Jump to content
IGNORERAD

Statistik ifrån SCB och NSO om Thailand och Sverige mm


Surin P3

Recommended Posts

  • Svar 32
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Surin P3

    5

  • crazyswede

    4

  • Pontus

    2

  • lh

    2

Mest aktiva i denna tråd

Där ser man vad hörsägen kan ställa till, dock stämde Finland, men det var väldans massa olika nationaliteter, sen kan man ju inte låta bli att undra hur många som kommer hit mer eller mindre frivilligt, men det är en helt annan historia än det som skall diskuteras här, våra respektive antar jag kan räknas som frivilliga till 100%.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Antalet boende i Sverige och ifrån vilka länder, allt enligt SCB.

Lite statistik följer i bifogade filen.

Jösses, enligt den tabellen så bor här ju inga svenskar längre  :ahh:

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha , det var därför morsan frågade varför jag inte hade träffat en Tyska i stället tex. .. dom är luriga damerna , inte visst jag hon läste statestik från SCB!  :P

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jfk_68

416 kambodjaner... undrar hur många det är om tio år... skulle tippa flera tusen.

Angående finländare är de över en miljon om man räknar andrahandsgenerationen också (som undertecknad).

/jfk

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest lars60

:thumbsup: Va bra, nu har Thailand gått förbi Somalia iaf!  ;D

Thailand har fördubblat antalet sedan 2000!  :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Lostinludvika

och nästa år blir de ännu flera. Min hustru har flyttat hit i år. Det börjar bli ett ganska stort gäng thailändare här i Dalarna!

Vi hörs!

Bengan

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest paw-76

Hej. jag tvivlar inte på den här statistiken . Men Tror ända Thailand hamnar högre upp på listan om man

ser till invandrade den senaste tiden .  Det är ju inte många som invandrar från tex Chile i dag utan det är

nog tvärtom istället , dom flyttar tillbaka till Chile .

Så om man ser till helt nyinvandrade så ligger nog Thailand högre på listan.  :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant att se att många av grupperna mer änn dubblerats under detta årtusende.

Men varför finns Turkiet med då Grekland och Italien saknas. Jag har flera polare vars farsor är Greker och Italienare. Dom kom ju hit samtidigt som Turkarna på 60- och 70-talet?!

Är det censur hos SCB eller är det bara så att dom inte ökar längre och därför inte intressanta för statistiska ändamål?

Vissa har det bra, andra har det bättre!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har vi bevis på att antalet bosatta thailändare har fördubblats här på 5 år. Sedan har vi alla besöksvisum.

Dags att mailbomba Com Hem igen och kräva en thaikanal i utbudet!

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Pontus,

Det finns 205 länder på listan. Jag valde de som hamnade i samma eller högre nivå än Thailand. Plus några länder runt Thailand för att det också är intressant.

Annars är det bara att gå in på www.scb.se och se hela listan själv.

(Grekland ligger för övrigt högt också kommer jag ihåg).

PS. Enligt SCB så bor det nu över 1.2 miljoner människor, födda utomlands, i Sverige.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej. jag tvivlar inte på den här statistiken . Men Tror ända Thailand hamnar högre upp på listan om man

ser till invandrade den senaste tiden .  Det är ju inte många som invandrar från tex Chile i dag utan det är

nog tvärtom istället , dom flyttar tillbaka till Chile .

Så om man ser till helt nyinvandrade så ligger nog Thailand högre på listan.  :)

Listan går i bokstavsordning så det blir nog svårt för Thailand att hamna högre. :)  

Mvh l.h

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

416 kambodjaner... undrar hur många det är om tio år... skulle tippa flera tusen.

Angående finländare är de över en miljon om man räknar andrahandsgenerationen också (som undertecknad).

/jfk

Japp, skulle tro detsamma.

Skogs/bergsfinnar finns det gott om i Västmanland/Närke/Dalarna/Värmland!

//Fender

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske dags att skriva till Thai kungen ;D

& ansöka om "No limit visa" i Thailand + lite förmåner köpa mark etc :thumbsup:

för oss Svenska medborgare :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Fanns många roliga statistiker att titta på där. Tydligen finns det lite mer änn 15000 som heter Pontus i Sverige :crazy:

Vissa har det bra, andra har det bättre!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest paw-76

Enligt Migrationsverkets statistik -  Invandring 2007  Top 3

Irak  15200

Somalia  3781

Thailand  2548

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Intressant att se att många av grupperna mer änn dubblerats under detta årtusende.

Vet inte riktigt vad Pontus har för tideräkning , Thailand ligger ju 543 år före oss men jag får det endå inte att stämma med hans "årtusende" .. jag kan bara se statestiken mellan 2000 & 2007 här!  :P

index.php?action=dlattach;topic=1031.0;attach=3162;image

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest paw-76

Quote

Skulle vara kul att se motsvarande statistik

hur det ser ut i Thailand. :)

paw-76 fel av mig :thumbsup:

mvh l.h

Nä du hade ju rätt du med .  :)

Link to comment
Dela på andra sajter

B99A,

Turister ifrån Ryssland år 2005, 107.017... Boende får du ringa till NSO och fråga om.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lung Lennart

Jag har någonstanns läst att det skulle vara runt 30 000 Thai i Sverige, en högre siffra. Min fråga är allts om tabellen avser endast utländska medborgare bosatta i Sverige, dvs PUT.  Då behöver inte 30 000 vara fel. Men är det så att det är PUT och Svenska medborgare med rötter i utlandet så är ju 30 000 en överdriven siffra. Försökte hitta tabellen på SCB men där finns ju så mycket så jag gav upp. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där Na .. nhater .. fan svårt det här .. Natherlands , är det därifrån Neandertalarna kommer ifrån eller ??  :P

index.php?action=dlattach;topic=1031.0;attach=3212;image

Jävligt trovärdiga uppgifter när inte ens myndigeterna kan stava som folk hahaha  :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...