problem.. Tydligen så finns det ingen med premium här och jag kan förstå att många väljer att "snylta" gratis musik genom Spotify gratis och fildelning.. Men att jag ville ha premium beror endast på att jag vill kunna ta med mig musiken dit jag reser.. Funkar det inte, så får det bli fildelning och torrenter som får tillfredställa mig, oavsettt vad Herr Chang o Co tycker.. Den lagliga tekniken måste ju uppfylla alla krav för vad konsumenten vill ha.. Annars så vinner ju den olaglige och lättillgänglige marknaden..

Jag har egentligen ingenting emot att betala för filmer och musik.. Men när det skiljer upp till 6 månader från att en tex workprint läckt ut, eller att filmen i fråga släpps på dvd i ett annat land innan den ens nått svedala på bio så förtjänar faktiskt filmbolagen att straffas och det enda sättet är genom kopiering.. Sluta dissa Sverige.. för fan

Dela på andra sajter

Jag har inte heller problem för att betala för filmer och musik .

Tyvärr Knasen så kan jag inte ge dig något bra svar på om Spotify Premium användandet fungerar med offline listor i Thailand smärtfritt .

Jag kör Web radio ”Rock klassiker” när jag är i Thailand.

Bara Bajare :dance:

Dela på andra sajter

Använder Spotify i Thailand, betalar för premium. funkar jäkligt bra. Saknar vissa artister bara.

Kopplar datorn till stereon till grannarnas stora glädje ;)

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
 Dela

• Skapa ny...