Jump to content
IGNORERAD

Varför Pattaya!?


FarangLao

Recommended Posts

Visst, Pattaya kan vara kul men i grund och botten så handlar det om att det är billigt; billigt att bo, äta, kröka och göka. Om 10 år när allt kostar 2-3 gånger mer i Pattaya så är det nog inte så många av dagens Pattayafans som tycker att det är lika roligt längre. Någon skrev om frihet men man kan köpa sig frihet i stort sett överallt, det är bara att det kostar för mycket för de flesta på andra ställen.

Jag kan jämföra med mig själv och Shanghai; för 10 år sedan kunde jag bo på 5-stjärnigt hotell, äta på bästa restaurangen och bjuda varenda bargirl på drinkar utan att det knappt märktes, det var guld att vara här. Nu bor jag på 4-stjärnigt hotell och det kostar ändå mer än Scandic i Stockholm och att bli poppis i baren är nästan en omöjlighet när en öl kostar 80 spänn och en ladydrink 150. Kan lugnt konstatera att en helg i Shanghai inte är alls lika rolig längre sad.gif .

Hej Atom..för mig som är sjukpensionär är levnadskostnaderna en viktig faktor. Vad det kommer att kosta om 10 år spekulerar jag inte ens om.

Kanske är det så att jag inte existerar längre, eller att jag lever och är kapabel att flytta från Pattaya till nåt billigare ställe. Carpe diem ( fånga dagen) är mitt motto om jag nu ska låtsas vara intelektuell drinks.gif

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 106
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • FarangLao

    11

  • Fritz

    7

  • broder tuk tuk

    6

  • nissefisk1

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag åker till Pattis för att slippa alla charterturister som man möter på tex Phuket.

Inget ont om dom, men passar inte mig helt enkelt. Föredrar alla sköna kufar man möter på Tahiti och andra kulturella ställen:)

[/quo

Man behöver inte möta en massa charterturister i Phuket om man inte vill.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag åker till Pattis för att slippa alla charterturister som man möter på tex Phuket.

Inget ont om dom, men passar inte mig helt enkelt. Föredrar alla sköna kufar man möter på Tahiti och andra kulturella ställen:)

Jag träffade en snubbe som bott på Thaiti. Kommer att lyda hans råd och aldrig åka dit, jisses vilket ställe suicide.gif

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Atom..för mig som är sjukpensionär är levnadskostnaderna en viktig faktor. Vad det kommer att kosta om 10 år spekulerar jag inte ens om.

Kanske är det så att jag inte existerar längre, eller att jag lever och är kapabel att flytta från Pattaya till nåt billigare ställe. Carpe diem ( fånga dagen) är mitt motto om jag nu ska låtsas vara intelektuell drinks.gif

Fritz..

Levnadskostnaderna är väl en viktig faktor för nästan alla och personligen håller jag nog det allmännt låga kostnadsläget som en av Thailands absolut största tillgångar. Bor man på en turistort och ligger på den ekonomiska gränsen idag så är det nog dock en bra ide att hålla ögonen öppna för alternativ, man behöver inte vara en Warren Buffet för att inse att det väldigt snart förmodligen blir ordentligt mycket dyrare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man behöver inte möta en massa charterturister i Phuket om man inte vill.

Instämmer för där hänger jag mest på Nanai Road med omnejd i Patong. Finns naturligtvis många andra ställen där oxå utan charterturister B)

Link to comment
Dela på andra sajter

Instämmer för där hänger jag mest på Nanai Road med omnejd i Patong. Finns naturligtvis många andra ställen där oxå utan charterturister cool.gif

Själv hänger jag i karon/kata men avslutar alltid min kväll på ett thai ställe mittemot safari uppe i backarna mellen karon och patong. Bästa live bandet i Phuket enligt mig :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Levnadskostnaderna är väl en viktig faktor för nästan alla och personligen håller jag nog det allmännt låga kostnadsläget som en av Thailands absolut största tillgångar. Bor man på en turistort och ligger på den ekonomiska gränsen idag så är det nog dock en bra ide att hålla ögonen öppna för alternativ, man behöver inte vara en Warren Buffet för att inse att det väldigt snart förmodligen blir ordentligt mycket dyrare.

