Jump to content
IGNORERAD

Varför Pattaya!?


FarangLao

Recommended Posts

broder tuk tuk

Eller Falun!?

Vad i hela fridens namn ska jag i Falun att göra?

Har varit där en gång på en friidrottstävling när jag var 14 och tävlade i medel och långdistanslöpnimg.

Men Falun lockar inte på något sätt.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 106
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • FarangLao

    11

  • Fritz

    7

  • broder tuk tuk

    6

  • nissefisk1

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Lappen

Vad i hela fridens namn ska jag i Falun att göra?

Har varit där en gång på en friidrottstävling när jag var 14 och tävlade i medel och långdistanslöpnimg.

Men Falun lockar inte på något sätt.

BTT

Förstår du inte BTT att det är ett "roligt" skämt från konserven där han försöker starta en kontrovers mellan dig och mig eftersom jag bor i Falun.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att efter 11 dagar uttala sig så kategorisk ter sig lite konstigt.

Min personliga reflektion över nattlivet i Pattaya är att det är relativt mediokert. Jag tycker man hittar ohyggligt mkt bättre klubbar, barer, resturanger, osv i Bangkok. Jag är lite trött på Beer Gardens och tycker det oftast är ganska trist. När de spelar "Pattaya, Pattaya"-låten brukar jag vilja snitta handlederna och sakna barern i Bangkok något enormt. Sen tycker jag det flesta go-go's etc är ganska deprimerande. Sunkigt, skitigt och lite folk och det blir en lätt halvdesperat stämning. Jämfor det med en av de schyssta herrklubarna i Bangkok typ Soprano House, Exotica eller Pegasus - spelar ju knappast i samma division. Tycker man att nattlivet i Pattaya är hårt så är man ju en riktig tunnis.

För mig är Pattaya lite sämre på allt. Sämre stränder, sämre resturanger, sämre nattliv, sämre genuinitet, sämre natur, sämre shopping, osv. Sen är den största dealbreakern för min del andra västerlänningar. Visst är det skoj att sitta och titta på det som Mai Chai beskriver som en freak show men efter tag blir det bara deprimerande. Att gå på någon klubb eller bar i Pattaya känns lite som att glida in på Stadt i typ Enköping dvs inte så spännande även om det är fullt med unikum.

Har ännu inte hittat något som ger Pattaya det där lilla extra trots säkert ett 15-tal besök. Men jag har ännu inte gett upp och åker fortfartande dit en eller två gånger om året, både med och utan familj.

Jag har aldrig varit i Bangkok och längtar väl inte dit heller. Dom fördelarna du räknar upp gentemot Pattaya betyder inget för mig och

Pattaya Pattayalåten var det minst ett år sen jag hörde sist trots att jag bor här.

Vad som är viktigt för mig är att bo på ett större ställe, närhet till havet, falangmat samt det viktigaste. Levnadskostnader !!!

Det är inte allom förunnat att slippa ta hänsyn till det.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Atom,

Jag brukar gilla dina inlägg, du har en bra syn på livet i Thailand. Men här tror jag att du har hamnat lite snett.

Du skriver i inlägg 20 att när priserna om 10 år gått upp 2-3 gånger, så kommer inte så många Pattaya fans att åka till Pattis längre. Naturligtvis kommer Pattayafansen hit, för på alla andra ställen har priserna säkert ökat 5 gånger om tio år.

Jämför med Shanghai, som du skriver om i ditt inlägg nr. 24.

Jag är själv ofta i Kina, dock ej i Shanghai, och visst har priserna ökat rejält även i Beijing, där jag håller till. Inte bara på mat och nöjen, bostadspriserna har fördubblats bara på dom sista två åren.

Pattaya kommer nog alltid att vara billigare än dom flesta andra ställen. Vi som bor här, de flesta av oss i alla fall, lever ju inte som många truister gör när dom kommer hit. Vi lever ett familjeliv, hänger inte sju kvällar i veckan i barerna med mera.

