Jump to content
IGNORERAD

Varför Pattaya!?


FarangLao

Recommended Posts

Har man koll som långliggargubbe i vilka barer det firas födelsedagar o dyl så kan man faktiskt äta gratis och ta med sig mat hem.

Det enda man behöver betala för är ju ett antal öl för 55 baht.

Priser kan hållas nere. Det gäller bara att veta hur man ska snåla in.

Det lär man sig som expat.

BTT

Dom som glider runt och kollar var det finns gratis mat kallas Ballong jägare. :drinks:

post-6102-127654471766_thumb.jpg

post-6102-127654474617_thumb.jpg

post-6102-127654471766_thumb.jpg

post-6102-127654474617_thumb.jpg

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 106
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • FarangLao

    11

  • Fritz

    7

  • broder tuk tuk

    6

  • nissefisk1

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Har man koll som långliggargubbe i vilka barer det firas födelsedagar o dyl så kan man faktiskt äta gratis och ta med sig mat hem.

Det enda man behöver betala för är ju ett antal öl för 55 baht.

Priser kan hållas nere. Det gäller bara att veta hur man ska snåla in.

Det lär man sig som expat.

BTT

Hmmm, ord som snyltare och freeloader poppar upp i skallen.

Trots att Pattaya enligt många är billigast i Thailand på det mesta så måste de rutinerade rävarna söka upp den bar där en för dem okänd "Horst Helmut" firar sin födelsedag för att äta gratis...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Hmmm, ord som snyltare och freeloader poppar upp i skallen.

Trots att Pattaya enligt många är billigast i Thailand på det mesta så måste de rutinerade rävarna söka upp den bar där en för dem okänd "Horst Helmut" firar sin födelsedag för att äta gratis...

Inget att skämmas över att äta gratis. Anser barägare Horst Helmuth att han vill bjuda alla som tittar in på en bit mat så varför tveka?

Och man kan ju bli "vän" med Horst Helmuth så man vet när nästa födelsedag firas i baren.

Alltid bra med kontakter i Pattaya ju.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

vurre!!!! du ser att Pattaya berör så många...har ju blivit en riktigt lång tråd...

det ska du banne mej ha karma för...om jag nu kan få till det :whistle: ... :wai:

Det var ju exakt det jag hoppades på :D

Och tack för karman :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja,alla är vi olika. Det får bli en tur till pattis o se ettpar dagar hur det är där,sen om det är dyrt eller billigt det bryr jag mig inte om,tycker det är ganska billigt överallt i Thailand och åker jag på semester så åker jag inte dit för att snåla och äta gratis mat. Men det ska bli mycket intressant o se vad jag tycker om Pattaya,som jag sagt innan så har man bara hört,både negativt och positivt,men ska bilda min egen uppfattning.Det kan ju rent ut vara så att förälskar mig i stället,man vet aldrig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inget att skämmas över att äta gratis. Anser barägare Horst Helmuth att han vill bjuda alla som tittar in på en bit mat så varför tveka?

Och man kan ju bli "vän" med Horst Helmuth så man vet när nästa födelsedag firas i baren.

Alltid bra med kontakter i Pattaya ju.

BTT

Jag antar att du jobbar på ett schema innehållande 365 barägare med olika födelsedagar för att kunna åka till Pattaya och inte behöva lägga en spänn på sådana triviala saker som mat...

Påminner mig om en resa jag gjorde till Israel för några år sedan, stöter på en krullhårig man på den lokala baren och vi börjar snacka, han noterar min klocka på armen, en ganska normal Certina.

--How much did you pay for that?

--Dont remember exactly, i think around 200 USD.

--Oh, that is way to much. I could buy it much cheaper.

--Yeah, you probably could but i dont worry about that cos i can afford it.

Ridån ner...

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nyss hemkommen från trams på Walking Street med Poffa.

När jag kommer hem från utgång i Stockholm tänker jag - "jaha".

Från utgång i Bangkok - "ok - det var kul".

Från utgång på Manhattan - "Kul".

Från utgång i Pattis - "Fan - det var bra! ".

Därför Pattis! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...