Är inte så säker på att du har rätt angående kostnadsökningar här i Pattaya. Här är ju stendött om man ska prata klarspråk. Nu är jag lite på pikkalurven efter att ätit middag med Ulrika,Jive och Nobuzz men gissar att inte ens 100% ökning kommer att innebära nån större skillnad.

Tänk dig en restaurang med plats för 30 pers där antalet gäster ökar från en till två.

Eller ett hotell med 200 rum som ökar sin beläggning från 8 till 16 rum.

Fritz..

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är inte så säker på att du har rätt angående kostnadsökningar här i Pattaya. Här är ju stendött om man ska prata klarspråk. Nu är jag lite på pikkalurven efter att ätit middag med Ulrika,Jive och Nobuzz men gissar att inte ens 100% ökning kommer att innebära nån större skillnad.

Tänk dig en restaurang med plats för 30 pers där antalet gäster ökar från en till två.

Eller ett hotell med 200 rum som ökar sin beläggning från 8 till 16 rum.

Fritz..

Ja, jag har ju träffat Fritz, Buzzen och Ulrika i kväll, så jag tänker kanske lite "vidlyftigt" just nu, men Pattaya gör något med folk på nå´t vänster. Du kan träffa och umgås med lirare som har 1 miljard US Dollar på kontot samtidigt med en snubbe till vänster vid samma bord som kämpar för att få ihop pengarna att visa upp för Immigration när det är dags att förnya ettårsvisat . och du märker tamejfan ingen skillnad på de här karaktärerna.

Helt underbart!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Pattaya åker man för att ligga. Pungt slut.

a

Ursäkta språkbruket. Men vilket jãvla skitsnack...

Jag har varit i Pattis i så jäkla många år och aldrig legat m. andra än min fru...

Döm inte andra efter dej sjalv.

Pattaya har så jäkla mycket att ge, men man måste lyfta blicken från baren...

Och det verkar jãvligt svårt att acceptera för vissa...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jag vet tametusan inte...

Det finns knappt biljetter att uppbringa i höst..

Svenskarna verkar inte ha skrämts av tidigare oroligheter

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, jag har ju träffat Fritz, Buzzen och Ulrika i kväll, så jag tänker kanske lite "vidlyftigt" just nu, men Pattaya gör något med folk på nå´t vänster. Du kan träffa och umgås med lirare som har 1 miljard US Dollar på kontot samtidigt med en snubbe till vänster vid samma bord som kämpar för att få ihop pengarna att visa upp för Immigration när det är dags att förnya ettårsvisat . och du märker tamejfan ingen skillnad på de här karaktärerna.

Helt underbart!

Du har en klar poäng där Jive. Jag tror att vi svenskar har lättare att umgås över "klassgränserna" än vad thailändarna har.

Är ganska övertygad om att thailändare som tillhör "överklassen" ser ner på dom övriga precis som "underklassen" känner sig underlägsna dom som har pengar och makt.

Vi svenskar i Pattaya njuter bara av livet så gott vi kan drinks.gif

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

a

Ursäkta språkbruket. Men vilket jãvla skitsnack...

Jag har varit i Pattis i så jäkla många år och aldrig legat m. andra än min fru...

Döm inte andra efter dej sjalv.

Pattaya har så jäkla mycket att ge, men man måste lyfta blicken från baren...

Och det verkar jãvligt svårt att acceptera för vissa...

Det är MIN åsikt ODIN och det står jag för, förmodligen träffade du väl din dam i en bar med eller ? Som nån skrev, man åker inte till pattis för strändernas skull.

PS har bara varit 11 dagar i pattis och vill inte dit igen DS.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Knasen

Det är MIN åsikt ODIN och det står jag för, förmodligen träffade du väl din dam i en bar med eller ? Som nån skrev, man åker inte till pattis för strändernas skull.