Pattaya har ju annat att erbjuda än barer och brudar, så för mig är Pattis ett bra ställe att bo på. Även om det börjar bli lite för stort, för mycket trafik. Så ibland funderar jag på en flytt upp till Buri Ram...

Möljia

Tjena Möljis,

Pattaya kommer säkert även om 10 år vara billigare än Phuket, Samui mm men förmodligen för dyrt för många av dagens Pattayafans. De som bor i Pattaya och har lite ekonomisk marginal kommer nog bo kvar men det kommer nog väldigt få turistande bargubbar när Changen kostar 200 Baht och dagens 600 Bahtshotell kostar 1,500. Jag tror heller inte dagens bargubbar vill åka till Pattaya om 10 år då nästan alla "öppna" barer är borta och det går 10 charterkineser per bargubbe.

Pattaya är perfekt för kineser med alla temaparker på perfekt bussavstånd. Hade det inte varit för SARS, tsunami, fågel- och svininfluensa, militärkupp, demonstrationer, ekonomisk härdsmälta och mer demonstrationer så hade Pattaya redan genomgått den enorma transformering som förmodligen tar fart redan nästa år. Barerna på Soi 7, 8 och utmed Beach Road genererar alldeles för lite Baht/m2 och är borta om ett par år, ersatta med kinesrestauranger och marknader för kineserna.

Då de flesta sagt att de ändå inte badar i Pattaya så tror jag på att konvertera någon outnyttjad räkodling i Nakorn Nowhere till pool och slå upp ett gäng öltält ute på risåkern och därigenom återskapa allt det de idag berömmer Pattaya för (låga priser, frihet, brudar, sköna snubbar mm) och kunna fortsätta turista i Thailand i säkert 30 år till.

Men, jag har haft fel förr smile.gif .

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Möljis,

Pattaya kommer säkert även om 10 år vara billigare än Phuket, Samui mm men förmodligen för dyrt för många av dagens Pattayafans. De som bor i Pattaya och har lite ekonomisk marginal kommer nog bo kvar men det kommer nog väldigt få turistande bargubbar när Changen kostar 200 Baht och dagens 600 Bahtshotell kostar 1,500. Jag tror heller inte dagens bargubbar vill åka till Pattaya om 10 år då nästan alla "öppna" barer är borta och det går 10 charterkineser per bargubbe.

Pattaya är perfekt för kineser med alla temaparker på perfekt bussavstånd. Hade det inte varit för SARS, tsunami, fågel- och svininfluensa, militärkupp, demonstrationer, ekonomisk härdsmälta och mer demonstrationer så hade Pattaya redan genomgått den enorma transformering som förmodligen tar fart redan nästa år. Barerna på Soi 7, 8 och utmed Beach Road genererar alldeles för lite Baht/m2 och är borta om ett par år, ersatta med kinesrestauranger och marknader för kineserna.

Då de flesta sagt att de ändå inte badar i Pattaya så tror jag på att konvertera någon outnyttjad räkodling i Nakorn Nowhere till pool och slå upp ett gäng öltält ute på risåkern och därigenom återskapa allt det de idag berömmer Pattaya för (låga priser, frihet, brudar, sköna snubbar mm) och kunna fortsätta turista i Thailand i säkert 30 år till.

Men, jag har haft fel förr smile.gif .

Jag hoppas innerligt att du har fel även denna gång drinks.gif

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hoppas innerligt att du har fel även denna gång drinks.gif

Fritz..

Hoppas väl egentligen jag också, men oftast har jag faktiskt rätt smile.gif .

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Hoppas väl egentligen jag också, men oftast har jag faktiskt rätt smile.gif .

Ursäkta, men nu har du ju fel igen..

Link to comment
Dela på andra sajter

Ursäkta, men nu har du ju fel igen..

