Jump to content
IGNORERAD

Varför Pattaya!?


FarangLao

Recommended Posts

Hejsan!

Har bara varit i Pattaya en vecka totalt förra året och gillade det mesta jag hann med f.u. beachen då. Hann ju inte med så mycket och skulle vilja ha lite mer hjälp på traven inför kommande resa i augusti varför så många verkar föredra Pattaya framför t.ex. Phuket/Patong (där jag själv varit mest). Följer ju naturligtvis de gamla Pattis-rävarna här på forumet och andra informationskällor så lite info. har jag ju redan såklart :)

mvh

vurre

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 106
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • FarangLao

    11

  • Fritz

    7

  • broder tuk tuk

    6

  • nissefisk1

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Rent krasst så skulle man kunna säga att Pattaya har allt!!...det är skillnaden...finns åxå hyggligt

bra beacher...typ Wong Ammat och Pratamnak Beach... sen får du allt det andra som bara finns i

Pattaya...har du tur så kanske en Pattaya räv är nere och kan visa upp "guldkornen" :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Å prisnivån ska vi inte tala omm phuket kontra pattis :whistle:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Pattaya åker man för att ligga. Pungt slut.

Att ligga på plajan är bla-ha bla-ha. :haha::haha::haha:

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

Rent krasst så skulle man kunna säga att Pattaya har allt!!...det är skillnaden...finns åxå hyggligt

bra beacher...typ Wong Ammat och Pratamnak Beach... sen får du allt det andra som bara finns i

Pattaya...har du tur så kanske en Pattaya räv är nere och kan visa upp "guldkornen" :wai:

Jag hoppas få träffa nån "räv" iaf. Antar att det är fler än jag som föredrar off season och är där i augusti.

Brudarna och nöjeslivet har jag ju såklart inte missat utan det var väl där jag "fastnade" mest sist :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Pattaya har väldigt mycket att erbjuda, även till dom som inte sitter i baren dygnet runt.

Bara att hyra en moppe o ta sig lite utanför barområdena så hittar man mycket sevärt i Pattaya.

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Om vi leker med tanken att tjejerna / beerbarer inte fanns utan att det var mer som en turistort i Spanien. Hur många skulle då åka till Pattaya för stränderna och sevärdheterna?

Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.
 
Link to comment
Dela på andra sajter

vurre du har mycket mer kvar att se :whistle: Maitan

Finns med i planerna att åka ner till dig och hälsa på. Tyvärr har jag redan bokat boende men vi kan väl svinga en bägare eller två och surra lite :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Om vi leker med tanken att tjejerna / beerbarer inte fanns utan att det var mer som en turistort i Spanien. Hur många skulle då åka till Pattaya för stränderna och sevärdheterna?

Jag skulle åka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om vi leker med tanken att tjejerna / beerbarer inte fanns utan att det var mer som en turistort i Spanien. Hur många skulle då åka till Pattaya för stränderna och sevärdheterna?

Hade det varit som en turistort i spanien hade jag inte åkt dit, hade beerbarer inte funnits så hade jag åkt dit ändå.

Är ingen solstolle så stränderna spelar inte så stor roll för mig.

Klimatet, prisläget, restauranger från hela världen,mindre charterturister än tex Phuket, mkt att göra och se inom räckhåll mm mm

Tröttnar man så är det bara några timmars resa till tex Bangkok, koh sammet, koh chang mm.

Är väl en bonus att det finns mycket fruntimmer där, men det är inte huvudorsaken till varför jag åker dit iaf...

Finns nog många här som åker dit endast för o supa o röja runt i barerna, kan ju va skoj ett tag kanske, men i längden? njaa...

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Pattis Pattis Pattis i mitt Hjärta va ska man säga staden har allt vännerna,omgivningarna,nattlivet,havet osv osv!

Brukar säga som alltid Pattis "Disnyland För Vuxna"! :whistle::drinks::great::crazy:

Mvh Svampen :wai:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns med i planerna att åka ner till dig och hälsa på. Tyvärr har jag redan bokat boende men vi kan väl svinga en bägare eller två och surra lite :drinks:

Inga problem vurre några bägare blir det säkert du är välkommen :drinks: Mvh Maitan :great:

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Tycker Pattaya är bra.

Promenera på Beach Road, slinka in på någon restaurang, shoppa på Care Four,

en liten runda på Baukao market, Koh Larn, Nong Noch tropical garden mm.

Inte dålig luft, trafikproblem och stress som på gatorna i Bangkok.

