Jump to content
IGNORERAD

Till Kim & P3

buriram
 Dela

Recommended Posts

Hejsan, Varför skaffa fler medlemmar till detta Forum, Är det inte bättre att försöka aktivera de 70 - 80% som inte gör sin stämma hörd?

Undrande Anders

Dela på andra sajter

Hejsan, Varför skaffa fler medlemmar till detta Forum, Är det inte bättre att försöka aktivera de 70 - 80% som inte gör sin stämma hörd?

Undrande Anders

Det ena hindrar väl inte det andra?

Att 70-90% reggar sig bara för att läsa är det nog inte så mycket att göra åt, så ser det ut på internet över lag. Mpr är inget undantag.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Dela på andra sajter

Kim, Det är väl bättre och ha aktiva medlemmar ? Ungefär som jag tänkte i min ungdom, kvantitet som gick över till kvalitét, nu pratar anders damer. Morsning från anders

Dela på andra sajter

Helt krasst är det faktiskt så att nya läsare genererar mer än om man skulle få läsande medlemmar att börja skriva. Ju fler som går in och läser på sidan dessto intressantare är ju sidan för de som annonserar. Hur rika forumägarna blir är väl en annan sak, som jag inte ska spekulera i. Det går åt en del timmar för att hålla igång en sådan här apparat, men några kronor blir det säkert över när driften är betald.

Nu vet jag inte om det så tanken är, men så skulle jag resonera. En annan sak är säkert att det kan vara lättare att ragga nya medlemmar än att aktivera tysta/inaktiva medlemmar. Men som Kim sa det ena behöver inte utesluta det andra.

Dela på andra sajter

Man kanske inte alltid har något vettigt att säga.

Phuket18.5 :wai:

Det ska du inte låta hindra dig, det är ingen som har mycket vettigt att säga. Det är ju det som är grunden med ett bra forum, folk som pratar skit haha :friends:

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Dela på andra sajter

Wangthong: Det ekonomiska spelar säkert stor roll, aktiva medlemmar är ointressant men en stor medlemsstock är försäljningsbar för presumtiva köpare.

mvh anders

Dela på andra sajter

Och om de skulle tjäna pengar på detta forum så är det dom väl unt :great: Det är ju dom som har skapat detta forum inte vi så låt dom tjäna miljoner :dance: då kanske det blir en sponsrad MPR-träff någon gång.Mvh Måne som unnar alla som har en bra ide utdelning

Måne

Dela på andra sajter

Och om de skulle tjäna pengar på detta forum så är det dom väl unt :great: Det är ju dom som har skapat detta forum inte vi så låt dom tjäna miljoner :dance: då kanske det blir en sponsrad MPR-träff någon gång.Mvh Måne som unnar alla som har en bra ide utdelning

Måne i morgon kör vi lotto för där är det bra utdelning om man har dom rätta siffrorna närmare 100 millar på g

Dela på andra sajter

Wangthong: Det ekonomiska spelar säkert stor roll, aktiva medlemmar är ointressant men en stor medlemsstock är försäljningsbar för presumtiva köpare.

mvh anders

Inte riktigt, vad som är intressant är att det är många som tittar på diverse sidor på denna sajt. Och det bevisar man på andra sätt än bara en siffra på antal medlemmar. Precis som för alla andra sajter som har annonser.

Stort antal medlemmar medför inte nödvändigtvis att alla är inne på sajten ofta eller ens någonsin när intresset falnat.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Hur orkar man överhuvudtaget kritesera människor om någon tjänar pengar på mpr ???????

dom som startade detta forum gjorde det säkert för sitt intresse för Thailand och hade en lust att vidareförmedla trevliga åsikter om detta land, men sen har det vuxit i en ganska snabb takt som jag sett iallafall.

så om de tjänar pengar på detta ???? vart är felet

Dela på andra sajter

Hur orkar man överhuvudtaget kritesera människor om någon tjänar pengar på mpr huh.gif?huh.gif

dom som startade detta forum gjorde det säkert för sitt intresse för Thailand och hade en lust att vidareförmedla trevliga åsikter om detta land, men sen har det vuxit i en ganska snabb takt som jag sett iallafall.

så om de tjänar pengar på detta huh.gif? vart är felet

Jag tror inte att någon kritiserar någon för att tjäna pengar. Jag skrev hur jag skulle resonera om jag var i deras situation. De gör ett bra jobb för att hålla forumet igång, och forumet ger väldigt mycket, både hjälp och nöje till väldigt många. De är väl värda de kronor de kan ta in.

Dela på andra sajter

Måne i morgon kör vi lotto för där är det bra utdelning om man har dom rätta siffrorna närmare 100 millar på g

köper du pattis om nuffrerna slår inn :drinks::whistle:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Dela på andra sajter

tja,

de som tror att forumet tjänar pengar på dessa medlemmar är galna.

Värdet är noll.

Kanske kan de få in nån spänn på google eller reklam, men vi inbringar inte så många kulor.

Puss

Erkki

Ändrades av erkki
Dela på andra sajter

Lusigt att någon inte gillar tt "någon" tjänar pengar på MPR. Hur mycket är det? Någon som vet, per månad?

Svårt att tro att det handlar om större summor än att det räcker till webbhotell + ett par Chang?

Sand gör sig bäst på vykort :)

Dela på andra sajter

Inte för att jag vet något om forumets ekonomi, men betänk att det sannolikt kostar en del att hyra server som kan hantera MPR på ett acceptabelt sätt.

För att inte tala om all tid P3 lägger ner på att underhålla forumet. I datorteknisk bemärkelse menar jag ;)

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Vad har det för betydelse, antar att det är frivilligt och för många ett förnöjsamt tidsfördriv att hänga på forumet, om nån tjänar pengar på det eller ej gör väl inte nöjet mindre?

Ifrågasättes biografägarnas syften när man går på bio? Knappast! Så varför ens väcka frågan? Nöje som nöje. :drinks:

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

Inkomsterna räcker tack och lov till driften, mycket mer är det inte. På andra forum tvingas man ju gå ut och tigga bidrag av medlemmarna när räkningarna ska betalas, det slipper vi gudskelov.

Att fler än några få procent av medlemsstocken skulle delta mer aktivt vore naturligtvis önskvärt men som sagt, att dom allra flesta bara läser är något som alla internetforum lever med. Inte något speciellt just för Mpr.

Att en del bara vill läsa gör väl heller ingenting, det är väl kul att ha en läsekrets för sina alster om inte annat. Finns ju t ex massor av bloggare vars högsta önskan är läsare. här får man dom med automatik.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Dela på andra sajter

Vill bara säga ett STORT TACK till er som driver MPR

:wai:

Tänk vad mycket man skulle hinna med om detta forum inte fanns.

//Göran

Dela på andra sajter

jap.gif Jag vill också tacka er som driver MPR, tänk vad mycket kunskap man fått här och även okunskap wink.gif

Värdefullt och nyttigt för mig som träffade min thaidam för några år sen.

Mvh

BBJ

smile.gif

Nytt år - nya möjligheter!

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
 Dela

• Skapa ny...