Nej, jag hade inte fel jag var bara lite blygsam, skulle stått "i stort sett alltid".

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Det känns lite larvigt att börja jämföra Bkk med Pattaya. Det är ungefär som att jämföra Sthlm med Flen.

Flen har iof lite mer raggare, men det är också allt.

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar för tipsen. :great:

Kan ju vara bra med lite alternativ till WS med omnejd då jag har min osnutne 22-årige son med ;)

Du tror inte att Walking Street skulle kunna roa en "osnuten" 22 åring?

Mitt tips är att han skiter fullständigt i Pattayas konstgjorda attraktioner för de mer naturliga längs med WS. Fast en del av de naturliga har vissa konstgjorda delar... :whistle:

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Knasen

Tjena Möljis,

Pattaya kommer säkert även om 10 år vara billigare än Phuket, Samui mm men förmodligen för dyrt för många av dagens Pattayafans. De som bor i Pattaya och har lite ekonomisk marginal kommer nog bo kvar men det kommer nog väldigt få turistande bargubbar när Changen kostar 200 Baht och dagens 600 Bahtshotell kostar 1,500. Jag tror heller inte dagens bargubbar vill åka till Pattaya om 10 år då nästan alla "öppna" barer är borta och det går 10 charterkineser per bargubbe.

Pattaya är perfekt för kineser med alla temaparker på perfekt bussavstånd. Hade det inte varit för SARS, tsunami, fågel- och svininfluensa, militärkupp, demonstrationer, ekonomisk härdsmälta och mer demonstrationer så hade Pattaya redan genomgått den enorma transformering som förmodligen tar fart redan nästa år. Barerna på Soi 7, 8 och utmed Beach Road genererar alldeles för lite Baht/m2 och är borta om ett par år, ersatta med kinesrestauranger och marknader för kineserna.

Då de flesta sagt att de ändå inte badar i Pattaya så tror jag på att konvertera någon outnyttjad räkodling i Nakorn Nowhere till pool och slå upp ett gäng öltält ute på risåkern och därigenom återskapa allt det de idag berömmer Pattaya för (låga priser, frihet, brudar, sköna snubbar mm) och kunna fortsätta turista i Thailand i säkert 30 år till.

Men, jag har haft fel förr smile.gif .

F-n jag börjar få mardrömmar av dina domedagsprofetior :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Förstår du inte BTT att det är ett "roligt" skämt från konserven där han försöker starta en kontrovers mellan dig och mig eftersom jag bor i Falun.

Att välja mellan en helkväll i Falun eller en helkväll i Pattaya är väl ungefär som att välja mellan himmel och helvete.

Du har väl en tröja där det står:

Good guys goes to Falun,

bad guys goes to Pattaya :whistle:

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Att efter 11 dagar uttala sig så kategorisk ter sig lite konstigt.

Min personliga reflektion över nattlivet i Pattaya är att det är relativt mediokert. Jag tycker man hittar ohyggligt mkt bättre klubbar, barer, resturanger, osv i Bangkok. Jag är lite trött på Beer Gardens och tycker det oftast är ganska trist. När de spelar "Pattaya, Pattaya"-låten brukar jag vilja snitta handlederna och sakna barern i Bangkok något enormt. Sen tycker jag det flesta go-go's etc är ganska deprimerande. Sunkigt, skitigt och lite folk och det blir en lätt halvdesperat stämning. Jämfor det med en av de schyssta herrklubarna i Bangkok typ Soprano House, Exotica eller Pegasus - spelar ju knappast i samma division. Tycker man att nattlivet i Pattaya är hårt så är man ju en riktig tunnis.

För mig är Pattaya lite sämre på allt. Sämre stränder, sämre resturanger, sämre nattliv, sämre genuinitet, sämre natur, sämre shopping, osv. Sen är den största dealbreakern för min del andra västerlänningar. Visst är det skoj att sitta och titta på det som Mai Chai beskriver som en freak show men efter tag blir det bara deprimerande. Att gå på någon klubb eller bar i Pattaya känns lite som att glida in på Stadt i typ Enköping dvs inte så spännande även om det är fullt med unikum.