Tar en tur till Pattaya varje år.

Ändrades av Bossej
Link to comment
Dela på andra sajter

Detta skrev jag för ca 1 år sen här på MPR, det gäller fortfarande(och för alltid??)

Pattaya=FreedomTown

Förutom att det finns allt man kan önska i Pattaya som flera redan skrivit så uppskattar jag den frihet som genomsyrar hela staden. Ingen bryr sig om regler och förordningar som att inte sälja pilsner på vissa tider eller om det är alkoholförbud nån dag så märks det knappt. Allt bara flyter på, vill man se film så köper man en på gatan eller Tukcom för 100b osv, osv...

I Pattaya är det verkligen MaiPenRai som gäller, det är nog det jag uppskattar allra mest, friheten i kombination med allt det andra som finns där.

(Naturligtvis skall pedofili, droger och andra tunga brott bekämpas även i Pattis.)

Jag är förbannat trött på det kontrollsamhälle som byggts upp i hela västvärlden, vi har byggt ett system som ingen vill bo i... Var finns glädjen? Och nu byggs det vidare med Ipred osv, allt skall loggas och kontrolleras, nä fy fan... Jag flyttar så fort jag kan!! Behöver jag säga att det blir till Pattaya jag flyttar?? :whistle:

/ Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är tacksam för alla bra tips ni skrivit om :great:

Ska försöka ägna mig åt lite mer "rekreation" denna resa. Blev nog lite för mycke' party senast. Det får jag klara av några dar innan i BKK :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst, Pattaya kan vara kul men i grund och botten så handlar det om att det är billigt; billigt att bo, äta, kröka och göka. Om 10 år när allt kostar 2-3 gånger mer i Pattaya så är det nog inte så många av dagens Pattayafans som tycker att det är lika roligt längre. Någon skrev om frihet men man kan köpa sig frihet i stort sett överallt, det är bara att det kostar för mycket för de flesta på andra ställen.

Jag kan jämföra med mig själv och Shanghai; för 10 år sedan kunde jag bo på 5-stjärnigt hotell, äta på bästa restaurangen och bjuda varenda bargirl på drinkar utan att det knappt märktes, det var guld att vara här. Nu bor jag på 4-stjärnigt hotell och det kostar ändå mer än Scandic i Stockholm och att bli poppis i baren är nästan en omöjlighet när en öl kostar 80 spänn och en ladydrink 150. Kan lugnt konstatera att en helg i Shanghai inte är alls lika rolig längre sad.gif .

Ändrades av Atom
Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan köpa T-shirts där det står..

Good guys go to heaven

bad guys go to Pattaya

Så sant så sant..drinks.gif

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Knasen

Visst, Pattaya kan vara kul men i grund och botten så handlar det om att det är billigt; billigt att bo, äta, kröka och göka. Om 10 år när allt kostar 2-3 gånger mer i Pattaya så är det nog inte så många av dagens Pattayafans som tycker att det är lika roligt längre. Någon skrev om frihet men man kan köpa sig frihet i stort sett överallt, det är bara att det kostar för mycket för de flesta på de flesta ställena.

Jag kan jämföra med mig själv och Shanghai; för 10 år sedan kunde jag bo på 5-stjärnigt hotell, äta på bästa restaurangen och bjuda varenda bargirl på drinkar utan att det knappt märktes, det var guld att vara här. Nu bor jag på 4-stjärnigt hotell och det kostar ändå mer än Scandic i Stockholm och att bli poppis i baren är nästan en omöjlighet när en öl kostar 80 spänn och en ladydrink 150. Kan lugnt konstatera att en helg i Shanghai inte är alls lika rolig längre sad.gif .

De kanske har infört turistskatt i Shanghai :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan köpa T-shirts där det står..

Good guys go to heaven

bad guys go to Pattaya

Så sant så sant..drinks.gif

Fritz..

Tror jag sett t-shirts med texten:

"Good guys go to Patong

bad guys go to Pattaya"

Link to comment
Dela på andra sajter

De kanske har infört turistskatt i Shanghai crazy.gif

dance.gif

Ja, det har de, precis som alla andra länder förutom Thailand, Burkina Faso och Moldavien. Tror dock inte de 10% förklarar en prishöjning på mellan 500 och 1,000% de senaste 10 åren.

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Jag åker till Pattis för att slippa alla charterturister som man möter på tex Phuket.

Inget ont om dom, men passar inte mig helt enkelt. Föredrar alla sköna kufar man möter på Tahiti och andra kulturella ställen:)

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...