PS har bara varit 11 dagar i pattis och vill inte dit igen DS.

Skönt att vi slipper dig där... :kort:

Link to comment
Dela på andra sajter

Som nån skrev, man åker inte till pattis för strändernas skull.

Stämmer väl ganska bra, då Pattaya har bra mycket mer att erbjuda än stränder...

Åker man till Phuket för strändernas skull?

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Stämmer väl ganska bra, då Pattaya har bra mycket mer att erbjuda än stränder...

Åker man till Phuket för strändernas skull?

Jag gör nog inte det idag men för 10 år sen och mer så drog stränderna och Phuket med öarna runt omkring har många fina stränder tycker jag. Idag känns inte strandlivet lika viktigt men nån dag på beachen brukar det bli iaf B)

I Pattaya satt jag mest och botade baksmällan i skuggan på beachen med en Chang eller två sist :huh:

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi svenskar i Pattaya njuter bara av livet så gott vi kan drinks.gif

Fritz..

Och eftersom det faktiskt är så billigt som det är så behövs inte speciellt mycket pengar till att bara njuta av livet.

Inte konstigt då att det är svårt att skilja den halvfattige från den stenrike.

Båda sitter ju och ler lika breda leenden. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Knasen

Hur vet du det, du känner inte mig dance1.gif

Nä, men fördommarna du har känner jag väl till och klarar mig alldeles urmärkt utan dem..

Link to comment
Dela på andra sajter

Golfen, helt outstanding i Pattaya/Rayong området. Bada i Jomtien o festa i Pattis

kan det bli bättre,

Man kan ju hålla sig borta från dom värsta ställena om man är känslig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Golfen, helt outstanding i Pattaya/Rayong området. Bada i Jomtien o festa i Pattis

kan det bli bättre,

Man kan ju hålla sig borta från dom värsta ställena om man är känslig.

Jag håller med du :great:

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja,det blir Pattis för mig för första gången nu i december.Måste ju uppleva det med egna ögon. Man har ju hört att det är det absolut bästa stället i Thailand. Vissa kompisar tjötar hål i huvudet på mig varför jag alltid är i Phuket och inte Pattaya. Har hört både och faktist om Pattaya,vissa gillar det inte alls och andra älskar det,men så är det ju med allt. Har tyvärr bara fått en skev bild av Pattaya om att mycket kriminella kommer dit och att allt handlar om sex. Men ju mer jag läser era inlägg och vad andra säger så har jag bestämmt mig att testa Pattaya i vinter i några dagar,eller så länge jag trivs. Kan ju mycket väl bli så att jag förälskar mig i det,och gör jag inte det så har jag ju alltid mitt Phuket att åka till. Hade varit kul och träffa några av er på MPR där så man kunde ta ettpar Chang ihop och samt kunde fått några tips om Pattis.Är det nån som kommer att vara där i dec-mars??

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite synd att klaga på nissefisken...många klarar sig inte i Pattaya, och söker sig

till platser där det är lite mera "dagisnivå" på publik å nattliv :wai:

sen att han ger sig in i tråden "Varför Pattaya!?" vet i tusan...ville väl bara stila att

han varit där några dagar :whistle: ...

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator

Stila med att man varit i Pattaya.Precis det krävs en riktig man för att vistas i Pattaya!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite synd att klaga på nissefisken...många klarar sig inte i Pattaya, och söker sig

till platser där det är lite mera "dagisnivå" på publik å nattliv jap.gif

sen att han ger sig in i tråden "Varför Pattaya!?" vet i tusan...ville väl bara stila att

han varit där några dagar whistle.gif ...

11 dagar tack drinks.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Okey nisse...du är välkommen tillbaka...nästa gång kanske du kommer rätt in i matchen och stortrivs

och vips så har du åxå blivit Pattaya frälst :ironi: .. :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...