Har ännu inte hittat något som ger Pattaya det där lilla extra trots säkert ett 15-tal besök. Men jag har ännu inte gett upp och åker fortfartande dit en eller två gånger om året, både med och utan familj.

Om du nu tycker det är så deprimerande att du vill snitta dig i handlederna varför stannar du då inte på dina chicka klubbar i Bangkok istället?

Att gå omkring och vara deppad och uttråkad i Pattaya är väl ingen höjdare.

Ta dig en halva sangsom så blir det roligare.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du nu tycker det är så deprimerande att du vill snitta dig i handlederna varför stannar du då inte på dina chicka klubbar i Bangkok istället?

Att gå omkring och vara deppad och uttråkad i Pattaya är väl ingen höjdare.

Ta dig en halva sangsom så blir det roligare.

BTT

:drinks: Broder!

En okänd författare skrev så här:

"I have lost all the love for Bangkok. I don't wanna live here. For me, Bangkok is hell. You don't live life here, you sufffer."

Jag känner så ibland, sist tog jag ett par dar i Pattaya, en lisa för själen! ;)

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag läst och hört ett antal gånger "Vi åker till Pattaya för det är så mycket billigare än övriga Thailand" ???

Vad är det som är så saatans mycket billigare där än på andra ställen?? Jag bor i Phuket i en en och en halvplans lgh. för 10.000/månad, dricker chang för 40 bath,äter för 50-80 bath, så HUR mycket billigare är det i Pattaya undrar jag då???

Kanske i Pattaya kan man dricka chang på barerna för 35 bath? Bo för 7000 bath, äta gratis??? Jag vet inte eftersom jag aldrig varit där,men vore kul o få veta hur mycket billigare är det där? Eller kanske det är så att folk är ekonomiska och vänder på ettpar ynka bath??

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Att välja mellan en helkväll i Falun eller en helkväll i Pattaya är väl ungefär som att välja mellan himmel och helvete.

Du har väl en tröja där det står:

Good guys goes to Falun,

bad guys goes to Pattaya :whistle:

BTT

Du fattade tydligen inte hans vink med tanke på ditt taffliga försök till att göra dig rolig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag läst och hört ett antal gånger "Vi åker till Pattaya för det är så mycket billigare än övriga Thailand" ???

Vad är det som är så saatans mycket billigare där än på andra ställen?? Jag bor i Phuket i en en och en halvplans lgh. för 10.000/månad, dricker chang för 40 bath,äter för 50-80 bath, så HUR mycket billigare är det i Pattaya undrar jag då???

Kanske i Pattaya kan man dricka chang på barerna för 35 bath? Bo för 7000 bath, äta gratis??? Jag vet inte eftersom jag aldrig varit där,men vore kul o få veta hur mycket billigare är det där? Eller kanske det är så att folk är ekonomiska och vänder på ettpar ynka bath??

Ser fram emot svar på ditt inlägg!

Jag åker till Pattaya/Jomtien för att det ligger nära Bkk.

Var bor du på Phuket?

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Du tror inte att Walking Street skulle kunna roa en "osnuten" 22 åring?

Mitt tips är att han skiter fullständigt i Pattayas konstgjorda attraktioner för de mer naturliga längs med WS. Fast en del av de naturliga har vissa konstgjorda delar... :whistle:

Lite menat som ett skämt. Han har varit med i Patong och sett Bangla kvällstid då han var yngre så han vet ungefär vad som väntar.

Han tycker nog som jag att man kan hinna med lite annat än Soi 6 dagtid men kvällarna/nätterna viker vi nog åt nöjeslivet på WS eller nåt annat.

Vi har dessutom redan gjort upp att vi inte behöver hänga ihop som ler och långhalm i tre veckor, vem av oss skulle stå ut med det :fie:

Vi kostar dessutom såklart på oss varsina rum på de hotell vi ska bo på, det är så pass billigt så det kan vi gott unna oss :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Knasen

Nu har jag läst och hört ett antal gånger "Vi åker till Pattaya för det är så mycket billigare än övriga Thailand" ???

Vad är det som är så saatans mycket billigare där än på andra ställen?? Jag bor i Phuket i en en och en halvplans lgh. för 10.000/månad, dricker chang för 40 bath,äter för 50-80 bath, så HUR mycket billigare är det i Pattaya undrar jag då???

Kanske i Pattaya kan man dricka chang på barerna för 35 bath? Bo för 7000 bath, äta gratis??? Jag vet inte eftersom jag aldrig varit där,men vore kul o få veta hur mycket billigare är det där? Eller kanske det är så att folk är ekonomiska och vänder på ettpar ynka bath??

Har aldrig varit i Phuket så jag har bara hörsägen att gå på, men transportkostnader är väl någonting som verkar skilja sig väsentligt. I övrigt låter jag dem som besökt båda ställena svara, så man inte trampar i klaveret och måste göra en pudel :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser fram emot svar på ditt inlägg!

Jag åker till Pattaya/Jomtien för att det ligger nära Bkk.

Var bor du på Phuket?

MVH Tommy

Det blir lite olika men har bott i karon det mesta och även i Chalong.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blir lite olika men har bott i karon det mesta och även i Chalong.

Jag har varit på dem flesta platserna I Thailand som turister åker till och måste säga att Pattaya är klart billigast och Phuket dyrast strax före Chaweng beach på koh Samui.

Sedan kan man självklart gå ut överallt i Thailand och äta och dricka billigt. Men du går knappast ut på en farang restaurang i Phuket och äter för 70 baht eller får en Chang för 40 baht.

Link to comment
Dela på andra sajter

vurre!!!! du ser att Pattaya berör så många...har ju blivit en riktigt lång tråd...

det ska du banne mej ha karma för...om jag nu kan få till det :whistle: ... :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

vurre!!!! du ser att Pattaya berör så många...har ju blivit en riktigt lång tråd...

det ska du banne mej ha karma för...om jag nu kan få till det :whistle: ... :wai:

Det är bara att trycka på det gröna "Plustecknet" nere i högra hörnet på det inlägg som du vill ge "Pluskarma" för, gissa själv hur man ger "Minuskarma", för det säger jag inte. ;)

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Nu har jag läst och hört ett antal gånger "Vi åker till Pattaya för det är så mycket billigare än övriga Thailand" ???

Vad är det som är så saatans mycket billigare där än på andra ställen?? Jag bor i Phuket i en en och en halvplans lgh. för 10.000/månad, dricker chang för 40 bath,äter för 50-80 bath, så HUR mycket billigare är det i Pattaya undrar jag då???

Kanske i Pattaya kan man dricka chang på barerna för 35 bath? Bo för 7000 bath, äta gratis??? Jag vet inte eftersom jag aldrig varit där,men vore kul o få veta hur mycket billigare är det där? Eller kanske det är så att folk är ekonomiska och vänder på ettpar ynka bath??

Har man koll som långliggargubbe i vilka barer det firas födelsedagar o dyl så kan man faktiskt äta gratis och ta med sig mat hem.

Det enda man behöver betala för är ju ett antal öl för 55 baht.

Priser kan hållas nere. Det gäller bara att veta hur man ska snåla in.

Det lär man sig som expat.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror att många inte gillar Pattaya första gången de är där. Var där några gånger på början av 90-talet och då var det ok för några dagar. Kom tillbaka 2004 och tyckte inte alls om det. For tillbaka något år senare och då var det bättre. Hade lärt mig hur allt funkade där.

Åker dit nu istället för Phuket som har blivit för litet...

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...